بهترین فیلم های جیک جیلنهال که نباید از دست بدهید

آیا می دانستید جیک جیلنهال را برای نقش بتمن فیلم “بتمن آغاز می کند” (Batman Begins) کریستوفر نولان در نظر گرفته شده بود؟ تصور کنید. حتی پس از بیماری توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی در فیلم “مرد عنکبوتی دو” (Spider-man 2) نیز قرار بود او این نقش را برعهده بگیرد. مسلما اگر در یکی از این فیلم ها حضور می یافت کارنامه بازیگری او اکنون متفاوت می شد. با این حال مسیر بازیگری خود را با موفقیت گذراند و اکنون یکی از بازیگران بااستعداد این صنعت محسوب می شود. او طی سال ها در فیلم های موفقی حضور داشته است. در اینجا می خواهیم 10 فیلم برتر او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کد منبع – Source Code

کالتر استیونز با بازی جیک جیلنهال یک خلبان و بخشی از یک برنامه سری دولت است که باید چند دقیقه پایانی مردی که در انفجار قطار به قتل رسیده را احیا کند. استیونز باید هویت بمبگذار را بداند. اما با قرار گرفتن در لحظه با مشکلات مختلفی رو به رو می شود که تنها یکی از آن ها زمان است. این فیلم به فیلم های سفر در زمان که به تماشای آن عادت داشتیم مفهوم جدیدی بخشیده و این کار را به زیبایی نشان می دهد. اصلی ترین دلیل زیبایی این فیلم اجرای جیک جیلنهال است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های مونیکا بلوچی، بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود


9. چپ دست – Southpaw

جیک جیلنهال در نقش یک بوکسور دیدنی است. گرچه داستان کلیشه بوده و فیلم هم می توانست بهتر باشد اما بازی جیلنهال بی نظیر است. در اثری که فیلم های مشابه آن را بارها دیده ایم، جیلنهال مانند یک ستاره می درخشد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


8. ویرانی – Demolition

یک داستان خاص و تاثیرگذار درباره ماجراجویی احساسی مردی که بی احساس است و با این حال اوج و فرودهای عاطفی داستان شما را در این ماجراجویی با خود همراه می کند. جیلنهال نقش مردی را ایفا می کند که از درون رنج دیده و از بیرون سرد و بی نقص است. این فیلم از فیلم های نادیده گرفته شده اوست.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل داکوتا جانسون (بازیگر فیفتی شیدز) به همراه تصاویر و فیلم شناسی


7. دانی دارکو – Donnie Darko

در زمان ساخت این فیلم جیلنهال بازیگر شناخته شده ای نبود. اما انگیزه درون چشم هایش مشخص بود. یک فیلم با تخیل قوی که از زمان خود پیشتر بود. داستان درباره مرد جوانی است که به داستان قهرمان رمان ناتور دشت نزدیک بوده و با ارتباط با شخصیت های دیگر مضامین جالبی را نشان می دهد. فیلم های مشابه دانی دارکو کمیاب هستند. و گرچه در تماشای اول نمی توان به ایده های مختلف این فیلم پی برد اما فیلم های معدودی می توانند اینچنین زیبا باشند. اجرای جیلنهال در این فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کیرا نایتلی که قدرت بازیگری او را نشان میدهند


6. حیوانات شب زی – Nocturnal Animals

یک تریلر روان شناسانه نئو-نوآر درباره یک زن مسن ثروتمند اما ناخشنود که با دریافت کتاب نوشته همسر قبلی اش خاطرات دردناک به ذهنش هجوم می آورند. یک روایت پیچیده و چند لایه که می تواند خاطرات و ترس های ترسناک گذشته تان را یادآوری کنند. جیک جیلنهال مجددا یک نقش چالش برانگیز را انتخاب کرده و آن را از آن خودش می  کند. یکی از بهترین فیلم های جیلنهال در سال های اخیر.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


5. دشمن – Enemy

در این فیلم پیچیده جیک دو نقش را برعهده دارد، دو نقش مختلف. نقش یک ستاره سینما و یک پروفسور تنها. که البته هردو را به زیبایی ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ماریون کوتیار، ستاره زیبای سینمای هالیوود


4. زودیاک – Zodiac

یکی از قدرتمندترین فیلم های دیوید فینچر که اغلب نادیده گرفته شده است. این فیلم جدا از سبک بصری، از اجرای زیبای بازیگران نیز بهره برده است، مخصوصا جیلنهال. شاید تصور کنید مارک روفالو نقش اصلی این فیلم را برعهده داشته باشد اما جیلنهال در نقش گزارشگری که شیفته یافتن قاتل است، از روفالو و داونی جونیور بهتر بوده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشینگتن که باید ببینید


3. زندانیان – Prisoners

جیلنهال پیش از بازی در فیلم زندانیان حرفه موفقی نداشت و در فیلم فراموش شده “شاهزاده پارس” (Prince of Persia) نقش شاهزاده دستان و در فیلم “عشق و دیگر داروها” (Love and Other Drugs) حضور یافت. اما اجرای او در نقش کارآگاه لوکی در فیلم “زندانیان” (به کارگردانی فیلم دنی ویلنوو) استعداد او را به معرض نمایش گذاشت. توصیف این کاراگاه دشوار است، یک شخصیت آرام، محتاط و وابسته به شغل خود. اما در زیر این شخصیت خشم و غضب فرو خفته است. در یک صحنه خشم خود را بروز داده، اتاق کارش را به هم می ریزد و کامپیوترش را به یک گوشه پرت می کند. این شخصیت به بیخوابی دچار است و این موضوع هم عمق شخصیت او را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


2. کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain

یک فیلم دیدنی. یک اجرای دیدنی. فیلمی که تمام تصورات مربوط به همجنسگرایی را کنار زد. و بدون حضور جیلنهال به این هدف دست نمی یافت. یکی از بهترین و زیباترین اجراهای تاریخ سینما درباره مردی که مرد دیگری را دوست دارد.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


1. شبگرد – Nightcrawler

شبگرد بهترین اجرای جیلنهال تا به امروز را ارائه می دهد. او سزاوار نامزد شدن در اسکار بود اما این اتفاق رخ نداد. او نقش یک مرد تنها را ایفا می کند که در شهر سیاه لس آنجلس جایی برای رفتن ندارد. او برای موفقیت هرکاری می کند و نقطه مقابل تراویس بیکل در “راننده تاکسی” (Taxi Driver) است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Good summerᥫᩣ×͜×

    خرداد 6, 1401

    خدایی خیلی جیک نازع♡😍😂

    پاسخ

  2. آریو

    اسفند 1, 1397

    امیدوارم FFH هم هر وقت اکران شد به لیست اضافه شه

    پاسخ