معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “پیاده روی به یادماندنی” (A Walk To Remember)

حتما بسیاری به شما گفته اند یک روز نیمه گمشده ات را پیدا می کنی. یک روز زن یا مرد رویاهایتان از راه می رسد. این روز، فردا یا روز پس از آن است، زیرا سرنوشت این موضوع را خبر نمی دهد. شاید این فرد، نیمه گمشده تان، فردی که شما تصور کردید نباشد. طی این سال ها فیلم های عاشقانه زیادی اکران شدند اما هیچکدام به این موضوع نزدیک نبودند. اما فیلم “پیاده روی به یادماندنی” (A Walk To Remember) یکی از عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینماست. این فیلم براساس رمانی از نیکلاس اسپارکس ساخته شد. همه ما به معصومیت، شیرینی و صداقت این فیلم جذب شدیم. یک دختر شاد و شیرین عاشق یک پسر ثروتمند و خوشگذران می شود که طی مشکلات زندگی به یک مرد حقیقی تبدیل می شود. این دختر براثر سرطان در حال مرگ است، اما این شرایط آن دو را از نزدیک شدن به هم بازنمی دارد.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که با تماشای فیلم های عاشقانه اشک میریزید پس یک جعبه دستمال کاغذی آماده نگه دارید، زیرا این فیلم ها اشک تان را درمی آورند. در اینجا لیستی از فیلم های مشابه را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. بهترین من – The Best of Me – 2014

فیلمی براساس رمان پرفروش دیگری از نیکلاس اسپارکس که داوسون و آماندا از دوران دبیرستان عاشق هم بوده و پس از 20 سال یکدیگر را میبینند. این دیدار عشق فراموش نشده و شیرین گذشته را بیدار می کند. آن ها متوجه می شوند این حس عشق واقعی بوده است. یک داستان عاشقانه حماسی که قدرت عشق واقعی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمیشن بالا (UP) علاقه دارید این 10 انیمیشن را از دست ندهید


11. مرا به یاد داشته باش – Remember Me – 2010

فیلمی با بازی رابرت پاتینسون در نقش تایلر، یک یاغی نیویورکی که با پدرش رابطه بدی دارد. دلیلش از بین رفتن معصومیت او در کودکی است. او با الی آشنا شده و به او نزدیک می شود. آن دو به زودی عاشق هم می شوند. اما پس از افشای زندگی اش رابطه شان خراب می شود. یک داستان زیبا که اهمیت عشق، خانواده و لذت بردن از زندگی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


10. شکسپیر عاشق – Shakespeare in Love – 1998

تصور کنید داستان عاشقانه بزرگ ترین شخصیت ادبی انگلستان چگونه باشد. این فیلم چنین داستانی را به نمایش می گذارد. جوزف فینز نقش شکسپیر و گویئنت پالترو نقش ویولا دلسپس را ایفا می کند. شخصیت ها و وقایع داستان با ویلیام شکسپیر ارتباط دارند. در زمان تست برای نقش های رومئو و ژولیت، ویولا خودش را به شکل مردی به نام توماس کنت درآورده و پس از اینکه شکسپر به هویت او پی میبرد، آن دو عاشق هم می شوند. با این حال ویولا باید با لرد وسکس ازدواج کند، درحالی که مایل نیست. با این  حال آن دو از هم جدا شده و شکسپیر نمایشنامه “شب دوازدهم” (Twelfth Night) را براساس آن می نویسد. علاوه بر داستان، اجرای گوئینت پالترو این داستان عاشقانه را کلاسیک می کند. این فیلم در سال 1998 هفت جایزه اسکار به دست آورد، از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن برای پالترو.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


9. ولنتاین غمگین – Blue Valentine – 2010

در این لیست عاشقانه فیلم های اسکاری را به شما معرفی می کنیم. این فیلم با حضور میشل ویلیامز و رایان گاسلینگ درباره این مضمون که عشق همیشه در برابر موانع تاب نمی آورد. سیندی (ویلیامز) و دین (گاسلینگ) پس از جدایی سیندی از دوست پسرش بابی باهم دوست می شوند. گرچه سیندی از بابی باردار است اما دین می خواهد با او خانواده تشکیل دهد و فرزد بابی را می پذیرد. اما پس از گذشته پنج سال متوجه می شوند این ازدواج اشتباه بوده و باعث تباهی آن دو می شود. گرچه دین سخت تلاش می کند اما اعتیاد او به الکل شغل سیندی، به عنوان یک پزشک را به خطر انداخته و تصمیم می گیرد از دین جدا شود. نقطه قوت این فیلم استفاده از فلش بک هایی است که نشان می دهد این زوج در گذشته چقدر شاد بودند. شکست یک رابطه و یادآوری خاطرات گذشته همیشه دشوار است. این فیلم همین حس را ایجاد کرده و بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


8. فقط اگر – If Only – 2004

یک فیلم فانتزی عاشقانه بریتانیایی-آمریکایی با اجرای جنیفر لاو هویت، پل نیکولیس، تام ویلکینسون و غیره. اگر به شما می گفتند با عشق خود تنها یک روز فرصت دارید، چه کار می کنید؟ ایان که همسرش سامانتا را از دست داده یک روز بیدار شده و او را در کنار خود میبیند. این ماجرا به او نشان می دهد که چگونه کارش را به همسرش ترجیح داد. او به اهمیت عشق پی میبرد. این فیلم بسیار تاثیرگذار است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


7. دفترچه خاطرات – The Notebook – 2004

یک درام عاشقانه دیگر که بسیار محبوب است. فیلمی براساس رمان دیگر نیکلاس اسپارکس در سال 1996 که رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز در آن نقش آفرینی می کنند. داستان عاشقانه آن ها در تابستان سال های 1940 رخ می دهد و امروز شاهد داستان گویی یک پیرمرد برای یک پیرزن هستیم. آلی بیمار است و نمی تواند گذشته را به یاد آورد. این فیلم با نمایش یک داستان عاشقانه قلب تان را به درد می آورد.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. عشق و دیگر داروها – Love and Other Drugs – 2010

یکی دیگر از داستان های مربوط به عشق که جینی رندل، با بازی جیک جیلنهال، یک داروساز زن باره است که با تمام زنان خنده شوخی می کند. در یکی از این دیدارها زن رویاهایش مگی مرداک را میبیند. او به بیماری پارکینسون دچار است. آن دو با وجود مشکلات در کنار هم می مانند. اجرای جیلنهال و آن هتوی دیدنی است. حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


5. خورشید نیمه شب – Midnight Sun – 2018

یک فیلم عاشقانه درباره زندگی کتی پرایس 17 ساله که به بیماری ژنتیکی خاصی به نام گزرودرما پیگمنتوزوم دچار بوده و به آفتاب حساسیت دارد. او از کودکی در اتاقش محبوس بود و از کودکی عاشق چارلی بوده است. آن دو سرانجام در یکی از شب هایی که کتی بیرون بوده یکدیگر را میبینند. بلا تورن و پاتریک شوارتزنگر نقش آفرینی زیبایی  دارند. یک داستان عاشقانه زیبا.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. یک روز – One Day – 2011

اما و دکستر هرسال در روز پانزدهم جولای دیدار داشته و درباره 365 روز سال باهم صحبت می کنند. آن ها در شب فارغ التحصیلی شان از دانشگاه دیدار داشته و از آن زمان به بعد در زندگی هم نقش مهمی دارند. این روز برای هردویشان روز مهمی بوده و درباره زندگی شان صحبت می کنند. پس از سال ها متوجه می شوند عاشق هم هستند و در زندگی هم نقش مهمی دارند. آن هتیو و جیم استرجس در نقش های خود واقعی و صادق هستند و این اثر را جذاب و دیدنی می کنند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. پی‌نوشت دوستت دارم – P.S I Love You – 2007

فیلمی با حضور جرارد باتلر، هیلاری سوانک، لیزا کادرو، جفری دین مورگان، هنری کونیک و غیره. مضمون فیلم کنار آمدن با فراق عشق است. هالی کندی، با بازی هیلاری سوانک، از همسر متوفی اش نامه هایی دریافت می کند که عشق و امید را در دلش زنده می سازد. این امید باعث می شود منتظر نامه های دیگری باشد. همسر متوفی اش می خواست او را مطمئن کند که تنها نیست و باید به زندگی خود بازگردد. یک فیلم زیبا و دیدنی.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


2. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

یک تراژدی عاشقانه براساس رمانی به همین نام که هزل گریس با بازی شایلین وودی یک دختر 16 ساله است که به سرطان دچار بوده و به اصرار خانواده در گروه های حمایتی شرکت می کند. در آنجا با یک بیمار مبتلا به سرطان به نام آگوستس با بازی انسل الگورت آشنا می شود. آن دو عاشق هم شده و نشان می دهند عشق با بیماری مبارزه می کند. این فیلم اشک هایتان را درمی آورد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


1. من پیش از تو – Me Before You – 2016

داستان پسری به نام ویل ترینور، یک بانکدار جوان ثروتمند، که پس از تصادف دو سال پیش فلج شده است. لوئیزا کلارک شاد و سرزنده که به دنبال کار است با خانواده او آشنا می شود. او به عنوان پرستار ویل استخدام شده و به زودی متوجه می شود کنار آمدن با او دشوار است. اما صبرش نتیجه می دهد. آن دو به هم نزدیک شده و عشق شان شکل می گیرد. چگونگی تغییر زندگی آن دو موضوع اصلی فیلم است. گرچه داستان فیلم مانند اغلب داستان های عاشقانه قابل پیشبینی است، اما باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم خماری (The Hangover) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. عباس

    اسفند 6, 1397

    از جوایز اسکار چیزی نمیگین؟

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به عباس

      اسفند 6, 1397

      سلام عباس جان،
      با کمی تاخیر مقالش رو منتشر کردیم.
      مرسی بابت نظرت 😊🌺

      پاسخ