لیست بهترین فیلم‌های کیرا نایتلی که قدرت بازیگری او را نشان می‌دهند

اینکه یک بازیگر انگلیسی به هالیوود بیاید و لهجه جنوبی را یاد بگیرد، چقدر مشکل است؟ پاسخ: شاید کمی. البته پاسخ این سوال را کیرا نایتلی (Keira Knightley)  داده است. یک زن زیبا که به شخصیت اصلی این صنعت تبدیل شده است. فرم بدنی ایده آل و استعداد سرشار او باعث شد در صنعت بازیگری با سرعت زیاد رشد کند. نایتلی بازیگری را از سن ده سالگی و با کمئو در فیلم “دروغ های معصومانه” (Innocent Lies) آغاز کرد. با حضور در اولین نقش اصلی خود در فیلم “مثل بکهام شوت بزن” (Bend it Like Beckham) مورد توجه قرار گرفت و یک شبه به یک ستاره بدل شد.

مهارت‌های بازیگری کیرا با صدای زیبایش باعث شده که در فیلم‌های موزیکال هم دیدنی باشد. در اینجا می‌خواهیم برترین فیلم‌های کارنامه بازیگری او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. اسرار رسمی – 2019 – Official Secrets

داستان فیلم “اسرار رسمی” روایت‌گر داستان واقعی افشاگری به نام “کاترین گان” (با بازی کیرا نایتلی) است که مجموعه ای از اسرار رسمی کشور را فاش می‌کند تا ثابت کند که دولت درباره‌ی ضرورت جنگ با عراق دروغ می‌گوید. این فیلم نوعی از حرفه‌ای گری خاص با مقداری ریسک‌پذیری است. فیلم رویکردی پلیسی به اثر دارد اما نه بر روی بازجو بلکه بر روی فرد بازجویی‌شونده تمرکز می‌کند و هزینه‌ای که او در راه دفاع از خود باید بدهد. نایتلی در این اثر نقش متفاوتی را از خود به نمایش گذاشته است.


15. کولت – 2018 – Colette

فیلم “کولت” بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. “کولت” نام دختری است که از قدرت نویسندگی بالایی برخوردار است و بعد از ازدواج با مردی به نام “ویلی” که چهارده سال از خودش بزرگتر است با سودای نویسندگی و اشتیاق به داستان‌نویسی، به پاریس نقل مکان می‌کند. “کولت” اساسا شخصیتی پر شر و شور دارد و دوست دارد چند قدم از همه چیز جلوتر باشد. این ویژگی او را به یک شخصیت سرسخت و ثابت قدم تبدیل کرده و باعث شده تا برای رسیدن به آرزوهایش دست از هرگونه تلاشی برندارد.

بعد از ازدواج با “ویلی” که ناشر کتاب است، زندگی آنها به مشکل بزرگی برمی‌خورد و آن هم ورشکسته شدن ویلی است. با تحت فشار مالی قرار گرفتن شرایط زندگی آنها، ویلی به کولت پیشنهاد می‌کند که از قدرت نویسندگی‌اش برای نوشتن یک داستان متفاوت استفاده کند.


14. آنا کارنینا – ۲۰۱۲ – Anna Karenina

“آنا کارنینا” فیلمی با جلوه های بصری زیبا و دیدنی است که مخاطب را محو خود می کند. داستانی که روایت گر عشق و خیانت است و در نهایت به شکل غم انگیزی به پایان می رسد. کیرا نایتلی در این فیلم بازی دیدنی را از خود به نمایش گذاشته است. این فیلم اسکار بهترین طراحی لباس را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرده است.


13. هرگز رهایم نکن – ۲۰۱۰ – Never Let Me Go

داستان این فیلم در سال ۱۹۵۲ در جریان است؛ زمانی که یک پیشرفت پزشکی به انسان اجازه می‌دهد بیشتر از ۱۰۰ سال عمر کند. داستان فیلم دربارهٔ کودکی دختری به نام  “کتی اچ” با دو دانش‌آموز دیگر به نام‌های “روث” و “تامی” و زندگی آن‌ها در یک مدرسه شبانه‌روزی مرموز به نام “هلشیم” است. همهٔ دانش آموزان این مدرسه در نتیجه ی ژن کلونینگ متولد شده اند در حالی که از این جریان بی‌خبر هستند. در این مدرسه، دانش‌آموزان به جای خواندن علوم و ریاضیات به کشیدن نقاشی و خواندن آواز تشویق می‌شوند و بهترین اثر آن‌ها به یک گالری برده می‌شود. اما همه چیز با آمدن یک معلم جدید به نام “خانم لوسی” تغییر می‌کند.


12. عشق حقیقی – Love Actually – 2003

شاید بازیگر زن این فیلم را فراموش کرده باشید یا اصلا به او توجهی نکرده باشید. که این مسئله احتمالا به دلیل حضور ستاره های این فیلم است. او شخصیت زن یکی از هشت زوج این داستان است. زندگی های پیچیده جهان امروز به زیباترین شکل ممکن به نمایش درآمده است. گویی رابطه دو نفر به اخر رسیده و آنجاست که به عشق شان پی میبرند. او در این فیلم بازی قابل قبولی داشته و کار خود را به زیبایی انجام داده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


11. دومینو – Domino – 2005

یک اثر زندگی نامه ای اکشن درباره زندگی دومینو هاروی، دختر ناموفق یک ستاره پاپ، که تصمیم می گیرد زندگی روزمره و تکراری خود و مدلینگ را کنار گذاشته و به یک شکارچی تبدیل شده و زندگی هیجان انگیزی داشته باشد. این ستاره بریتانیایی در این فیلم نقش متفاوتی را برعهده داشته و به همین دلیل قابل شناسایی نیست. آرامش و فریبندگی او همیشه به طرز مرگباری جذاب است. با این کلمات می خواهیم نقش آفرینی متفاوت او در این فیلم را ثابت کنیم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ماریون کوتیار، ستاره زیبای سینمای هالیوود


10. دوشس – The Duchess – 2008

نایتلی در این فیلم نقش جرجینا کاوندیش، دوشس دوونشایر را برعهده داشت، یک زن قدرتمند اما تنها، که با وجود انسان های اطراف خود شدیدا تنهاست. تا اینکه به یک مثلث عشقی وارد شده و پایه های زندگی اش از هم می پاشد. او برترین نقش این فیلم را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشینگتن که باید ببینید


9. شب گذشته – Last Night – 2010

او در این فیلم درام عاشقانه نقش جوآنا رید، یک نویسنده موفق را ایفا می کند. این داستان به یک زوج شاد اما غمگین می پردازد که پس از تب و تاب اولیه شان فروکش کرده اند. هردوی آن ها ناراضی و پشیمان هستند و نایتلی این مسئله را به خوبی نشان می دهد. یک اجرای زیبا از نایتلی که نگاه ما به عشق را عمیق تر می کند. یکی از فیلم های دست کم گرفته شده نایتلی.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


8. بلوار لندن – London Boulevard – 2010

نایتلی به بازی در نقش های موقر عادت داشت. زیرا برای نشان دادن نقاط قوت و پنهان نمودن نقاط ضعف موفق بود. او در این فیلم نقش شارلوت، یک بازیگر موفق را ایفا می کند که قربانی موردعلاقه یک پاپاراتزی بی شرم است. بنابراین یک دستیار استخدام می کند تا او را از توجهات دور نگه دارد اما نمی داند که او هم مجرم است. یک داستان جالب با بازیگران توانا. تلاش های کیرا برای رهایی از شر حوادث و توجهات داستان جالبی را پدید می آورد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


7. مثل بکهام شوت بزن – Bend It Like Beckham – 2002

نایتلی با این فیلم به شهرت رسید. او در این نقش محدودیت داشت و باید طبق فیلمنامه عمل می کرد. این بازیگر بریتانیایی یکی از تحسین برانگیزترین بازیگران نسل خویش است که بازیگری را در تلویزیون و در سال 1995 آغاز کرد. از جمله فیلم های او عبارت اند از “بازی تقلید” (The Imitation Game)، “دوباره شروع کن” (Begin Again)، “دزدان دریایی کارائیب” (Pirates of Carrebian) و “غرور و تعصب” (Pride & Prejudice). او مانند یک ستاره با ااعتماد به نفس نقش آفرینی می کند. نقش هایی که در سنین نوجوانی ایفا کرد او را به شهرت رساند. او در این فیلم نقش ستاره بدجنس تیم را ایفا کرد که نمی توانست موفقیت دختر هندی را ببیند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی کره ای رمانتیک که باید ببینید


6. یک روش خطرناک – A Dangerous Method – 2011

نقش سابیتا اسپلرین از جنبه های متفاوت از کیرا نایتلی متمایز بود و برای اجرای این نقش متفاوت تمام تلاش خود را نمود و البته موفق هم بود. وحشت زندگی با خوی حیوانی یک مرد چیزی است که به خوبی در چهره شخصیت او می دیدیم و اجرای آن آسان نبود. اجرای آهنگ توسط او در این فیلم نیز باعث تحسین او شد. گرچه دو بازیگر اصلی، فاسبندر و مورتنسن در جوایز نامزد شده و آن ها را به دست آوردند، اما این نایتلی بود که قلب ها را ربود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما


5. دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده – Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest – 2006

با اکران اولین فیلم دزدان دریایی الیزابت سوانسون به بت دختران نوجوان بریتانایی تبدیل شد. چند بار پیش می آید که دومین فیلم موفق تر باشد؟ به ندرت. اما نایتلی نشان داد که در دومین اجراهایش پخته تر و کامل تر شده است. او با اجرای آزادانه و قابل توجه خود تماشای این فیلم را آسان کرده است. تبدیل شده او به یک مبارز خیابانی و شمشیر به دست اجرای او را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع کوری (نابینایی)


4. تاوان – Atonement – 2007

سبز، رنگ حسادت. رنگ لباس او را میبینید؟ بله، تماشای اجرای او این حس را در دل همه بیدار می کند. مضمون اصلی فیلم حسادت یک خواهر به خواهر دیگر است که زندگی هردو را خراب می کند. نایتلی نقش خواهر بزرگ تر، سیسیلیا تالیس، یک زن قوی مستقل را نشان می دهد که نماد زن اغواگر است. او در ابتدا برای نقشی که رونان بازی کرد تست داد و کارگردان برای به چالش کشیدن او درباره این نقش با او صحبت کرد. این نقش نقطه مقابل الیزابت بنت بود که باعث شد کیرا برای اولین بار نامزد اسکار شود. او هم از این چالش استقبال کرد و با موفقیت از عهده این نقش درآمد. تلاش های او برای اجرای این نقش باعث شد نقش بسیار طبیعی و حقیقی باشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


3. غرور و تعصب – Pride and Prejudice – 2005

یک فیلم اقتباسی از رمان جین آستن به همین نام که کیرا نایتلی شخصیت الیزابت بنت را برعهده گرفت و نامزد اسکار شد. او این نقش را به زیبایی ایفا کرد و باعث شد تصورتان نسبت به این شخصیت مثبت تر شود. هر لحظه نقش آفرینی او دیدنی بود و اجرای رضایت بخشی را ارائه داد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


2. دوباره آغاز کن – Begin Again – 2013

یک فیلم دست کم گرفته شده. یکی از حقیقی ترین و لذت بخش ترین فیلم های موزیکال که پایان زیبایی داشت. گرچه عشق گرتا به دن حقیقی بود، اما او خوشحالی دن را ترجیح داد زیرا او عاشق همسرش بود. در صحنه های مختلف فیلم دن درباره همسرش با گرتا صحبت می کند. این چه یک عکس باشد، چه یک داستان عاشقانه، یا یک داستان عجیب، در هر صورت او نمی تواند حسرت و عشق خود به میریام را پنهان کند. نایتلی با این نقش قدرت آواز خود را نشان داد و یک اجرای دیدنی را در اختیارتان قرار داد.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


1. بازی تقلید –  The Imitation Game – 2014

این فیلم یک موفقیت واقعی بود. کارگردانی موفق و تیم نویسندگان از جمله دلایل موفقیت این فیلم بودند. اما اجرای زیبای کیرا نایتلی در نقش اصلی که دومین نامزدی در اسکار را برای او به ارمغان آورد نیز باعث درخشش این فیلم شد. او نقش جوآن کلارک، همسر الن تورینگ را ایفا می کند که از تمایل جنسی خود اگاه نیست. زمانی که به آن پی می برد از همسرش جدا شده اما هنوز عاشق اوست. احساسات به نمایش گذاشته شده توسط نایتلی بی نظیر است. یک اجرای زیبا که او را به یکی از برترین بازیگران نسل خویش تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. رامین

    فروردین 7, 1399

    قبلا ها لیست میدادین که فیلم هایی که قراره این سال اکران بشه
    یا از زندگی نامه شخصیت ها میگفتین الان فکر کنم یکم کم شده از این نوع مقاله هاتون .

    در ضمن خواستم یه نظری بدم لطفا در مورد فیلمنامه نویسی و کارگردانی هم مقاله بدین
    از زندگی نامه بهترین فیلنامه نویس ها گارگردان ها یا اهنگ ساز ها
    میدونم در مورد چند تا کارگردان خوب زندگی نامه دادین ولی بیشتر باشه بهتره به نظرم بهتر باشه
    من سایتتون رو خیلی دنبال میکنم تقریبا همه مقاله هاتونو خوندم خواستم یه پیشنهادی داده باشم
    ببخشید که مزاحم شدم . ممنون

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به رامین

      فروردین 8, 1399

      سلام رامین جان،
      سعی میکنیم تو سال جدید تنوع بیشتری به مقالات بدیم و مواردی که گفتی رو هم لحاظ کنیم،
      ممنون بابت پیشنهاداتت 🌹

      پاسخ