معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “من پیش از تو” (Me Before You)

“من پیش از تو” (Me Before You) با حضور امیلیا کلارک و سام کلافلین یک داستان عاشقانه زیباست. لوئیزیا کلارک یک دختر ساده در یک شهر کوچک است که باید از مرد فلجی که از همه متنفر است، نگهداری کند. آن دو با وجود نفرت اولیه رابطه خوبی داشته و عاشق هم می شوند.

اگر می خواهید یک داستان عاشقانه پرمعنا را تماشا کنید، جای خوبی آمده اید. در اینجا می خواهیم لیستی از فیلم های مشابه “من پیش از تو” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. سوگند – The Vow – 2012

پیج همسر لئو پس از یک حادثه تراژیک حافظه اش را از دست داده و تا پنج سال پیش را به یاد دارد، پیش از دیدار با لئو. بنابراین لئو باید با وجود والدین سختگیر او و نامزد سابقش جرمی قلب او را دوباره به دست آورد. یک درام زیبا براساس داستان واقعی، با حضور ریچل مک آدامز و چنینگ تتوم. یک کمدی، درام و داستان عاشقانه که اشک و لبخندتان را جاری می کند. یک فیلم زیبا که می توانید با شریک خود آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم خماری (The Hangover) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


11. اصول پرستاری – The Fundamentals of Caring – 2016

یک نویسنده پس از یک تراژدی شخصی بازنشسته شده و برای یک نوجوان معلول پرستاری می کند. زمانی که آن دو یک سفر جاده ای را آغاز می کنند به اهمیت امید و دوستی پی می برند. یک کمدی که با به شیوه خاص و متفاوتی موضوعاتی مانند فراق و ناتوانی را هدف قرار می دهد. با تماشای این فیلم لذت، خنده، گناه، درد و ترس را تجربه می کنید. این فیلم علاوه بر شخصیت پردازی اجراهای زیبایی را به نمایش می گذارد. اجرای پل راد در نقش اصلی دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم بخت پریشان (The Fault In Our Stars) علاقه دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


10. اینجا روی زمین – Here on Earth – 2000

یک درام رمانتیک درباره سامانتا که در یک تابستان سرنوشت ساز در یک مثلث عشقی گیر می کند. شاید این تابستان برای هر نوجوان یک تابستان معمولی باشد اما سامانتا بیمار است و تا چند ماه دیگر می میرد. این داستان شما را به روزهای بی خیالی نوجوانی می برد که همه چیز در یک آن فراموش می شد. این فیلم نه تنها داستان تاثیرگذاری داشته بلکه پیام مهمی را منتقل می کند. کارگردانی و اجرای خوب این فیلم را به یاد ماندنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


9. یک روز – One Day – 2011

فیلمی براساس داستان دیوید نیکولز درباره اما و دکستر که در شب فارغ التحصیلی شان دیدار داشتند و هرسال در روز 15 جولای دیدار می کنند. طی سال های دورافتاده از هم با افراد دیگری آشنا می شوند اما ناگهان یکدیگر را دوباره می بینند. آن هتوی و جیک جیلنهال اجراهای اصلی را برعهده داشته و در این نقش ها درخشان ظاهر می شوند. داستان آن ها آنقدر زیبا و عاطفی است که شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


8. عشق و دیگر داروها – Love and Other Drugs – 2010

مگی (هتوی) یک زن بیخیال است که نمی گذارد چیزی او را ناراحت کند. اما با آشنایی با جیمی (جیلنهال) و شکل گرفتن رابطه ای میان آن دو، با چالش های موفق خواهد شد. گرچه داستان کمی تکراری است اما کارگردانی ادوراد زوئیک یک فیلم زیبا با پیام شنیدنی را به نمایش می گذارد. این فیلم با وجود اجرای این دو بازیگر (که هردویشان نامزد بهترین بازیگرهای گلدن گلوب 2011 شدند) یک داستان زیبا درباره رشد و مقابله با مشکلات است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


7. ترک لاس وگاس – Leaving Las Vegas –  1995

بن ساندرسون زمانی یک فیلمنامه نویس موفق هالیوودی بود. اما پس از اینکه همسرش او را ترک کرده و پسرشان را نیز با خود می برد، بن برای فراموش کردن مشکلات به الکل پناه می آورد. او به لاس وگاس رفته و تا پای مرگ مشروب می نوشد اما در آنجا با فاحشه ای به نام سارا آشنا شده و میان آن دو دوستی شکل می گیرد. یک فیلم زیبا درباره عوارض الکل و قدرت عشق و محبت. نیکلاس کیج یکی از بهترین اجراهای خود را ارائه داده که باعث شد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را به دست آورد. اجرای او در نقش بن و رابطه او با الکل دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. نوامبر شیرین – Sweet November – 2001

یک ماه می تواند کل زندگی را تغییر دهد. همانطور که زندگی نلسون پس از یک رابطه یک ماهه با یک زن زیبا اما متفاوت تغییر می کند. یک کمدی عاشقانه زیبا درباره تغییر زندگی. اجرای کیانو ریوز و شارلیز ترون دیدنی بود. فیلمنامه شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


5. دفترچه خاطرات – The Notebook – 2004

فیلمی براساس رمان نیکلاس اسپارکس درباره داستان عاشقانه نوا و آلیس که از دو طبقه متفاوت هستند. خانواده آلیس او را وادار می کنند نوا را ترک کرده و به کالج برود. هفت سال بعد آن ها مجددا یکدیگر را دیده و الیس باید بین نوا و نامزدش یکی را انتخاب کند. یک فیلم عاشقانه ساده اما زیبا که اشک و لبخندتان را درمی آورد. این داستان نه تنها تاثیرگذار بلکه زیبا و عمیق است. اجرای ریچل مک آدامز و رایان گاسلینگ هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع سونامی (Tsunami)


4. من و ارل و دختر در حال مرگ – Me and Earl and the Dying Girl – 2015

گرگ نوجوان (توماس من) بیشتر اوقات با دوستش ارل (آرجی کایلر) پارودی فیلم های کلاسیک را می سازد. اما پس از دوستی با یکی از همکلاسی های که به سرطان دچار شده زندگی اش تغییر می کند. پارودی های او محبوب بوده و برای همه جالب است، مخصوصا برای سینما دوستان. طراحی صحنه و فیلمنامه از نقاط قوت داستان بوده و روابط والدین و فرزندان، همکلاسی ها و معلم و دانش آموزان به زیبایی نمایش داده می شود. این فیلم توانسته میان غم و شادی تعادل ایجاد کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع کوری (نابینایی)


3. پیاده روی به یادماندنی – A Walk to Remember – 2002

یک داستان کلاسیک و عاشقانه رمانتیک درباره دو نوجوان کارولینایی، لندن کارتر و جیمی سالیوان. پس از شوخی زشت لندن در مدرسه باید در فعالیت های تقویتی شرکت کند. در آنجا با جیمی آشنا شده و زندگی هردو تغییر می کند. یک داستان زیبا با اجراهای دیدنی. مندی مور نقش یک زن جوان و زیبا را ایفا می کند که در عین حال قوی و آسیب پذیر است. اجرای شین وست در نقش لندن هم شوکه کننده است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


2. داستان عاشقانه – Love Story – 1970

الیور برت دانشجوی حقوق و جنیفر کاویلری دانشجوی موسیقی عاشق هم می شوند. آن ها تلاش می کنند با وجود مشکلات کنار هم بمانند. این فیلم عاشقانه کلاسیک با موسیقی متن زیبا نامزد هفت جایزه اسکار شد. الی مک گرو و رایان اونیل در نقش یک زوج دیدنی بودند. داستان ساده و دیدنی آن شما را تا پایان فیلم همراه می کند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


1. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

هزل و آگوستس دو نوجوان عاشق هستند که با وجود کپسول اکسیژن هزل و پای مصنوعی آگوستس رابطه جالبی دارند. یک داستان عاشقانه خاص و منحصربه فرد. الگورت و وودلی در نقش اصلی می درخشند و رابطه زیبایی را تشکیل می دهند. یک داستان عاشقانه زیبا و عاطفی درباره عشق نوجوانان.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه سال 2019 که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. فاطمه

    اردیبهشت 12, 1398

    سلام و تشكر
    فقط لطفا اسم انگليسي دفترچه خاطرات را notebook بنويسيد.
    متشكرم.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به فاطمه

      اردیبهشت 12, 1398

      سلام فاطمه جان،
      بله درسته اصلاح شد. ممنون بابت فیدبک

      پاسخ

  2. Sadegh

    اسفند 7, 1397

    به این میگن لیست عالی حرف نداشت 👏👏

    پاسخ