بهترین فیلم های سینمایی کره ای رمانتیک که باید ببینید

فیلم های کره ای به دلیل مضامین جالب و اجرای زیبای بازیگران محبوب شده است. به همین دلیل در اینجا تصمیم گرفته ایم فیلم های عاشقانه این سینما را به شما معرفی کنیم. یکی دیگر از ویژگی های این فیلم ها خشونت، کمدی، اکشن پر سرعت یا مضامین عاشقانه آن است و وجه تمایز آن این است که هیچ لایه پیچیده کننده ای در آن دیده نمی شود.

هرچقدر که افراد بدبینی باشیم بازهم نسبت به فیلم های عاشقانه و ملودرام کشش داریم. همه ما فیلم های کمدی رمانتیک مورد علاقه خود را در هالیوود داریم، اما ممکن است گاهی حوصله مان سر رفته و اینجاست که فیلم های کره ای می توانند به نجات مان بیایند. فیلم های کره به دلیل داستان جهان شمول و استفاده از مضامین عاشقانه شهرت دارند. روایت ها اغلب ساده بوده و اجرای بازیگران نیز آن را به یک موسیقی زیبا بدل کرده است.

فیلم های کره ای رمانتیک در سایه فیلم های تریلر این سینما قرار می گیرند، به همین دلیل در اینجا تصمیم داریم برترین فیلم های عاشقانه سینمای کره را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


20. رنگ آمیزی شده – Pained – 2011

یک اثر درخشان برای کواک کیونگ-تائک، کارگردان این فیلم که در گذشته به دلیل ساخت فیلم های گانگستری و تریلر شهرت داشت. این درام عاشقانه با بازی کوان سانگ-وو و جونگ ریو-وون داستان یک مرد تنهای و افسرده است که پس از تصادف در جوانی نمی تواند درد فیزیکی را تحمل کند. با این حال با یک زن بیمار آشنا شده، عاشق هم شده و درد و غم یکدیگر را شریک می شوند. یک داستان عاشقانه عمیق و شاهکار کیونگ-تائک که با وجود عناصر عاشقانه اش به یک شگفتگی تبدیل شده است. با دیدن این اثر عاشقانه اشک تان درمی آید.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


19. عروس کوچک من – My Little Bride – 2004

یک درام عاشقانه دبیرستانی درباره بو-یئون، یک دختر دبیرستانی که از همکلاسی اش جونگ-وو، که بازیکن بیسبال نیز هست، خوشش می آید. عجیب است که پدربزرگ بو-یئون نیز از او می خواهد که با سانگ-مین ازدواج کند، زیرا در زمان جنگ کره با پدربزرگ او قرارداد بسته بود. سپس بو-دئون با سانگ-مین ازدواج می کند، درحالی که مشخص است که سانگ-مین عاشق بو-یئون است اما نمی تواند عشق خود را اعتراف کند. پس از ازدواج بو-یئون هنوز به جونگ-وو علاقه دارد و بدون دانستن والدین و همسرش هنوز با او قرار می گذارد. با منصوب شدن سانگ-مین به عنوان معلم دبیرستان بو-یئون اوضاع برای همسرش دشوار می شود. این فیلم که جوایز مختلفی دریافت کرده، از جمله جایزه بهترین بازیگر زن و به همین دلیل به یک اثر دیدنی تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های کره ای در سال 2018


18. زمان – Time – 2006

شاهکار دیگر کیم کی-دوک در این لیست  درباره زنی که برای داشتن چهره جدید به زیر تیغ جراحی رفته است. عاشق قبلی او اکنون عاشق زن دیگری شده و نمی داند که همان دختر قبلی است. یک داستان هوشمندانه با رگه هایی از ملودرام که مطالعه شخصیت محسوب شده و با کنار زدن مرزهای فرهنگی قابل همزادپنداری است. این فیلم مانند اغلب فیلم ها توجه حسی و فکری مخاطب را طلبیده و به همین دلیل دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


17. بادگیر – Windstruck – 2004

یئو کیونگ-جین یک پلیس زن و میونگ-وو یک معلم فیزیک عاشق هم می شوند اما میونگ-وو مرده و کیونگ-جین با افسردگی و تمایل به خودکشی تنها می ماند. با این حال حضور عشقش را در اطراف خود حس کرده و به این ترتیب فیلم به ژانر سورئال تبدیل می شود. یک فیلم احساسی و سرگرم کننده که تحت هر شرایطی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


16. معمای 101 – Architecture 101 – 2012

آمیزه ای از عاشقانه و ملودرام درباره داستان عشق دو دانشجو که در کلاس های مقدماتی معماری عاشق هم شده و در کنار هم می مانند. این فیلم جلوه های زیبایی دارد که توجه هر مخاطب را به خود جلب کرده و باعث می شود با هر شخصیتی که دارید با فیلم ارتباط برقرار کنید و خاطرات گذشته خود را به یاد آورید. یک داستان عاشقانه دوست داشتنی، جذاب و خاطره انگیز. شخصیت پردازی و سبک فیلم با استقبال مواجه شد و با فروش 20 میلیون دلاری در زمان اکران پرفروش بود.

همچنین بخوانید: 25 درام برتر سینمای کره جنوبی


15. عشق اول یک میلیونر – A Millionaire’s First Love – 2006

جائه-کیونگ یک جوان ثروتمند است که در 19 سالگی با مرگ پدربزرگش یک شبه میلیونر شده است. وکیل به او اطلاع می دهد که براساس وصیت نامه پدربزرگ او باید در دبیرستان دولتی بورام که امکانات خاصی ندارد تحصیل کند. همچنین در صورت مشروط یا اخراج شدن ثروت خود را از دست خواهد داد. جائه-کیونگ که راه دیگری ندارد به این مدرسه می رود. اما با دیدن ایون-هوان، دختر زیبای مدرسه، عاشق او خواهد شد. از آنجاییکه عشق از ثروت برتر است بنابراین در اینجا شاهد یک داستان عاشقانه زیبا هستیم.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما


14. پسر گرگینه – A Werewolf Boy – 2012

یکی از زیباترین فیلم های کره در این قرن که آمیزه ای از فانتزی، عاشقانه و ملودرام محسوب می شود. سون-یی یک زن بزرگسال است که به روستایی که در کودکی می رفته، می رود و از یک پسر یتیم مراقبت می کند. نام او را چول-سو گذاشته و مانند فرزند خود از او مراقبت می کند. این پسر با دمای بالای بدن، چابکی و گروه خونی ناشناخته، مانند گرگینه هاست. چول-سو و سون-یی عاشق هم می شوند و پس از 47 سال هنوز حسشان را به هم نگفته اند. این فیلم به کارگردانی جو سونگ-هی بسیار خوش ساخت و دیدنی است و می تواند احساسات مختلفی را برانگیزد. یک ملودرام زیبا و دیدنی که با روایت جادویی خود شما را همراه می کند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه‌ی سینمایی زمستانی که ژاپنی ها انتظارش را می‌کشند


13. زیبای درون – The Beauty Inside – 2015

یک کمدی رمانتیک زیبا، براساس فیلم اجتمای سال 2012 از اینتل و توشیبا، درباره مردی که در بدن های مختلف بیدار شده و یک روز کودک، یک روز یک زن مسن، یک روز یک خارجی و یک روز یک مرد مسن است، اما در این میان تنها چیزی که تغییر نمی کند زنی است که دوستش دارد. با وجود این تغییرات از درون همان انسان همیشگی است و همان اگاهی را داراست. تنها خودش و آن زن این راز را می دانند و زن هم همواره دوستش دارد. عنصر فانتزی در این فیلم مشخص بوده و نشان می دهد که عشق واقعی به خاطر خود فرد است نه مسائل بیرونی. یک فیلم جذاب و تاثیرگذار که با دیدن آن احساس لذت می کنید.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش دوم)


12. بیشتر از آبی – More Than Blue – 2009

داستان یک مرد بیمار به نام کی که عاشق دوست دوران کودکی اش کریم است اما به دنبال همسر مناسبی برای اوست تا پس از مرگش تنها نماند. کی درباره احساسش به کریم چیزی نمی گوید، تا زمان ازدواج او با جو-هوان، که کریم برای خوشحالی کی عاشق او شده است. گرچه کی و کریم به عشق خود نسبت به هم اعتراف می کنند اما کریم با جو-هوان ازدواج کرده و سپس مشخص می شود که پس از مرگ کی خودکشی می کند تا با عشق واقعی اش باشد. نقش آفرینی بازیگران اصلی بسیار باورپذیر و دیدنی است و گرچه برخی از داستان های ملودرام خسته کننده هستند، اما این اثر تاثیرگذار است. یک داستان عاشقانه زیبا و دیدنی.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش اول)


11. بودن با تو – Be With You – 2018

یکی از جدیدترین عاشقانه های کره ای که بازسازی رسمی یک فیلم ژاپنی به همین نام محسوب می شود. سان یه-جین، به عنوان یکی از برترین بازیگران کره ای در این فیلم حضور داشته و داستان سو-اه را روایت می کند که در بستر مرگ به همسرش وو-جین قول می دهد تا یک سال بعد و در یک روز بارانی به او بپیوندد. یک سال بعد که وو-جین قولش را فراموش نکرده، باید از پسرشان جی-هو مراقبت کرده و زندگی معمولی را ادامه دهد. طبق قول سو-اه به خانواده اش بازگشته اما متاسفانه درباره آن ها چیز زیادی نمی داند. عناصر فانتزی این فیلم از عناصر عاشقانه بیشتر بوده اما به زودی به عناصر عاشقانه بازمی گردد. یک آمیزه جالب از روایت ژاپنی و سبک فیلمسازی کره.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


10. پنجشنبه فرمان – Maundy Thursday – 2006

داستان زیبای یون-سو که در آستانه مجازات و حکم خود است و با زنی جوان به نام یو-جیونگ که در آستانه خودکشی است و با عمه اش خواهر مونیکا به زندان آمده ارتباط حسی برقرار می کند. از آنجاییکه یون-سو و یو-جیونگ کودکی و گذشته دشواری داشتند، می توانند به راحتی ارتباط حسی خوبی برقرار کنند. قدرت حسی این داستان است که روایت را به جلو برده و سبک سونگ هائه-سونگ فیلمساز توانسته به شیوه هایی مخاطب را درگیر کند. شخصیت ها چند لایه هستند و بازی احساسی دارند. یک فیلم ساده و تاثیرگذار.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


9. فیلن – Failan – 2001

فیلن ساکن چین بوده و پس از مرگ والدین به کره می رود تا اقوام خود را پیدا کند. اما آنها به کانادا مهاجرت کرده و او برای زندگی در کره از یک آژانس همسریابی تقاضا می کند تا برای او همسری انتخاب کرده و یک سارق و یک عضو پیشین گانگستری به نام کانگ را برای او انتخاب می کنند. کانگ هم به دنبال پول است و می خواهد زندگی خود را سروسامان دهند و داستان زمانی بدتر می شود که رئیس کانگ از او می خواهد مسئولیت یک قتل را برعهده بگیرد و فیلن که مشغول نوشتن نامه های عاشقانه به اوست نمی داند که این نامه ها هرگز به او نمی رسند. یک داستان تکان دهنده و تاثیرگذار که شما در ماجراجویی پیچیده فیلن همراه می کند. این فیلم با کارگردانی و اجرای زیبا نامزد دریافت جوایز مختلف شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع کوری (نابینایی)


8. ال ماره – Il Mare – 2000

فیلمی که نسخه انگلیسی آن با نام “خانه روی برکه” (The Lake House) با حضور ساندرا بولاک و کیانو ریوز ساخته شد و داستان زنی به نام یون-جو را ایفا می کند که در کنار دریای ال ماره زندگی کرده و اما مجبور است به زودی آنجا را ترک کند. در صندوق پست خانه نامه ای گذاشته و از ساکنان جدید می خواهد ارتباط با او را حفظ کنند. سونگ-هیون، دانشجوی معماری، ساکن بعدی این خانه است و متوجه می شود که نامه به آینده تعلق دارد. یعنی یون-جو و سونگ-هیون با دو فاصله زمانی از هم زندگی کرده و صندوق پست مانند یک ماشین زمان است که به آنها اجازه می دهد نامه ها و چیزهایی از آینده را باهم رد و بدل کنند. گرچه این فیلم در زمان اکران چندان موردتوجه قرار نگرفت اما این درام عاشقانه سفر در زمان در طی سال ها محبوب شد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


7. کریسمس در اوت – Christmas in August – 1998

یک فیلم زیبا و تاثیرگذار که تاثیر آن با هیچ فیلمی قابل مقایسه نیست. داستان یک عکاس و یک پارکبان که عاشق هم شده اما از آنجاییکه عکاس بیمار بوده و تا چند سال دیگر زنده نیست، و به همین دلیل خوشحال نیستند. داستان زیبا بوده و اجراها باورپذیر هستند. کارگردانی هور جین-هو ثابت می کند که حتی یک لحظه فیلم خسته کننده نیست. “کریسمس در اوت” یک ملودرام کمدی زیبا بوده و جین-هو با استفاده از عناصر مختلف مضامین فیلم را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


6. همیشه – Always – 2011

یک داستان عاشقانه میان یک بوکسور سابق منزوی که اکنون در پارکینگ کار کرده و یک بازاریاب تلفنی نابینا. آن ها اولین بار زمانی همدیگر را میبینند که زن او را به جای کارمند قبلی اشتباه گرفته و از آن زمان زندگی هردویشان تغییر می کند. این فیلم هم مانند ملودرام های کره ای روایت و شخصیت پردازی بسیار خوبی دارد و اگر از داستان عاشقانه غم انگیز خوشتان می آید می توانید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه سال 2019 که نباید از دست بدهید


5. کلاسیک – The Classic – 2003

فیلم با دو خط زمانی مختلف با حضور یی-جین در نقش جو-هی، مادر و جی-هیه در نقش دختر و تاثیرشان در عشق و رابطه شان. زمانی که جی-هیه به سراغ نامه های مادرش رفته و از رابطه و عشق او در گذشته باخبر می شود، به یاد خاطرات خود و تجربیات اش می افتد. گرچه عواقب متفاوت است، زمانی که جی-هایه عاشق پسر جون-ها می شود در حالی که جون-ها عشق قبلی جون-هی است، همه چیز به یک اتفاق مشترک ختم می شود. یک روایت پیچیده اما قابل درک از داستان های عاشقانه متقاطع که نقش آفرینی های زیبا، مخصوصا از سون یه-جین را به نمایش گذاشته و تجربه فراموش نشدنی را در اختیارتان می گذارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


4. اوئسیز – Oasis – 2002

داستان عاشقانه دو مجرم که جونگ-دو مجرمی است که پس از تصادف و فرار و سه سال زندانی شدن آزاد شده است. او طی گشتن به دنبال خانواده اش و یافتن شغل، با خانواده مردی که سه سال پیش او را کشت نیز ارتباط برقرار می کند. در خانه قربانی، گونگ جوی بیمار را می یابد که قطع نخاع شده و برادرش با برداشتن دارایی او به آپارتمان جدیدی می رود و او را رها می کند تا همسایه ها از او مراقبت می کنند. گونگ جو به زودی با جونگ-دو ارتباط برقرار کرده و آن دو عاشق هم می شوند. این فیلم که در چندین فستیوال ملی و بین المللی برنده جایزه شده، یک شاهکار تمام عیار است که از ذهن تان پاک نمی شود.

همچنین بخوانید: 100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما که تا ابد در قلب و خاطرمان جاودانه شده اند


3. دوست دختر جادوگر من – My Sassy Girl – 2001

یکی از بهترین فیلم های کره ای که به پرفروش ترین فیلم کره تبدیل شد. این فیلم که براساس چند داستان واقعی ساخته شده جیون-وو را در نقش یک دانش آموز کالج نشان می دهد که همیشه با دخترها بوده، مشروب خورده و به مهمانی می رود. یک روز در مترو دختری را می بیند که شرایط بدی داشته و بر روی یک پسر استفراغ می کند. این دختر روی جیون-وو افتاده و همه تصور می کنند دوست دختر اوست، چیزی که حتی خودش تصور نمی کرد. و از آنجا یک داستان عاشقانه آغاز می شود. این فیلم به دلیل اجرا و بازسازی در 10 کشور و به زبان های مختلف، جوایز مختلف دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر عاشقانه در قرن 21


2. خانه خالی – 3-Iron – 2004

کیم کی-دوک یکی از فیلمسازانی است که بیش از هر کارگردان دیگر با سینما آشناست. فیلم “بهار، تابستان، پاییز، زمستان…و بهار” (Spring, Summer, Fall, Winter…And Spring) یک فیلم متفاوت و چالش برانگیز است که از نظر فکری و احساسی بیننده را به سطح جدیدی می رساند. “خانه خالی” یک درام عاشقانه است که این عناصر را به سبک جدیدی نشان می دهد. داستان یک مرد جوان، یک راننده، که عاشق زنی می شود که می خواهد از ازدواجش بگریزد. این فیلم با سبک کیم کی-دوک هیچ دیالوگی نداشته و در عوض شاهد ارتباط زیبای میان این زوج هستیم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه


1. فرصتی برای یاد آوردن – A Moment to Remember – 2004

نماد فیلم های عاشقانه کره ای و یکی از بهترین فیلم های کره که داستان عاشقانه و تاثیرگذار سو-جین، یک طراح مد و دختر مدیر عامل شرکت و چول-سو، کارگر ساخت و سازی را که در شرکت پدر او کار می کند، را نشان می دهد. درحالی که چول-سو زمانی می خواست معمار شود، سو-جین تحت تاثیر مردانگی او قرار گرفته و باهم ازدواج می کنند. فراموشی پس از ازدواج سو-جین به آلزایمر منجر شده و دنیای چول-سو از هم می پاشد زیرا عشق او نمی تواند او را به یاد آورد. یک داستان زیبا که کارگردانی جان اچ.لی ساده اما دیدنی است. جان وو-سونگ و سون یی-جین در نقش های خود درخشیده و یک اجرای زیبا و دیدنی را ارائه می دهند. این فیلم براساس سریال تلویزیونی “روح پاک” (Pure Soul) که الهام بخش فیلم های دیگر بود، ساخته شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (56)

بستن فرم

  1. ممبینی

    اسفند 11, 1400

    سلام..فیلمی کره ای ک دختره نابیناست و با پسر خلافکاری آشنامیشود وپسر ب دروغ خودش را جای برادر دختره معرفی میکند

    پاسخ

    • Zhra در پاسخ به ممبینی

      آبان 28, 1401

      اسمش: همیشه
      شماره ۶ تو اسامی ک گذاشتن هس

      پاسخ