معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “خماری” (The Hangover)

مستی و خماری پس از آن لذتی به همراه دارد که آن را به یکی از مضامین اصلی فیلم های هالیوودی تبدیل کرده است. برای اغلب افراد پیش آمده که در شرایطی مستی و خماری را ترجیح داده و در این لحظات تنها به خودشان بیندیشند. “خماری” اولین فیلمی نبود که چنین مضمونی را انتخاب کرد و مطمئنا آخرین هم نمی باشد. این لحظات خماری طنزهای جالبی را پدید آورده که به هرچه لذتبخش تر شدن فیلم کمک می کند.

از جمله عناصر تکراری این فیلم ها عبارت اند از شخصیت های شرور، افرادی که با وجود نفرت باهم دوست هستند، مرد چاق سیبیلو، فقدان یا افرادی که می خواهند اوضاع را کنترل کنند. گاهی اوقات این شرایط در یک مهمانی یا عروسی رخ داده و مواد مخدر، زنان فاحشه، عینک های رنگی، تعطیلات و یا گم شدن افراد دیگر، بر عناصر دیگر افزوده می شوند. اگر طرفدار فیلم “خماری” هستید، باید بدانید در اینجا 16 فیلم مشابه را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. شب سخت – Rough Night – 2017

گرچه این فیلم با فیلم “خماری شباهت هایی دارد اما تفاوت های آن باعث نادیده گرفتن این فیلم شده و درنتیجه چندان به آن توجه نشده است. تفریح دخترانه، مرد رقاص، تعقیب و گریز پلیس و آدم ربایی، از عناصر این فیلم هستند. با این حال حضور اسکارلت جوهانسون و البته فضای دخترانه، از تفاوت های این فیلم محسوب می شوند. تنها به خاطر حضور جوهانسون باید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمیشن بالا (UP) علاقه دارید این 10 انیمیشن را از دست ندهید


15. رفیق، ماشینم کجاست؟ – Dude, Where’s my Car؟ – 2000

یک فیلم نسبتا قدیمی تر که پیش از فیلم “خماری” ساخته شد. صحنه ای هکه شخصیت اصلی در ناکجاآباد بیدار شده و باوجود پیام های صوتی و خودروی گمشده اش، چیزی را به یاد نمی آورد، ما را به یاد فیلم “خماری” می اندازد. همانطور که از عنوان فیلم پیداست، دو تن به دنبال خودروی گم شده شان هستند و به سفینه ها، بیگانه ها، معماهای پیچیده، سگ های جالب و مستی، هم اشاراتی می شود. اجرای آشتون کوچکر در کمدی های مختلف و یا موفق نبودن این اثر باعث شده بیشتر شبیه یک سریال کمدی باشد تا یک فیلم. اگر فیلم افتضاح باشد، بازهم یکی افتضاح لذت بخش اما فراموش شدنی است.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


14. جاشی –  Joshy – 2016

داستان درباره جاش است که در آخر هفته به همراه چهار تن دیگر به یک مهمانی می رود. به مرور حقایق زندگی این پنج تن، مواد مخدر، مستی، رابطه جنسی، والدین مرده نامزد جاش، اعتراف های عاطفی و لحظات جالب دیگر اضافه خواهند شد. جاشی نسخه آرام تر و البته پر بازیگرتر خماری است، به جز اینکه زک گالیفیناکیس در آن حضور ندارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


13. گذرگاه – Hall Pass – 2011

فیلمی با حضور اوون ویلسون درباره دو مرد که همسران شان به آن ها اجازه می دهند به مدت یک هفته آزاد باشند و هرکاری دوست دارند انجام دهند. همانطور که می توان پیشبینی کرد باید شاهد دعواهای زن و شوهری و روابط جنسی باشیم (زیرا دو مرد به مدت یک هفته آزاد هستند). ریک و فرد به روزهای مجردی بازگشته اند و همسران شان گریس و مگی نیز در این یک هفته لذت می برند. این فیلم لحظات جالبی دارد و با این حال لحظات بدیع و حتی تکراری در آن دیده می شود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


12. 21 و بیشتر –  Over – 2013

مستی، گیجی، خوشگذرانی، شب های تفریح با دوستان و روابط جنسی، از شباهت های این فیلم و “خماری” است. با این حال اجرای بازیگران و روایت داستان بسیار درخشان بوده و اجرا گاها از داستان پیشی میگیرد. گرچه داستان به طور کلی یکنواخت است و پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد، اما ماجرای چانگ، میلر و کیسی لذتبخش است. اگر دوست دارید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


11. مادران بد – Bad Moms – 2016

یک فیلم سینمایی زیبا و پرفروش که نسخه بعدی “کریسمس مادرهای بد” (Bad Moms Christmas) هم اکران شده و بازیگرانی نظیر میلا کونیس، کریستن بل، کاترین هان و غیره، در آن حضور دارند. داستان درباره سه مادر است که از زندگی روزمره خسته شده و می خواهند یک شب خوش باشند. گرچه این مضمون در فیلم های دیگر هم دیده می شود اما اجرای زیبای بازیگران و روایت غیرمنتظره باعث جذابیت این اثر شده است. گرچه پایان آن دیدنی نیست اما طنز سراسر داستان لذت بخش است. به نظر می رسد میلا کونیس بار اصلی فیلم را از ابتدا تا انتها بر دوش دارد.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


10. آخرین وگاس – Last Vegas – 2013

یک فیلم متفاوت درباره آخرین سفر چهار دوست مسن، بیلی، آرکی، سام و پدی، به وگاس، زیرا بیلی می خواهد به تجرد طولانی مدت خود پایان داده و ازدواج کند. شاید در ظاهر بتوان این فیلم را تنها نسخه مسن “خماری” دانست اما وگاس صبر و دوستی آن ها را به آزمایش می گذارد. یک فیلم لذتبخش که البته اگر خماری را بارها تماشا کرده باشید شاید این فیلم را تنها یک بار تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. شب قبل – Last Vegas – 2015

داستان لذت بخش یک مهمانی خسته کننده و سه دوست که می خواهند از این مهمانی خارج شوند. هر لحظه فیلم دیدنی تر شده و در این میان از به مهمانی کریسمس، مواد مخدر و مشکلات پیچیده اشاره می شود. جوزف گوردن-لویت و سث روگن نقش های اصلی و آنتونی مکی نقش فرعی را برعهده دارند. این کمدی بزرگسالانه داستان دوستانی است که هرسال مهمانی های به یادماندنی داشتند و امسال بدترین مهمانی شان را تجربه می کنند. این کمدی را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


8. بیارش گریگ – Get Him to The Greek – 2010

نسخه ای دیگر از فیلم “فراموش کردن سارا مارشال” (Forgetting Sarah Marshall)، که راسل برند به نقش آلدوس اسنو، یک ستاره راک یاغی بازمی گردد، که پس از جدایی از سارا مارشال (کریستن بل) حرفه موسیقی اش نیز افول کرده است. بل نیز با یک کمیو به نقش خود بازمی گردد. آرون (جونا هیل) که در یک کمپانی موسیقی کار می کند می خواهد به آلدوس یک فرصت دیگر بدهد تا با او به لس آنجلس بیاید، اما افتادن به دام مواد مخدر و مشکلات دیگر، مانع او می شود. سرانجام آلدوس در تئاتر گریک اجرا کرده و عشق میان آلدوس و آرون شکوفا می شود. اجراها و صحنه های طنز لحظه ای شما را خسته نمی کنند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


7. سفر به اروپا – EuroTrip  – 2004

یک کمدی نوجوانانه که شاید بارها مشابه آن را دیده باشیم و به “خماری” یا “پای آمریکایی” (American Pie) شباهت دارد. با وجود تمام صحنه های جنسی، برهنگی و داستان غیرمنسجم، یکی از جذاب ترین داستان هاست. فیلم داستان گروهی از نوجوانان را نشان می دهد که برای یافتن دوستان دیگرشان به اروپا رفته اند و صحنه های جالبی پدید می آید. این فیلم با صحنه های شرم آور و احمقانه به طرز بدی خوب از آب درآمده است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. موعد مقرر – Due Date – 2010

مجموعه ای از بدشانسی ها و اتفاقات بد باعث می شود پتر هایمن از پرواز جا بماند، زیرا مشغول صحبت کردن با دوستش ایتان ترمبلی بود و او مجبورش کرد تا کلمه بمب را بر زبان آورد و بنابراین در لیست سیاه پرواز قرار دارد. درحالی که پتر می خواهد پیش از زایمان همسرش سارا به لس آنجلس برود، ایتان برای جبران مشکلی که برای او پیش آورد می خواهد با خودرو او را به آنسوی کشور برود و در این میان اعترافاتی انجام م شود. اجرای زیبای زک گالیفیناکیس و رابرت داونی جونیور این فیلم را به یک کمدی دیدنی تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


5. این آخرشه – This is the End – 2013

یک فیلم جسورانه و حیرت انگیز با وجود بازیگرانی که نقش خودشان را ایفا کرده و پس از مهمانی شان جهان در آستانه نابودی است. جیمز فرانکو، سث روگن، اما واتسون، جی باروشل، جونا هیل و غیره در خانه فرنکو تفریح می کنند که زلزله ای امده و اکنون باید جان خود را نجات دهند. سلبریتی ها، آخرالزمان و مستی، از جمله دلایل جذابیت این فیلم محسوب می شوند. و افزودن چنینگ تتوم فیلم را جذاب تر می کند. این فیلم شروع یک تجربه لذت بخش است، پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


4. پاین‌اپل اکسپرس – Pineapple Express – 2008

همکاری دیگر سث روگن و جیمز فرانکو در فیلمی با ژانر مشابه که عناصر طنز را با خشونت، جرم و مواد مخدر ادغام می کند. دل دالتون یک مصرف کننده ماریجوانا است که حین جستجو برای تهیه آن شاهد یک قتل بوده و سپس باید از دست پلیس و اربابان مواد مخدر بگریزد. کسی که ماریجوانا را به دالتون می فروشد سال سیلور است که جیمز فرانکو نقش آن را ایفا می کند. جالب است بدانید پاین اپل اکسپرس نوعی ماری جواناست که به از دست دادن حافظه و فراموشی موقت منجر می شود. فیلمنامه درخشان و اجراهای دیدنی، نتوانسته اند باعث موفقیت این فیلم شوند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


3. باردار – Knocked Up – 2007

یکی دیگر از آثار جاد اپتاو با بازی سث روگن و جیمز فرانکو، در کنار جیسون سگل و پل راد که با وجود روایت منسجم و البته پایان قابل پیشبینی، بسیار دیدنی است. سث روگن نقش بن استون بی خیال را ایفا می کند که رابطه یک شبه اش با آلیسون به بارداری او منجر شده و در نتیجه زندگی هردویشان تغییر می کند. بین این دو یک رابطه عشق و نفرت شکل می گیرد و درحالی که آلیسون تصمیم می گیرد بچه را نگه دارد، بن با شوهر خواهر آلیسون یعنی پت، یک سفر جاده ای را آغاز می کند. نقش آفرینی و فیلمنامه و مخصوصا اجرای سث روگن، از دلایل موفقیت این اثر هستند. این اثر قطعا شما را خمار می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


2. ما میلرها هستیم – We’re the Millers – 2013

شاید به نظر نرسد که دیوید میلر با وجود قاچاق و مواد مخدر به پایان خوشی برسد اما خانواده جدیدش در این مسیر به او کمک می کنند. او تصمیم می گیرد با یک خانواده تقلبی و یک کاروان، مواد مخدر را به مکزیک برساند. سارا میلر رقصنده و بیکار، کنی پسر همسایه دیوید و کیسی، یک دختر فراری، خانواده میلرها را تشکیل می دهند. نفرت اولیه آن ها نسبت به یکدیگر با وجود داستان هایی که در ادامه رخ می دهد، یک داستان لذت بخش را ایجاد می کند. همچنین پایان داستان و دیالوگ ها نیز دیدنی هستند. بدون شک بهترین اثر با بازی جیسون سودیکیس است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


1. سوپربد – Superbad – 2007

بهترین اثر جود اپتاو تا به امروز، با اجرای جونا هیل و مایکل کرا، درباره دوستانی که می خواهد یک شب پر از تفریح و خوشگذرانی را داشته باشند و در این میان مستی، مواد مخدر و رابطه جنسی هم دیده می شود. لازم به ذکر نیست که جونا هیل در این فیلم یکی از بهترین اجراهای خود را ارائه داده است. مایکل کرا نیز در نقش نوجوان می درخشد، گرچه اجرای یکنواختی دارد. آن دو به مشکل برخورده و به دست پلیس می افتد و به نظر می رسد برنامه شان به هم میریزد. این فیلم می تواند یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه و در رابطه با دوستی نوجوانان باشد که صحنه های خنده داری را پدید می آورد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم