راهنمای کامل سفر به بروکسل

بروکسل به‌عنوان مقر اتحادیه اروپا از آن دست شهرهایی است که همه اسمش را شنیده‌اند اما کمتر کسی است که درباره آن چیزی بداند. صادقانه بگوییم، بروکسل به‌عنوان یک شهر خسته‌کننده شهرت دارد. بااین‌حال رفته‌رفته توریست‌های بیشتری به این شهر سفر کرده و آن جلوه قدیمی و خسته‌کننده خود را از دست می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید به آنجا سفر کنید باید جاذبه‌های آن را بشناسید. البته شکلات و آبجوی بروکسل معروف است.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به بروکسل به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از بروکسل به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی بروکسل
  • جاذبه‌های گردشگری بروکسل
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین آبجوی بروکسل
  • بهترین خوابگاه‌های بروکسل
  • شب‌های بروکسل
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به بروکسل به چه بودجه‌ای نیاز دارید

بروکسل به‌عنوان مقر اتحادیه اروپا یکی از شهرهای گران اروپایی است، زیرا افراد ثروتمندی به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها در آنجا نمایندگی دارند. جاذبه‌های گردشگری هم در قسمت گران‌قیمت شهر هستند، بنابراین مخارج گردشگری و رستوران کمی گران می‌شود. بنابراین شاید بخواهید فقط یک یا دو روز در آنجا اقامت داشته باشید. به نظر ما بودجه روزانه 50-75 پوند کافی است، اما مخارج بیشتر یا کمتر از این مقدار به خودتان بستگی دارد.

برای بازدید از بروکسل به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

در مدت دو روز می‌توانید از دیدنی‌های بروکسل لذت ببرید. در روزهای دیگر سفر می‌توانید به شهرهای دیگر بروید.

زمان بازدید از بروکسل + آب‌وهوا

بروکسل به آب و هوای بارانی و مرطوب در تمام ماه‌های سال شهرت دارد.

تابستان‌های بروکسل کمی گرم است و می‌توانید شاهد دمای 70 درجه باشید. همچنین این فصل شلوغ‌ترین فصل سال است، همانند دیگر شهرهای اروپا.

در زمستان دمای هوا حدود 40 درجه است، اما گاهی اوقات به دمای انجماد نزدیک می‌شود. اگرچه در بروکسل کمتر برف می‌بارد اما هوا بسیار سرد است.

به نظر ما بهتر است که در ماهه‌ای مارس تا مه و سپتامبر تا اکتبر به این شهر سفر کنید، زیرا دمای هوا 55-65 درجه فارنهایت بوده و جمعیت زیادی دیده نمی‌شود.

نکات مثبت و منفی بروکسل

بروکسل نکات مثبت و منفی بسیار دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نکات مثبت

سیب‌زمینی سرخ‌کرده، صدف، آبجو و شکلات. اگر از پس پرداخت هزینه این غذاها بربیایید، دیگر در این شهر گرسنه نمی‌مانید. بهترین آبجو و شکلات اروپا را می‌توانید در بروکسل بیابید.

معماری. معماری شهر بروکسل به‌خصوص قصر بروکسل واقعاً زیبا و ستودنی است.

شخصیت‌های کارتونی. بروکسل به خاطر داشتن شخصیت‌های کارتونی معروف شهرت دارد، یکی از این شخصیت‌ها تین تین است. در بروکسل تصویر این شخصیت‌ها بر روی دیوارهای شهر نقاشی شده است.

چند موزه خوب. در بروکسل به‌عنوان یک شهر کوچک بلژیک چند موزه خوب وجود دارد، بخصوص که بیشترشان موزه‌های نظامی و علوم طبیعی هستند.

ارتباط با شهرهای دیگر. در این کشور شهرهای زیبایی وجود دارد که از بروکسل می‌توانید به‌راحتی با قطار به آنجا بروید. همچنین از این شهر می‌توانید با قطار به شهرهایی مانند آمستردام و پاریس سفر کنید.

نکات منفی

یک شهر خسته‌کننده. به‌احتمال‌زیاد همه ما نام شهر بروکسل را شنیده باشیم و تصور کنیم مکان بسیار زیبایی است، اما این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا بسیار خسته‌کننده است.

گرانی. بروکسل به‌عنوان یک شهر سیاسی و تجاری گران بوده افراد ثروتمند به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری بروکسل

در بروکسل چندین جاذبه تاریخی وجود دارد که می‌توانند برای چند روز سرتان را گرم کنند.

گراند پالاس

گراند پالاس یک میدان تاریخی و فرهنگی در مرکز بروکسل است که معماری زیبایی در اطراف آن دیده می‌شود. همچنین در آنجا چندین کافه وجود دارد که البته گران هستند.

موزه شخصیت‌های کمدی

بلژیک سال‌هاست که برای خلق شخصیت‌های کارتونی مانند تین تین، لوک خوش‌شانس و اسمارف ها، شهرت دارد. اگر تابه‌حال به بلژیک سفر نکرده‌اید بهتر است از این موزه دیدن کنید.

موزه هنرهای زیبای بلژیک

این موزه آثار کهن و مدرن را به نمایش می‌گذارد. در کنار این موزه هم موزه ماگریت قرار گرفته که آثار هنرمند سورئالیست رنه ماگریت را نمایش می‌دهد.

موزه CINQUANTENAIRE

این موزه تاریخی که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های اروپا به شمار می‌رود، آثار ماقبل تاریخ تا قرن بیستم را نمایش می‌دهد. آثار برتر موزه عبارت‌اند از: تابوت مصری، کوزه‌های یونانی، موزاییک‌های آپامئا و مدلی از رم باستان. همچنین یک مجسمه عظیم از جزیره ایستر و آثار هنری دیگر نیز دیده می‌شود.

موزه دایناسورها

اگر به حیوانات علاقه دارید حتماً از این موزه خوشتان می‌آید. این موزه بزرگ‌ترین گالری دایناسورها در اروپا را دارا است.

موزه تاریخ ارتش

در این موزه می‌توانید سلاح‌ها و ابزار نظامی را ببینید.

کلیسای جامع سن میشل و گودولا

این کلیسای کاتولیک روم یک کلیسای زیبا در شهر بروکسل است که بهتر است حتماً از آن دیدن کنید.

MANNEKEN-PIS

یکی از مجسمه‌های معروف بروکسل مجسمه یک پسر است که در حال ادرار کردن است. بله درست خواندید. می‌توانید پنج دقیقه برای بازدید از این مجسمه وقت بگذارید.

پارک ماری لوئیز و لیوپولد

اگر می‌خواهید از شلوغی شهر فرار کنید می‌توانید به یکی از این دو پارک زیبا و آرام بروید.

پیاده‌روی در بروکسل

یکی از بهترین راه‌ها برای گردش در هر شهر این است که در آن پیاده‌روی کنید و از مناطق مختلف آن لذت ببرید. همچنین برای این کار می‌توانید از تورهای پیاده استفاده کنید. در این شهر تورهای پیاده بسیاری وجود دارد، البته برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید از تورهای غیر رایگان استفاده نمایید.

غذاها و نوشیدنی‌های ارزان در بروکسل

به‌طورکلی در مراکز خرید یا مرکز شهر رستوران‌ها گران هستند. در بلژیک، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، شکلات، صدف و آبجو، بسیار معروف هستند. از دیگر غذاهای سنتی بروکسل عبارت‌اند: ساندویچ کبابی، کاربناد فالاماند (گوشت گاو و آبجو) و مولوس فریتس (صدف و سیب‌زمینی سرخ‌کرده). در گراند پالاس چندین کافه و رستوران وجود دارند که سیب‌زمینی سرخ‌کرده، شکلات، صدف و آبجو، سرو می‌کنند.

همچنین در بروکسل می‌توانید مکان‌هایی را ببینید که ترکیب بار و رستوران هستند که هم غذا سرو می‌کنند و هم آبجو.

شب‌های بروکسل

در بروکسل بیش از 1000 آبجوی مختلف دارد و از سوی دیگر در این شهر چند بار وجود دارد که آبجوهای مختلف سراسر جهان را سرو می‌کنند.

بهترین خوابگاه‌های بروکسل

برای اقامت در خوابگاه‌های بوکسل باید روزانه 25 پوند هزینه کنید. البته این قیمت در تعطیلات افزایش می‌یابد.

وسایل نقلیه عمومی در بروکسل

تمام وسایل نقلیه از یک بلیت مشابه استفاده می‌کنند، اما زمانی که در داخل ایستگاه بلیت را خریداری کنید، قیمت آن بیشتر است.MOBIB کارت‌های پلاستیکی هستند که برای حمل‌ونقل استفاده می‌شوند. بلیت یک‌بارمصرف نیز موجود است.

نکته: با خرید بلیت‌های JUMP می‌توانید به تمام وسایل نقلیه ازجمله وسایل نقلیه فرودگاه‌های بلژیک، نیز دسترسی داشته باشید. بنابراین برای خطوط فرودگاه یا می‌توانید از بلیت‌های مخصوص 4.50 پوندی استفاده کنید و یا بلیت 24/48/72 ساعته نامحدود JUMP خریداری کنید.

کارت بروکسل استفاده نامحدود از وسایل نقلیه و بازدید از موزه و جاذبه‌های دیدنی را به مدت 24/48/72 ساعت مقدور می‌سازد (35 پوند/29 پوند/ 22 پوند).

بلیت یک‌بارمصرف (یک‌ساعته):

  • بلیت یک‌بارمصرف JUMP: 2.10 پوند
  • بلیت یک‌بارمصرف JUMP (خرید در داخل ایستگاه): 2.50 پوند
  • بلیت JUMP 5 ساعته: 8 پوند
  • بلیت JUMP 10 ساعته: 14 پوند

بلیت‌های نامحدود:

  • بلیت JUMP 24 ساعته: 7.5 پوند
  • بلیت JUMP 48 ساعته: 14 پوند
  • بلیت JUMP 72 ساعته: 18 پوند

بلیت فرودگاه

  • بلیت یک‌طرفه: 4.5 پوند
  • بلیت یک‌طرفه (خرید در داخل ایستگاه): 6 پوند
  • تاکسی از مرکز شهر به فرودگاه: حدود 45 پوند

اجاره دوچرخه: روزانه 1.60 پوند، هفتگی 7.65 پوند

سفر روزانه از بروکسل

بلژیک شهر کوچکی است بنابراین سفر کردن به شهرهای مختلف آن کار آسان و راحتی است. بنابراین لازم نیست تمام‌وقت خود را در شهر بروکسل سپری کنید.

آنتورپ

آنتورپ شهری است در بلژیک و ازنظر وسعت شهر و حومه پس از بروکسل دومین شهر بزرگ و ازنظر واحد شهری بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. اگر از بروکسل با قطار به این شهر سفر کنید حدود 45-60 دقیقه طول می‌کشد.

بروخه

بروخه یا بروژ یکی از شهرهای کشور بلژیک است. بروژ مرکز استان فلاندری غربی بلژیک و بزرگ‌ترین شهر این استان است. در این شهر حس می‌کنید که به شهر پریان سفر کرده‌اید و همه‌چیز رؤیایی به نظر می‌رسد. در دو روز می‌توانید از دیدنی‌های این شهر بازدید کنید. فاصله این شهر از بروکسل با قطار حدوداً 60 دقیقه است.

خنت

خِنت یا گِنت یا گان شهری است در شمال بلژیک در ناحیهٔ فلاندرز و همچنین مرکز و بزرگ‌ترین شهر حوزهٔ شهرستان فلاندری شرقی. این شهر تاریخی دارای مناظر و جاذبه‌های معماری زیبایی است، اما درعین‌حال شهر زنده و مدرنی هم محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید مرکز خرید، کافه و رستوران‌های خوبی را ببینید. فاصله این شهر از بروکسل با قطار حدود 30 دقیقه است.

لیل

لیل از شهرهای شمالی در ناحیه نور-پا-دو-کاله کشور فرانسه، شهر اصلی لیل متروپل چهارمین منطقه شهری در فرانسه پس از پاریس، لیون، و مارسی می‌باشد. لیل در بستر رودخانه دئول شکل گرفته است و در مرز فرانسه و بلژیک قرار دارد. این شهر چندان توریستی نیست، اما به‌مرورزمان معماری، موزه و جاذبه‌های دیدنی‌اش را افزایش داده است، زیرا جمعیت دانشجوی این شهر روزبه‌روز در حال افزایش است. فاصله این شهر تا بروکسل با قطار حدود 40 دقیقه است.

راهنمای کلی سفر

  • در فروشگاه‌های این شهر می‌توانید آبجو را با قیمت مناسب خریداری کنید.
  • بروکسل یک شهر بین‌المللی است، بنابراین اگر می‌توانید کمی انگلیسی صحبت کنید، دیگر جای نگرانی نیست.
  • در تمام مدت سال باران می‌بارد، پس لباس مناسب داشته باشید.
  • در بروکسل سه ایستگاه قطار وجود دارد، پس اطمینان حاصل کنید که ایستگاه درست را انتخاب کرده باشید.
  • اگر می‌خواهید از مکان‌های مختلفی دیدن کنید، بهتر است کارت بروکسل را خریداری کنید که در سه نوع عرضه می‌شود: 24 ساعته (24 پوند)، 48 ساعته (36 پوند) و 72 ساعته (43 پوند).
  • آبجوهای بلژیک دارای درصد بالای الکل است (8%، 12%)، البته اگر عادت دارید اشکالی ندارد.
  • اگر می‌خواهید غذاهای باکیفیت را امتحان کنید به رستوران‌های توریستی نروید، بهتر است خوب بگردید و یک رستوران خوب را پیدا کنید.
  • اطراف ایستگاه‌های قطار معمولاً شلوغ و پر از جیب‌بر است. بنابراین تا جای ممکن از پرسه زدن در این مکان‌ها مخصوصاً در شب، خودداری کنید.
  • بروکسل یک شهر دوزبانه است که مردم آن به دو زبان فرانسه و فنلاندی صحبت می‌کنند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم