لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید

بسیاری از مردم در زندگی واقعی از خشونت اجتناب می کنند، اما زمانی که پای فیلم در میان باشد، اغلب افراد از دیدن خشونت لذت می برند. تماشای منفجر شدن خودروها یا کتک خوردن شخصیت های منفی می تواند جالب باشد. اما لیست امروز درباره خشونت بی دلیل نیست. بلکه فیلم هایی را شامل می شود که خشونت بخش مهمی از روایت آن را تشکیل می دهد. (البته که آثار کوئنتین تارانتینو هم بخش مهمی از این لیست هستند).

شما باید تصمیم بگیرید که می توانید این فیلم ها را تماشا کنید یا نه، زیرا ممکن است تماشای آن برایتان دشوار باشد. اما فیلم هایی که در این جا معرفی می کنیم هرکدام به نوعی جالب هستند، گرچه شاید برخی نظر مثبت منتقدین را جلب نکرده باشند. معیار انتخاب این فیلم ها افراط در نمایش خشونت و جلوه های سینمایی آن است. فیلم های اکشن خشن، فیلم های مبارزه ای خش، فیلم های هنرهای رزمی خشن و فیلم های تریلر خشن، جز این لیست هستند. با پروشات همراه باشید.


20. مسافرخانه – Hostel – 2005

این فیلم پایان آرامی دارد زیرا همانطور که الی روث، کارگردان فیلم، در مصاحبه ها گفت این آغاز عمدی بود، زیرا حدود 45 دقیقه بعد، سه شخصیت اصلی با بدترین شکنجه ها رو به رو می شوند و خشونت هیچ مرزی نخواهد داشت. از اینجا به بعد فیلم تماما سیاه است. استانداردهایی مانند داستان خوب، شخصیت پردازی، جلوه های سینمایی و دیالوگ های خوب نوشته شده، یا وجود ندارند یا به سختی دیده می شوند، اما تمام آن ها با صحنه های غیرانسانی و ناراحت کننده جایگزین می شوند. یک فیلم ترسناک که با الهام از فیلم “اره” (Saw – 2004) شخصیت ها را در یک فضا محبوس کرده و آن ها را شاهد قتل و شکنجه دیگری می کنند. روث توانسته ناامیدی را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. شاید کارگردان می توانست داستان عمیق ترین را طراحی کند تا در کنار شخصیت ها و فیلمنامه بهتر، باورپذیرتر باشد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


19. رواقی – Stoic – 2009

شاید این فیلم موفق نباشد ما شاید جالب ترین اثر کارگردان خود، اووه بول باشد. یک تریلر بدبینانه از سال 2009 درباره عدم فهم انسانی و تشخیص درد، درباره سه شخصیت که نفر چهارم را به بدترین و شدیدترین شکل ممکن شکنجه می دهند. گرچه شاید بول یک فیلمساز ضعیف باشد اما صحنه های شکنجه در این فیلم بسیار واقعی بوده و تجربه مشاهده آن را دشوارتر می سازند (یا شاید براساس این مقاله بهتر). برخی از صحنه ها بسیار ضعیف ساخته شده اند و تماشایشان جالب است. با این حال این فیلم به شما نشان می دهد که حتی یک اثر کم بودجه نیز می تواند خشونت را به واقعی ترین شکل ممکن نشان دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کری گرانت که دوستداران سینمای کلاسیک نباید از دست بدهند


18. هزارپای انسانی دو – The Human Centipede 2 – 2011

از میان سه گانه هزارپای انسانی، سری دوم با کمک جلوه های بصری سیاه و سفید، روایت خلاقانه و نمایش سرد و بی روح خود، متمایز شده است. گویی این فیلم توانسته نگاه بی طرفانه تری داشته باشد و شخصیت اصلی فیلم نیز برخلاف پزشک سری اول باورپذیرتر است. صحنه هایی مانند صحنه ای که یک مادر باردار باید به زنجیره هزارپایان بپیوندد بسیار دردناک بوده و سبک و محتوای فیلم را به خوبی نشان می دهد، مخصوصا اینکه مرد شرور به خاطر اعمالش حس پشیمانی یا ناراحتی نشان نمی دهد. با این حال نمایش ذات سیاه و پلید انسانی می تواند نقطه قوت این فیلم باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جود لاو که ارزش دیدن دارند


17. هولوکاست هانیبال – Cannibal Holocaust – 1980

یکی از جذابیت های این فیلم شایعات پیرامون آن است که گفته می شود بازیگران فیلم برای واقعی تر شدن داستان مرده اند و دادگاه از روجرو دئوداتو، کارگردان فیلم، خواست تا این موضوع را ثابت کند. این فیلم بحث برانگیز در سبک مستند ساخته شده و افرادی را نشان می دهد که با ورود به قلمروی آدم خواران به دست آن ها کشته می شوند. غیر از صحنه های مرگ، صحنه های تجاوز و قتل و حتی شکار حیوانات است که هرگز به این وضوح به روی پرده سینما نرفته است. شاید تماشای این صحنه ها دشوار باشد اما می توانید آن را تماشا کنید. شاید نتوان فیلم را اثر موفقی دانست اما توانسته خشونت را به خام ترین شکل ممکن نشان دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


16. برگشت ناپذیر – Irreversible – 2002

داستان غیرخطی یک شب در پاریس که یک غریبه به الکس زیبا تجاوز کرده و او را کتک زده و اکنون دوست پسر و دوستش با استخدام دو کارآگاه می خواهند متجاوز را یافته و از او انتقام بگیرند. گرچه این فیلم خشن است اما پیام روشنی دارد. یک نمایش زیبای علت و معلول که می تواند ذات مخرب انسان و تاثیر ظالمانه زمان را نشان دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


15. جانگوی آزاد شده – Django Unchained – 2012

یک فیلم وسترن اسپاگتی از تارانتینو که در یک دنیای آشوب زده و به هم ریخته، شاهد خشونت و بی رحمی علیه بردگان هستیم. یک فیلم جالب اما غم انگیز، رمانتیک اما حسرت برانگیز، خشن اما موزیکال، هراسناک اما سرگرم کننده. باوجود این مضامین متضاد شاید هر کارگردانی جز تارانتینو ساخت آن را به عهده می گرفت یک اثر ناموفق حاصل می شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های پل نیومن که هر سینما دوستی باید ببیند


14. بیل را بکش یک – Kill Bill Vol.1 – 2003

ما پیش از این هم فیلم های اکشن دیده ایم. بله خون و خونریزی را تجربه کرده ایم. اما شاید در این سبک نه. زنی که پس از چهار سال از کما به هوش آمده، اکنون به کمک مبارزه می خواهد انتقام گیرد. هر لحظه این فیلم سرشار از صحنه های اکشن، کمال گرایی و رئالیسم است که کارگردان توانسته با عنصر مهم خشونت این فیلم را متمایز کند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های ساخته شده درباره اعتیاد به الکل


13. یک فیلم صربستانی – A Serbian Film – 2010

محتوای این فیلم چالش برانگیز است و به همین دلیل نسبت به آن نظرات متفاوتی ارائه می شود. یک ستاره میانسال پورنو پیشنهاد اجرا در یک فیلم را دریافت می کند و با وجود بی اطلاعی از محتوا به دلیل مبلغ دستمزد آن را می پذیرد. اما صحنه هایی که شاهدش می شود بسیار ترسناک و غیرقابل تحمل است. این فیلم با الهام از فیلم های عامیانه دهه 80 و نمایش صحنه های سیاه و ترسناک فراموش نشدنی است. با این حال این فیلم داستان و شخصیت پردازی مناسبی هم دارد که فضای ترسناک آن را شدیدتر می سازد. “یک فیلم صربستانی” به لواط، گردن زدن، تجاوز، قتل و روش های خشن دیگر برای شکنجه می پردازد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


12. شهر خدا – City of God – 2002

داستان قاچاق مواد مخدر و جنگ های گانگستری در ریو دژانریو که به شکل باورپذیری به نمایش درآمده است. این فیلم می تواند داستان گانگسترها و مافیای کشورهای فقیر و جهان سومی باشد. اگر به آن دقیق تر نگاه کنید، می توانید بین این ماجراها و جنگ های نیجریه و سوریه شباهت هایی بیابید. این فیلم از دید شخص سوم نمایش داده شده و طلوع و افول یک قاچاق چی مواد در دو دهه جنایت را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی موسیقی دان ها


11. مردانی پشت خورشید – Men Behind the Sun – 1988

یک فیلم جسورانه که توانسته صحنه های خشونت و وحشت را به زیبایی نشان دهد و به یک اثر آزاردهنده بدل شود. این حقیقت که این فیلم نمایش حقیقی و رئال از اتفاقات واقعی است آن را جالب تر می کند. یک داستان جنگ جهانی دوم، که روش های خشن شکنجه توسط مقامات ژاپنی علیه سربازان روسیه و چین، مخصوصا مردان، زنان و پسران، را نشان می دهد. این آزمایشات به شیوه ای نشان داده می شوند که حتی کوچک ترین صحنه از دید مخاطب دور نیست. هر نوع شکنجه ای که گفته می شد استفاده شده، به حقیقی ترین و ترسناک ترین شکل ممکن نمایش داده شده است. صحنه هایی مانند عقیم کرده یک مرد زنده تا شاهد جدا شدن عضوی از بدنش باشد، تکه تکه کردن یک پسر زنده و منجمد کردن یک زن برای مشاهده مدت زمان جدا شدن دستش. اما این خشونت ها کاملا باورپذیرند زیرا می دانیم که در بازه ای از تاریخ رخ داده است. علاوه بر این، برای نمایش حقیقی اجساد و حیوانات، از اجساد حیوانات و انسان ها استفاده شده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زک افران که باید ببینید


10. ال توپو – El Topo – 1970

استفاده از خشونت برای تاثیرگذاشتن بر روی مخاطب لازم است و آلخاندرو خودوروفسکی، فیلمساز اهل شیلی، این موضوع را خوب می داند. یک وسترن عجیب که با کمک فرهنگ و باورهای شرقی روایت شده و داستان مردی را نشان می دهد که خود را خدا می داند. خشونت بخشی از پس زمینه داستان است نه موضوع اصل آن و شهر و روستاهایی به نمایش درمی آید که از اجساد پر شده است. بسیاری از فیلم ها با الهام از این فیلم تلاش کرده اند مضامین خشن را نشان داده و واکنش مخاطب را برانگیزنند. با این حال ال توپو یک خشونت روان شناسانه را نشان می دهد نه فیزیکی را.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


9. اعترافات – Confessions – 2010

یک داستان انتقام جویانه درباره یک معلم مدرسه و دو تن از دانش آموزان او که در قتل دختر او دست دارد. روش انتقام معلم ساده است: خون همسر متوفی اش که به ایدز مبتلا بود، به نوشیدنی آن دو دانش آموز ریخته می شود و بنابراین به زودی می میرند. این دو دانش آموز که از لحاظ روانی به هم ریخته اند پس از افشا شدن این موضوع توسط معلم نزد دانش آموزان، کاملا روحیه خود را از دست می دهند. فیلم نحوه رویارویی آن ها با زندگی و مرگ قریب الوقوع شان را نشان می دهد. یک فیلم خونین و انتقام جویانه، درباره زندگی و فعالیت تمام کودکان غیرطبیعی، نه فقط آن دو دانش آموز. دانش آموزان دیگر کلاس هم درگیر شرایط مشابه شده و توسط گذشته خود رنج می برند. یک اثر نبوغ آمیز از روان انسان و نمایش خشونت به بهترین شکل ممکن.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جورج کلونی که می توان چندبار تماشا کرد


8. حرامزاده های لعنتی – Inglorious Bastards – 2009

شاید آن را یک تریلر جنگی یا انتقام جویانه بدانید، اما این فیلم در نهایت یک اثر از تارانتینو است (نه یک فیلم تاریخی). این فیلم نه به دنبال بخشش است، نه عذرخواهی و هیچ مرزی قائل نمی شود. تارانتینو به خام ترین شکل ممکن فیلم می سازد و اگر توهین کند، اگر کلیشه ها را از بی ببرد، هیچ اهمیتی نمی دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


7. آزمون بازیگری – Audition – 1999

تاکاشی میکه بهتر از هر فیلمساز دیگری از شرق خشونت را درک می کند، زیرا نمایش او از خشونت هراسناک است. درنتیجه این داستان اغواکننده و خاص، یک داستان و تجربه ترسناک و عجیب است و وحشت را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. داستان یک مرد تنها که تمام عمرش به دنبال پسرش بوده و اکنون پسرش بر ازدواج مجدد او اصرار دارد. برای یافتن یک شریک مناسب نزد یک تهیه کننده می رود که او هم برای کمک به دوستش برای فیلمی که وجود ندارد یک آزمون بازیگری تقلبی راه می اندازد. از میان تمام متقاضیان، مرد یکی از زنان را انتخاب کرده و تصمیم می گیرد با او آشنا شود. گرچه او حقیقتا زیباست اما درباره او چیز رازآلودی وجود دارد که قهرمان را گیج می کند. با افشای حقایق بیشتری از زن، این فیلم میکه به یک اثر هنری ترسناک، غیرقابل بخشش، و هنری تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


6. سگ های پوشالی – Straw Dogs – 1971

سام پکینپا در این فیلم بحث برانگیز ظرفیت خشونت انسانی را بررسی می کند. ریاضی دان آمریکایی، دیوید شومنر (داستین هافمن) برای اجتناب از آشوب اجتماعی در زمان جنگ ویتنام در آمریکا، به همراه همسر بریتانیایی اش امی (سوزان جرج) به شهر کوچک زادگاه او می رود، اما حضور آنان خشونت ساکنان مرد شهر را برمی انگیزد. با افزایش خشونت و تبدیل شدن آن به تجاوز به همسرش، دیوید خونسردی را کنار گذاشته و مبارزه را آغاز می کند. زمانی که به خانه اش حمله می شود، دیوید اوج خشونت را نشان خواهد داد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


5. بازی های مسخره – Funny Games – 1977

مایکل هانکه نابغه است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های اوست که نشان می دهد هانکه با استفاده از خشونت احساس درد، همدردی، عذاب و ناراحتی را در ذهن مخاطب بیدار می کند. دو مرد روانی یک خانواده دارای یک پسر را به بدترین شکل ممکن شکنجه می دهند و با این وجود خشونت استفاده شده تاثیرگذارتر است. زمانی که این خانواده توسط این دو فرد در خانه خود زندانی شده اند، لحظات آرامی پدید می آید که نشان می دهد طوفانی در راه است. سپس شکنجه ای از راه می رسد که تصورش را نمی کردیم. هانکه با کمک فیلمبرداری ثابت و سکوت می خواهد تاثیر وحشت را افزایش دهد. یک فیلم بی رحمانه که دو مرد شکنجه گر می خواهند دیوار چهارم را بشکنند و تاثیر خود را افزایش دهند. از آنجاییکه این خشونت بی دلیل است باعث انتقاداتی علیه هانکه شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


4. الدبوی – Oldboy – 2003

یک فیلم تریلر انتقام جویانه و خشن که چان-ووک، کارگردان فیلم، به کمک خشونت بصری به عنوان نماد روایت های نابخشوده شده، استفاده از خشونت را به چالش می کشد. روایت این فیلم از خشونت، با کمک جلوه های بصری، شاعرانه و دیدنی شده است. او بیننده را در یک عذاب احساسی همراه می کند که نه فقط لحظات دشوار فیلم را تجربه کرده، بلکه زندگی می کنیم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


3. نابخشوده – Unforgiven – 1992

شاهکار کلینت ایستوود، زیباترین فیلم وسترن درباره تاثیر مرگ و ارواحی که یک قاتل با خود همراه دارد. زمانی که دو نفر یک روسپی را کتک میزنند، یک نفر به دنبال گرفتن انتقام از آنهاست و یک مارشال هم به دنبال شان است که جین هکمن نقش او را به زیبایی نشان می دهد. تاریک ترین و حقیقی ترین فیلم وسترن که تا پایان داستان میخکوب می شوید. اجرای ایستوود دیدنی است

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


2. پرتقال کوکی – A Clockwork Orange – 1971

یک فیلم زیبا و خشن، با صحنه های بسیار زیبا، که شاید تماشای آن دشوار نباشد. صحنه های تاریک، تریلر و هراس انگیز که با کمک بازی زیبای مالکولم مک داول دیدنی تر می شود. بازی زیبا و بی نظیر او می تواند وحشت شکنجه ای را که برای تغیر زندانیان به کار می رود و اراده آن ها را سلب می کند، به خوبی نشان دهد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


1. راننده تاکسی – Taxi Driver – 1976

یکی از فیلم های خشن سینما که پس از چهل سال هنوز نتوانسته قدرت خود را از دست بدهد. این فیلم مانند گذشته تاثیرگذار و مخوف است و انسانی را نشان می دهد که از طریق ذهن خود به جهنم می افتد، جهنمی که خودش ساخته است. شاهکار تاریک اسکورسیزی که با نمایش خیابان های شهر جهنم واقعی را نشان می دهند، جهنمی که براساس خشم او ایجاد شده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. حامد

    شهریور 15, 1400

    سلام از نظر من اکثر این فیلم ها ساخته ذهن های مریض هست که هیچی از انسانیت نمی فهمند
    ممنون از سایت

    پاسخ

  2. taha

    اردیبهشت 5, 1399

    شماره 1 باید Natural Born Killers میبود نمیدونم چرا از قلم انداختید

    پاسخ

  3. آیدین

    فروردین 17, 1399

    شما به این میگین فیلم
    به نظر من هیچ فیلمی مانند یک فیلم صربستانی خشونت . کودک ازاری تجاوز به هم جنس و تجاوز به نوزاد و تمایل به مرده گرایی خشونت قتل هر چیزی که یک سادیسمی تمام باشه رو تو این فیلم میتونی ببینی که شاید نتونی برخی صحنه هارو ببینی و بزنی جلو البته من این فیلم به هیچکس پیشنهاد نمیکنم چون تا ماها تو ذهنتون میمونه

    پاسخ

    • Arsalan در پاسخ به آیدین

      اردیبهشت 21, 1400

      سلام لطفا اسم فیلم رو معرفی کنید ممنون

      پاسخ

    • هادی در پاسخ به آیدین

      تیر 5, 1401

      فیلم فوق العاده ای بود
      کلی حرف داشت

      پاسخ

  4. سجاد

    اسفند 3, 1397

    ازسایت خوبتون متشکرم…بسیاربروز وکاربردی هستید.پیروزوسربلندباشین

    پاسخ