معرفی 15 فیلم زیبا که با مرگ شخصیت اصلی داستان پایان می‌یابند

ما به عنوان تماشاگر تصور می کنیم شخصیت های اصلی همیشه تا پایان زنده می مانند. این باور در ذهن مان ثبت شده و مرگ این شخصیت ها ناامیدمان می کند. بسیاری از فیلمسازان این باور را کنار زده اند تا فیلم های پیچیده تولید کنند  که پایان شاد نداشته باشد. فیلم هایی که شخصیت های اصلی از دنیا می روند معمولا از فیلم هایی که شخصیت ها تحت هر شرایطی زنده می مانند، جذاب تر و دیدنی ترند. به همین دلیل در اینجا می خواهیم 15 فیلم که شخصیت های اصلی در انتها میمیرند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. رقصنده در تاریکی – Dancer in the Dark – 2000

داستان غم انگیز لارس فون تریر درباره یک زن ساده که برای تهیه پول عمل پسرش به دنبال پول است در حالی که خودش هم به همان بیماری دچار است. او در کارخانه کار کرده و همه او را دوست دارند اما همسایه اش او را به دزدی متهم کرده و زن هم همسایه اش را به قتل می رساند. سپس قاتل شناخته شده و به مرگ محکوم می شود. نقش اصلی فیلم برعهده بجورک بود که این نقش را بسیار احساسی و روانی می دانست و دیگر حاضر نشد در فیلم مشابهی حضور یافت.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


14. صورت زخمی – Scarface – 1983

درام جنایی برایان دپالما درباره تونی مونتانا، مهاجر کوبایی که در دهه 80 و بدون هیچ پولی به میامی آمده و با ایجاد امپراتوری خود به نترس ترین گانگستر شهر تبدیل می شود. اجرای بی نظیر پاچینو در کنار فضای خوش ساخت فیلم این اثر را دیدنی می کند. در صحنه پایانی مونتانا به تنهایی چند مرد مسلح را از پا درآورده و خودش از پشت توسط یک مزدور به قتل می رسد.


13. شکستن امواج – Breaking the Waves – 1996

یکی از محبوب ترین فیلم های لارس فون تریر درباره یک زوج خوشبخت که پس از تصادف مرد و فلج شدن او خوشبختی شان به پایان می رسد. شخصیت اصلی بس مک نیل، یک زن ساده، جوان، مذهبی و با مشکلات روانی است که پس از درخواست همسرش از او برای داشتن رابطه جنسی با دیگران و توصیف آن برای او، عشقش به آزمایش گذاشته می شود. با گذشت زمان رابطه شان خراب شده و بس به عنوان قربانی شدن برای همسرش خود را در اختیار گروهی از مردان خشن قرار می دهد که به او تجاوز کرده و شکنجه اش می دهند، تا از خودش انتقام بگیرد در حالی که همسرش به زندگی عادی بازمی گردد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی موسیقی دان ها


12. رفتگان – The Departed – 2006

یک فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که تقریبا همه در آن میمیرند، درباره یک مامور مخفی و یک جاسوس که یکدیگر را به افشا تهدید می کنند. لئوناردو دی کاپریو و مت دمون نقش های اصلی را برعهده داشته و فیلم به موش و گربه بازی آن دو می پردازد که در انتها هویت همگان را فاش کرده و خود نیز کشته می شوند.


11. پرستیژ – The Prestige – 2006

فیلمی با وجود دو شخصیت که گویا نولان قصد ندارد ویلن یا قهرمان مشخصی داشته باشد، بلکه می خواهد نقاط ضعف و قوت هردو را نشان دهد. این دو هنرمند در پی شکست یکدیگر بوده و این خواسته شان در نهایت باعث شکست یکی از آن ها شده و اخلاقیات را نابود می کند. یک اثر تیره درباره هویت، رقابت، قربانی شدن، دوگانگی و شیفتگی.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


10. فیلادلفیا – Philadelphia – 1993

داستان یک وکیل موفق که به ایدز مبتلا شده و پس از اخراج شدن به کمک یک وکیل از خود دفاع می کند. یک داستان زیبا که اجرای دیدنی تام هنکس و دنزل واشنگتن، در نقش یک وکیل هوشمند و دوست داشتنی که با وجود باورها و ایدئولوژی شخصی اش به خاطر انسانیت مبارزه کرده و پیروز می شود، فیلم را زیباتر می کند. با اینکه شخصیت تام هنکس در انتها میمیرد اما رابطه آن دو بر باورهای شخصیت واشنگتن تاثیر گذاشته و او را تغییر می دهد.


9. به سوی طبیعت وحشی – Into the Wild – 2007

یک درام جالب درباره کریستوفر مک کندلس، یک فارغ التحصیل 20 ساله که خانواده و دارایی اش را ترک کرده و ماجراجویی در آلاسکا را آغاز می کند. او در این مسیر با افراد و فرهنگ های مختلف آشنا شده و دیدگاهش به زندگی و موجودیت تغییر می کند. با این حال با خوردن یک قارچ وحشی در آلاسکا مرده و با این وجود با معنای واقعی شادی آشنا می شود.

همچنین بخوانید: اگر عاشق گجت ها هستید این 21 فیلم را تماشا کنید


8. سگ های انباری – Reservoir Dogs – 1992

فیلمی از کوئنتین تارانتینو که در دهه 90 سبک فیلمسازی آمریکا را دگرگون کرد و به دلیل نمایش صحنه های خشن، مخصوصا اوج داستان که شخصیت ها در خون غلت میزنند، شهرت دارد. روایت غیرخطی داستان بیننده را تا پایان با خود همراه می کند. فیلم قهرمان مشخصی نداشته اما اغلب شخصیت های داستان مهم بوده و در نبرد پایانی زنده نمی مانند.


7. بی خوابی – Insomnia – 2002

شاید این فیلم جز برترین فیلم های نولان نباشد اما یکی از تحسین شده ترین آثار اوست که هنوز جز یکی از آثار دیدنی سینماست. فیلم ماجرای موش و گربه بازی یک پلیس بی خواب و یک روانی باهوش را که به تازگی یک دختر نوجوان را به قتل رسانده نشان می دهد. یک فیلم زیبا با اجراهای رابین ویلیامز و آل پاچینو، که شخصیت پاچینو تیر خورده و در آغوش هیلاری سوانک از دنیا می رود. بنابراین مضمون فیلم به زیبایی نشان داده شده و شخصیت پردازی تکمیل می شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین ضد قهرمان های تاریخ سینما


6. نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan – 1998

ارباب سینما، استیون اسپیلبرگ این بار نیز به سراغ یک قهرمان رفته است و در این فیلم تام هنکس نقش جان میلر، رهبر یک گروه از سربازان را برعهده دارد که باید یک سرباز جوان، که سه برادرش در جنگ کشته شده اند، را یافته و به نزد مادرش بازگرداند. فیلم ماجرای سربازان برای یافتن سرباز را نشان داده و آن ها را در یک نبرد حماسی با آلمان وارد می کند. با این حال شخصیت هنکس در پایان توسط سربازی که خودش آزاد کرده بود تا به متفقین بپیوندد به قتل رسید. در نتیجه مانند یک قهرمان واقعی کشته شده و آن سرباز نیز توسط یکی از سربازان هنکس کشته می شود.


5. دیوانه از قفس پرید – One Flew Over the Cuckoo’s Nest – 1975

بدون شک یکی از بهترین فیلم های آمریکایی دهه 70 درباره یک سرباز به نام رندل مک مورفی که خود را یک بیمار روانی جا زده تا به جای زندان به تیمارستان برود و در آنجا باید با یک پرستار مستبد مبارزه کند. در آنجا با شرکت بیماران در فعالیت هایی چون تماشای تلویزیون، بردن آنها به ماهیگیری و غیره، زندگی را به آنجا می برد. با این حال پس از تلاش برای کشتن پرستار لوبوتومی شده و دوستش که نمی تواند او را در این شرایط ببیند جانش را می گیرد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


4. تایتانیک – Titanic – 1997

درام رمانتیک جیمز کامرون درباره عشق غم انگیز دو فرد از دو طبقه متفاوت که عاشق هم می شوند. زن با یک مرد ثروتمند نامزد شده اما می خواهد با معشوق خود باشد. با برخورد کشتی با کوه یخ و غرق شدن کشتی، مرد جان زن را نجات داد اما خودش از سرما یخ میزند. یک فیلم زیبا، احساساتی و غم انگیز.


3. درخشش – The Shining – 1980

شاهکار ترسناک استنلی کوبریک درباره یک مرد میانسال که به همراه خانواده به یک هتل دورافتاده می رود اما روانش را از دست داده و به پارانویا مبتلا می شود. با تلاش برای قتل زن و پسرش آن ها را ترسانده و سرانجام می میرد. اما از آنجایی که فیلم های او پیچیده است با مرگ به پایان نمی رسد. جک تورانس در یک عکس قدیمی متعلق به 4 جولای 1921 در هتل دیده می شود و صحنه پایانی فیلم از کل داستان عجیب تر است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع سونامی (Tsunami)


2. راه رفتن مرد مرده – Dead Man Walking – 1995

یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم های دهه 90، روایتی از رستگاری، عشق، بخشش و انسانیت از طریق رابطه میان یک مجرم و یک راهبه که در روزهای آخر پیش از اعدام مرد او را همراهی می کند. شان پن نقش اصلی را برعهده داشته و از یک مرد جنسیت پرست، نژاد پرست و خشن به یک انسان عاطفی و پشیمان تبدیل شده، درحالی که سوزان ساراندون نقش این راهبه دلسوز را به زیبایی ایفا می کند. گرچه شخصیت پن در انتها اعدام می شود اما به ماهیت گناهان اش و دردی که ایجاد کرده پی می برد.


1. زیبایی آمریکایی – American Beauty – 1999

فیلمی با یکی از بهترین اجراهای تاریخ سینما از کوین اسپیسی درباره داستان یک مرد میانسال که درمیان دشواری های زندگی عاشق دوست دختر نوجوانش می شود. لستر بورنهام، شخصیت اسپیسی به پوچی زندگی خود پی برده و به زندگی و روابطش می اندیشد. بورنهام در پایان توسط یک متجاوز تیر خورده و همسرش او را می یابد. یک پایان زیبا که با مضمون فیلم همراه بوده و مشکلات روانی او را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. حضرت اسطوخودوس

    آبان 4, 1399

    مقاله خوبی بود فقط باید می‌گفتین خطر اسپویل.

    جای لوگان هم تو لیست خالی بود.🙏⚔️😁

    پاسخ

  2. عماد

    مهر 5, 1399

    لیست اسپویل هم میتونید اسمشو بزاریدها

    پاسخ

  3. moon

    اسفند 27, 1397

    سلام…ممنون از سایت خوبتون..فکر میکنم جای فیلمای me before you و خطای ستارگان بخت ما توی این لیست کمه

    پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به moon

      شهریور 20, 1399

      👎

      پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به moon

      شهریور 20, 1399

      Uncut Gems

      پاسخ

  4. مریم

    اسفند 21, 1397

    چرا از همون اول فیلم باید بدونیم که شخصیت اول قراره بمیره

    پاسخ