اگر عاشق گجت ها هستید این 21 فیلم را تماشا کنید

زمانی که سینما و گجت ها ادغام می شوند، سینما به سطح جدیدی می رسد. در این صورت نه تنها محبوبیت فیلم ها حتی پیش از اکران افزایش یافته بلکه الهام بخش کالاهای دیگر خواهند بود. در گذشته فیلم هایی چون چندگانه “جنگ های ستارگان” (The Star Wars) و “بازگشت به آینده” (Back To The Future) از فروش این کالاها درآمد بیشتری کسب کردند تا فروش فیلم. گویا این گجت ها بر مخاطب و صنعت تولید تاثیر بسیاری گذاشته اند.

رده بندی فیلم های مرتبط با گجت ها می تواند سوالات بسیاری را ایجاد کند. یک گجت شامل چیست؟ در این زمان چیزهایی مانند اسلحه بتمن یا تارهای مرد عنکبوتی و کمان های هاوکی به ذهن مان می رسد. نظرتان درباره طناب های زن شگفت انگیز یا چکش ثور چیست؟ آیا آن ها هم جادویی به حساب می آیند. شاید این سوالات قابل جواب دادن نباشند. در هر صورت در اینجا می خواهیم برترین فیلم ها با گجت های جالب را به شما معرفی کنیم. این فیلم ها رتبه بندی مشخصی ندارند و انتخاب شان تصادفی چیست. چیزهایی مانند موبایل بتمن در آن وجود ندارد (زیرا چندان خاص نیست). این گجت ها از فیلم های لایو اکشن انتخاب شده و انتخاب فیلم ها نیز سلیقه ای است. بنابراین اگر فیلم های مورد نظر شما در این لیست وجود ندارد می توانید نظرات خود را با ما در میان گذاشته و یا لیست موردنظر خود را ارائه دهید. با پروشات همراه باشید.


21. کلیک – Click

همه ما دوست داریم زندگی مان را کنترل کنیم و این فیلم براساس همین فانتزی ساخته شده است. تنها گجت این فیلم همین کنترل است که با یک کلیک می توان مانند خاموش و روشن کردن تلویزیون همه چیز را تحت کنترل درآورد. البته درباره سازوکار و ماهیت این گجت توضیحی داده نمی شود و تنها به لحظات شاد پرداخته می شود. با این حال جنبه های پوچی هم دارد. گرچه شاید به این تکنولوژی دست نیابیم اما دیدن فیلم لذت بخش است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


20. کارآگاه گجت –  Inspector Gadget

گجت این فیلم نه تنها تکنولوژی پیچیده ای است بلکه شخصیت خاص خود را دارد. این گجت تنها هوش مصنوعی نیست بلکه طنز و تکنولوژی را در کنار هم قرار می دهد. همچنین گجت های کوچک تری دارد که هدف را دنبال کرده و مکان آن را مشخص می کنند. جالب ترین گجت آن کلاه پرواز است که از یک کلاه به یک کلاه پرواز تبدیل می شود. یک کلاه بدون آلاینده که به کاراگاه اجازه می دهد هدف را تعقیب کند.


19. چندگانه مردان سیاهپوش – Men In Black Series

مردان سیاهپوش ماموریت های پیچیده داشتند. ماموریت هایی که باید کره زمین را از شر بیگانه ها نجات می دادند. اما باید بیگانه های کره زمین را نیز از شر بیگانه های دیگر حفظ می کردند. بنابراین برای دفاع از زمین گجت های خاص داشتند که می توان از اسلحه های مخصوص شان نام برد. اما مهم ترین گجت آن ها برای پاک کردن حافظه افراد به کار برده می شد. آن ها با این کار آگاهی مردم درباره وجود بیگانه ها را از بین می بردند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند


18. زن شگفت انگیز – Wonder Woman

دایانای تمیسیرا برای دفاع و مبارزه در میان نبردها از طناب های جادویی اش استفاده می کند، اما این طناب ها در صورت مورد پرسش قرار گرفتند واقعیت را نیز برملا خواهند کرد. شاید این سلاح را احمقانه بدانید اما با تماشای فیلم نظرتان تغییر می کند. این سلاح تنها سلاح جادویی این لیست است که توسط چکش ثور هم پاره نمی شود.


17. مرد عنکبوتی – Spider-Man

فیلم های سام ریمی در اینجا نادیده گرفته می شوند زیرا تارهای پتر پارکر یک توانایی بیولوژیکی بود که پس از تغییرشکل به دست آورد. او با این تارها می توانست از ساختمان های بزرگ و مرتفع اویزان شود. همچنین با کمک آن می توانست خلافکاران را دستگیر کرده و وزن زیادی را نیز تحمل می کند. این تارها مانند تار عنکبوت واقعی بسیار کششی و ارتجاعی است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم فانتزی تاریخ سینما


16. مرد پولادین – Man of Steel

تا زمانی که تکنولوژی پیش برود، روح زنده جور-ال تاثیرگذار خواهد بود. جور-ال با کمک تکنولوژی پیشرفته کریپتونی با تغییر دیجیتالی خوداگاهش حتی پس از مرگ فیزیکی نیز زنده می ماند. او در داخل سفینه کریپتون در برابر پسر بالغش ظاهر شده تا به او بگوید آخرین فرزند کریپتون است. او پس از ورود به سفینه کریپتونی با دستکاری فضای این سفینه به لوئیز لین اجازه فرار داد.


15. مرد مورچه ای – Ant-Man

فرمئل هانک پیم برای دستکاری اندازه بسیار جالب است. او نه تنها می تواند حجم و اندازه را تغییر دهد بلکه به حقیقت کوانتوم دسترسی داشته و قدرت دکتر استرنج را نیز افزایش می دهد. اسکات لانگ با تبدیل شدن به مرد مورچه ای می تواند در نبرد میان انتقام جویان تاثیر گذاشته و کاپیتان آمریکا و باکی بارنز را فراری دهد. حتی معتقدند که مرد مورچه ای در مبارزه تن به تن می تواند سوپرمن را شکست دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


14. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War

در کامیک ها، سام ویلسون (اکا فالکون) تنها توانایی های یک پرنده را ندارد بلکه می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند. ردوینگ نوعی پرنده است که در کنار انتقام جویان دیده می شود. با این حال در فیلم شباهت او با یک پرنده اندک است و از این توانایی ها برای جمع اوری اطلاعات استفاده می کند. در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” این اتفاقات در لائوس نشان داده شده است. ویلسون در واکنش به کتاب از ردوینگ نام برده و او را مانند یک حیوان خانگی بامزه می داند که حتی عنکوبت سیاه هم می خواست او را به تسلط خود درآورد.


13. چندگانه مردان ایکس – X-Men Series

یک ماشین بزرگ که توانایی های جهش یافته های تله پاتیک، مخصوصا چارلز اگزاویه را افزایش می دهد. در فیلم ها اگزاویه می تواند از سربرو برای تعقیب و کنترل افراد (جهش یافته یا معمولی) استفاده کند و افکار و اعمال آن ها را تحت کنترل درآورد. همچنین برای تخریب هم استفاده می شود، زیرا قدرت اگزاویه تحت فشار می تواند تمام افراد مرتبط با او از طریق سربرو را نابود کرده و از بین ببرند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2018 (تا به امروز) + تصاویر


12. شوالیه تاریکی – The Dark Knight

در این شاهکار از کریستوفر نولان قهرمان ما از طریق سیستمی که به تلفن همراه ها متصل است می تواند جلوه دیجیتالی از شهر گوتام را خلق کند. بتمن با این سیستم در اوج داستان جوکر را شکست می دهد. لوشیوس فاکس این تکنولوژی را زیاده از حد و خطرناک می داند، بنابراین گرچه می خواهد در توقف جوکر کمک کند اما همچنان با این سیستم مخالف است. بتمن هم که از این سیستم آگاه است می پذیرد که نام خودش را به این سیستم وارد کرده و آن را نابود کنند، تا از این قدرت استفاده نشود.


11. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی – Captain America: The Winter Soldier

در یکی از بهترین صحنه های این فیلم مامور هیدرا، آرنیم زولا خودآگاه خود را روی یک نوار آپلود می کند و درنتیجه پس از مرگ فیزیکی بر روی یک کامپیوتر زنده است. این صحنه براساس کتاب کامیک خلق شده است. زولا درباره نفوذ هیدرا پس از جنگ جهانی دوم هشدار داده و برای رسیدن به هدف خود قهرمان ها را گمراه می کند. مونولوگ او از داستان “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” هشدار می دهد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


10. انتقام جویان – Avengers

جارویس پیش از تبدیل شدن به ویژن برای تونی استارک کار می کرد و نه تنها تمام سیستم او را کنترل می کیرد بلکه با استارک همراه می شود. بنابراین یک هوش مصنوعی بود که رگه های شوخی و طنز هم نشان می داد. بعدها توانست بدون دخالت انسان سیستم های مرد آهنی را کنترل کند و حتی به او فرمان دهد.


9. مرد آهنی – Iron-Man

این فیلم نه تنها در گیشه موفق بود بلکه در کنار فروش کالاهای مربوطه سود بیشتری به جیب زد. از ماسک مرد آهنی گرفته تا اسباب بازی ها و وسایل دیگر او، همگی پرفروش بودند. لباس مرد آهنی محبوب ترین گجت این فیلم است و که در هر سری پیچیده تر و جذاب تر شد. در آخرین سری لباس او به هالک شباهت داشت و فیلم به نبرد نابودی تبدیل شد. علاوه بر این، هوش مصنوعی جارویس هم بسیار پیچیده و مخرب است. بنابراین مرد آهنی از لحاظ گجت ها بسیار غنی است.

از سال 2008 گجت های مشابه لباس مرد اهنی مانند ماشین جنگ و ورونیکا را دیده ایم. لژیون آهنی، برج انتقام جویان، ویژن یک سوم و گجت های دیگر دیدنی هستند. لباس مرد عنکبوتی نیز به همین شکل طراحی شده است. تکنولوژی استارک هرآنچه را که برای یک گجت مورد نیاز است، داراست. به همین دلیل مرد آهنی به راحتی در این فهرست قرار گرفت.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


8. منطقه نه – District 9

شاید این فیلم محبوب نباشد اما گجت های جالبی دارد. داستان و گرافیک بخش اصلی فیلم است. با این حال شاید تماشاگران به تکنولوژی آن توجه نکرده باشند. سلاح های استفاده شده در آن هم بسیار جالب هستند. شاید با ما موافق نباشید اما این گجت ها عالی هستند.


7. گزارش اقلیت – Minority Report

یکی دیگر از فیلم های تام کروز در این فهرست که به خاطر تکنولوژی و گجت هایش شهرت دارد . تاثیر تکنولوژی در زندگی روزمره را نشان می دهد. بنابراین دنیای تبلت ها و هوش مصنوعی با تمام ویژگی های آن نمایش داده می شود. پاساژهای بزرگ و دیجیتالی و صفحه های حسگر ال ای دی تکنولوژی عظیمی را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


6. بلید رانر – Blade Runner

شاید این فیلم از لحاظ علمی اعتبار نداشته باشد اما گجت های زیبایی در آن به نمایش درآمده است. این فیلم با دنیای سورئال خود چیزهای جالبی دارد. ماشین های پرنده، سفر میان سیاره ای، توریست های بیگانه ای. هر انچه که برای یک داستان علمی تخیلی موردنیاز است. ربات های ان به شکل غیرقابل باوری انسان هستند. همچنین آینده نیز به شکل زیبایی به نمایش درآمده است. اگر عاشق گجت ها هستید این فیلم را تماشا کنید.


5. 2001: ادیسه فضایی – 2001: Space Odyssey

همه گجت ها پر زرق و برق نیستند. برخی الهام بخش و دیدنی اند. گجت های مختلف ساخته شده در این فیلم توسط استنلی کوبریک خلق شده اند و یک شگفتگی محسوب می شوند. تمام تکنولوژی های این فیلم به واقعیت تبدیل نشده اند اما افرادی مانند اسپیلبرگ، ریدلی اسکات و غیره از آن الهام گرفته اند. بنابراین تکنولوژی به کار رفته در آن در عالم سینما تاثیر گذاشته است. کامپیوترها و ایده های دیجیتال بسیار دیدنی هستند. شاید تکنولوژی هوش مصنوعی آن را در محصولات اپل دیده باشیم. شاید تکنولوژی این فیلم دقیق ترین نباشد اما یکی از بهترین هاست.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


4. چندگانه ماموریت غیرممکن – Mission Impossible series

در اینجا منظورمان تام کروز نیست، منظورمان گجت های مختلفی است که در کنار تام کروز دیده می شوند. شیشه هوشمند با قابلیت شکستن خود یکی از آنهاست. دستکش هوشمند که تام کروز برای بالا رفتن از شیشه به کار می برد هم یکی از انهاست. مانیتور اکسیژن و کتابی که به لپ تاپ تبدیل می شود هم یکی از آنهاست. اما تام کروز تمام آن ها را باورپذیر می کند. یک فیلم زیبا برای طرفداران سینما و گجت ها.


3. چندگانه بازگشت به آینده – Back To the Future series

ماشین زمان همیشه توجه مخاطبین را به خود جلب نموده است و در این فیلم ها به بهترین شکل به نمایش درآمده است. بسیاری از گجت های این فیلم به حقیقت تبدیل شدند. زیرا هم عملی بودند و هم تماشاگران آن را دوست داشتند. تلفن های تماس تصویری، زوم دیجیتال، اپلیکیشنی مانند فیسبوک، حساب های آنلاین و کفش های نایک. بنابراین اگر طرفدار کامیک ها باشید این فیلم رویایی است که به حقیقت تبدیل شده است. این فیلم تکنولوژی و تولید کالاها را به سطح جدیدی رساند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


2. چندگانه جیمز باند – James Bond series

فیلم های جیمز باند به دلیل داشتن زنان جذاب و گجت های هوشمند شناخته شده و بنابراین یک فیلم پرطرفدار است. درخشش آستون مارتین، شکوه ساعت ها، کت شلوارهای خاص و جذابیت جیمز باند در کنار گجت های دیدنی. همه و همه مانند رویا هستد. ماشین مخصوص او، سیگار دارت، سلاح طلایی و فندک دیجیتالی مخصوص. فیلم های جیمز باند به دلیل خلق این گجت ها شهرت دارد.


1. چندگانه جنگ های ستارگان – Star Wars series

مهم ترین گجت این فیلم شمشیر نوری است و در کنار آن گجت های دیگری دیده می شود اما این گجت بهترین است. زیرا نمی توان آن را با چیزی مقایسه کرد. از انجاییکه در خانه ها و خیابان ها دیده می شد بنابراین جلوه خاصی داشت. در این چندگانه تکنولوژی و گجت های دیگری هم یافت می شوند. مفهوم تکثیر هولوگرام از این چندگانه گرفته شده است. دست های مصنوعی و پروتزی هم در آن یافت میشوند. بنابراین جنگ های ستارگان در دنیای علم و تکنولوژی انقلاب به پا کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم