بهترین فیلم های جنیفر کانلی، ستاره زیبای هالیوود

جنیفر لین کانلی (Jennifer Lynn Connelly) یک بازیگر آمریکایی است که به عنوان یک مدل کودک کار خود را آغاز کرد. او در 12 دسامبر 1970 به دنیا آمد و در سال 2002 به دلیل بازی در فیلم “یک ذهن زیبا” جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را به خانه برد. او برای این نقش جایزه گلدن گلوب و بفتا را نیز به دست آورد. در اینجا 12 فیلم برتر او را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. یک ذهن زیبا – A Beautiful mind – 2001

فیلمی که 4 جایزه اسکار را به دست آورد، از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم. داستان فیلم از زندگی جان نش ریاضی دان (راسل کرو) گرفته شده که در سال 1994 نوبل را به دست آورد (پس از تشخیص ابتلا به شیزوفرنی). جینفر کانلی نقش همسر او آلیشیا نش را ایفا کرد. جنیفر کانلی اجرای زیبایی داشت و رابطه او با کرو دیدنی بود. این اولین نقش مهمی کانلی بود و با موفقیت از پس آن برآمد. او برای این نقش با تحسین بسیار زیادی مواجه شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ماریون کوتیار، ستاره زیبای سینمای هالیوود


2. مرثیه ای بر یک رویا – Requiem for a Dream – 2000

یک فیلم بحث برانگیز درباره اعتیاد از دارن آرنوفسکی با بازی جنیفر کانلی، الن برستون و جرد لتو در نقش های اصلی. او نقش ماریون سیلور، دوست دختر هری (جرد لتو) معتاد به هروئین را ایفا می کند. او برای تهیه پول مواد فاحشه گری می کند، برهنه می شود و به رابطه همجنسگرایی می پردازد. یک نقش جسورانه در یک فیلم غم انگیز.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


3. الماس خونین – Blood Diamond – 2006

فیلمی از ادوارد زوئیک در دوره جنگ داخلی سیرالئون که کانلی نقش یک روزنامه نگار ایده آلیست به نام مدی بوون را ایفا می کند که می خواهد تغییری ایجاد کند. در دوره جنگ داخلی آفریقا معادن این کشور شاهد تجارت الماس و داد و ستد هستند. کانلی نقش خود را به زیبایی ایفا می کند. بازی او در مقابل لئوناردو دی کاپریو که برای این نقش نامزد اسکار شد، هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کریس همسورث که باید تماشا کنید


4. هات اسپات – The Hotspot – 1990

دنیس هاپر کارگردانی این فیلم جنسی نوآر اقتباسی از رمان سال 1952 به نام Hell Hath No Fury را برعهده دارد. گرچه این فیلم موفق نبود اما کانلی 20 ساله در آن نقش آفرینی زیبایی داشت. او نقش گلوریا هارپر 19 ساله را ایفا می کند که کارمند اداره خودروسازی در تگزاس است و یک راز سیاه در سینه دارد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


5. بیدار کردن مرده – Waking the dead – 2000

یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم های جنیفر کانلی و بیلی کروداپ در نقش های اصلی که پر از صحنه های اروتیک است. کانلی نقش سارا ویلیامز یاغی را ایفا می کند که معتقد است در یک جامعه فاسد امکان تغییر وجود ندارد (و معشوقه او می خواهد رئیس جمهور شود!). درحالی که عقاید سیاسی این زوج از هم متفاوت است، فیلدینگ پیرس (بیلی کروداپ) می خواهد در سیستم کار کند و سارا این سیستم را فاسد می داند، اما این زوج رابطه زیبایی دارند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


6. سرپناه – Shelter – 2014

فیلمی به کارگردانی پل بتانی، همسر کانلی، درباره دو بی خانمان خیابان های نیویورک که عاشق هم می شوند. کانلی اجرای زیبایی داشته و در کنار آنتونی مکی، همبازی اش، می درخشد. یک فیلم زیبا و تفکربرانگیز درباره افراد بی خانمان. کانلی نقش زنی را ایفا می کند که چیزی برای از دست دادن نداشته و به همین دلیل برای زنده ماندن هرکاری می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کیت وینسلت که باید تماشا کنید


7. بچه های کوچک – Little Children – 2006

این نگاه کنایی تاد فیلد به جامعه غرب نامزد 3 جایزه اسکار شد. جنیفر کانلی نقش کوتاهی داشت و این نقش در پرتو بازی کیت وینسلت قرار گرفت. او نقش همسر پرمشغله و خیانت دیده مرد خائنی (پاتریک ویلسون) را ایفا می کند که با زن دیگری (کیت وینسلت) رابطه دارد. گرچه این نقش کوتاه است اما به زیبایی آن را ایفا می کند. این فیلم دنیای والدین را به نمایش گذاشته و نشان می دهد والدین در زندگی فرزندان شان و در شکل گیری دنیایی که برای او به جا می گذارند مسئول هستند و می توانند آن را تغییر دهند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید


8. جادهٔ رزرویشن – Reservation Road – 2007

کانلی در این فیلم نقش دشواری را برعهده داشت. داستان دو خانواده که پس از یک سانحه زندگی شان دگرگون می شود. ایثان و گریس لرنر (خواکین فینکس و جنیفر کانلی) زوجی هستند که در شهر مرفه نشین کنتیکت زندگی می کنند و در یک تصادف فرزندشان را از دست داده اند. این خانواده تلاش می کنند در مقابل یک مجرم (مارک روفالو) مقاومت نمایند. یک فیلم با فیلمنامه موفق و اجرای زیبای خواکین فینکس و مارک روفالو که کانلی هم نقش مادری که فرزندش را از دست داده، به زیبایی ایفا کرد. یک داستان غم انگیز و تکان دهنده.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


9. خانه ای از شن و مه – House of Sand and Fog – 2003

فیلمی درباره تفاوت های فرهنگی آمریکایی ها و مهاجران جنگی کشورهای مختلف. جنیفر کانلی نقش زنی را ایفا می کند که ثبات احساسی نداشته و نزدیک است خانه همسرش را به دلیل نپرداختن مالیات از دست بدهد. مشکل میان کتی و کل بهرانی (با بازی زیبای بن کینگزلی که خانه را می خرد) به زیبایی نمایش داده شده است. باور کردن چنین اجرای احساسی در یک زندگی معمولی دشوار است. او در منجلاب افسردگی و نابودی غرق شده است. یک اجرای احساسی و باورپذیر.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


10. فرصت های شغلی – Career Opportunities – 1991

او یکی از زیباترین زنان روی زمین بود که زیبایی اش در این فیلم به نمایش درآمد. جذابیت درونی و استعداد فطری اش عنصر اصلی این فیلم است که در آن نقش یک دختر ثروتمند افسرده را ایفا می کند که می خواهد از پدر ثروتمندش دور باشد. اجرای زیبای او اصلی ترین دلیل تماشای این فیلم است.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


11. زندگی سادهٔ آمریکایی – American Pastoral – 2016

فیلمی براساس یک رمان برنده جایزه پولیتزر از فیلیپ روث به همین نام که کانلی نقش همسر ایوان مک گروگر (کارگردان) را ایفا کرده و دخترش به جنبش های سیاسی دهه 60 آمریکا ملحق می شود. یک اثر الهام بخش، سرگرم کننده و غم انگیز که تاثیر جنگ ویتنام بر زندگی افراد معمولی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زک افران که باید ببینید


12. الافت – Aloft – 2014

یک فیلم ناموفق که تنها نقطه قوت آن اجرای کانلی است. داستانی درباره مادری که با پسر رها شده اش رو به رو می شود. آن ها 20 سال بعد یکدیگر را دیده و داستان شکل می گیرد. کیلین مورفی نقش پسر او را ایفا می کند. شخصیت کانلی بسیار زیبا و باورپذیر است. با این حال فیلم ارزش تماشا کردن را دارد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم برتر رابرت داونی جونیور که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم