بیوگرافی کامل مونیکا بلوچی به همراه تصاویر جنجالی و فیلم شناسی

نام: مونیکا بلوچی (مونیکا آنا ماریا بلوچی)

متولد: 30 سپتامبر 1964 (8 مهر 1343)

سن: 54 سال

محل تولد: چیتا دی کاستلو، ایتالیا

قد: 171

شغل: بازیگر سینما، مدل عکاسی

وضعیت تاهل: مطلقه

بیوگرافی مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی یک بازیگر و مدل ایتالیایی است که پس از اکران فیلم عای “دراکولای برام استوکر” (Bram Stoker’s Dracula)، “مالنا” (Malèna)، “برگشت ناپذیر” (Irréversible)، “برادران گریم” (The Brothers Grimm) و غیره به شهرت رسید.

مونیکا بلوچی در سی ام سپتامبر 1964 در ایتالیا به دنیا آمد. چیتا دی کاستلو شهر زادگاه اوست. باوجود پزشکان مادر او را نابارور می دانستند اما او به دنیا آمد.

مونیکا تنها فرزند خانواده متواضع اش بود. پدرش پاسکال بلوچی کشاورز بود. مادرش برونلا برگانتی هنرمند بود. مونیکا در مدرسه یک دانش آموز درس خوان و باهوش بود و می دانست که با تحصیلات خود می تواند وضعیت مالی خانواده را بهبود ببخشد.

مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی از کودکی می خواست وکیل شود و پس از فارغ التحصیلی در سال 1983 به دانشگاه حقوق پروجا وارد شود. او باید هزینه تحصیلات را پرداخت می کرد و به همین دلیل در یک پیتزافروشی پیشخدمت بود. همچنین از سن 16 سالگی مدل Liceo Classico بود.

حرفه مدلینگ او به سرعت در حال پیشرفت بود و به همین دلیل باید بین ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر و مدلینگ یکی را انتخاب می کرد. این مدل زیبای ایتالیایی زندگی اجتماعی را انتخاب مرد و وکالت را رها نمود.

در سال 1988 مونیکا بلوچی شهر زادگاهش را ترک کرد و به میلان رفت تا با آژانس مشهور الیت قرارداد ببندد. یک سال بعد یک مدل شناخته شده بود و با ال و دی اند جی قرارداد بست.

مونیکا بلوچی در حرفه مدلینگ

در سال 2001 مجله Esquire درباره بلوچی یک مقاله چاپ کرد که تصویر این مدل برروی جلد آن بود و پنج صفحه درباره او توضیح داده بود. در سال 2003 این ستاره در عکاسی مجله ماکسیم شرکت کرد. نظرسنجی Ask Men در سال 2004 او را به عنوان یکی از جذاب ترین زنان معرفی کرد. در سال 2011 این مدل چهره خط تولید اوریفلیم بود و در سال 2012 هم عضو کمپین تبلیغاتی دی اند جی بود.

فیلم های او

مونیکا بلوچی به عنوان یک مدل موفق تصمیم گرفت بازیگر شود. اولین حضور سینمایی او در سال 1990 بود. اولین نقش او در قسمت هایی از فیلم های Vita coi figli، Briganti و “لاریفا” (La riffa) بود. در سال 1992 بازی در فیلم مهم “دراکولای برام استوکر” به او پیشنهاد شد و نقش قابل توجهی داشت. او نقش یکی از عروس های دراکولا را ایفا کرد. در آن زمان توانست با ویونا رایدر، کیانو ریوز، آنتونی هاپکینز، همکاری کند. با این حال این فیلم را نمی توان نقطه عطف کارنامه او دانست، گرچه باعث شد در هالیوود موردتوجه قرار بگیرد. کارگردان های بیشتر و بیشتری از او دعوت کردند و حرفه بازیگری اش آغاز شد.

در سال 1996 مونیکا موفق شد. زیرا برای بازی در نقش لیزا در ملودرام “آپارتمان” (The Apartment) نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد. سپس بازی در نقش “دابرمن” (Dobermann) به او پیشنهاد شد.

مونیکا بلوچی در فیلم دابرمن

سال بعد سه نقش آفرینی همزمان داشت: “استرساتی” (Stressati)، “تو منو می خوای” (Come mi vuoi) و “موویاس” (Mauvais). فیلم های سال 1998 او عبارت اند از: سازش (Compromise)، Le Plaisir، آخرین سال نو (L’ultimo capodanno) و آنهایی که عشق می ورزند (A los que aman). او در اجراهای خود موفق بود و همین باعث کارگردان های بیشتری به سراغ او بیایند.

به یادماندنی ترین نقش های او در این فیلم ها ارائه شدند: مالنا، استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا (Asterix and Obelix Meet Cleopatra)، برادری با مرگ (Brotherhood of the Wolf). فیلم “برگشت ناپذیر” او بسیار مهم است. صحنه خشن تجاوز آنقدر حقیقی است که طی اکران آن در فستیوال فیلم کن حال عده ای بد شد. حتی ونسان کسل نامزد او در آن زمان هم حالش بد شد. او با چشم های اشک آلود از سالن خارج شد.

فیلم های دیگر او عبارت اند از: ماتریکس را وارد کنید (Enter the Matrix)، انقلاب های ماتریکس (The Matrix Revolutions)، برادران گریم، مامورین سری (Secret Agents) و مصائب مسیح (The Passion of the Christ). در سال 2007 مونیکا در فیلم کوتاه Heartango بازی کرد که خوزه فیدالگو در این فیلم 7 دقیقه ای نقش مقابل او بود.

مونیکا بلوچی در فیلم مالنا

سپس در فیلم “یک تابستان گرم سوزان” (A Burning Hot Summer) نقش مهمی به دست آورد. داستان درباره هنرمندی به نام فردریک است که تاکنون همه چیز را تجربه کرده اما نتوانسته با همسرش که دائم به او خیانت می کند رابطه خوبی داشته باشد. سپس تصمیم میگیرد خودکشی کند و با همه عزیزانش خودکشی می کند. بنابراین قدم به قدم با حقایق زندگی او آشنا می شویم.

مونیکا بلوچی در کارنامه سینمایی خود بیش از پنجاه فیلم دارد. مهارت و استعداد او باعث می شود در ژانرهای مختلف هنرنمایی کند. او بی وقفه به فعالیش ادامه می دهد. فیلم های دیگر او عبارت اند از: شگفتی ها (The Wonders- 2014)، روی راه شیری (On the Milky Road) و اسپکتر (Spectre – 2015).

مونیکا بلوچی در فیلم یک تابستان گرم سوزان

این بازیگر زیبا زن اغواگر صنعت سینمای مدرن است. مونیکا اغلب نقش زنان باهوش را ایفا کرده است: کلئوپاترا در استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا، مالنا در فیلمی به همین نام، ملکه آینه در برادران گریم، پرزفونی در فیلم های ماتریکس و دوست دختر باند در فیلم “اسپکتر”.

گرچه این بازیگر مشهور است اما جوایز زیادی دریافت نکرده است. مهم ترین جوایز او عبارت اند از دو گلدن گلوب ایتالیایی و ربان نقره ای سنتیکای ملی فیلم روزنامه نگاران. مونیکا بلوچی با دستیابی به لژیون دونور در پاییز 2016 که از دست های فرانسوا اولاند دریافت نمود، کارنامه خود را غنی تر کرد.

زندگی شخصی او

زندگی شخصی مونیکا بلوچی آنچنان که به نظر می رسد شلوغ نیست. او دو بار ازدواج کرد. کلودیو کارلوس باسو عکاس مدلینگ اولین همسر او بود. آن دو در سال 1990 رابطه شان را آغاز کرده و ازدواج شان چهار سال طول کشید.

سپس با بازیگر ایتالیایی نیکولا فارون نامزد شد. آن دو در فیلم Vita coi figli همکار بودند. این زوج زیباترین زوج ایتالیا محسوب می شدند. اما مونیکا در صحنه فیلم “آپارتمان” با ونسان کسل آشنا شد. این زوج آینه در ابتدا از هم خوششان نیامد. مونیکا کسل را یک مرد خودخواه و کسل هم مونیکا را یک مدل احمق فرض می کرد. اما به زودی این نفرت شان به عشق تبدیل شد.

مونیکا بلوچی و ونسان کسل

ونسان کسل سه بار از مونیکا خاستگاری کرد و هربار مونیکا نپذیرفت. و زمانی که مرد تصادف کرده بود، مونیکا ترسیده و قبول کرد که همسر او باشد.

چند سال پس از ازدواج دخترشان دوا کسل به دنیا آمد. مونیکا در اولین زایمان چهل ساله بود. شش سال بعد دختر دوم شان لئونی به دنیا آمد.

کسل و بلوچی در ازدواج طولانی شان یک زوج مثال زدنی بودند و زندگی شان ایده آل به نظر می رسید. حتی در چند فیلم هنرنمایی کردند. اما در سال 2013 اخبار جدایی آن ها به گوش رسید. ابتدا طرفداران شان آن را شایعه می دانستند اما پس از مدتی این زوج آن را تایید کردند.

مونیکا و کسل بدون سروصدا و در کمال آرامش از هم جدا شدند. تا مدت ها طرفداران و رسانه ها درباره جدایی آن دو صحبت می کردند و فرضیه و حدس هایی ارائه می دادند. گفته می شد یکی از دلایل جدایی آن ها رابطه مونیکا با تاجری به نام تلمن ایسمیلوف است. اما این ها شایعه بودند. پس از مدتی این بازیگر در مصاحبه هایش گفت هنوز با همسر پیشین خود رابطه خوبی دارد و فرزندان باید در کنار هردویشان باشند.

مونیکا بلوچی و دخترانش

طی این چهارده سال زندگی این زوج در شهرهای مختلف زندگی می کردند. بنابراین رسانه ها زندگی آن ها را مهمانی می دانستند. مونیکا درباره روابط آزاد ونسان صحبت کرد. گفته می شود مونیکا پس از سال ها به فکر یک زندگی خانوادگی در یک شهر بود اما به خیانت های ونسان پی برد.

در سال 2017 درباره روابط این بازیگر شایعاتی ایجاد شد. او با بازیگر فرانسوی، ژیل لولوش رابطه داشت. این معشوقه جدید او هشت سال از خودش جوان تر است. این دو اولین بار در آغاز سال 2017 در مراسم شام در پاریس دیده شدند.

مونیکا بلوچی و ژیل لولوش

مونیکا بلوچی زنی است که می تواند توجه مردان و زنان را به خود جلب کند. زنان به این دلیل جذب او می شوند که از انجام جراحی پلاستیک اجتناب می کند. این بازیگر رژیم غذایی خاصی ندارد اما حتی پس از پنجاه سالگی هم یک مدل جوان و زیباست.

این بازیگر زیبای ایتالیایی اعتراف کرده که نمی تواند از خوردن پیتزا و پاستا دست بردارد و تنها درصورتی که برای یک نقش لازم باشد رژیم می گیرد. او به تناسب اندام اهمیتی نمی دهد، بلکه دوست دارد با فرزندانش بازی کرده، در هوای آزاد قدم زده و یوگا انجام دهد.

بلوچی به مادربودن یا سنش اهمیت نمی دهد و به همین دلیل در سال 2016 بازهم به صورت برهنه به مقابل دوربین رفت. این تصاویر در صفحه اینستاگرام او و مجلات پاریس چاپ شدند. این حقیقت که او پذیرای خودش است و هنوز خودش را دوست دارد باعث موفقیت او می شود.

مونیکا بلوچی عاشق رم است. او اعتراف می کند که انرژی و فضای این شهر را دوست دارد.

مونیکا بلوچی در امروز

در فیلم Nekrotronic محصول سال 2018 مونیکا نقش اصلی را برعهده دارد و تس هابریچ، بن اوتول و گوران د کلئوت، با او همکاری می کنند. در ژانویه همان سال اعلام شد که این بازیگر در تریلر جاسوسی ” دختری در تار عنکبوت” (Spider in the Web) در کنار بن کینگزلی نقش آفرینی می کند.

در داستان این فیلم کینگزلی نقش آدرث، بهترین جاسوس جهان را ایفا می کند اما ناگهان او را برای این کار مسن دانسته و اخراجش می کنند. زمانی که باید قدرت جاسوسی خود را ثابت کند از یک سلاح شیمیایی استفاده می کند. زمانی که این جاسوس شیفته آنجلا، با بازی بلوچی است، سازمان دنیل (با بازی ایتای تیران) را مامور می کند تا او را تعقیب نماید. به تدریج آدرث متوجه می شود که قربانی شده است. ایران ریکلیس کارگردانی این فیلم را برعهده دارد.

فیلم شناسی

  • دراکولای برام استوکر – Bram Stoker’s Dracula – 1992
  • آپارتمان – The Apartment – 1996
  • دابرمن – Dobermann – 1997
  • مالنا – Malèna – 2000
  • استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا – Asterix and Obelix Meet Cleopatra – 2002
  • برگشت ناپذیر – Irréversible – 2002
  • ماتریکس بارگذاری مجدد – The Matrix Reloaded – 2003
  • انقلاب های ماتریکس – The Matrix Revolutions – 2003
  • مصائب مسیح – The Passion of the Christ – 2004
  • برادران گریم – The Brothers Grimm – 2005
  • شاگرد جادوگر – The Sorcerer’s Apprentice – 2010
  • اسپکتر – Spectre – 2015
  • موتسارت در جنگل – Mozart in the Jungle – 2016
  • Nekrotronic – 2018
  • عنکبوتی در تار – Spider In The Web – 2018

تصاویری از مونیکا بلوچی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مصطفی

    خرداد 5, 1400

    عالیترین فیلم اجتماعی از باطن دیده میشه …مالنا…نامبروان…

    پاسخ