بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن

او بازیگر محبوب منتقدین چندانی نیست زیرا اغلب آثارش تکراری است. تماشای فیلم های او تکرار مکررات است. اما حضور جیسون استاتهام (Jason Statham) ثابت می کند که بسیاری از ما تنها از روی سرگرمی فیلم تماشا می کنیم. چه از یک ساختمان بلند بپرد یا با مردم مبارزه کند، در هر صوت می دانیم که موفق خواهد شد. دلیل موفقیت این ده فیلم همین است. همانطور که فیلم های مارول و دی سی موفق هستند. این ابرقهرمان پیروز می شود و دلیل پیروزی او نیز همین است. در اینجا فهرستی از فیلم های موفق این ستاره اکشن را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. هفت تیر – Revolver – 2005

گرچه منتقدین به شدت این فیلم را کوبیدند اما شاید آنقدرها هم ضعیف نباشد. به همین دلیل است که رفته رفته محبوب تر شد. گرچه گای ریچی آنقدر روایت فیلم را غیرخطی کرده که چیزی متوجه نمی شویم اما می توانید از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های مارک والبرگ (بازیگر)


9. مکانیک – The Mechanic – 2011

فیلمی پر از صحنه های اکشن و آزاردهنده که جیسون استاتهام با حضور در آن ثابت می کند نسخه انگلیسی ابرقهرمان است. او در سال های گذشته در فیلم های اکشن مختلف حضور یافته که اگر از اکشن خوشتان بیاید، می توانید از آن ها دیدن کنید. مکانیک هم گرچه فیلم خوبی است اما چندان متفاوت نیست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیک جیلنهال که نباید از دست بدهید


8. امن – Safe – 2012

همانطور که گفتیم اصلی ترین دلیل تماشای فیلم های استاتهام صحنه های اکشن است و از آنجاییکه این فیلم پر از صحنه های اینچنینی است و در برخی از آن ها استاتهام به تنهایی از پس چندین تن برمی آید، پس از آن لذت می برید. گرچه در این میان داستانی هم وجود دارد اما چه کسی اهمیت می دهد؟ استاتهام مثل همیشه برای این فیلم سنگ تمام می گذارد. اگر از فیلم های اکشن او خوشتان می آید پس این فیلم را تماشا کنید. و افرادی که او را یک بازیگر حقیقی نمی دانند هم از دیدن این فیلم شوکه نمی شوند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جنیفر آنیستون که نباید از دست بدهید


7. کرانک – Crank – 2006

یک داستان قصه وار با صحنه های درهم، موسیقی کوبنده، نقش آفرینی معمولی، زوایای دوربین، که به طور کلی فضای فیلم را دیدنی می کنند. صحنه های اکشن جالب هستند که البته می توانستند بیشتر باشند. صحنه های پرش و تعقیب و گریز اتومبیل ها چیز تازه ای نیستند. با این حال اوج داستان مهیج بوده و طرفداران استاتهام از آن لذت می برند. صحنه های خشن و آزاردهنده مانند قطع شدن انگشتان یک نفر و قطع شدن دست یک نفر در دیگر در دستگاه، از این قبیل هستند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های مونیکا بلوچی، بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود


6. دزدی بانک – The Bank Job – 2008

یک فیلم متفاوت در کارنامه استاتهام که به طرز عجیبی زیبا بوده و شاهد “نقش آفرینی” او هستیم. فیلمی براساس سرقت سال 1971 در مرکز لندن که پول و جواهرات دزدیده شده هرگز پیدا نشدند و واکنش منتقدین هم مثبت بود. زمان آن می توانست بیشتر باشد اما به طور کلی فیلم ارزش تماشا کردن دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کیرا نایتلی که قدرت بازیگری او را نشان میدهند


5. عملیات غیرنظامیان – Homefront – 2013

Homefront_D22_7125.CR2

جیسون استاتهام در این فیلم اجرای خوبی داشت. گرچه اغلب نقش های او تکراری است اما در این فیلم نقش پدر حساس یک دختر را برعهده دارد. فیل بروکر، مامور پیشین اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، پس از سانحه ای در عملیاتی که با گروه دوچرخه سوار برخورد کرد و به مرگ پسر رئیسش انجامید، حال و روز خوبی ندارد. به تازگی بیوه شده و باید از دختر 9 ساله اش مدی نگهداری کند. او تصمیم می گیرد زندگی گذشته خود را رها کرده و به همراه مدی به یک شهر کوچک برود. دختر او در مدرسه با پسری که اذیتش می کند کتک کاری کرده و پاره ای از حوادث او را در مقابل ارباب مواد مخدر منطقه قرار می دهد. داستان گذشته او با دوچرخه سواران این بار هم به سراغ او می آید و اوضاع را پیچیده تر می کند. یک داستان ایده آل که به استاتهام فرصت می دهد تا مهارت بازیگری و هنرهای رزمی خود را نشان دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


4. ترانسپورتر – The Transporter – 2002

یک فیلم اکشن واقعی که ثابت کرد جیسون استاتهام ستاره اکشن هالیوود است. داستانی درباره فرانک، یک راننده ماهر، که باید بسته های مخصوص را به مشتریان خاص تحویل دهد و درآمد خوبی دارد. اما زمانی که از او می خواهند در جا به جایی یک بسته کمک کند مشکلات آغاز می شوند. این اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان هنگ کنگی کوری یئون بود که در کنار کارگردانی فیلم های هنگ کنگی طراحی صحنه های هنرهای رزمی فیلم های آمریکایی را نیز به عهده داشت. او با ساخت این فیلم توانست حال و هوای فیلم های اکشن هنگ کنگی را حفظ کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ماریون کوتیار، ستاره زیبای سینمای هالیوود


3. کسب ‌وکار ایتالیایی – The Italian Job – 2003

باوجود اینکه در این فیلم نام های بزرگی دیده می شود اما تعجبی ندارد که استاتهام برجسته تر است. او در نقش راب خوشتیپ رهبر همگان و مرد موردعلاقه زنان، صحنه را از آن خود کرده است. او با بازی در نقش یک شخصیت با اعتماد به نفس و جذاب بازی درخشانی دارد. صحنه های مبارزه رزمی زیبا بوده و داستان به خوبی به نمایش درمی آید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشینگتن که باید ببینید


2. قاپ زنی – Snatch – 2000

یک فیلم زیبا از گای ریچی که میدان رینگ و مبارزه را به نمایش می گذارد. ادغام سبک روایی نامعمول با حقیقت ادغام شده و اجرای جیسون استاتهام، برد پیت، وینی جونز و فضای سادیسمی آن را نشان می دهد. استاتهام باوجود اجرای برد پیت بازهم می درخشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


1. قفل، انبار و دو بشکه باروت – The Lock, The Stock and Two Smoking Barrels – 1998

با وجود اینکه تاریخ سینما از فیلم های خوب، عالی و کلاسیک پر است،اما روایت گای ریچی همیشه بی نظیر بوده است. او با ساخت این فیلم روایت جدیدی را به معرض نمایش گذاشت که با شیوه های روایی معمول تفاوت داشت و نشان می داد که یک داستان معمولی می تواند با پیچ و تاب ها به یک داستان جذاب تبدیل شود. با این حال محدود کردن این فیلم به روایت نامعمول در بیان تاثیر آن کافی نیست و باید خودتان آن را تماشا کنید. و شکی وجود که این اثر بهترین اثر اوست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جود لاو که ارزش دیدن دارند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. رضا

    مرداد 3, 1399

    بهترین بازیگری که توی تمام عمرم دیدم ایشونه همه چی تموم،ازشما متچکرم بابت معرفی آثار،اما نمیدونم شما چرا انقد جیسون رو ضعیفو تکراری معرفی کردید!!! درحالی که میخوایید اونو به ” ظاهر خوب”معرفی کنید!!ولی خیلی بدجور ایشون رو ضعیفو تکراری ودر کل (نابود) کردید.
    ” با تشکر “

    پاسخ

  2. مارپ

    تیر 16, 1399

    عاشق جیسون هستم بهترینها⁦❤️⁩

    پاسخ

  3. مهران

    اردیبهشت 29, 1398

    جیسون توی فیلم The Expendable 2014 بود

    پاسخ