بهترین فیلم های مونیکا بلوچی، بازیگر شناخته شده سینما

مونیکا بلوچی، ملکه زیبایی، در یک چشم به هم زدن می تواند توجه هرکسی را از آن خود کند. فرم بدنی زیبای ایتالیایی، لب های برجسته، نگاه زیبا، و مهارت بازیگری اش، باعث شده در نقش های مختلف هنرنمایی کند که زندگی خود و ما را تغییر داده است. گرچه اغلب نقش های او بر جذابیت جنسی اش تکیه می کنند اما اجرای زیبایش به او کمک می کند تا در نقش غرق شود. بنابراین ثابت کرده که چیزی بیشتر از یک جسم زیباست. به همین دلیل در اینجا برترین فیلم های او را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. به عقب نگاه نکن – Don’t Look Back – 2009

سوفی مارسو و مونیکا بلوچی در این تریلر زیبا با روایت عجیب که آمیزه ای از ژانر فانتزی و روان شناسانه است، نقش آفرینی می کنند. جن (مارسو)  یک مادر و همسر است که حس می کند در بدنش تغییری رخ می دهد. گویا بدنش در حال تبدیل شدن به یک غریبه است درحالی که دنیای اطرافش هیچ تغییری نمی کند. یک تصویر این شخصیت را به یک زن (مونیکا بلوچی) نزدیک می کند، که گویا می تواند معمای او را حل کند. اجرای زیبای این دو بازیگر، مخصوصا بلوچی، باعث زیبایی این فیلم می شود.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


11. برادری گرگ – Brotherhood of The Wolf – 2001

در قرن 18 به دنیای رازآلودی وارد می شویم که یک هیولا به سرزمین فرانسه حمله کرده و ساکنان آن را به هلاکت می رساند. شخصیت های فیلم برای یافتن این شکارچی یک ماجراجویی جالب را آغاز می کنند. در این فیلم بلوچی فاحشه ای به نام سیلویاست که در یک فاحشه خانه با رمز و رازهای جادوگری آشنا می شود. با این حال گویا او در این داستان نقش مهمتری دارد که به تدریج مشخص می شود. یک فیلم به دست آمده از ژانرهای مختلف که گاها به هم ریخته شده و با این حال در جوایز مختلف نامزد شد و چند جایزه را نیز به خانه برد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل داکوتا جانسون (بازیگر فیفتی شیدز) به همراه تصاویر و فیلم شناسی


10. دراکولای برام استوکر – Bram Stocker’s Dracula – 1992

در این اثر اقتباسی از رمان برام استوکر ساخته فرانسیس فورد کاپولا، بلوچی در نقش یکی از عروس های دراکولا اجرای کوتاه اما تاثیرگذاری دارد. یک فیلم ترسناک تخیلی که با ظرافت و زیبایی ساخته شده است. در این فیلم به داستان لرد شیطانی ترنسیلوانیا پرداخته می شود که اجرای زیبا و فیلمبرداری، درخشش فیلم را دوچندان کرده اند. بلوچی توانست یک اجرای زیبا و ترسناک نشان دهد که بیننده را طلسم می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کیرا نایتلی که قدرت بازیگری او را نشان میدهند


9. ماتریکس بارگذاری مجدد – The Matrix Reloaded – 2003

دومین فیلم پرفروش از سه گانه ماتریکس با شخصیت جدید پرزفانی با بازی مونیکا بلوچی و موهای زیبای او. این بانو، همسر مرووینژیان، در کنار همسر خائنش زندگی غم انگیزی دارد و تصمیم میگرد برای رسیدن به هدف در کنار نئو، قهرمان داستان بایستد. اگر سری اول را ندیده اید شاید داستان برایتان گیج کننده باشد، بنابراین ابتدا سری اول را ببینید. شاید در نگاه اول یک شخصیت سطحی به نظر برسد اما در پس چهره زیبای او احساسات و عواطفی وجود دارد که نیاز او به دوست داشته شدن را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


8. روی راه شیری – On The Milky Road – 2016

یکی از جدیدترین اجراهای بلوچی یک فیلم صربستانی با رگه هایی از طنز و فیلمبرداری زیباست که یک نقش جسورانه تر و فیزیکی تر را برعهده دارد. بنابراین به جای اجراهای کم تحرک قبلی در این بلوچی زیبا را در حال دویدن، پریدن و فعالیت های پیچیده تر می بینیم. داستانی درباره عشق، جنگ و خلوت که تخیل و جلوه های رنگی روایت کاستا (امیر کوستوریتسا) و عروس (مونیکا بلوچی) شدت آن را بیشتر می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ماریون کوتیار، ستاره زیبای سینمای هالیوود


7. استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا – Asterix and Obelix : Mission Cleopatra – 2002

یک فیلم اقتباسی از یک کامیک فرانسوی به همین نام و یک کمدی فانتزی برای لذت بردن در یک شب تعطیل. فیلم به ماجراجویی های استریکس و اوبلیکس در مصر باستان می پردازد که کلئوپاترای قدرتمند و زیبا، با بازی بلوچی، بر آن سلطنت می کند. پس از شرط بندی با جولیوس سزار می خواهد در اسکندریه یک قصر بسازد و بنابراین داستان ها و ماجراهایی پدید می آید. بلوچی برای این نقش ایده آل بود زیرا چهره زیبایش هوش، ذکاوت و وقار این ملکه تاریخی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشینگتن که باید ببینید


6. مظنون – Under Suspicion – 2000

جسد یک دختر جوان پس از تجاوز شدن و کشته شدن یافت می شود. ابتدا هنری هرست (جین هکمن) و سپس همسرش شانتل (مونیکا بلوچی) بازجویی می شوند. به تدریج ماجرا آشکار شده و رازها آشکار می شوند. کاپیتان بنزت (مورگان فریمن) با بازجویی این زوج به دنبال حقیقت است. در این فیلم بلوچی به آرامی در اتاق بازجویی نشسته، پاهایش را روی هم گذاشته و به زیبایی سیگار می کشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


5. مرا به خاطر بسپار، عشق من – Ricordate Di Me – 2003

گابریل موچینو، فیلمساز ایتالیایی کارگردان این درام کمدی رمانتیک است. در خانواده چهار نفره ریستوچیا هر عضو رویایی دارد و می خواهد از زندگی خسته کننده و تکراری رها شود. پائولو، همسر، در اداره بیمه کار می کند اما دوست دارد نویسنده شود. زمانی که با آلیسیا (بلوچی) عشق گذشته اش دیدار کرده و رابطه اش را از از سر می گیرد، زندگی اش تغییر می کند. اما این کار او عواقبی دارد. یک فیلم زیبا که به بلوچی فرصتی داد تا استعدادهایش را آشکار کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


4. مصائب مسیح – The Passion of The Christ – 2004

فیلمی درباره 12 ساعت پایانی زندگی مسیح پیش از مصلوب شدن که مل گیبسون نقش مسیح را به جیم کاوزیل، نقش مریم باکره را به مایا مورجنسترن و نقش مریم مجدلیه را به مونیکا بلوچی واگذار کرد. مریم مجدلیه یک زن یهودی است که به مسیح گرویده و در آخرین لحظات زندگی اش کنار اوست. یک اثر بزرگ با داستان پر معنا و فیلمبرداری زیبا، که بلوچی نقش یکی از یاران مسیح را به عهده گرفت. درد و غمی که در چهره اوست از اجرای زیبای او ناشی می شود که باعث شد این فیلم پرفروش ترین فیلم غیرانگلیسی زبان باشد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


3. آپارتمان – The Apartment – 1996

مکس (ونسان کسل) پس از دو سال زندگی در نیویورک به زادگاهش پاریس بازمی گردد. با نشستن در یک کافه دوست دخترش قدیمی اش لیزا (بلوچی) که مدت ها او را ندیده و هنوز شیفته اوست، به کافه وارد می شود. داستان زیبا و روایت غیرخطی از دلایل جذابیت این اثر هستند. این فیلم فرانسوی با داستانی ساده و جذاب مونیکا بلوچی را در نقش زیبایی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


2. برگشت ناپذیر – Irreversible – 2002

احتمالا درباره این فیلم گاسپار نوئه چیزهایی شنیده اید و از ماهیت خشن و بحث برانگیز آن خبر دارید. اگر نه این فیلمی است که هم می توان آن را دوست داشت و هم از آن متنفر بود. یک داستان غیرخطی که در شبی در پاریس رخ می دهد. الکس (مونیکا بلوچی) توسط یک فرد مورد تجاوز قرار گرفته و اکنون دو نفر، با بازی ونسان کسل و آلبرت دوپونتل باید متجاوز را که باعث شده الکس در کما باشند، پیدا کنند. تکنیک های دوربین و فیلمبرداری و همچنین داستان، تماشای این فیلم را دشوار می کنند. مونیکا بلوچی با شجاعت یک نقش تاریک و سیاه را ایفا می کند که شاید هر بازیگری اجرای آن را قبول نمی کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


1. مالنا – Malèna – 2000

فیلمی در سبک و فضای  “سینما پارادیزو” (Cinema Paradiso) که جوزپه تورناتوره با ساخت این درام رمانتیک بلوچی را در نقش یک زن کامل ایتالیایی نشان داد. او در این فیلم مالنای تنهاست که همسرش به جنگ رفته و باید در شهر سیسیلی سال 1940 زندگی می کند. جایی که همه مردان شیفته او بوده و زنان به او حسادت می کنند. زمانی که رناتوی 12 ساله عاشق او می شود، همه جا او را دنبال کرده، از او محافظت کرده و به حامی و دوستدار او تبدیل می شود. این شخصیت معصوم که گویی زیبایی اش بلای جانش شده به خوبی توسط بلوچی به نمایش درآمده است. با وجود تمام این تهمت ها و توهین ها سرش را بالا می گیرد. لازم به ذکر نیست که دکوراسیون و لوکیشن فیلم و البته موسیقی آن نیز در درخشش فیلم تاثیرگذار است. یک شاهکار پنج ستاره.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم