کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران فیلم Dune، جدید ترین ساخته ی دنی ویلنوو، را اعلام کرد

همانطور که می دانید، “دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve) ، کارگردان 51 ساله ی کانادایی، که فیلم هایی مثل “ورود” (Arrival)، “سیکاریو” (Sicario) و “دشمن” (Enemy) را کارگردانی کرده است، به تازگی در حال ساخت فیلم جدیدی با عنوان “تپه” (Dune) است. تا کنون ستارگانی مثل “خاویر باردم” (Javier Bardem)، “جاش برولین” (Josh Brolin) و “جیسون موموآ” (Jason Momoa) برای نقش آفرینی در این فیلم معرفی شده اند.

“دنی ویلنوو” پیش از این اعلام کرده بود که مراحل تولید و فیلمبرداری این فیلم از بهار 2019 آغاز خواهد شد. کمپانی برادران وارنر به تازگی تاریخ رسمی اکران این فیلم را 20 نوامبر 2020 (30 آبان 1399) اعلام کرده است.

گفتنی است که ورژن دیگری از این فیلم، در سال 1984 میلادی به کارگردانی “دیوید لینچ” (David Lynch) ساخته شده است. این فیلم با بودجه ای 40 میلیون دلاری ساخته شد اما تنها 30 میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

علاوه بر این، بازیگران دیگری مثل “تیموتی شالامی” (Timothée Chalamet)، “استلان اسکارشگورد” (Stellan Skarsgård)، “ربکا فرگوسن” (Re­becca Fer­gu­son) نیز قرار است در این فیلم به ایفای نقش بپردازند.

داستان فیلم “تپه” بر اساس رمان های علمی- تخیلی و حماسی نوشته ی “فرانک هربرت” نوشته شده است. کتاب “تپه” در سال ۱۹۶۵ میلادی نوشته شده است و داستان مبارزات خانواده های اشرافی در آینده برای تسلط بر سفر های فضایی و دانش فضانوردی را روایت می کند. خاندان “اتریدز” درحال مبارزه برای دست یابی به قدرت هستند و با خیانت امپراطور و دیگر خاندان های پر قدرت رو به رو می شوند. “پاول”، فرزند جوان خاندان اتریدز (با بازی تیموتی شالامی)، مجبور می شود همراه با مادر خود، بانو “جسیکا” (با بازی ربکا فرگوسن)، به سرزمینی بیابانی و دور افتاده سفر کند. در آنجا آنها با خاندان بومی “فریمن” ملاقات می کنند و “پاول” بر اساس یک پیشگویی، رهبر مذهبی آنها می شود. “خاویر بادرم” نقش “استیلگارد”، رهبر بومیان را بازی خواهد کرد. “جاش برولین” نیز قرار است نقش مرد مبارزی به نام “گاردنی هلک” را بازی کند که در لباس نوازنده ای دوره گرد پنهان شده است. او در بیدار شدن نیرو های مافوق طبیعی خاندان “اتریدز” و اتفاق افتادن انقلاب نقش کلیدی دارد. “جیسون موموآ” هم نقش “دوکان آیداهو” را در این فیلم بازی خواهد کرد. “دوکان” جنگجویی خشن است که در خدمت خاندان “آتریدز” است و از آن ها محافظت می کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم