لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما

مورگان فریمن یک بازیگر آمریکایی محبوب و یکی از محترم ترین چهره های سینمای مدرن آمریکاست که با شخصیت آرام و متواضع خود بسیار تاثیرگذار است. در اینجا لیست برترین فیلم های این بازیگر افسانه ای را در اختیارتان قرار می دهیم. با پروشات همراه باشید.


5. رانندگی برای خانم دیزی – Driving Miss Daisy

در سال های 1950 آمریکای جنوبی، دوشیزه دیزی (با بازی جسیکا تندی)، یک بیوه یهودی پیر، که در آتلانتا زندگی می کند دیگر نمی تواند رانندگی کند و به خواسته پسرش برای استخدام راننده تن می دهد. در سال های 1950، راننده استخدامی باید سیاهپوست می بود که دیزی با این موضوع موافق نبود (مورگان فریمن نقش این راننده را بازی می کرد)، با این حال رضایت داد. از آنجاییکه زن یهودی و مرد سیاهپوست است، هردو از افراد منزوی جامعه هستند و همین نقطه مشترک یک دوستی را به وجود می آورد. هوک بهتر از دیزی دنیای واقعی را درک می کند و از اشتباهات او متعجب نمی شود. او نیز خواندن را به هوک می آموزد. هوک ظرافت جنون آمیزی را به او می آموزد که بی نقص است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


4. هفت – Se7en

یک قاتل سریالی در شهر خود به قتل هایی دست زده و تمام آن ها به یک مفهوم مشترک ختم می شوند. دو کارآگاه جنایی، سامرست (مورگان فریمن) و یک کارآگاه جوان به نام میلز (برد پیت) به دنبال این قاتل هستند که براساس گناهان هفت گانه به قتل دست می زند. با این حال این افراد در هنگام جستجو برای یافتن قاتل در آن غرق می شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


3. عزیز میلیون دلاری – Million Dollar Baby

مگی فیتزجرالد (هیلاری سوانک) سی و یک ساله یک پیشخدمت فقیر از طبقه پایین جامعه و یک خانواده از هم پاشیده است که می خواهد با دنبال کردن رویای بوکس به زندگی خود معنا دهد. او از یک مربی بوکس به نام فرانکی دان (کلیسنت ایستوود) درخواست می کند که به او آموزش دهد، اما او اصرار می کند که به یک زن آموزش نمی دهد. ادی دوپریس (مورگان فریمن) همکار قدیمی اوست که پتانسیل و اراده او برای تبدیل شدن به یک بوکسور حرفه ای را می بیند. بزرگ ترین درس فرانکی به شاگردانش این است:مهم ترین موضوع این است که همیشه از خود مراقبت کنید. فرانکی پس از جدایی از دخترش به مدت طولانی به کسی نزدیک نمی شود. ادی که خودش هم قبلا بوکسور بوده می داند که در پس ظاهر خشن فرانکی مردی است که در 25 سال گذشته به دنبال بخشش خود بوده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید، 16 اثر ممتاز


2. نابخشوده – Unforgiven

در سال های 1880، ویلیام مانی (کلینت ایستوود) یک قاتل بازنشسته پیر است که اکنون با همسر جوان و دو فرزندش در آرامش زندگی می کند. اما اکنون همسرش رفته و مزرعه خشک شده. اکنون مانی باید به کمک شریک قدیمی اش ند لوگان (مورگان فریمن) و مرد جوانی به نام شوفیلد کید (جیمز وولوت) آخرین وظیفه خود را انجام دهد. اکنون که چند گاوچران یک روسپی را شکنجه کرده اند، این مردها باید کاری را انجام دهند که مرز میان قهرمانی و شرارت، مردانگی و اسطوره بودن را محو می کند. لیتل بیل داگت (جین هکمن)، کلانتر، به آنها اجازه می دهد که به همراه شش اسب رهسپار شوند. روسپی که از عدالت ناامید است به کسی که بتواند انتقام او را بگیرد، 1000 دلار می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های راسل کرو که باید ببینید


1. رستگاری در شاوشنک – The Shawshank Redemption

دو مرد در بند چندین سال در زندان بوده و اکنون به دنبال رهایی هستند. اندی دوفرنس (با بازی تام رابینز) بانکداری است که به قتل همسر و دوست پسر او متهم شده است. زندگی او تاریک شده تا اینکه با چند تن دیگر، مخصوصا رد (الیس بوید “رد” ردینگ با بازی مورگان فریمن) آشنا و صمیمی می شود. با گذشت زمان اندی از زندان آزاد می شود و با کمک صحنه های داستان این پیام را نشان می دهد که شاید جسم در یک سلول زندانی باشد اما روح هرگز نمی تواند دربند بماند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های پل نیومن که هر سینما دوستی باید ببیند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم