معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “سریع و خشمگین” (The Fast and the Furious)

چندگانه “سریع و خشمگین” (Fast and Furious) به تدریج به یکی از بزرگ ترین و پرفروش ترین فیلم های چند ساله اخیر تبدیل شده است. دام تورتتو (وین دیزل) هیچ دوستی ندارد، خانواده ای دارد که برای حفظ امنیت خانه هرکاری می کنند. این فیلم ها به دلیل خودروهای سریع و صحنه های اکشن انفجارآمیز شهرت دارد. خودروها بخش اصلی این چندگانه بوده و یکی از دلایل علاقه مخاطبین به این فیلم ها هستند.

با این وجود می خواهیم برترین فیلم های مشابه “سریع و خشن” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. راهزنان – Los Bandoleros – 2009

چهارمین سری “سریع و خشمگین” که به ماجراهای پیش از سری اصلی می پردازد و داستان های منتهی به انفجار کامیون نفت را نشان می دهد. گروه لئو تگو را از زندان فراری داده و تانکر گاز را می ربایند. کل فیلم در جمهوری دومینیکن ضبط شد تا واقعی تر شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر وین دیزل که باید تماشا کنید


13. XXX – 2002

زندر کیج یک ورزشکار نیرومند است که برای یک ماموریت ویژه توسط دولت به کار گرفته می شود تا مانع یک مجرم روسی شود که می خواهد جهان را نابود کند. وین دیزل بهترین بازیگر برای ایفای این شخصیت بود و درخشان ظاهر شد. این فیلم صحنه های اکشن زیبایی داشته و بسیار جذاب و دیدنی است. این فیلم به یک چندگانه تبدیل شد و تازه ترین نسخه آن با حضور دیپیکا پادوکونه ساخته شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


12. گرن تورینو – Gran Torino – 2009

کلینت ایستوود کارگردانی فیلم را برعهده داشته و نقش والت کوالسکی را ایفا می کند، یک سرباز نژادپرست جنگ ویتنام که اکنون در محله خلافکاران دترویت زندگی کرده و زمانی که یکی از نوجوان های محله نشان گرن تورینوی سال 1972 او را می دزدد باید با منطقش کنار بیاید. به زودی با گروهی از گانگسترها روبه رو می شود که نوجوان را به سرقت یک خودرو متهم می کنند. یک داستان زیبا و تاثیرگذار.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


11. روزهای تندر – Days of Thunder – 1990

کول تریکل یک ورزشکار است که یک شرکت حامی او می شود تا در مسابقات رده بالا شرکت کند. اما نمی تواند ضوابط را رعایت کند و با سانحه رو به رو می شود. با گوش دادن به حرف مهندس خودرواش به موفقیت نزدیک شده و آخرین مانع او رقابت با راس ویلر است که نه تنها به دنبال شکست کول بلکه معلولیت اوست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


10. سرقت در 60 ثانیه – Gone in 60 Seconds – 2000

رندل رینز که می تواند هر خودرویی را سرقت کند، می خواهد بازنشسته شود اما با گیر افتادن برادر کوچکترش در دست یک خلافکار باید به همراه چند سارق دیگر در یک شب 50 خودرو سرقت کند تا در یک رقابت پیروز شود. این فیلم با بازسازی فیلمی به همین نام ساخته 1974 صحنه های تعقیب و گریز بسیاری را نمایش می دهد که آدرنالین تان را به اوج می رساند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


9. گشتاور – Torque – 2004

کری فورد دوچرخه سوار یکی از رهبران گروه های گانگستری دوچرخه سوار را به قتل رسانده که از قضا برادر تری، ترسناک ترین رهبر گروه های گانگستری است، بنابراین درحالی که تری و دارودسته اش به دنبال او هستند باید نام خود را پاک کند. صحنه های اکشن این فیلم آن را دیدنی می کنند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش آخر)


8. مسابقه مرگ – Death Race – 2008

جنسن آمز (جیسون استاتهام) توسط نگهبانان زندان وادار می شو تا در مسابقات اتومبیل رانی که محکومین به مرگ تا پای جان در آن رقابت می کنند، شرکت کند. مسابقه پایانی به زیبایی طراحی شده و شما را تا آخرین لحظه میخکوب می کند. استاتهام در نقش آمز بی نظیر بوده و درخشان ظاهر می شود.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش چهارم)


7. شتاب – Rush – 2013

فیلمی براساس رقابت افسانه ای فرمول 1 جیمز هانت (کریس همسورث) و رقیب اتریشی او نیکی لاودا (دنیل برول) که بهترین و زیباترین صحنه های فرمول یک در آن به نمایش درآمده است. اجراهای همسورث و برول بر جذابیت فیلم می افزاید. ران هاوارد، برنده دو جایزه اسکار، کارگردانی موفق این فیلم را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش سوم)


6. ترانسپورتر – The Transporter – 2002

فرانک که در گذشته یک سرباز بوده اکنون یک قاچاق چی است که همه چیز از انسان تا مواد مخدر را جا به جا می کند و اکنون باید دختری را که خودش جا به جا کرده نجات دهد. جیسون استاتهام صحنه های اکشن فیلم را برعهده داشته و صحنه های اکشن طولانی را باهم ادغام می کند. این فیلم حاوی یکی از بهترین صحنه های اکشن است.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش دوم)


5. کسب و کار ایتالیایی – The Italian Job – 2003

یک فیلم مهیج و سرقتی با حضور خودروها که بازسازی فیلمی به همین نام ساخته سال 1969 است. چارلی کروکر (مارک والبرگ) پس از مورد خیانت واقع شدن و رها شدن توسط یکی از اعضای گروه در ایتالیا، اعضای گروه و دختر مربی که کشته شد را در کنار هم قرار می دهد تا نقشه یک سرقت را طراحی کنند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21 (بخش اول)


4. خط قرمز – Redline – 2011

انیمیشنی درباره بزرگ ترین و مرگبارترین تورنمنت اتومبیل سواری جهان که هر 5 ال یک بار برگذار می شود. جی پی یک راننده نترس است که سرعت مجاز را رعایت نکرده و در این میان عاشق رقیبش سونوشی می شود. موفق ترین اثر تاکشی کولکه کارگردان و که بدون کارگردانی موفق صحنه های انیمیشن زیبا نمی شدند. یک انیمیشن مهیج و دیدنی.

همچنین بخوانید: 15 سکانس برتر تعقیب و گریز ماشین‌ها در تاریخ سینما


3. سرعت – Speed – 1994

سریع ترین فیلم ماجراجویانه با اجرای زیبای کیانو ریوز، دنیس هاپر و ساندرا بولاک، درباره سارقی که پس از عدم موفقیت در بمب گذاری آسانسور آن را در اتوبوس رها کرده و  اگر سرعت به زیر 50 مایل در سرعت برسد و اگر نیازهای او را رفع کنند، خنثی می شود. مامور ویژه بمب گذاری با بازی کیانو ریوز باید به موقع جان مسافران را نجات داده و بمب را خنثی کند. هیجان فیلم حتی لحظه ای فروکش نکرده و درنتیجه تا پایان روی صندلی میخکوب می شوید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کیانو ریوز که باید تماشا کنید


2. رانندگی – Drive – 2011

رایان گاسلینگ نقش مردی را ایفا می کند که روزها بدلکار و شب ها راننده است و عاشق ایرن (کری مولیگان) می شود که با یک مجرم ازدواج کرده است. پس از اینکه یکی از کارهایش بد پیش رفته و با مجرمینی مواجه می شود که دنبال عشق او و پسرش هستند، می خواهد انتقام بگیرد. یک فیلم تاریک درباره عشق گاسلینگ و مولیگان.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


1. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max :Fury Road – 2015

یکی از بهترین فیلم های اکشن چند دهه اخیر که چندگانه آن ساخته شده است. در دنیای آخرالزمانی یک مستبد حاکم صحرا و تمام قطرات است. یک زن که به دنبال خانه اش است، به همراه چند زن زندانی، یک روانی و یک سارق به نام مکس، در مقابل او می ایستد. کل فیلم همانند یک اثر جادویی و طوفانی است که موسیقی متن آن را کامل کرده است.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم