12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع سونامی (Tsunami)

امواج بزرگ، چندین تن آب و یک طوفان مهیب. سونامی جز مرگ و خرابی چیزی به جا نمی گذارد و نه تنها خانه ها را از بین می برد بلکه جان صدها هزار تن را می گیرد. با این حال روح انسانی همیشه قوی بود و به زندگی ادامه می دهد. همانگونه که پس از سونامی هند و طوفان کاترینا ساکنان آن به زندگی خود ادامه دادند.

درباره حوادث طبیعی فیلم هایی ساخته شده و سونامی هم همیشه با هیجان و ترس همراه است. در این فیلم لیستی از فیلم های مربوط به سونامی را به شما معرفی می کنیم. این فیلم ها لحظه آغاز سونامی تا زمان پایان آن و فجایع بدی را نشان می دهند، مانند فیلم غیرممکن. این لیست را مرور کنید. با پروشات همراه باشید.


12. ماجرای پوزیدون – The Poseidon Adventure – 1972

کشتی پوزیدون در روز کریسمس با حمله تروریستی مواجه شده، کشتی در وسط اقیانوس گیر افتاده، در حالی که تعداد زیادی مسافر درون آن هستند. یک کشیش و مامور پلیس آن ها را به طبقه زیرین می برد. اما آن ها نباید تنها نگران آب باشند. نیروی شوم و اهریمنی دیگری هم وجود دارد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


11. آخرت – Hereafter – 2010

یک فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود درباره اخلاقیات و تغییر زندگی در دنیای عجیب و ناشناخته. در سونامی سال 2004 اقیانوس هند ماری لیلی، خبرنگار تلویزیون فرانسه، در تایلند با تجربه مرگباری رو به رو می شود. او که ساعت ها در آب غرق شده از نظر پزشکی مرده تا اینکه عده ای نجاتش می دهند. در آن سوی دنیا جرج یک واسطه ارواح است که می خواهد از شر این شغل رها شده و زندگی معمولی داشته باشد. از سوی دیگر مارکوس 12 ساله می خواهد با برادر دو قلوی مرده اش ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالاتش را دریافت کند. سرنوشت این سه تن را به هم نزدیک می کند. زمانی که این سه تن با تجربه نزدیک به مرگ رو به رو می شوند چه رخ می دهد؟

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های راسل کرو


10. طعمه – Bait – 2012

گویی سونامی کافی نیست زیرا در اینجا با کوسه های سفید هم سروکار داریم. پس از سونامی در کرانه استرالیا، گروهی از مردم در یک سوپرمارکت گیر افتاده و با دنیای خارج ارتباط ندارند. اما سیل و سونامی تنها دلیل ترس آن ها نیست. یک کوسه سفید با سیل به فروشگاه وارد شده و گرسنه است. آیا این افراد نجات پیدا می کنند یا طعمه کوسه گرسنه می شوند؟

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


9. موج جزر و مدی – Tidal Wave – 2009

پروفسور کیم یک زیست شناس دریایی است که به تازگی اکتشاف بزرگی داشته است. منطقه ای از بوسان در جنوبی ترین نقطه کره به یک منطقه تفریحی تبدیل شده که در سواحل آن سونامی رخ می دهد. او تلاش می کند این سونامی را گزارش دهد اما کسی به او توجه نمی کند. دو پلیس خارجی در میان طوفان و سونامی گیر کرده اند. گروه نجات برای کمک به این افراد و نزدیکان خود باید یک کار غیرممکن را انجام دهند: آن هم سبقت گرفتن از یک موج 15 متری است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما که تنها در یک اتاق فیلم برداری شده اند


8. 2012 – 2009

طبق تقویم مایا جهان باید در سال 2012 به پایان می رسید. زیرا یک زلزله مهیب و حوادث پس از آن باید نژاد انسان را از روی کره زمین پاک می کردند. در این میان نویسنده ای به نام کرتیس و خانواده اش باید خود را نجات دهند و در میان ثروتمندترین افراد جهان راهی برای نجات خود باز کنند. این فیلم را تماشا کنید تا با مبارزه آن ها با زمان و طبیعت را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه ون هلسینگ که باید ببینید


7. نوح – Noah – 2014

شاید این فیلم به سونامی مربوط نباشد اما براساس داستان کتاب مقدس که یک سیل زمین و نژاد بشر را نابود می کند و نوح تنها عده ای را نجات می دهد، می توان این فیلم را در این فهرست قرار داد. در این داستان خدا به نوح الهام می کند که قرار است با یک سیل زمین را نابود کند و او باید از هر حیوان یک جفت را در کشتی با خود همراه کند. نوح باید با مقابله با کفار و تردیدهای خانواده اش ایستادگی کرده و به هدفش برسد. شک و تردیدهای خودش هم به پیچیده تر شدن داستان کمک می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


6. طوفان جهانی – Geostorm – 2017

دانشمندان برای مقابله با تاثیرات مهیب انسانی بر محیط زیست یک نقشه جالب کشیده اند. آن ها در اطراف زمین ماهواره هایی قرار داده اند تا سوانح هوایی را پیشبینی کنند. با این حال زمانی که ماهواره ها خطرناک می شوند دو برادر تصمیم می گیرند آن ها را تعمیر کرده تا از نابودی زمین پیشگیری می شود.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


5. سن آندریاس – San Andreas – 2015

سان آندریاس کالیفرنیا بزرگ ترین سانحه طبیعی زمین مواجه می شود. در میان یک زلزله مهیب و موج های 15 متری خلبان ری به دنبال دخترش بلیک است و در این میان همسر پیشینش و مادر بلیک، اما، به او کمک می کنند. آن ها باوجود تفاوت هایشان باید دخترشان را نجات دهند. در آن سوی شهر، بلیک به همراه دو دستش منتظر ناجیان هستند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


4. پوزیدون – Poseidon – 2006

در روز کریسمس حدود 2000 مسافر برروی کشتی تفریحی پوزیدون هستند و از این روز لذت می برند. اما خوشی آن ها چندان ماندگار نیست زیرا کشتی آن ها در وسط اقیانوس اطلس شمالی واژگون می شود. در این میان که همه برای زنده ماندن تلاش می کنند، گروهی تصمیم می گیرند منتظر گروه نجات نباشند. زمانی که برای نجات خود و خانواده شان از کشتی بیرون می روند مرگ به دنبال شان است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


3. طوفان بی‌‌عیب و نقص – The Perfect Storm – 2000

اکتبر سال 1991 است و در اطلس شمالی طوفان شده است. یک کشتی ماهیگیری و کاپیتان آن بدون درنظر گرفتن این اتفاق برای شکار به آنجا رفته اند. اما به زودی متوجه می شوند که شورش علیه طبیعت به قیمت جان شان تمام شده است. زمانی که با طبیعت و مرگ دست و پنجه نرم می کنند خانواده شان در خانه با ترس منتظرشان است. این کاپیتان و خدمه اش در مبارزه با امواج مرگبر باید زنده بمانند تا طعمه دریا نشوند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


2. موج – The Wave – 2015

آبدره گیرانگر در نروژ دره ای است که می تواند به یک فاجعه کوهستانی منجر شود. کریستین ایکجورد یک زیست شناس است که با خانواده اش از گیرانگیر به استاوانگر می رود. در شب سفر به صداها و علائمی در اطراف آبدره و کوه پی می برد اما آن ها را عادی تلقی می کند. با این حال در حین عازم شدن به او الهام می شود که بهمن رخ می دهد. پس از اخطار به همراهانش، بهمن رخ داده و سونامی 50 متری این شهر کوهستانی را به خاک می کشاند. کریستین و خانواده اش که تنها 10 دقیقه زمان دارند تصمیم می گیرند از آنجا دور شده و جان خود را نجات دهند. این فیلم که براساس پیش بینی حقیقی نابودی این کوه ساخته شده یک فیلم مهیج است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. غیرممکن – The Impossible – 2012

یک زوج آمریکایی معمولی به همراه دو فرزندشان برای تعطیلات کریسمس به تایلند می روند. مجموعه ای از حوادث آن ها را در مقابل سونامی اقیانوس هند در سال 2004 قرار می دهد که افراد بسیاری را نابود کرد. ماریا و پسر بزرگش به دنبال همسر و پسر دیگر هستند و امیدوارند آن ها زنده باشند. زندگی هرکدام از آن ها جهنم است و تلاش می کنند با این شرایط کنار بیایند. آیا این خانواده مجددا در کنار هم قرار می گیرند؟

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (26)

بستن فرم

  1. مهدی

    شهریور 10, 1402

    سلام
    دنبال یه فیلمم تقریبا 15 سال پیش تلویزیون گذاشت و موضوعش اسنوبرد هست. یه پسرس که مامانش خونه عوض میکنه، میرن محله جدید، با توجه به اینکه کلا برفیه شهرشون انگار نوروژی باشه یا سوئدی. بعد این پسره توی مدرسه اذیت میکنن چون جدیده اونم اسنوبرد داره و توی مسابقات شرکت میکنه و اول میشه.
    کسی اسمشو میدونه؟

    پاسخ

  2. مهدی

    شهریور 9, 1402

    دنبال ی فیلم میگردم ک سونامی میاد بعد چند تا قایق میرن سمت سونامی یکی دو نفرشون موفق میشن

    پاسخ

  3. پریا

    مرداد 2, 1402

    دنبال یه فیلمم درباره یه شخصیه ک هرچی میاد جلو چشاش به عبارتی ذهنش جلو جلو اتفاقات و میخونه بعد چند دقیقه همون اتفاقات وحشناک میوفته و اینکه این فیلم و من خیلییی وقت پیش دیدم و اسمشو نمیدونم اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

    پاسخ

    • niush در پاسخ به پریا

      مرداد 5, 1402

      منظورت مقصد نهایی هست؟

      پاسخ

    • امید در پاسخ به پریا

      آبان 17, 1402

      مقصد نهایی، یک دو یه چهار داره.

      پاسخ

    • احسان در پاسخ به پریا

      بهمن 28, 1402

      دقیقا منم دنبال اون فیلمم اسمش یادم رفته😂

      پاسخ

  4. اکبر

    فروردین 29, 1402

    دنبال اسم فیلم ترسناکی هستم که اولش ازخودکشی هیتلر صحبت میکنه،وبعدش صدای خواندن قرآن باصدای کلفت ازمخفیگاه زیرزمینی میاد.خواهش میکنم الان جواب بدین باتشکر

    پاسخ

    • اهبر در پاسخ به اکبر

      تیر 3, 1402

      نام فیلم
      ماری در یواندا

      پاسخ

  5. نیلا

    بهمن 29, 1401

    دنبال یک فیلمی میگردم که کارکتر اصلی اسمش خوزه بود و با مادرش زندگی میکرد و با مادرش مشکل داشت و بعدها بدون اجازه برای برداشتن توپش وارد خونه ی یک پیرزن پولدار عبوس که فکر کنم پیرزنه قبلا نویسنده ی معروفی بوده میشه و کم کم با هم دوست میشن اگه کسی می دون ممنون میشم بگه

    پاسخ

  6. Ali

    بهمن 25, 1401

    سلام من دنبال یک فیلم میگردم که یک دختر با پدرش یا شوهرش است که چند خلافکار پدر دختر یا شوهرش را در یک انباری بسته اند و دختر پس از ازاد کردن پدرش به بیرون می‌آیند و همه جا سیل امده و یک تمساح به انها حمله میکند و سد قرارست تا بشکند
    میشه لطفا اگر اسم فیلم رو میدونید بگید

    پاسخ

  7. مصطفی میر

    دی 21, 1401

    دنبال یک فیلم هستم که درباره سونامی هستش اما بعد از آمدن سیل امواج یخ میاد و همه یخ میزنن طوری که از تو آسمون پرنده ها و حتی هواپیما مثل یه تیکه یخ میفتن پایین کسی می دونه اسم این فیلم چیه؟

    پاسخ

    • احمد در پاسخ به مصطفی میر

      بهمن 18, 1401

      بله . اسم فیلم . روز پس از فردا

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به احمد

        اسفند 7, 1401

        نه روز پس از فردا نیست من اون دیدم. من اینی که گفتن کلیپشو اینستا دیدمش یه فیلم دیگه اس

        پاسخ

    • حانیه در پاسخ به مصطفی میر

      فروردین 27, 1402

      ژئو استورم

      پاسخ

    • تهمینه در پاسخ به مصطفی میر

      مرداد 3, 1402

      منم دنبال همین فیلمم
      اسمش چیه؟

      پاسخ

  8. رایان

    آذر 3, 1401

    فیلم قشنگ سراغ ندارین مثلا …..♂️

    پاسخ

  9. سلام خسته نباشید ممنون از گروهتون
    لطفا یه فیلمی رو خواستم ولی متاسفانه اسمش نمیدونم ولی داستانش یه سونامی یا سیل میاد که کل شهر خراب میکنه و یه مرد تو بیمارستان گیر میکنه بخاطر بچه نوزادش که تو دستگاه تنفس هست و ژنراتورش فقط ۲دقیقه شارژ میشه و هیه باید شارژش کنه اگه بتونید اسمش پیدا کنین ممنون میشم🌹

    پاسخ

  10. Sina

    اسفند 16, 1399

    پیشنهاد میکنم حتما حتما فیلم deep impact محصول 1999 رو ببینید،که مورگان فریمن هم بازی کرده، داستان فیلم در مورد یه سیارک غول پیکر هست که قراره با زمین برخورد کنه، طبق براوردها سیارک قراره با اقیانوس اطلس شمالی برخورد کنه، غافل از اون یک سیارک خیلی بزرگتر از دیگه از پس اون داره به طرف زمین میاد که اگه برخورد کنه بشریت از بین میره، اولی تو اقیانوس سقوط میکنه که امواجی به ارتفاع 400متر ایجاد میکنه که امریکای شمالی میره زیر اب. دومی… خودتون ببینید.

    پاسخ

    • ….. در پاسخ به Sina

      مهر 11, 1400

      مثل ارماگدون بروس ویلیس ک محشره

      پاسخ

  11. الینا اراکلیان

    فروردین 5, 1399

    واقعا ممنون برایه لیسته خوبتون.ولی ای کاش کمتر داستان فیلم رو اسپویل میکردین.ممنون درکل

    پاسخ

  12. فیلم غیر ممکن خیلی زیبا جذاب بود مادر کمشده و بچه ها پی مادر هستند و مادر در پی پیدا کردن بچه ها و پدر …. صحنه اخر توی هوایپما که اشک از چشمان نانومی واتس میریزه که بچه هاش توی بغاش هستند خیلی صحنه غمیگنی احساسی واقعا به وجود اورده بود و ادم بغضش می ترکه ….

    پاسخ