بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند

آنتونی هاپکینز از سال های شصت میلادی نقش آفرینی کرده اما اولین نقش مهم او در مقابل کاترین هپورن و پیتر اوتول در “شیر در زمستان” (A Lion in Winter – 1968) بود که نقش ریچارد شیردل را بازی کرد. بیست و سه سال بعد به خاطر بازی در نقش هانیبال لکتر در فیلم “سکوت بره ها” جایزه اسکار را به دست آورد. اجرای هاپکینز در این فیلم خیره کننده بوده و با تحسین و واکنش های خوب مواجه شد.

اما نقش های زیبای او بی شمار است، از بازی در فیلم “شعبده بازی” که به تدریج عقلانیت خود را از دست می دهد تا بازی در نقش دکتر تروس همراه “مرد فیل نما” یا بازی در نقش هیتلر در “بانکر” که جایزه امی را به دست آورد.

در سال های پس از “سکوت بره ها” در فیلم های مختلف شرکت کرد، در جوایز مختلف نامزد شد، خطر کرد و برای به اوج رسیدن از پا نایستد. همانطور که در فیلم ” دراکولای برام استوکر” (Brampton Stoker’s Dracula – 1992) از فرانسیس فورد کاپولا در نقشون هلسینکی درخشید.

اما نقش هانیبال بود که او را به یک ستاره جاودانه تبدیل کرد. در بیست سال گذشته استعداد خود را نشان داد و در فیلم های مختلف حضور یافته است. او جز بهترین بازیگران زنده است. به همین دلیل در اینجا می خواهیم برترین فیلم های او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. مرد فیلم نما – The Elephant Man – 1980

اولین باری که دکتر فردریک تروس (هاپکینز) مرد فیل نما را با آن ظاهر عجیب و ناقص الخلقه اش میبیند، اشکی از چشمش جاری شده و او را خطای پروردگار می داند. یک مرد چگونه می تواند به این اندازه کریه باشد. دکتر برای مطالعه درباره این مرد عجیب او را به بیمارستان برده و متوجه می شود که او باهوش بوده و می تواند حرف بزند. سپس از آنجاییکه از رفتار خود شرمنده شده با مرد دوست می شود و به پزشک او و محافظش بدل خواهد شد. هاپکینز در نقش یک مرد مهربان و آرام ظاهر می شود که تنها می خواهد به مرد کمک کند. بنابراین دوستی و امید را در اختیارش قرار می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


9. بانکر – The Bunker – 1984

این بازیگر در نقش هیتلر نقش دشواری را برعهده دارد و باید جنون، خشم و غضب او را نشان دهد. گرچه اجرای او به پای اجرای برونو گانز در “سقوط” (Downfall – 2005) نمی رسد، اما تا سال 2005 بهترین اجرای یک بازیگر در نقش هیتلر بود. هاپکینز برای این نقش جایزه امی را به دست آورد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی کره ای رمانتیک که باید ببینید


8. شعبده بازی – Magic – 1978

هاپکینز در نقش کورکی شعبده باز بسیار ترسناک است و زمانی که فتس کنترل اوضاع را برعهده می گیرد نگاه او به حقیقت بسته می شود. سپس به زادگاه کودکی بازگشته و عشق آن دورانش را میبیند که با یک نادان ازدواج کرده است. اوبا فتس اتاقی اجاره کرده و به زودی مرز واقعیت و خیال از بین می رود زیرا فتس قدرتمندتر شده است. هاپکینز به مدت هشت ماه در نقش یک عروسک گردان تمرین کرده و نتیجه آن در فیلم دیدنی است. اما داستان زمانی ترسناک می شود که فتس از کورکی استفاده کرده و به یک سلاح کشتار تبدیل می شود. یک نقش دیدنی و تاریک که باعث شد هاپکینز نامزد اسکار شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما


7. سرزمین سایه ها – Shadowlands – 1993

یک داستان عاشقانه درباره فراغ و غم. سی.اس.لویس نویسنده عاشق یک زن جوان و پسرش شده اما عشق خود را تا زمانی که از سرطان درحال مرگ است، انکار می کند. آنجاست که به عمق احساسش پی برده و از او و پسرش مراقبت می کند. گرچه بسیاری از احساسات سرکوب شده اما سرانجام لویس و پسر در غم خود کنار هم بوده و این حس مشترک آن ها را پیوند می دهد. هاپکینز در این فیلم در کنار دبرا وینگر دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


6. وست ورلد – Westworld – 2017

هاپکینز در این فیلم نقش فور ظالم، شرور و خالق وست ورلد را ایفا می کند. وست ورلد یک پارک تفریحی برای بزرگسالان است که با نمایش وسترن قدیم و ساکنان رباتش، مردم را به داخل آن دعوت می کند تا هرکاری که دوست دارند انجام دهند. آن ها می توانند با فاحشه ها باشند، با افراد شرور مبارزه کنند یا خودشان شرارت کنند. فورد مانند یک خدا از تمام جهان این دنیا را کنترل می کند. اما این کنترل از لحاظ اخلاقی صحیح نیست و به همین دلیل رفتارهای عجیب  و سرانجام جنون او را میبینیم. او برای این نقش نامزد جایزه امی شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


5. هواردز اند – Howard’s End – 1992

در این اثر اقتباسی از یک رمان، هاپکینز نقش هنری ثروتمند و سرکوبگر را ایفا می کند که پس از مرگ همسرش عاشق پرستار او، با بازی اما تامپسون می شود. هنری همه را از خود پایین تر می بیند اما همسرش با دانستن روابط او این نخوت او را از بین میبرد. تامپسون به زیبایی دیوار اطراف او را از هم فرو می پاشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


4. آمیستاد – Amistad – 1997

هاپکینز با بازی در نقش رئیس جمهور جان کوئینسی ادمز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد و فیلم را از آن خود نمود. متاسفانه در این فیلم که درباره رانده شدن سیاهپوستان از سرزمین خود است، شاهد یک قهرمان سفیدپوست هستیم، مانند تمام فیلم های پیش از این. با این حال هاپکینز جلوه زیبایی از شخصیت خود را نشان می دهد که با بردگان ارتباط برقرار می کند. گرچه برده ها زبان جدید را متوجه نمی شوند اما حس و گرما و دوستی را که او با گل بنفشه آفریقایی به آن ها نشان می دهد، درک می کنند. صحنه دادگاه بهترین صحنه فیلم است که هاپکینز شور و نبوغ نقش خود را به اوج میرساند. او انرژی لازم را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


3. بازمانده روز – The Remains of the Day – 1993

همکاری دیگری با جیمز آیوری کارگردان و اما تامپسون بازیگر که هاپکینز نقش یک میخانه دار سرکوب شده را ایفا می کند که با یک خدمتکار زیبا همکار است. زن او را دوست دارد و این واضح است، اما مرد دوست داشتن را آسیب پذیری می داند و بیشتر به کتاب هایش وابسته است. هاپکینز در این فیلم به زیبایی نقش یک مرد آرام را ایفا می کند که زندگی در تنهایی را به دوست داشتن یا دوست داشته شدن ترجیح می دهد. باوجود اینکه سخنان و عملش اندک است اما میان او و تامپسون یک رابطه زیبا شکل می گیرد که پیوند فیزیکی در آن وجود ندارد. یکی از فیلم های دست کم گرفته شده هاپکینز.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


2. نیکسون – Nixon – 1995

در دهه دقیقه ابتدایی فیلم که هاپکینز را در نقش رئیس جمهور ریوهارد نیکسون میبینید فراموش می کنید که شاهد یک فیلم هستید و تصور می کنید خود نیکسون را دیده اید. او مانند یک بازیگر حقیقی نقش را از آن خود کرده و به زیبایی نقش یک فرد سیاسی را نشان می دهد که روحش زخم خورده و خود را در حد ریاست جمهوری نمیبیند. روایت فیلم شکننده است و از واترگیت آغاز می شود، که می تواند او را نابود کند و دائم بر حرفه و زندگی اش تاثیر دارد. ظاهر یا صدای هاپکینز شبیه نیکسون نیست اما به نوعی قدم برمی دارد که گویی بار مسئولیت جهان بر شانه اوست و نبود اعتماد به نفسش این سنگینی را افزایش می دهد. در این فیلم اوضاع سیاسی تاریخی سال 1972 را شاهد هستیم که هشت ماه بعد نیکسون استعفا می دهد. هاپکینز توانسته احساسات متناقض این شخصیت سیاسی و تردید او نسبت به اطرافیان را به خوبی نشان دهد. این شخصیت بزرگی خود را به نمایش گذاشته و رفتار شرم آور خود را پشت درهای بسته نگه می دارد. یک اجرای جسورانه و زیبا.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت جنگ ویتنام


1. سکوت بره ها – The Silence of the Lambs – 1991

او در این فیلم گویی تمام متن فیلم را حفظ کرده و هر کلمه و جایگاه آن را به خوبی می شناسد. اولین رویارویی او با کلاریس را درنظر بگیرید. کلاریس پس از عبور از کنار زندانیان دیوانه به سلول شیشه ای او می رسد که همه چیز مرتب و سر جای خود است و او هم با ظاهر آراسته آن وسط نشسته و به او “صبح بخیر” می گوید. هیچ چیز هانیبال لکتور معمولی نیست و نبوغ دیوانه واری دارد. او به روح تان زل می زند نه خودتان و چشمهایش به پوست و استخوان تان نفوذ می کند. زمانی که کلاریس را در مقابل خود میبیند و تصمیم میگرد با او بازی کند، دلیلش این است که نبوغ، هوش و شخصیت او را تحسین می کند. این صحنه یک ارتباط جنسی و همچنین هوشی را نشان می دهد که از طریق آن جنبه تاریک هانیبال هم به نمایش درآمده است. یک اجرای زیبا از بازیگری که توانسته با کارگردان و همبازی اش به خوبی ارتباط برقرار کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم