معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “ون هلسینگ” (Van Helsing)

چه کسی می تواند شجاعت و مهارت های گابریل ون هسلینگ در مبارزه با هیولاهای دنیای فانتزی شیطان را از یاد ببرد؟ شخصیتی که با الهام از شخصیت برام استوکر رمان دراکولا خلق شد، و هیو جکمن این پروفسور نابغه را به یک شکارچی افسانه ای موجودات نفرین شده بدل کرد. در این فیلم زیبا که به کمک جلوه های رایانه ای زیباتر شده، شاهد سفری به عمق تخیل تاریک هستیم. یک فضای تاریک که خون آشام ها از خواب بیدار شده، گرگینه ها در جنگل های تاریک پنهان شده و هیولاها قربانیان خود را طلسم می کنند، دنیایی است که شاید در آثار کلاسیک دیگر نیز بیابیم.

مضامین کشتن شیطان و سفر به دنیای تاریکی ممکن است در فیلم های دیگر هم یافت شوند. بنابراین در اینجا فیلم های مشابه ون هسلینگ را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. مومیایی – The Mummy – 1999

یک فیلم معروف در عرصه سینمای فانتزی اکشن که بازسازی نسخه اصلی سال 1932 محسوب می شود و به ساخت سری های دیگر منجر شد. گرچه در این فیلم خون آشام یا گرگینه ای وجود ندارد، اما موضوع مشترک بیدار کردن یک مومیایی نفرین شده است. یک ماجراجو به نام ریک اوکانل، یک باستان شناس به نام اولین و برادرش جاناتان، او را بیدار می کنند. پس  از این حوادث مومیایی شخصیت های مختلف را کشته و سپس باید با قهرمان داستان مقابله کند که می خواهد با کشتن مومیایی نظم را برقرار سازد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


11. برادری با گرگ – Brotherhood of The Wolf – 2001

فیلمی با طراحی صحنه و لباس هوشمندانه، در فضای فانتزی قرن 18 که آمیزه ای از ژانر اکشن و تریلر محسوب می شود. در این داستان شخصیت های مختلف باهم همراه شده و به ماجراجویی های خطرناک وارد می شوند. گریگور دی فرانزاک یک شوالیه است که به همراه مانی، و به دستور پادشاه در جستجوی یافتن دلیل مرگ ساکنان ایالت گوادان است. گفته می شود یک هیولا آن ها را از بین برده و یک شوالیه شجاع باید با او رو به رو شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تلقین (Inception) را دوست دارید این 30 فیلم را تماشا کنید


10. هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر – Hansel and Gretel: Witch Hunters – 2013

یک کمدی اکشن در دنیای فانتزی جادوگران و ارواح شیطانی که داستان آن از عنوان فیلم پیداست. این فیلم که داستان افسانه ای هانسل و گرتل را به سطح جدیدی می رساند درباره ماجراجویی های این خواهر و برادر است. هانسل (جرمی رنر) و گرتل (جما آرترون) به شهر آگزبورگ می روند که جادوگران برای انجام قربانی های خود کودکان را دزدیده اند. در این فیلم شاهد صحنه های مبارزه میان شخصیت ها و ارواح شیطانی و جادوگران هستیم.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


9. سفیدبرفی و مرد شکارچی – Snow White and The Huntsman – 2012

روپرت ساندرز با اقتباس از داستان سفیدبرفی برادران گریم یک داستان ترسناک ساخته که ملکه اش بسیار شرور است. این ملکه با بازی شارلیز ترون جوانی زنان جوان قلمروی خود را می گیرد تا همیشه جوان و زیبا بماند، زیرا زیبایی را بزرگ ترین سلاح خود می داند. زمانی که سفیدبرفی، با بازی کریستین استوارت، از قصر فرار می کند، ملکه یک شکارچی را برای یافتن او می فرستد، اما شکارچی طرفدار دختری است که پوستش به رنگ برف است و می خواهد به کمک او ملکه ای را که سرزمین را خاموش کرده از بین ببرد. جلوه های ویژه، طراحی لباس، موجودات فانتزی و جادوی داستان، این فیلم را به یک فیلم دیدنی تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


8. رزیدنت اویل – Resident Evil – 2002

فیلمی براساس بازی ویدیویی معروف سال 1996 به نام رزیدنت اویل که با قرار گرفتن بر روی پرده سینما شما را به یک ماجراجویی حقیقی وارد می کند. پنج سری از این فیلم در گیشه درخشیدند و میلا یوویچ نقش آلیس، قهرمان داستان را ایفا می کند. او به دنیایی رفته که پس از تبدیل شدن انسان ها به هیولا در اثر یک تحقیق ژنتیکی، باید به کمک سربازان ارتش با یک ابرکامپیوتر و زامبی ها مبارزه کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


7. تیغه – Blade – 1998

وسلی اسناپیس نقش تیغه را به عهده دارد، شخصیتی الهام گرفته از تیغه دنیای مارول، که باعث موفقیت فیلم شد و دو سری دیگر از آن هم ساخته شد. در دنیای خون آشام های خطرناک تیغه یک نیمه خون آشام است زیرا مادرش در هنگام تولد او گاز گرفته شد و اکنون مبارزه با این موجودات را برعهده دارد. او با قدرت و مقاومت خود محافظت از انسان های میرا را برعهده گرفته است. این فیلم ابرقهرمانی با کمک جلوه های ویژه یک داستان جدید و مبارزه تاریک را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. مرد گرگنما – The Wolfman – 2010

فیلم ترسناک بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1941 که ما را به دنیای گرگینه ها وارد کرده و با نشان دادن صحنه های ترسناک ما را تا پایان فیلم میخکوب می کند. این فیلم در هشتاد و سومین مراس اسکار جایزه بهترین گریم را دریافت کرد و در عین حال جلوه های ویژه و بصری چشمگیری نیز دارد. بنیسیو دل تورو، آنتونی هاپکینز و امیلی بلانت از جمله بازیگران فیلم هستند و شاهد داستان مردی هستیم که پس از قتل وحشیانه برادرش به زادگاه خود بازمی گردد و خود را در میان جرم حل نشده یک گرگینه ناشناخته می یابد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


5. رزیدنت اویل: آخرالزمان – Resident Evil : Apocalypse – 2004

دومین فیلم چندگانه رزیدنت اویل، براساس بازی ویدیویی به همین نام. پس از اینکه در سری اول این فیلم علمی تخیلی شخصیت ها و آلیس در دنیای ابرکامپیوترها و زامبی ها قرار داشتند، این بار میلا یوویچ و سیه نا گیلری  و اودد فر نیز در کنارش قرار می گیرند. پس از فرار آلیس از این مرکز، مرکز آمبرلا تصمیم می گیرد دوباره این مرکز را باز کرده و دلیل هجوم زامبی ها به شهر را که جان مردم را به خطر انداخته، بیابد.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. دراکولای برام استوکر – Bram Stoker’s Dracula – 1992

تفسیر کاپولا از رمان دراکولای برام استوکر بهترین راه برای درک این داستان کلاسیک فانتزی است. اجراهای زیبا و صحنه های ترسناک و تاثیرگذار، باعث می شود که این فیلم موردعلاقه طرفداران ژانر خون آشامی باشد. برگرفته از داستان افسانه ای دراکولا که کنت دراکولا که نامزد معصوم وکیل مدافع خود را در لندن فریفته و وکیل را در قلعه ترنسلیوانیا با همراه عروس های خون آشام زندانی کرده است. اجرای زیبای گری الدمن، ویونا رایدر و کیانو ریوز، و همچنین حضور پروفسور آبراهام ون هسلینگ با بازی آنتونی هاپکینز، باعث قرار گرفتن این فیلم در این لیست شده است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. ناگفته های دراکولا – Dracula Untold – 2014

در این فیلم شاهد داستان اصلی دراکولا، نوشته برام استوکر در سال 1897 نیستیم. به جای آن داستان تخیلی یک شخصیت خون آشامی را مشاهده می کنیم. در این داستان به سراغ شخصیت اصلی الهام بخش داستان دراکولا می رویم، یعنی ولد دراکولا، شاهزاده رومی قرن 15 که روش اعدام او الهام بخش این داستان شد. در این داستان لوک ایوانز شخصیت دراکولا را ایفا کرده و تبدیل شدن او به یک خون آشام برای محافظت از قلمرو و خانواده را نشان می دهد. یک فیلم با صحنه های اکشن و تاریک و البته ترسناک.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


2. ون هلسینگ: ماموریت لندن – Van Helsing: The London Assignment – 2004

یک داستان انیمیشن با حضور شخصیت ون هسلینگ که در سال اکران فیلم اصلی اکران شد و صحنه های عجیب آن با استقبال طرفداران ژانر خون آشامی مواجه شد. در حقیقت این فیلم پیش از حضور هیو جکمن توانست جنبه های تاریک شخصیت هسلینگ را نشان دهد. البته جالب اینجاست که جکمن در این فیلم لایو اکشن صداپیشگی این شخصیت خونخوار را برعهده دارد. در این فیلم ون هسلینگ به شهر لندن می رود تا راز قتل های متعدد را کشف کند و متوجه می شود یک دانشمند دیوانه که به زن زیبا مرتبط است به این قتل ها دست میزند.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


1. دنیای مردگان – Underworld – 2003

مضمون اصلی این داستان خون آشام ها و گرگینه ها هستند. یک فیلم با سبک و جلوه های گرافیکی خاص، که فضای تاریک و شیطانی و مخلوقات ماورایی را که انتظار داریم در یک گوتیک اکشن و ترسناک ببینیم به نمایش می گذارند. کیت بکینسل نقش سلن را برعهده دارد، قهرمان اصلی که ما را به دنیای جنگ میان خون و آشام و لیکن ها (گونه ای از گرگینه ها) می برد. اما پاره ای از اتفاقات او را به شرایط پیچیده ای وارد می کند که توطئه و فریبکاری در آن نقش اساسی داشته و در این میان عشقی نیز شکل می گیرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم پیشنهادی از ژانر های مختلف که می توانید آخر هفته تماشا کنید + تریلر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. عباس

    تیر 18, 1401

    به نظر دوستان اگه سوپر من بود از تانوس به این راحتی شکست میخورد.
    سوپرمن با یک دستش ثور رو شکست میده

    پاسخ

    • . در پاسخ به عباس

      اردیبهشت 11, 1402

      و اینم بگم کارکتر سایتاما هم سوپر منو با گ.وز یکی میکنه

      پاسخ

  2. مسعود

    مرداد 12, 1400

    تو که دیدیش همش هم داری تعریف میکنی دیگه چرا دوباره ببینیش

    پاسخ

  3. محمدرضا

    دی 24, 1399

    دوستان کسی میتونه اسم فیلمی که تعریف میکنمو پیدا کنه؟؟ احتمالا مربوط به اواخر دهه هشتاد و اوایل نود باشه!! زنی امریکایی درپی ازدست دادن پسرش،به همراه خواهرش برای استراحت به برمه سفر میکند،هنگام بازگشت متوجه میشود پاسپورتش گم شده و از سفر جامیماند،بعد درگیر تظاهرات مردمی به رهبری انگ سان سوچی میشود و با پیرمردی راننده تاکسی اشنا میشود که استاد اخراجی دانشگاه میباشد،ماجراهایی از سرشان میگذرد و نهایتا بعد از کلی دردسر و بگیرببند موفق میشوند از رودخانه مرزی بهمراه عده ای از پناهندگان دیگر به کشور همسایه فرار کنند،کشور تایوان فکر کنم

    پاسخ