معرفی بهترین فیلم های راسل کرو که باید ببینید

راسل کرو به عنوان مرد خشمگین هالیوود شهرت دارد. با این حال پشت این عصبانیت فوری یکی از بهترین بازیگران مرد نسل وجود دارد.

این بازیگر فیلم های بسیار موفقی دارد و از این لحاظ با بازیگرانی چون لئوناردو دی کاپریو و تام هنکس برابری می کند. این بازیگر با اجراهای زیبایش خود را در بین برتری بازیگران هالیوود قرار داده است. در اینجا فهرستی از برترین فیلم های او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. برهان – Proof – 1991

قدیمی ترین فیلم این لیست که با این حال جذاب، فریبنده و تفکربرانگیز است. یک فیلم استرالیایی است درباره صداقت که یکی از اولین فیلم های گرو بشمار می رود و پیام این فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار است. این فیلم را می توان یک درام کمدی سورئال دانست. اگر این فیلم را دوست داشتید فیلم های استرالیایی بیشتری تماشا کنید زیرا این کشور سینما موفقی دارد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


14. برنده و بازنده – The Quick and The Dead – 1995

یک فیلم با ستاره هایی چون شارون استون، جین هکمن، راسل کرو و لئوناردو دی کاپریو، که نمونه از از یک فیلم اغراق شده، زیبا و اغواگر از ژانر وسترن مدرن است. طراحی صحنه و لباس موفق بوده و فضای حقیقی خلق کرده اند. مسلما از فیلم سم ریمی یک داستان رئالیسم یا متوسط انتظار نمی رود. این فیلم سرگرم کننده با کمک فیلمبرداری و جلوه های دوربین به یک اثر دیدنی تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


13. سه روز آینده – The Next Three Days – 2010

یک اثر اکشن با گره هایی که فضای پیچیده آن را افزایش می دهد. راسل کرو نقش یک مرد خانواده را ایفا کرده و در این نقش بسیار قابل تامل و تاثیرگذار است. زیبایی این فیلم در این است که حتی لحظه ای خسته کننده نمی شود و همیشه جذابیت هایی دارد. یک اثر تریلر با اجرای زیبا و لحظات دیدنی و باارزش.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما که تنها در یک اتاق فیلم برداری شده اند


12. مردان خوب – The Nice Guys – 2016

یک فیلم زیبا و کمدی که در سال 2016 طرفداران را شیفته خود نمود. داستان درباره دو کارآگاه است که درباره پرونده یک دختر گمشده و مرگ یک ستاره پورنو تحقیق می کنند. این فیلم سال های 1970 لس آنجلس را نشان داده و از این نظر دیدنی است. رایان گاسلینگ و راسل کرو نقش این دو کاراگاه را ایفا کرده و با ارتباط خوب میان شان پذیرفتنی هستند. به ندرت پیش می آید یک اثر کمدی و نئو-نوآر موفق باشد اما این اثر توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین ها اثبات کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه ون هلسینگ که باید ببینید


11. وضعیت فعلی – State of Play – 2009

این فیلم در ابتدا شیه یک تریلر سیاسی قابل پیشبینی، انتقام جویانه و قدیمی است. اما هرچه به جلو پیش می رود به یک تریلر پیچیده با دیالوگ های زیبا بدل خواهد شد. تنش و ریتم کند فیلم فضای آن را مهیج تر می کنند. بن افلک و راسل کرو در نقش های خود می درخشند. این فیلم با الهام از تریلرهای دهه 40 و 50 میلادی توانسته ماهیت بدیع خود و تاثیر سینمای مدرن را حفظ کند.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


10. 3:10 به یوما –  3:10 to Yuma – 2007

یک وسترن مدرن اما قدیمی با یک داستان جذاب و اجراهای زیبا مخصوصا از جانب راسل کرو و کریستین بیل. این فیلم مانند وسترن های کلینت ایستوود توانست دوران پرشکوه دنیای وسترن آمریکا را نشان دهد. صحنه های اکشن آن تمامی نداشته و کارگردانی موفق هم تمامی لحظه ها را مهیج می کند. طرفداران فیلم های وسترن باید این فیلم را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


9. یک مشت دروغ – Body of Lies – 2008

اگر می خواهید دو تن از برترین بازیگران این قرن را در فیلمی از یکی از برترین کارگردان ها ببینید، باید این فیلم را تماشا کنید. یک فیلم اکشن به کارگردانی ریدلی اسکات، با یک داستان پیچیده و چند لایه، که با وجود داشتن شکاف های داستانی یکی از بهترین آثار ژانر خود است.اجرای لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو در نقش اصلی بی نظیر است. یک فیلم زیبا با نمایش سیا در خاورمیانه و نمای رئالی از تروریسم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


8. ناخدا و فرمانده: آخر دنیا – Master and Commander: The Far Side of the World – 2003

یکی از فیلم های کمتر شناخته شده کارنامه راسل کرو که در سال های 2000 تا 2005 ساخته شد و در سایه فیلم های آن سال ها، مانند “یک ذهن زیبا” و “گلادیاتور” قرار گرفت. با این حال یک اثر زیباست که زندگی ارتش نیروی دریایی بریتانیا در قرن 19 را نشان می دهد. بین صحنه های نبرد و صحنه های عاطفی تعادل وجود دارد. کرو با بازی در این اثر رئال و سرگرم کننده بار دیگر قدرت خود را نشان می دهد. یکی از زیباترین داستان های نمایش داده شده برروی پرده سینما.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


7. بی نوایان – Les Misérables – 2012

یک فیلم اقتباسی از رمان فرانسوی کلاسیک “بی نوایان”، که به یک موزیکال لذت بخش، احساسی و با اشک و خنده، تبدیل شده است. داستانی از رستگاری، عشق و شکوه. نقش آفرینی ادی ردمین در کنار راسل کرو دیدنی است. از آنجاییکه این فیلم یک درام کند است بنابراین لحظات آرامی دارد و باعث زیبایی حسی فیلم می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


6. گانگستر آمریکایی – American Gangster – 2007

یک فیلم درباره فعالیت های یک کارآگاه برای مقابله با قاچاق در سال های 1970 آمریکا. این فیلم مسائل مختلفی را به تصویر کشید و انزوا و ضعف آمریکا و هارلم در آن زمان را نشان می دهد. دنزل واشنگتن و راسل کرو نقش های اصلی را برعهده دارند. کارگردانی ریدلی اسکات بی نظیر است و صحنه های خوش ساخت به یادماندنی شده اند. صحنه آغازین هم بسیار زیباست. این اثر یک اثر حماسی گانگستری است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


5. نفوذی – The Insider – 1999

مدت ها پیش زمانی که شرکت های تولید تنباکو جهان را اداره می کردند، مردی به نام جفری ویگند درباره تاثیرات تنباکو حقیق ترسناکی را افشا کرد. این فیلم داستان زندگی اوست و کرو که او را خوب می شناخت نقشش را ایفا می کند. گرچه فیلم 157 دقیقه است اما حتی یک لحظه هم حس نمی کنید حوصله تان سر رفته است. فیلم سوالاتی را می پرسد که بیننده را به فکر کردن وادار می کند و بیننده را به مرزهای می کشاند که نشان دهنده قدرت دنیای سینماست. آل پاچینو اجرای زیبایی دارد که بدون شک بهترین اجرای او در دهه 90 است. لحظه سرگرم کننده فیلم هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


4. یک ذهن زیبا – A Beautiful Mind – 2001

فیلمی درباره زندگی واقعی جان نش (با بازی کرو)، یک ریاضی دان منزوی مبتلا به شیزوفرنی. سخنرانی او در مراسم جایزه نوبل در پایان فیلم یکی از بهترین مونولوگ های سینماست. این فیل توانسته واکنش های پیچیده بیماری روانی را نشان داه و در عین حال انسانیت و وقار این بیمار را نیز نشان دهد. یکی از معدود فیلم های هالیوودی که بیننده را تحت تاثیر قرار داده و پیام پرمعنایی را ارسال می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. مرد سیندرلا – Cinderella Man – 2005

فیلم های بوکس از رایج ترین فیلم های هالیوودی هستند و فیلم هایی مانند “راکی” (Rocky)، “گاو خشمگین” (Raging Bull) و “عزیز میلیون دلاری” (Million Dollar Baby) نمونه های خوبی از این دست فیلم ها هستند. این فیلم داستان مردی است که در دوران رکود اقتصادی می خواهد از خانواده اش سرپرستی کند. جان هاوارد کارگردان این فیلم بدون استفاده از کلیشه هایی مانند تصاویر فقرای خیابانی، توانسته این رکود بزرگ را به تصویر بکشد. اجرای راسل کرو در نقش جیمز جی.برادوک بوکسور دیدنی است. شاید هر بازیگر دیگری بود نمی توانست این نقش را اینچنین زیبا خلق کند. در نتیجه فیلم به یک اثر زیبا بدل شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


2. محرمانه لس آنجلس – L.A. Confidential – 1997

معدود فیلم های کاراگاهی به کیفیت این فیلم نزدیک شده اند. یک اثر نئو-نوار درباره فساد نیروهای پلیس در سال های 1950 لس آنجلس، که سه پلیس با شخصیت های مختلف، با بازی کوین اسپیسی، راسل کرو و گای پیرس، نمایش داده می شوند. دنی دویتو در نقش مکمل بی نظیر است، ریتم داستان عالی است و داستان هم توانسته به خوبی عناصر درام، اکشن و پیچیده را در کنار هم قرار دهد. کارگردانی کرتیس هنسون بسیار عالی است زیرا به خوبی توانسته میان داستان و فضای شهر ارتباط برقرار کند و یک فیلم خوش ساخت ارائه دهد. کیم بسینگر در نقش فاحشه یکی از بهترین اجراها را ارائه داده و به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل اسکار را به دست آورد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


1. گلادیاتور – Gladiator – 2000

یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما که اولین و تنها اسکار راسل کرو را برای او به ارمغان آورد. موسیقی متن زیبای هانس زیمر، Now We Are Free، این اثثر حماسی مدرن را دیدنی تر می کند. از لحاظ روایی داستان و طرح آن کامل هستند. فیلمبرداری و صحنه های اکشن جز بهترین ها بوده و صحنه های مبارزه هم کامل و جذاب هستند. دیالوگ در لحظاتی شاعرانه شده و در بسیاری از لحظات شنیدنی و قابل تامل است. گلادیاتور فیلمی است که دوست دارید بارها و بارها آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. مسعودابراهیمی

    خرداد 26, 1398

    باسلام
    ضمن تشکر وقدردانی از سایت بسیار عالی وپربارتون.یه سوال وچندخواهش دارم. بنده ۵۶ ساله واصالتا تهرانی ام وصاحب نوه ولیکن ۶ساله مقیم تبریزم جهت جلوگیری از احیانا سوتفاهم از جسارت سوالم : احتمالا شما خانم هستید درسته؟ وسن شما حدود۳۰ ساله بایدباشه؟!
    درهرصورت تجربه خیلی خوب وپسندیده ای دارید. عارضم حضور شما حدود دوسالی هست که باسایت شما اتفاقی آسناشدم وهمیشه قبل از هر اقدامی ابتدا لیست بهترینهای فیلم های سینمایی شما رامطالعه وسپس اقدام به دانلود میکنم. سلیقه ام در وحله اول فیلمهای سیاسی جاسوسی وبعدش فیلمهای پلیسی (سرقت وگانگستری.) وبعدازآن بیشتر فیلمهای مطرح در لیستهای شما رو میپسندم البته بجز تخیلی و اکشنهای رباتی و… ممکنه اگه براتون مقدور باسه بجز اسامی ژانر موردنظرکه در لیست شما هست فیلمهای دیگری هم نام ببرید گذچه گمونم بیشتر از ۱۴۰ فیلم تنها از این ۳ ژانر با معرفی وراهنمایی شما ، دانلود کردم اما اشتهای سیر نشدنی منه بازنشسته ،میل وافری دارم. زیاده سرتان را دردآوردم ولیکن فیلمهای اکثرهنرپیشگان مطرح هم سن وسال خودم رودبدم و بازهم علاقمندم ولی خواهشا فیلمهایی رو مطرح بفرمایید که درسایتهای حجم پایین پیدا بشه مث آپارات ونماشا ومیهن و… (عرص کردم که بازنشسته و مجروح وجانبازم البته ارتشی و ارنوع دوپا نه سه پا😉)و بقول معروف دست من کوتاه وخرما برنخیل.گرچه سروته فیلمها رو ظالمانه سانسور میکنن ولی باز ازنظرحجم قابل تحمله.
    هنرپیشگان مورد علاقه ام :
    آل پاچینو، دنیرو، کلینت ایست وود، داستین هافمن، راسل کرو، مورگان فر،برد پیت ،آنجلینا،اسکات ادکینز،،جکمن،و خیلی های دبگه کخ ۱۰۰% از ۴۰هنرپیشه مدنظرشما ۳۵ تای اونا رو چشم بسته قبول دارم. خواهسا از سوالم رنجیده خاطر نشوید چون اگر مایل بودید پاسخ بدهید با سوالات فیلمی حقیر ١۰۰% خواهید دانست نظری جز راهنمایی از سوی شما نداشته ونخواهم داشت. پیروز ، موثر و شاد باشید وهمیشه سربلند و شادمان. آرزوی بنده پرشور وفعال تر از همبشه بودن شما ، درعین سلامتی و سروری است . پایدارباشید .

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به مسعودابراهیمی

      خرداد 26, 1398

      سلام آقای ابراهیمی، از لطف شما ممنونیم
      مقالات سایت حاصل زحمات نویسنده ها و مترجمین سایت هست
      ما فیلم هارو در قالب مقالات منتشر میکنیم. طی روزهای آینده انشالله لیست های بسیار خوب و متنوعی رو قرار هست کار کنیم که امیدواریم شما و بقیه مخاطبین عزیز رو راضی نگه داره
      ممنون از شما 🌹

      پاسخ

  2. هامان

    بهمن 14, 1397

    بهترین فیلمش سیندرلا منه یا حداقل دومین فیلم از بهترین کارهاشه…….
    کلا با فیلم های هالیوودی دیگه فرق زیادی داره…واقعا آموزنده و انگیزه بخشه

    پاسخ