معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “جنون سرعت” (Need For Speed)

خودروها از زمان ساخت در سال 1886 تا به حال تغییرات زیادی را متحمل شده اند. و در حمل و نقل نقش مهمی دارند. این خودروها در طرح های مختلف ارائه می شوند اما بخش اعظم صنعت فیلمسازی بر خودروهای سریع (بوگاتی شیرون)، لوکس (رولز-رویس فانتون) و قدرتمند (داح اس آر تی دمون) تمرکز می کند. همه دوست دارند چنین خودروهایی سوار شوند، اما آنقدر گران هستند که هرکسی از پس خرید آن برنمی آید. فیلم های اکشن ماشین بازی (مانند چندگانه سریع و خشن) به دلیل داشتن صحنه های اکشن و تعقیب و گریز به یک صنعت سودده تبدیل شده اند. هیجان این فیلم ها آدرنالین تان را افزایش می دهد. چه کسی از طراحی زیبای این خودروها، صدای موتور و سرعت هیجان انگیز بدش می آید. اگر هیجان فیلم “جنون سرعت” را دوست دارید در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ترانسپورتر – The Transporter – 2002

فرانک (جیسون استاتهام) یک ترانسپورتر است که توانایی رانندگی بالایی دارد. او این توانایی را دارد که بدون دستگیر شدن به راحتی بسته های سنگین را بدون مجوز نقل و انتقال دهد. او باید برای یک قاچاقچی آمریکایی بسته هایی را نقل و انتقال دهد. صحنه های اکشن این فیلم مانند صحنه نفت او را به عنوان یک مبارزه نشان می دهد. او یک قاتل خونسرد نیست، اما در مواقع لازم به این کار دست می زند. لهجه خاص او شنیدنی است. گرچه فیلم رئال نیست اما توانایی مبارزه استاتهام دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


9. مسابقه مرگ – Death Race – 2008

جنسن (جیسون استاتهام) راننده سابق نسکار برای کمک به خانواده در کارخانه فولاد کار می کند. اما به همراه سایر کارگران با پلیس مبارزه کرده و آن ها نیز واکنش نشان می دهند. جنسن دستگیر شده و به زندان می رود. نگهبانان از او می خواهند در مسابقات مرگ شرکت کند که در صورت زنده ماندن آزاد می شود. ماشین ها به سلاح، سپر و دام مجهز است و تنها یک نفر زنده می ماند. گرچه موضوع رانندگی تکراری است اما رانندگان برای کشتن یکدیگر راه های خلاقانه ای می یابند. هرکس که می خواهد جنسن را به قتل برساند جانش در خطر می افتد. شاید داستان فیلم جدید نباشد اما لذتبخش است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


8. ضد مرگ – Death Proof – 2007

مایک (کرت راسل) یک بدلکار است که عاشق دخترهای زیباست و هربار که یک دختر زیبا میبیند او را به ماشین میبندد و به سرعت رانندگی می کند تا او را آزار دهد. زمانی که سه زن تصمیم می گیرند به او درس بدهند به دردسر می افتد. کوئنتین تارانتینو در کارگردانی فیلم های رازآلود، تریلر و وحشیانه شهرت دارد. فیلم پر از صحنه های تعقیب و گریز است. فیلمنامه زیبا، بازیگران توانا و موسیقی متن، از دلایل جذابیت این اثر هستند. این فیلم جنبه های تاریک انسان را نشان می دهد که عده ای از او انتقام می گیرند.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


7. سریع و خشن پنج – Fast Five – 2011

دام (وین دیزل) یک سارق جاده ای است و از اعضای گروهش می خواهد تا از یک قطار سرقت کرده و مواد مخدر یک گروه قاچاقچی پرقدرت و ثروتمند را به دست آورند. اما این پایان ماجرا نیست زیرا مامور مواد مخدر، لوک هابز (دواین جانسون) در جستجوی این گروه است. آیا دام ماموریت را به انجام رسانده یا به دردسر می افتد؟ اولین فیلم از چندگانه سریع و خشن که دواین جانسون در آن حضور داشته و نقش آفرینی می کند. فیلم پر از صحنه های تعقیب و گریز خودروهاست و یکی از بهترین صحنه ها سرقت از پلیس است. برای دام خانواده از ماموریت مهم تر است و درنتیجه تصمیمات عاطفی می گیرد که برای تماشاگران خوشایند است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


6. سریع و خشن شش – Fast and Furious 6 – 2013

هابز (دواین جانسون) مامور مواد مخدر است. دام (وین دیزل) به دلیل خلافهایش تا به حال چندین بار دستگیر شده است. هابز به دام پیشنهاد می دهد در صورت کمک به هابز در دستگیری چند خلافکار آن ها را آزاد می کند. بنابراین دام به امید یک زندگی آزاد با برایان (پل واکر) و اعضای دیگر تیم همراه می شود. این فیلم به دلیل نمایش خودروهای مختلف و صحنه های اکشن شهرت دارد. با رویارویی دارودسته دام و هابز صحنه های اکشن شدت می گیرد. زیباترین صحنه وجود یک تانک در وسط خیابان است که با انفجار آن خودروها به اطراف پرتاب می شوند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


5. سریع و خشن هفت – Furious 7 – 2015

دام (وین دیزل) و دارودسته اش پس از رهایی از شر اوون (لوک ایوانز) زندگی آزادی داشته و اوقات خوشی دارند. اما یک مزدور به نام دکارد (جیسون استاتهام) می خواهد با کشتن دام و خانواده اش از او انتقام بگیرد. دام سعی دارد با تعقیب خودرو او را بگیرد اما دکارد می گریزد و تلاش دام آغاز می شود. اولین صحنه اکشن فیلم دیدنی است. دام و گروهش در هواپیما هستند و ناگهان با خودروهای خود از آن می پرند و در هوا شناور می شوند. صحنه های مربوط به ابوظبی با هتل های لوکس و خودروهای زیبا، دیدنی است. صحنه بدلکاری خودروی لیکان هایپراسپرت دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پیاده روی به یادماندنی (A Walk To Remember) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


4. بیبی راننده – Baby Driver – 2017

بیبی (انسل الگورت) به موسیقی علاقه داشته و باید به عنوان راننده کار کند. او برای یک قاچاقچی به نام داک (کوین اسپیسی) کار می کند که در ماموریت ها او را برای نجات اعضا می فرستد. بیبی می خواهد کار را رها کند اما غیرممکن است. اکنون داک او را به یک ماموریت عجیب می فرستد. او اکنون یک گروه نچسب و عجیب دارد و نمی داند با آنها چه کار کند. آیا آن ماموریت را انجام دهد یا رها کند؟ یک فیلم اکشن زیبا با اجراهای دیدنی، مخصوصا از جانب جیمی فاکس. بیبی با هدفون درون گوشش و صحنه های تعقیب و گریز دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


3. شتاب – Rush – 2013

هنت (کریس همسورث) یک راننده حرفه ای جوان است. لودا (دنیل برول) هم یک راننده جوان است که خودروها را مانند کف دستش می شناسند. داستان در دهه های 70 رخ داده که این دو باید در یک مسابقه رقابت کنند. این مسابقه مانند بازی با آتش است. گرچه فیلم مسابقه در خیابان را نشان نمی دهد اما هیاهوی استادیوم دیدنی است. یک فیلم اقتباسی درباره دو راننده که شما را به یاد مسابقات حقیقی می اندازد و تماشای آن لذت بخش است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


2. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

فوریوسا (شارلیز ترون) یک زن سرسخت است که برای ایمورتون جوی مستبد کار می کند و زمانی که باید برای او بنزین بیاورد گریخته و اکنون جو که به فرار زن هایش پی برده، برای یافتن او یک گروه را به کار می گیرد. زمانی که مکس بازمانده (تام هاردی) با فوریوسا همدست می شود، فرار فوریوسا راحت تر خواهد شد. این فیلم علاوه بر نمایش خودروهای زیبا کامیون های غول پیکر را نیز به نمایش می گذارد. صحنه تعقیب و گریز در صحرا و تیراندازی ها نفس را در سینه تان حبس می کند. اجرای شارلیز ترون بی نظیر بوده و قدرت بازیگری تام هاردی نیز دهان را باز نگه می دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. رانندگی – Drive – 2011

یک مکانیک عجیب (رایان گاسلینگ) بدلکار هم هست و به همسایه اش ایرن (کری مولیگان) و پسرش بنیسیو (کادن لاس) علاقه دارد. برخی از خلافکاران به همسر ایرن، استندرد (اسکار آیزاک) توهین می کنند. بدلکار قبول می کند به عنوان راننده در یک سرقت به استندرد کمک کند تا او بدهی اش را به خلافکاری که قصد کشتن ایرن و پسرش را دارد، پرداخت کند. فیلم شما را میخکوب می کند. صحنه های رمانتیک راننده و ایرن دیدنی است. شخصیت شیرین راننده را دوست داشته و سپس او را در هیبت یک قاتل خواهید دید. او با اینکه می داند با وجود استندرد علاقه او به ایرن به جایی نمی رسد اما به خاطر عشقش هرکاری می کند. شاید صحنه های تعقیب و گریز چندان زیاد نباشد اما صحنه های رئال و تریلر آن را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم خماری(The Hangover) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم