برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه

عشق یک طرفه از آنچه که شنیده اید رایج تر است زیرا برخی دوست ندارند به آن اعتراف کنند، شاید بتوان گفت رایج ترین نوع عشق است. هر زن یا مردی یک بار به این حس دچار شده، به صورتی که کسی را دوست دارد اما آن فرد به او علاقه ای ندارد. نکته ای که در این باره باید بدانید این است که عشق یک طرفه چندان بد نیست. با داشتن این حس نباید احساس گناه کنید. فقط باید مراقب باشید که این حس زندگی طرف مقابل را خراب نکند. بلکه باید زندگی آن فرد را بهتر کرده و به خودشان رشد دهند.

فیلم های این لیست درباره عشق یک طرفه هستند و می خواهیم بهترین فیلم ها با این مضمون را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. مثل دیوانه ها – Like Crazy – 2011

گاهی اوقات حرف زدن بی فایده است. گاهی اوقات تنها باید در کنار فردی که دوست دارید، باشید. در این فیلم، آنا، یک دانشجوی تعویضی بریتانیایی است که از آمریکا دیپورت شده و از عشقش جیکوب جداست. اما زمانی که دیدار می کنند تنها یک رقص آرام تمام احساسات آن دو نسبت به یکدیگر را بیدار می کند. بنابراین با دیدن این فیلم می توانید به خاطرات خود فکر کنید.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


11. او – Her – 2013

یک فیلم عاشقانه از اسپایک جونز، با مضمون ورود تکنولوژی به زندگی افراد در آینده و نزدیکی انسان و ربات. یکی از زیباترین صحنه های این فیلم صحنه سفر آن دو به کنار دریاست که زن آواز خوانده و مرد نیاز تجربیات و حس هایش را با او در میان می گذارد. در نتیجه گاهی یک ارتباط کلامی زیبا می تواند به عشق منجر شود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


10. عروسی بهترین دوستم – My Best Friend’s Wedding – 1997

یک زن که از نامزدی بهترین دوستش خشمگین شده به آنجا می رود تا مراسم را خراب کند. اما در نهایت زیباترین صحنه های عاشقانه و کمدی رخ می دهد. حسادت جولیان، معصومیت کیمی و احساس مسئولیت مایکل، یک داستان زیبا را پدید می آورد. این فیلم پی.جی.هوگان تاثیر عشق و حسادت بر سوتفاهم را نشان میدهد. عشق و دوستی همیشه بر نیات شیطانی غلبه کرده و این داستان آن را به خوبی نشان می دهد. صحنه های زیبا، مردم زیبا و یک داستان زیبا، یک اثر رویاگونه پدید می آورد. جولیا رابرتز و کامرون دیاز با نقش افرینی زیبای خود درخشش این اثر را بیشتر می کنند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. روز گراندهاگ – Groundhog Day – 1993

فیل کانرز (بیل مورای) یک هواشناس است که برای دستیابی به عشق خود یک روز را هرروز تکرار می کند. بیل مورای این نقش را به خوبی ایفا کرده و فیل کانرز را برای همه به یک شخصیت جالب بدل می کند. داستان و روایت زیبا این اثر را جذاب کرده است. در این فیلم صحنه اکشن، ترسناک یا رازآلود وجود ندارد، بلکه داستان مردی را می بینیم که به روزمرگی دچار شده و می خواهد جهان را تغییر دهد. این فیلم به سمبل فیلم هایی که در حلقه زمانی گیر کرده اند تبدیل شده و به همین علت تحسین می شود. اگر می خواهید درباره دستیابی به عشقی که شما را دوست ندارد یک فیلم ببینید، این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


8. مالنا – Malena – 2000

یک درام ایتالیایی درباره یک پسر 12 ساله که عاشق یک زن زیبا به نام مالنا شده است. در هیاهوی جنگ او تنها به مالنا می اندیشد و کوته بینی مردم شهر هم حس او را تشدید می کند. این فیلم در زمان اکران با واکنش منفی منتقدین مواجه شد و اکنون از آن استقبال می شود. شاید بهترین فیلم این ژانر نباشد اما یک اثر زیبا و غم انگیز است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم شبیه مالنا (Malèna) که نباید از دست بدهید


7. پانصد روز سامر –  Days of Summer – 2009

طرفداران ژانر کمدی رمانتیک این فیلم مارک وب را بهترین اثر این ژانر در سال های اخیر می دانند. این فیلم به داستان تکراری عشق و جدایی نمی پردازد. بلکه به داستان تلاش برای یافتن عشق واقعی و تقلا کردن با آن می پردازد. به این که برای مقابله با جدایی و رنج عشق باید به اندازه کافی بالغ بود. این فیلم به داستان زندگی تام می پردازد که عاشق شده و به امید دستیابی به سامر فین زندگی می کند. مارک وب با کمک داستان غیرخطی، شیفتگی، ناتوانی در رویارویی با حقیقت و واقعیت را نشان می دهد. در پایان امیدبخش داستان تام با آتمن (پاییز) آشنا شده و به این فکر می کند شاید سامر فصل او نبوده است. نقش آفرینی زیبای جوزف گوردون لویت و زویی دشانل این فیلم را به یک اثر زیبا و دیدنی تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. مری یه جوریه – There’s Something About Mary – 1998

پس از موفقیت فیلم “احمق و احمق تر” (Dumb and Dumber)، برادران فارلی درباره لذت، عشق و تردید یک فیلم ساختند. این فیلم با موفقیت تجاری و هنری رو به رو شد و جوایز مختلف دریافت کرد. فیلم با قرار ناموفق تد (بن استیلر) و ماری (کامرون دیاز) آغاز شده و با تلاش تد برای سرپوش گذاشتن برروی دروغ های تاکر (لی ایوانز) و پت (مت دیلون)، که توسط تد استخدام شدند تا ماری را به تد جذب کنند و در نهایت عاشق او شده اند، به پایان می رسد. این فیلم لبخند را بر لب تان نشانده و شما را به تماشای انتهای داستان ترغیب می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. عصر معصومیت – The Age of Innocence – 1993

گرچه مارتین اسکورسیزی به دلیل نمایش جامعه، جرایم و ترس شناخته می شود اما در سال 1993 یک درام رمانتیک ساخت. نیولند آرکر مردی است که با دخترعمویش می ولاند نامزد شده و به دام عشق کنتس الن اولنسمای زیبا افتاده است. این فیلم با نشان داده نبرد صداقت، تعهد و تمایل نیولند، احساسات پیچیده انسانی را نشان می دهد. اسکورسیزی نشان می دهد که انسان برای تعهد و شرافت باید تقاص پس بدهد. داستان به طرز وحشیانه ای احساسات نیولند را دچار تغییر کرده و صحنه پایانی که خیابان های خالی لندن را نشان می دهد کاملا با داستان متناسب است. دنیل دی-لوئیس افسانه ای، میشل فایفر زیبا و ویونا رایدر خیره کننده باعث درخشش این فیلم شده اند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


4. دو عاشق – Two Lovers – 2008

لئونارد کرادیتو پس از جدایی از نامزدش به دلیل اینکه نمی توانستند بچه های سالم داشته باشند به فروپاشی عاطفی دچار شده است. چند بار دست به خودکشی می زند تا اینکه زندگی اش عوض می شود. دو زن به نام های ساندرا و میشل به زندگی او وارد شده و او که به هردو نفرشان علاقه دارد دوباره معنای زندگی را به دست می آورد. نمایش خیانت، تعهد و آگاهی از جیمز گری دیدنی است. این فیلم یادآور فیلم های عاشقانه قدیمی است که عشق همه چیز بود. این فیلم خوش ساخت می توانند تمام سینماگران را راضی کند. خواکین فینیکس، گوینت پالترو و وینسا شاو، مانند همیشه اجرای زیبایی داشتند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


3. چانگ‌کینگ اکسپرس – Chungking Express – 1994

جادوی سینمای ونگ کار-وای در توانایی او در مشاهده حوادث روزمره کوچه و خیابان و تبدیل کردن آن به یک اثر سینمایی است. این فیلم چالش برانگیزترین و بلندپروازانه ترین اثر اوست. روایت چند لایه این فیلم داستان های موازی دو پلیس را نشان می دهد که در یک شهر ماشینی به دنبال عشق و احساس هستند. تنهایی شهرهای ماشینی امروز از جمله مضامین مهم فیلم های اوست و در این فیلم هم با سبک خاص خود ارواح تنهای یک شهر را به زیبایی نشان می دهد. داستان ها متقاطع نیستند بلکه شخصیت های داستان دوم را در داستان اول می بینیم و کار-وای با استفاده از آن ها ارتباط عجیب میان انسان ها را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


2. آملی – Amelie – 2001

یکی از بزرگ ترین فیلم های فرانسوی ژان پیر ژونه با عناصر نوآورانه سینما که در عین نمایش تنهایی یک فرد به مشکلات پاریس نشینان می پردازد. آملی یک پیشخدمت تنها و درون گراست که در عین کنار زدن تنهایی خود می خواهد مشکلات اطرافیان را حل کند. این فیلم برخلاف فیلم های دیگری که به عشق یک طرفه می پردازند حس و حال زیبایی را به مخاطب بخشیده و از عناصر طنز هم استفاده می کند.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


1. روشنایی های شهر – City Lights – 1931

این شاهکار چاپلین در بین برترین فیلم های تاریخ است که با شات های نزدیک هنوز هم اشک مخاطب را درمی آورد. چاپلین پس از ظهور فیلم های ناطق بازهم به سینمای صامت پایبند ماند زیرا مطمئن بود کمدی اش در این سینما بهتر عمل می کند. ترامپ به یک دختر نابینا کمک می کند تا بینایی اش را بازیابد زیرا عاشق اوست، اما این پایان داستان نیست، پایان تلخ و شکننده داستان زمانی است که متوجه می شود او بینایی اش را به او بازپس داده بود. یکی از معدود کمدی هایی که هم لبخندتان را درمی آورد و هم اشک تان را.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. عباس اقا چی حیف فیلم های که معرفی می کنید همه قشنگ هستند ولی حیف که دوبله فارسی نیستند ….شما که دارین معرفی می کنید دوبله معرفی کنند ….مخصوصا شماره اولی لنتعتی زبان اصلی بود توی گوگل زدم داستانش هم جالب بود مشخصه قشنگه ولی دوبله فارسی خیلی قشنگ تر هستش تا زبان اصلی ….

    پاسخ

    • سلام احمد جان،
      متاسفانه فیلم های قشنگ خیلی زیادی هستن که هنوز به فارسی دوبله نشدن، به همین خاطر اگه بخوایم فقط فیلمای دوبله رو معرفی کنیم خیلی از فیلم های قشنگ از قلم میفتن. ولی بعضی فیلم ها انقدر قشنگ هستن که با زیرنویس هم به آدم میچسبن 😉🌺

      پاسخ

      • سلام عباس اقا درست میگید .ولی لامصب ما به دوبله عادت کردیم اصلا زبان اصلی توی کتمون نمیره ….چون وقتی فیلم را با زیر نویس نگاه میکنیم یه چشمون به تصویر هستش و یه چشمون به زیر نویس اینجوری متو جه داستان موضوع فیلم نمیشیم و بعدشم ….مگه بیشتر وقت ها جلو یا عقب کنیم فیلم را چند بار تا دوباره دیالگ گفته شده را بفهمیم یا استوپ کنیم تا قشنگ بخونیم زیر نویس را بعد پلی کنیم باز استپ کنیم یه ساعت فیلم همش همیجوری باید نگاه کنیم ….ولی دوبله فارسی خیلی کار را راحت کرده دوبله بدون سانسور دو زبانه فارسی هست و جا های که سانسور شده را زیر نویس میکنه بعد بیقه اش دوبله میشه حداقل اینطوری از فیلم سر در میاریم و تازه دوبله جذابیت فیلم هم بیشتر می شود چون زبان فارسی بیشتر باهش اونس میگریم تا اصلی …خلاصه طرفدارن دوبله فارسی خیلی هستند

        پاسخ

  2. دوبله فارسی کدوما هستند

    پاسخ