بیوگرافی کامل رزا سلزار ستاره جدید هالیوود به همراه تصاویر

نام: رزا سلزار

متولد: 16 جولای 1985(25 تیر 1364)

سن: 33 سال

محل تولد: واشنگتن، ایالات متحده

قد: 163

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی رزا سلزار

رزا بیانکا سلزار در فیلم های مختلفی حضور یافته و در صنعت فیلم آمریکا فعال است. این زن بااستعداد در نقش های اصلی و فرعی هنرنمایی کرده و بازیگر موردعلاقه میلیون ها طرفدار است.

دوران کودکی و نوجوانی

رزا سلزار در 16 جولای 1985 در واشنگتن دی سی به دنیا آمد. دوران کودکی را به همراه خانواده در گرینبلت گذراند. در کودکی و فعال و خلاق بود.

درباره والدین این بازیگر اطلاعات چندانی در دسترس نیست. در یکی از سایت ها گفته که پدرش مهندس بود. گرچه درباره دوران کودکی او اطلاعات خاصی وجود ندارد اما تصاویر زیادی از آن دوره در صفحه اینستاگرامش دیده می شود.

رزا سلزار در کودکی

گفته می شود که این بازیگر در سن 15 سالگی در صنعت سرگرمی فعالیت داشت و می خواست بازیگر شود. او در یکی از مصاحبه ها گفته آن دوران بسیار سخت بود زیرا مجبور شد در خیابان زندگی کند. اولین آرزوی او این بود که خانه خودش را خریداری کند. این خانواده در سال 2009 به نیویورک نقل مکان کردند.

فیلم های او

این بازیگر جوان پس از نقل مکان به شهر نیویورک، همکاری با سایت کامیک آمریکایی، CollegeHumor را آغاز کرد. رزا در چندین موزیک ویدیوی کوتاه حضور یافت، به کلاس های بازیگری رفت و سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد.

اولین نقش جدی او در سریال “داستان ترسناک آمریکایی” (American Horror Story) بود که اولین فصل آن در دسامبر 2011 از شبکه FX پخش شد. رزا با سلبریتی هایی چون کونی بریتون، ایوان پترز، جسیکا لانگ و غیره، همبازی بود.

این بازیگر نقش مکمل یک روح پرستار به نام ماریا را برعهده داشت که باعث شهرت رزا شد، زیرا سریال امتیاز بالایی داشت و در قسمت بهترین سریال تلویزیونی نامزد گلدن گلوب و سپس امی شد.

این بازیگر در همان زمان در سریال “پرنتهود” (Parenthood) نقش آفرینی کرد. یک درام خانوادگی از ران هاوارد در سال 2010، با داستانی درباره سه نسل از بریورمن ها.

رزا سلزار در فیلم پرنتهود

رزا سلزار بازهم نقش فرعی دیگری را برعهده گرفت که در عین حال مهم هم بود. این بازیگر ریزنقش با قد 163 سانتی متر و وزن 50 کیلوگرم توجه هزاران طرفدار را به خود جلب کرده است. رزا در نقش خود درخشید و حتی بی اهمیت ترین نقش را نیز به زیبایی ایفا کرد.

در سال های 2012 و 2013 در سریالهای Ben and Kate و Body of Proof نقش آفرینی کرد. همچنین در کارتون Epic در سال 2013 و در بازی Batman: Arkham Origins صداپیشگی کرد.

در سال 2014، درام Jamesy Boy از ترور وایت و فیلم Search Party از اسکات آرمسترانگ، ضبط شدند. با این حال، رزا سالزار نقش هایی را ایفا کرد که در سال 2015 او را مشهور کردند. این سلبریتی در فیلم پادآرمان شهری “سنت‌ شکن: شورشی” (The Divergent Series: Insurgent) نقش لین را ایفا کرد. روبرت شونتکه کارگردان این فیلم بود که از کتاب ورونیکا روث اقتباس شد.

سنت شکن: شورشی

رزا در این فیلم با شایلن وودلی، تئو جیمز، کیت وینلست، مایلز تلر، تونی گلدوین،  نائونی واتس، ری استیونسون، زو کراویتز، اشلی جاد و مگی کیو، همکاری داشت. این فیلم در سال 2016 اکران شد و به سرعت توجه طرفداران را به خود جلب کرد، گرچه با واکنش منفی منتقدین مواجه شد.

رزا سالزار برای بازی در این فیلم پادآرمان شهری ظاهر خود را تغییر داد. در این داستان یک زن جوان باید موی خود را می تراشید. این بازیگر از کارگردان خواست تا بخشی از مو را نگه داشته و موی خود را از مشکی به سفید تغییر داد.

نقش بعدی مهم او در فیلم “دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکُرچ” (Maze Runner: The Scorch Trials) بود. در سال 2018 و در فیلم چهارم “دونده مارپیچ: علاج مرگ” (Maze Runner: The Death Cure) نقش برندا را ایفا کرد.

سال 2016 هم برای سالزار سال موفقی بود. در این سال در تریلر “زیر آب” (Submerged) و “مرد در جستجوی زن” (Man Seeking Woman) حضور یافت. در سال بعد با همکاری با دکس شپارد و در کنار مایکل پنا، ادم برودی و کریستن بل در فیلم CHiPs حضور یافت. در همین زمان در سریال انیمیشن Big Mouth در نقش قهرمان صداپیشگی کرد و فیلم کوتاه Good Crazy را اکران نمود.

زندگی شخصی

رزا سلزار ترجیح می دهد درباره زندگی شخصی اش صحبت نکند. در آغاز فعالیت خود با آیزاک هیلرگ رابطه عاشقانه داشت.

رزا سلزار در سال 2018

گفته می شود سالزار ادم پالی را تحسین کرده و حتی او را “همسر احتمالی اش” می نامید. این دو بر سر صحنه فیلم با هم آشنا شده و به سرعت به هم نزدیک شدند. ادم و رزا باوجود رابطه گرم شان تنها دوست هستند. ادم پالی ازدواج کرده و دو فرزند دارد، پسری به نام کوله و دختری به نام جرجیا گریس.

رزا سالزار در حال حاضر

در سال 2018 مخاطبین منتظر اکران فیلم اقتباسی از رمان “جعبه پرنده” از رمان جاش مالرمن و به کارگردانی سوزان بیر و فیلم “فرشته جنگ” (Alita: Battle Angel) بودند.

بازیگران “جعبه پرنده” (Bird Box) درخشان بوده و ساندرا بولاک، جان مالکوویچ و سارا پالسون در آن حضور داشتند.

رزا سلزار در فرشته مرگ

فیلم “فرشته جنگ” نیز توسط رابرت رودریگز کارگردانی شد. رزا سالزار نقش اصلی سایبورگ را برعهده داشت. بلا تورن، زندایا و مایکا مونرو هم برای این نقش تست داده بودند. با این حال کارگردان معتقد بود که اجرای ستاره “سنت شکن” او را به وجد آورد.

فیلم شناسی

  • دوستان قدیمی – Old Friends – 2010
  • نظم و قانون – Law & Order: LA – 2011
  • داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story: Murder House – 2011
  • بن و کیت – Ben and Kate – 2012
  • بادی آف پروف – Body of Proof – 2013
  • حزب جستجو – Search Party
  • سنت شکن: شورشی – The Divergent Series: Insurgent – 2015
  • خفاش شب – Night Owls – 2015
  • دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکُرچ – Maze Runner: The Scorch Trials – 2015
  • ChiPs – 2017
  • دونده مارپیچ: علاج مرگ – Maze Runner: The Death Cure – 2018
  • آلیتا: فرشته مرگ – Alita: Battle Angel – 2018

تصاویری از رزا سلزار

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم