لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن

به راحتی می توان صنعت اکشن را با شخصیت های مرد پر کرد زیرا آن ها را برای نقش های اکشن مناسب تر می بینند. در اینجا نمی خواهیم درباره مسائل تبعیض جنسیتی صحبت کنیم، تنها می خواهیم نشان دهیم که زنان هم می توانند قهرمان اکشن باشند. به همین دلیل ده فیلم با قهرمان اکشن زن را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کلمبیانا – Columbiana

زو سالدانا از آن دست بازیگرانی است که اغلب نقش های مکمل به او واگذار می شود اما در این فیلم کارگردان به او اعتماد کرده و نقش قهرمان اکشن را به او واگذار می کند که بسیار خوب از آب درآمده است. این نقش او کاملا دیدنی بوده و کم پیش می آید که هم شانس به یک بازیگر روی آورد و هم آن فیلم موفق شود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


9. برنده و بازنده – The Quick & the Dead

یک فیلم وسترن دهه 90 نادیده گرفته شده که شاید از بسیاری جهات از صحنه های کلیشه و تکراری “نابخشوده” (Unforgiven) کلینت ایستوود دیدنی تر باشد. حضور قهرمان زن و زیبایی این فیلم باعث شده پس از سال ها به آن توجه شود (این بار یک زن تفنگ به دست گرفته است و مانند فیلم هایی چون “روزی روزگاری در غرب” (Once Upon a Time in the West) در پس داستان نیست).

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


8. ببر خیزان، اژدهای پنهان – Crouching Tiger, Hidden Dragon

یک اثر کلاسیک از انگ لی با مضمون هنرهای رزمی و آکروباتیک که صحنه یک مبارزه را مانند یک رقص زیبا و شاعرانه نشان می دهد. لی هر صحنه مبارزه را با توجه به شخصیت ها و ارتباط میان آن ها خلق کرده است. او با ساخت این فیلم چالش برانگیز و جدید الهام بخش فیلم های چالش برانگیزی چون “کوهستان بروک بک” (Brokeback Mountain) بود.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


7. کیک-اس – Kick-Ass

شاید این فیلم را با فیلم های قهرمانی آرون تیلور یکی بدانید اما در اینجا با یک قهرمان زن مواجه هستیم. لباس رزم مخصوص کلویی گریس مورتس او را به یک قهرمان هنجارشکن تبدیل کرده که با خشونت هرچه تمام تر در حال مبارزه است. حتی امروزه هم شخصیت او یک شخصیت درخشان است که متاسفانه سری های دیگر آن موفق نبوده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road

فیلمی از جرج میلر از چندگانه مکس دیوانه که با وجود صحنه های زیبا و نقش آفرینی ها یکی از بهترین آثار سینماست. و البته انتخاب قهرمان زن، فوریوسا، باعث تحسین مخاطب شده است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. بی استفاده – Haywire

استیون سادربرگ با ساخت نئو-نوآر جنایی “لیمی” (The Limey) تا درام زیبای “ترافیک” (Traffic) هنر خود در ساخت فیلم با ژانرهای مختلف را به رخ کشیده است. او کارگردانی است که می تواند از هر لحظه از دوره حرفه ای خود به عنوان یک هنرمند استفاده کند. گرچه این فیلم بهترین اثر او یا خاص ترین آن نیست، اما یکی از بهترین فیلم های اکشن او با قهرمان زن است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. بیگانه ها – Aliens

بیگانه ها از فیلم اصلی اسکات فاصله گرفته و به جای یک فیلم ترسناک علمی تخیلی شاهد یک فیلم اکشن پرتنش هستیم. گرچه ساخت فیلم کامرون آسان تر به نظر می رسد اما این از ارزش های فیلم و تاثیر او در این چندگانه ها چیزی کم نمی کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


3. چشم قرمز – Aliens

این فیلم از وس کراون افسانه ای شاید به عنوان یک تریلر محسوب شود نه یک اکشن، اما با نقش اصلی ریچل مک آدامز به یکی از برترین فیلم های این لیست تبدیل شده است. بنابراین از جهت قهرمان زن بهترین فیلم محسوب می شود. گره های داستان ریچل مک آدامز و کیلین مورفی را بارها و بارها در فرودگاه و در هواپیما بر سر راه یکدیگر قرار می دهد. این صحنه های آرام در نهایت به صحنه های پرتنشی تبدیل می شود که پایان سیاه این فیلم را شکل خواهد داد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


2. بیل را بکش – Kill Bill

این فیلم از کوئنتین تارانتینو با روایت زیبا، صحنه های اکشن و پایان جذاب، یکی از زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینماست. با این حال از این جهت در لیست ما قرار گرفته که یکی از جذاب ترین و مهیج ترین قهرمان های زن را به ما نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه ون هلسینگ که باید ببینید


1. نابودگر دو: روز داوری – Terminator 2: Judgement Day

سری فیلم های نابودگر پستی و بلندی های زیادی داشته و با وجود کارگردانی جیمز کامرون از جمله پرفروش ترین فیلم های سینما بوده است، زیرا داستان تیم سارا کانر و نابودگر داستان جذابی است. جلوه های ویژه آن هنوز هم مخاطب را هیجان زده می کند، مانند شخصیت تی 1000 و برخورد او با دیوار آهنین یا تکه تکه کردن مردم با تکنولوژی قدیمی سه بعدی که به مدد کارگردانی کامرون محقق شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آیلین

    شهریور 4, 1399

    از نظر من زنان تو فیلم های ترسناک و اکشن خیلی بهتر از مردا هستن ولی مردا هم تو فیلم های کمدی از زنا جلو ترن.

    پاسخ