راهنمای کامل سفر به لیسبون

راهنمای کامل سفر به لیسبون

لیسبون شهر زیبای کشور پرتغال است که به دلیل داشتن ساختمان‌های زیبا، کافه، موسیقی و فرهنگ غنی شهرت دارد. اگر به این شهر سفر کنید مطمئناً از گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌های آن لذت خواهید برد. همچنین، این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا چندان گران نیست و قیمت اجناس مناسب است. حتی اگر پول نداشته باشید هم می‌توانید در سواحل آن دراز کشیده و شراب ارزان نوش جان کنید. پس در این مطلب با راهنمای کامل سفر به لیسبون با ما همراه باشید.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به لیسبون به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از لیسبون به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی لیسبون
  • جاذبه‌های گردشگری لیسبون
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین آبجوی لیسبون
  • بهترین خوابگاه‌های لیسبون
  • شب‌های لیسبون
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به لیسبون به چه بودجه‌ای نیاز دارید

این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا چندان گران نیست و قیمت اجناس مناسب است. حتی اگر پول نداشته باشید هم می‌توانید در سواحل آن دراز کشیده و شراب ارزان نوش جان کنید. به نظر ما بودجه روزانه 25-40 پوند مناسب است و مخارج کمتر و بیشتر از آن به خودتان بستگی دارد.

برای بازدید از لیسبون به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

با سه روز اقامت در این شهر می‌توانید از مکان‌های مختلفان دیدن کنید. اما اگر وقت بیشتری دارید می‌توانید از سواحل و زیبایی‌های طبیعی آن دیدن کنید.

زمان سفر به لیسبون + آب‌وهوا

پرتغال در تمام مدت سال آب‌وهوای خوبی دارد. زمستان‌ها هوا خوب است و تابستان‌ها هم چندان داغ نیست. حتی اگر هوا زیاد گرم شود می‌توانید به ساحل بروید.

بهترین زمان برای سفر به لیسبون مارس تا اوایل ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. زیرا در این مدت هوا گرم است و تعداد توریست‌ها کمتر است. در این مدت دمای هوا حدود 15 تا 20 درجه سانتی گراد است.

تابستان کمی گرم‌تر بوده و دمای هوا به 27 درجه سانتی گراد می‌رسد. البته در این مدت تعداد توریست‌ها نیز بیشتر است. در آگوست افراد محلی هم به سواحل می‌آیند و آنجا را شلوغ‌تر می‌کنند.

در زمستان دمای هوای لیسبون حدود 10 درجه است و چندان سرد نیست. البته زمستان‌های لیسبون بارانی است بنابراین لباس مناسب به همراه داشته باشید.

نکات مثبت و منفی لیسبون

در لیسبون هم همانند شهرهای دیگر نکات مثبت و منفی زیادی دیده می‌شود.

نکات مثبت

ماشین‌های چرخ‌دستی لیسبون که به پیش از جنگ جهانی اول بازمی‌گردند.

آب‌وهوای خوب. یکی از نکات مثبت لیسبون آب‌وهوای خوب آن است. تابستان‌های لیسبون گرم و آفتابی و زمستان‌هایش معتدل هستند.

حمل‌ونقل ارزان. وسایل نقلیه شهر لیسبون باکیفیت و با هزینه مناسب است. بنابراین در رفت‌وآمد با مشکل مواجه نخواهید شد.

شب‌های لیسبون. شهر لیسبون به خاطر نوشیدنی ارزان و شب‌های زیبایش معروف است. و ازآنجایی‌که در این شهر همیشه وسیله‌ای برای خوش‌گذرانی وجود دارد، بنابراین اگر نتوانستید به کلوپ بروید اصلاً نگران نباشید.

سواحل لیسبون. با یک مسیر کوتاه با قطار می‌توانید به سواحل لیسبون بروید.

غذاهای مناسب. تنوع غذایی لیسبون بسیار زیاد بوده و هزینه آن هم ارزان است. با کمتر از 10 پوند می‌توانید یک وعده غذای مناسب خریداری کنید.

نکات منفی

جیب‌برها. در این شهر تعداد جیب‌برها بسیار زیاد است، بنابراین هنگام رفت‌وآمد در این شهر، مخصوصاً در شب، حسابی مراقب باشید.

فروشندگان مواد. اگر فروشندگان مواد به سراغتان آمدند اصلاً تعجب نکنید. آن‌ها به شما آزاری نمی‌رسانند و اگر به آن‌ها توجه نکنید پی کارشان می‌روند.

تعطیلی رستوران‌ها. در این شهر هم همانند دیگر شهرهای جنوب اروپا رستوران‌ها حدود 2 یا 3 عصر تعطیل شده و حدود ساعت 8 شب باز می‌کنند. اما غذاهای ساده و فست فود همیشه در دسترس هستند.

بهترین محله‌های لیسبون

محله باریو آلتو و چیادو

محله باریو آلتو در یکی از هفت تپه لیسبون قرار دارد، بنابراین برای رفتن به آنجا احتمالاً باید ماشین چرخ‌دستی سوار شوید. در این محله ساختمان‌های قدیمی وجود دارد که از زلزله‌های مختلف جان سالم به در برده‌اند. این محله به دلیل داشتن کافه و رستوران، شب‌های زیبایی دارد.

محله چیادو تنها محله تجاری و مخصوص خرید است، بنابراین با رفتن به آنجا باید پول خرج کنید.

ازجمله مکان‌های دیدنی این محله عبارت‌اند از: موزه د سائو روکه، موزه Arqueológico، موزه ملی د آرته Contemporanea، و موزه Chiado.

محله‌های آلفاما و قلعه سائو جورگه

محله آلفاما یکی از قدیمی‌ترین محله‌های لیسبون است که پر از کوچه‌های قدیمی و باستانی است که محل زندگی ماهی گیران بوده است. در این محله زیبا چندین کافه، رستوران و بار دیده می‌شود. این محله در شب بسیار زیباست.

در بالای این محله قلعه سائو جورگه قرار گرفته است. از دیدنی‌های دیگر آن کلیسای لیسبوئا، موزه دو فادو و بیکوز است.

محله بایاکسا

این محله تجاری و جدید پس از زلزله لیسبون ساخته شده است، به همین نسبت به قسمت‌های دیگر شهر کاملاً متفاوت است. ازجمله مکان‌های دیدنی این محله بلوارهای زیبا، کلیسای دوکارمو، و میدان روسو است.

محله بلیم

محله بلیم کمی از مرکز شهر فاصله داشته و در کنار آب قرار گرفته است. در این محله هم دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که برج بلیم و صومعه ژرومینوس دو نمونه از آن هستند.

جاذبه‌های گردشگری لیسبون

در شهر لیسبون جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارد.

صومعه ژرومینوس

این صومعه که در قرن 16 ساخته شده است جز میراث یونسکو به شمار می‌رود. این صومعه زمانی ساخته شد که پرتغال ازجمله کشورهای قوی جهان به شمار می‌رفت.

قلعه سائو جورگه

این قلعه که بر فراز یک تپه قرار گرفته است به قرن 11 تعلق دارد. از فراز این قلعه می‌توانید نمای شهر را ببینید.

موزهٔ کالوست گُلبـِنکیان

موزهٔ کالوست گُلبـِنکیان موزه‌ای است در شهر لیسبون پایتخت پرتغال. این موزه مجموعه‌ای از اشیاء هنر باستان و نوین را در خود جای داده‌است. موزه کالوست گلبنکیان پیرو وصیت‌نامهٔ کلکسیونر ارمنی‌تبار، کالوست گلبنکیان، بنیاد شد تا کلسکیون اشیاء هنری وی را در خود نگه دارد. این کلکسیون هم‌اینک متعلق به بنیاد کالوست گلبنکیان است.

موزه هنر باستان

این موزه که در یک قلعه قرن 17 امی قرار گرفته است، آثار تاریخی و باستانی اروپا و ژاپن از قرن 14 تا 20 را به نمایش می‌گذارد.

موزه ملی

در موزه ملی پرتغال می‌توانید آثار زیبای تاریخی را مشاهده کنید. این موزه بی‌نظیر قطعاً توجه شما را جلب نموده و می‌توانید یک یا دو ساعت در این موزه وقت بگذرانید.

موزه لیسبون

در این موزه آثار منتخب قرن‌های 16 و 17 به نمایش گذاشته می‌شود. اگر فرصت داشتید حتماً به این موزه سری بزنید.

برج بلیم

این برج که در سال ۱۵۱۴ شروع به ساخت و در سال ۱۵۱۹ تکمیل‌شده است، دارای ۶ متر ارتفاع می‌باشد و در سال ۱۹۸۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از بالای این برج می‌توانید نمای زیبای شهر را مشاهده کنید.

بنای یادبود اکتشافات پرتغال

این بنای یادبود به مناسبت سالروز اکتشافات پرتغال ساخته شده است و در نزدیکی برج بلیم قرار دارد. پس حتماً از آن دیدن کنید.

میدان پاکو

میدان پاکو که دوکومریکو هم نامیده می‌شود، یک میدان معروف شهر است که در مقابل رودخانه قرار دارد. می‌توانید در این قسمت کمی قدم زده، خرید کنید و یک نوشیدنی (البته گران) بنوشید.

جاذبه‌های دیگر

موزه دریایی: درباره تاریخ دریایی لیسبون اطلاعاتی در اختیارتان قرار خواهد گذاشت.

موزه فادو: درباره موسیقی سنتی پرتغال.

کلیسای ائو روج: یک کلیسای زیبای متعلق به قرن 16.

کلیسای استرالا: یک کلیسای زیبای دیگر که از بالای آن می‌توانید نمای زیبای شهر را ببینید.

آکواریوم لیسبون: یکی از بهترین آکواریوم‌های اروپا.

موزه براردو: موزه هنر مدرن رایگان.

بهترین نماهای شهر

در شهر لیسبون تپه‌های مختلفی وجود دارد و بر فراز آن مکان‌های زیبایی ساخته شده‌اند که نمای شهر را در اختیارتان قرار می‌دهند.

Miradouro da Senhora do Monte: از اینجا می‌توانید غروب آفتاب را تماشا کنید.

Miradouro Sao Pedro de Alcantara: یک پارک زیبا با درخت‌های مختلف.

Miradouro da Graca: یک مکان زیبا برای توقف.

Elevador de Santa Justa: این آسانسور زیبا افراد تا 150 فوت به هوا برده و نمای شهر را زیر پایشان قرار می‌دهد.

پیاده‌روی در لیسبون

یکی از بهترین راه‌ها برای گردش در هر شهر این است که در آن پیاده‌روی کنید و از مناطق مختلف آن لذت ببرید. همچنین برای این کار می‌توانید از تورهای پیاده استفاده کنید. در این شهر تورهای پیاده بسیاری وجود دارد، البته برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید از تورهای غیر رایگان استفاده نمایید.

غذا و نوشیدنی ارزان در لیسبون

در شهر لیسبون خوراک و غذا چندان گران نیست و قیمت آن مقرون‌به‌صرفه است، بنابراین ازاین‌جهت مشکلی وجود ندارد. اما باید برنامه خود را طبق زمان‌بندی رستوران‌ها بچینید، زیرا بیشتر آن‌ها تا ساعت 8 عصر بسته هستند.

معمولاً بهترین کار این است که غذای روز رستوران را بخورید. از رفتن به رستوران‌هایی که منوی چندزبانه دارند خودداری کرده و به رستوران‌هایی بروید که افراد محلی از آن استفاده می‌کنند.

نکته: برخی از پیش‌خدمت‌ها علاوه بر غذایی که سفارش داده‌اید ممکن است دسر و پیش‌غذا هم به میز شما اضافه کنند، بنابراین اگر نمی‌خواهید آن را رد کنید، در غیر این صورت باید قیمتشان را پرداخت نمایید.

در این شهر به دلیل مجاورت با دریا، غذای دریایی به‌وفور یافت می‌شود. ماهی شور کاد یکی از غذاهای اصلی پرتغال است که به صورت‌های مختلف طبخ می‌شود: همراه با ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یا تخم‌مرغ.

شب‌های لیسبون

در محله‌های مختلف لیسبون بارهای زیادی وجود دارند که در شب هم باز بوده و می‌توانید در آنجا نوشیدنی نوشیده و خوش‌گذرانی کنید.

بارها در ساعت 2 شب تعطیل می‌شوند، در آخر هفته ممکن است کمی دیرتر هم باز باشند، بنابراین باید برای بیدار ماندن به کلوپ‌های شبانه بروید.

سواحل لیسبون

شهر لیسبون به سواحل مختلفی نزدیک است که دو ساحل مهم سائو پدرو و کارکاولوس می‌باشند و با قطار می‌توانید به این سواحل بروید. البته سواحل دیگری هم وجود دارند اما فقط با ماشین می‌توانید به آنجا بروید.

خوابگاه‌های لیسبون

برای اقامت در خوابگاه‌های لیسبون باید روزانه 15-20 پوند هزینه کنید. البته این قیمت در تعطیلات افزایش می‌یابد.

وسایل نقلیه عمومی لیسبون

لیسبون برای پیاده‌روی مناسب است اما چون پستی‌وبلندی آن زیاد است، ممکن است خسته شوید و تصمیم بگیرید از وسایل نقلیه استفاده کنید.

سیستم وسایل نقلیه لیسبون عبارت است از اتوبوس، تاکسی و تراموا. اما مترو لیسبون از سایر وسایل نقلیه مجزا بوده و برای استفاده از آن باید از کارت ویاجم استفاده کنید. کارت‌های زاپیت هم به شما اجازه می‌دهد تا از وسایل نقلیه مختلف استفاده کنید.

کارت لیسبون استفاده نامحدود از وسایل نقلیه و بازدید از موزه و جاذبه‌های دیدنی را به مدت 24/48/72 ساعت مقدور می‌سازد (39 پوند/31.5 پوند/ 18.5 پوند).

بلیت یک‌بارمصرف:

  • ویاجم کارت: 0.5 پوند
  • بلیت یک‌بارمصرف مترو: 1.40 پوند
  • بلیت مترو 24 ساعته: 6 پوند

زاپینگ کارت:

  • بلیت اتوبوس 1 ساعته: 1.25 پوند
  • بلیت مترو: 1.25 پوند
  • بلیت قطار: 1.80 پوند
  • بلیت کشتی: 1.12-2.65 پوند

خط فرودگاه:

  • بلیت یک‌طرفه: 1.40 پوند
  • بلیت یک‌طرفه اتوبوس فرودگاه: 3.5 پوند
  • تاکسی از لیسبون به فرودگاه: 15 پوند
  • اجاره دوچرخه: 1 ساعته (5 پوند)، 4 ساعته (10 پوند)، روزانه (14 پوند)

سفرهای روزانه از لیسبون

می‌توانید تمام مدت سفر را در شهر لیسبون بگذرانید و یا اینکه به شهرهای مجاور هم سفر کنید و از دیدن آن‌ها هم لذت ببرید. این شهرها با قطار قابل‌دسترسی هستند.

سینترا

این شهر که در فاصله 40 دقیقگی لیسبون قرار گرفته است، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری است که یک شهر تاریخی به شمار می‌رود و یک قصر گوتیک، یک قلعه که متعلق به قرن 8 تا 12 است و یک قصر رنگارنگ در آن واقع شده است.

کشایش

کشایش یک شهر ساحلی زیبا و قدیمی است که خانواده سلطنتی تعطیلات خود ا در آنجا سپری می‌کنند. خیلی از مسافران برای حمام آفتاب به این شهر می‌روند. فاصله این شهر از لیسبون با قطار حدود 30 دقیقه است.

اوبیدوس

این شهر زیبا و قدیمی با دیوارهای مستحکمش زمانی به ملکه پرتغال تعلق داشت. در عرض چند ساعت می‌توانید از این شهر زیبا و کوچک دیدن کنید. فاصله این شهر تاریخی از لیسبون با قطار، حدود یک ساعت است.

راهنمای کلی سفر

  • در شهر لیسبون تپه‌های مختلفی وجود دارد، به همین دلیل کفش‌های مناسب به همراه داشته باشید. یادتان باشد که نمای شهر از بالای تپه‌ها بسیار زیبا بوده و ارزش بالا رفتن دارد.
  • نزدیک بودن شهر به دریا به این معناست که آب‌وهوای آن به‌سرعت تغییر می‌کند.
  • از دیدن موادفروش‌ها تعجب نکنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم