رده‌بندی تمام اعضای انتقامجویان، از قویترین تا ضعیف‌ترین

قوی ترین انتقام جو کیست؟ پاسخ این سوال را نمی دانیم اما شاید هالک و ثور قوی باشند. اما قوی ترین کیست؟ در دنیایی که همه این شخصیت ها قوی هستند، می خواهیم آن ها را براساس توانایی، مهارت و سلاح هایشان طبقه بندی کنیم.

توجه داشته باشید که هیچکدام از اعضای نگهبانان کهکشان در این فهرست نیستند زیرا آن ها متفقین هستند نه عضو این گروه. همچنین از اکران “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) خوشحالیم و امیدواریم او نیز در آینده به فهرست ما اضافه شود. در اینجا فهرستی از شخصیت های انتقام جویان، از ضعیف ترین تا قوی ترین را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. بلک ویدو – Black Widow

گرچه عنکبوت سیاه یک جاسوس قدرتمند و مبارز خبره است اما زمانی که می خواهیم ابرقهرمان ها را معرفی کنیم، مسلما انسانی بدون قدرت های ابرقهرمانی در قعر قرار می گیرد. با این حال او یکی از اعضای کلیدی تیم، یک متخصص قهار در زمینه اطلاعات و یک مبارز مرگبار است، بنابراین سزاوار این است که فیلم خاص خود را داشته باشد تا بدانیم بین او و شاهین چشم در بوداپست چه رخ داد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


15. شاهین چشم – Hawkeye

یک تیرانداز ماهر و بامهارت ترین مبارز در زمینه جنگ تن به تن به نام بارتون، که به دلیل سبک مبارزه با تیر اغلب نادیده گرفته می شود. درحالی که یکی از قابل اعتمادترین افراد شیلد (SHIELD) است، همانطور که در عملیات آزادسازی لوکی دیدیم. بارتون به دلیل ارزش گذاری برای جایگاه خانواده شهرت داشته و یکی از شخصیت های اخلاق گرای تیم است. امیدواریم در فیلم دوم در مقابل تانوس ایستادگی کند زیرا گروه به او نیاز دارد و حضورش ضروری است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


14. شاهین – Falcon

عضو پیشین نیروی هوایی آمریکا، که مانند کاپیتان یک سرباز بود و با زندگی معمولی مشکل داشت. دوستی با کاپیتان آمریکا به زندگی او هدف جدیدی بخشید و او به یک انتقامجو بدل شد. ویلسون یک خلبان خبره بوده و در پرواز آکروباتیک مهارت دارد که در فیلم های مختلف نشان داده شده است. او در استفاده از سلاح های تیراندازی و مبارزه تاکتیکی هم مهارت دارد. اما توانایی اصلی او پرواز است که به کمک بال هایش این کار را انجام می دهد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


13. ماشین جنگ – War Machine

رودس به عنوان کلنل ارتش آمریکا برای مرد آهنی به منزله ویلسون برای کاپیتان آمریکاست. رودس از روزهای ساخت سلاح با تونی استارک دوست بود. اما یکی از لباس های مرد آهنی را پوشیده و دارای سلاح های قوی است. او که قبلا عضو ارتش آمریکا و اکنون یکی از اعضای انتقام جویان است، به دلیل داشتن لباس قدرت های ابرقهرمانی به دست آورده است. او با این لباس قدرت پرواز هم دارد. او در ارتش مقام های استراتژیست، تیرانداز، خلبان و استاد هنرهای رزمی است.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


12. سرباز زمستانی – Winter Soldier

باکی که به دلیل لباس خاص و قدرت ابرقهرمانی اش شهرت دارد تنها می تواند از بخشی از قدرتش استفاده کند. او به دلیل استفاده از سرم سربازان پدرقدرت که در دست کاپیتان است، بدن قوی تر و عضلانی تری دارد. سرعت و قدرت او بالا بوده و در استفاده از خنجر، هنرهای رزمی، مبارزه، و همچنین مهارت های جنگی روسی، استاد است.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


11. مرد آهنی – Iron Man

تونی استارک به دلیل مهارت های هوشمندانه خود محبوب ترین عضو انتقامجویان است. یک مخترع و استراتژیست که یکی از باهوش ترین اعضای تیم است. او به عنوان یکی از این اعضا یک نابغه، خوش گذران، میلیاردر و انسان گریز است و البته مهارت های عادی انتقام جویان را نیز داراست. همچنین با لباس مخصوص مرد آهنی توانایی پرواز داشته و با قدرت و سرعت مبارزه می کند، حتی به مرور لباسش را طوری تغییر می دهد که مانند ماشین جنگی مجبور نباشد سلاح هایش را با خود حمل کند. این لباس تیر و سلاح های لازم برای جنگ را داراست.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


10. کاپیتان آمریکا – Captain America

یک سرباز و اولین ابرقهرمانی که زمین به خود دید. کاپیتان نماد موفقیت یک سرباز ابرقهرمان است. او به دلیل استفاده از سرم قدرت، سرعت، و واکنش هایش ابرقهرمان است. او با سپری که از مستحکم ترین فلز روی زمین ساخته شده، مرکز اصلی این تیم است. او با مهارت جنگاوری خود می تواند در مقابل تانوس مقاومت کند، قدرت جنگاوری او به اندازه سپرش مستحکم است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


9. کوئیک سیلور – Quicksilver

یک ابرقهرمان شجاع با تیرهایی برای نجات بی گناهان. او سرعت و واکنش ابرقهرمانی دارد و انقدر ابرقهرمان است که حتی می تواند سرعت خود را کنترل کرده و از سرعت نور هم سریع تر باشد. پس حتما از  این ابرقهرمان خوشتان می آید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


8. پلنگ سیاه – Black Panther

پادشاه واکاندا جدیدترین انتقامجو تا به امروز است. یک مرد باهوش و یک مبارز بامهارت که توسط نوعی داروی گیاهی قدرت های ابرقهرمانی به دست می آورد. این قدرت ها در کنار لباس مخصوص ضدگلوله او را به یک ابرانسان تبدیل می کند. با این حال لباس مخصوص او مانند لباس مرد آهنی سلاح های خطرناکی را به همراه دارد، بنابراین ترکیبی از انسان و تکنولوژی است.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


7. مرد مورچه ای  – Ant-Man

لانگ یا مرد موردچه ای در حقیقت یک سارق است، البته اگر بتوان رابین هود را یک سارق نامید. او باهوش، با مهارت و یک نقشه کش قهار است. او که به لباس مرد مورچه ای مجهز است می تواند اندازه آن را تغییر دهد. او حتی می تواند اندازه خود را به شدت بزرگ کرده و درنتیجه قدرت هایش بیشتر می شود. او علاوه بر قدرت تغییر اندازه می تواند از حشره ها و مخصوصا مورچه ها کمک بگیرد و ماموریت هایش را انجام دهد. لانگ پس از تمرین با دختر هانک در مبارزه تن به تن ماهر است. دیدن او از قلمروی کوانتوم و بازگشتش قدرت هایی به او بخشیده و او را به قهرمان تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: 10 ابرقهرمان  زن جذاب در تاریخ سینما


6. مرد عنکبوتی – Spider-Man

یک نوجوان اهل بروکلین که قدرت ابرقهرمانی و توانایی پرتاب تارهای عنکبوتی دارد. حواس عنکبوتی او بی مانند بوده و او را حوادث مطلع می کند. او حتی بدون لباسش هم قدرت های خارق العاده ای دارد و با کمک لباسش که توسط مرد آهنی به او داده شده به یکی از اصلی ترین و قوی ترین مبارزان این تیم تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


5. هالک – Hulk

شخصیتی اقتباسی از داستان دکتر جکیل و آقای هاید، که شخصیت دیگر بروس بنر است. یک هیولای خشمگین که در فیلم های مختلف شخصیت های مختلفی از یک موجود کرم مانند تا یک هیولا و حتی سارتور را به قتل رسانده است. هالک به مبارزه با تانوس شتافته و گرچه در این مسیر ثور هم به او کمک می کند اما همانگونه که تونی استارک می گوید او به اندازه یک لشکر قدرتمند است. یکی از قوی ترین انتقام جویان که گرچه باهوش نیست. با این حال بروس بنر، یکی از باهوش ترین اعضای تیم، او را خلق کرده و حتی احترام تونی استارک را برانگیخته است. بنابراین مطمئنا دوست ندارید در مقابل هالک باشید زیرا او در هر شرایطی گروه را نجات می دهد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


4. ثور – Thor

خدای تندر که از افسانه ها گرفته شده زیرا مردی که بتواند در مقابل هالک ایستادگی کند یک خدا است نه یک انسان. او با کمک چکش خاص خود توانسته در نه قلمرو نظم را برقرار کند. ثور به عنوان پسر مورد علاقه اودین به دنبال عدالت، قدرت و تمام چیزی است که یک پادشاه می خواهد. حضور او در فیلم های مختلف درخشان بوده و اکنون می خواهد در مقابل تانوس ایستادگی کند. او از لحاظ قدرت فیزیکی و قدرت تندر، او قوی ترین انتقام جوی این فهرست است.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


3. ویژن – Vision

عضوی از انتقام جویان که یک بدن قدرتمند و یک ذهن هوشیار دارد که همانند کامپیوتر است. کسی که بتواند چکش ثور را بلند کند باید بسیار قدرتمند باشد. ویژن علاوه بر قدرت، مقاومت، و توانایی پرواز، می تواند با دستکاری تراکم اشیا را به حرکت درآورد. از آنجاییکه مغز کامپیوتری دارد می تواند هک کند. او با کمک سنگ زمان یکی از دو انتقام جوی این لیست است که سنگ بی نهایت را داراست. بنابراین در این لیست جایگاه خوبی دارد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


2. دکتر استرنج – Dr. Strange

با اطمینان می توانیم بگوییم که قدرت های دکتر استرنج در فیلم ها دست کم گرفته شده است. او یکی از قوی ترین جادوگران دنیای مارول است که گرچه در فیلم اول قدرت هایی داشت اما کافی نبودند. او توانایی دورآگاهی، سبک وزنی، ایجاد اشیای آسمانی و هنرهای رزمی را داراست، زیرا به کمرتاج آموزش می دهد. مبارزه اخیر او با تانوس نشان می دهد که با شمشیر هم میانه خوبی دارد زیرا به کمک آن با تایتان هم مبارزه کرد. اما از قدرت های جادویی او می توان به تغییر حقیقت، ابعاد و جهش اشاره کرد. او با کمک سنگ زمان می تواند زمان را هم دستکاری کند. اگر نبرد جدید او با تانوس پیروز باشد حتی با کمک سنگ های بی نهایت، بنابراین او یکی از قدرتمندترین شخصیت های این فیلم است که می تواند در صدر هم قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


1. اسکارلت ویچ – Scarlet Witch

قدرتمندترین جهش یافته دنیای مارول، که ققنوس جین گری پس از او در مقام دوم قرار می گیرد (در میان جهش یافته ها) و و گفته می شود که هرگونه رویارویی جادویی واندا و دکتر استرنج به یک گره منجر خواهد شد. قدرت های جادویی و جادوی آشوب برانگیز او آنقدر زیاد است که می تواند به عنوان میدان نیرو استفاده شود. از جمله توانایی های او عبارت است از سبک وزنی، دور آگاهی، دورجنبی و دستکاری حقیقت. توانایی آخر او مانند دکتر استرنج است. این جهش یافته به اندازه یک جادوگر قدرتمند است و در هر فرصتی این توانایی را نشان می دهد. اما یکی از چیزهایی که او را به قدرتمندترین انتقام جو تبدیل می کند نمایش قدرت هایش در فیلم جنگ بی نهایت است. جادوی او آنقدر زیاد است که می تواند سنگ بی نهایت را نابود کند و به همین دلیل از دکتر استرنج برتر است. پس با اطمینان می تواند گفت واندا ماکسیموف قوی ترین انتقام جوی دنیای مارول است.

همچنین بخوانید: راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس


بونوس

کایپتان مارول – Captain Marvel

و اما در نهایت کاپیتان مارول نیز به دنیای ابرقهرمانانی انتقامجویان وارد شد. البته او در برخی کمیک ها نیز در میان انتقامجویان دیده میشد تا اینکه سرانجام در جهان سینمایی مارول نیز تصمیم بر این شد که او را وارد تیم انتقامجویان MCU کنند. او تا به حال در 2 فیلم به نام های “کاپیتان مارول” و “انتقامجویان: آخر بازی” حضور داشته که ایفای نقش او بر عهده “بری لارسون” (Brie Larson) بوده است. اگر این فیلم ها را تماشا کرده باشید حتما متوجه قدرت نامحدود او شده اید. کارول دنورز به لطف برخورد با اشعه هایی که منشا آنها از سنگ های ابدیت بوده است، تبدیل به کاپیتان مارول شده و قدرت های بسیار زیادی را بدست آورده که از جمله آنها میتوان به آسیب ناپذیری، تغییر واقعیت، قدرت بسیار بالا، سفر های کیهانی و … اشاره کرد. در فیلم “انتقامجویان: آخر بازی” نیز شاهد بودیم که تنها کاراکتری که از نظر قدرت بدنی توانست بر تانوس غلبه کند کاپیتان مارول بود.

در نهایت طبق برنامه ای که کمپانی مارول برای تشکیل تیمی از ابرقهرمانان زن دارد، کارول دنورز نیز وارد جهان سینمایی شد تا لقب قوی ترین انتقامجو را به دوش بکشد. البته برخی طرفداران مارول و MCU هنوز بر سر قدرتمندترین ابرقهرمان به توافق نرسیده اند و بر سر نام هایی چون ثور، واندا و کاپیتان مارول بحث و کل کل دارند! اگر طبق فیلم ها بخواهیم قضاوت کنیم احتمالا کارول دنورز از ثور و واندا قوی تر خواهد بود، اما بهتر است که قضاوت ها بر اساس کمیک بوک ها انجام شود زیرا این شخصیت ها از کانال کمیک به سینما وارد شده اند.

گذشته از تمام این بحث ها، کارول دنورز اگر قوی ترین انتقامجو هم نباشد حتما در بین 3 نفر اول قدرتمندترین انتقامجویان جای خواهد داشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1155)

بستن فرم

  1. حسین ستوون

    خرداد 9, 1402

    چی صبر کن ببینم ثور چهارم ؟؟؟؟؟؟کاپیتان مارول اول؟؟؟؟؟ویژن جلوتر از هالک یا رضا یا رضا یا رضا کپ جلوتر از مرد اهنی ؟؟؟؟؟آ؟؟اونو باکس به زور باهم مرد اهمیت رو زدن تازه حالت ضعیفش با هالک باستر یا نانو نبود!!!!!!کوییک سیلور زیر پلنگ سیاه؟؟؟؟؟؟؟؟اقا رضا مربا رو کجا گذاشتیی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببینید روک بگم رتبه بندی اصلی اینه:
    ۱.اسکارلت ویچ
    ۲.استرنج(با سنگ زمان)
    ۳.ثور(اخر لاوو انند تاندر که هم میولنیر داشت هم استورم بریکر و هم بدنش رو فرم بود)
    ۴.کپ مارول
    ۵.آیرون من(با هالک باستر)
    ۶.هالک
    ۷.ویژن
    ۸.کپ استیو (با میولنیر)
    ۹.جوی انت من(انت من جنگ داخلی و پاپان بازی)
    ۱۰.کوییک سیلور
    ۱۱.پلنگ سیاه
    ۱۲.مرد عنکبوتی (با اختلاف کم نسبت به پلنگ سیاه)
    ۱۳.ماشین جنگ و باکی و فالکون تو یه رده
    ۱۴.بیوه سیاه
    ۱۵.هاکای
    دلایل خب ببینید واندا تو دکتر استرنج دو عملا ایلومیناتی رو زد که خب اینجوری میشه:بلک بولت و کپ مارول اونور اندازه دو تا کپ مارول این ور ، پروفسور ایکس اندازه ویژن اینور ،کپ کارتر اندازه کپ امریکا (بدون میولنیر)،مرد شگفت انگیز هم اندازه پلنگ سیاه اینور خب واندا سرجمع از اینا قوی تره که خب اینا سرجمع با اختلاف از ثور رتبه سه بالا ترن …..ثور هم میاد رتبه سه انیمیشن وات ایف سومین حالت قدرتمندش کپ مارول رو زد حالا اینفینیتی وار و لاو اند تاندر بماند…..استرنج هم با تایم ستون عملا از ثور قوی تره میاد رتبه دو چون دورمامو رو شکست داد ثور که….چهار هم خب طبیعطا کپ ماروله از هالک واضح قوی تره ….پنج هم که خب ایرون من با هالک باستر هالک رو زد ….شیش هم خب هالک از ویژن قوی تر بود تو عصر التران و از کپ هم قوی تره چون کپ درسته میولنیر رو داره اما قدرت بدنی دوام تجربه و مهارت ثور نداره که بخواد هالک رو شکست بده…..بین کپ و ویژن هفت و هشت هست که فکر کنم ویژن قوی تر باشه چون عملا باتوجه به اینکه می‌تونه میولنیر رو بلند کنه…..انت من هم خب از ویژن ضعیف تر بود از کپ هم احتمال خیلی زیاد ضعیف تر باشه چون اگه ویژن نمی‌توانست میولنیر رو برداره نبردمساوی بود پس خب ویژن جویانت من رو تو جنگ داخلی زد و پس با لاین حساب کپ کمی از انت من قوی تره و انت من میاد یکی زیرش …..بعد هم کوییک سیلور هست خب طبیعطا با توجه به سرعت بالایی که داره از تمام شخصیت های زیر خودش قوی تره….بعد پلنگ سیاه خب ببینید پلنگ سیاه یه فایت برابر و تا حدودی با کپ داشت به نفع خودش ولی مرد عنکبوتی یه فایت برابر و تا حدودی با کپ داشت به نفع کپ و باتوجه با اینکه تو فیلم های بعدی پلنگ سیاه کمی کمتر از مرد عنکبوتی ارتقاء پیدا کرد از اختلاف متوسط اختلافشون کم میشه……بعد ماشین جنگ وو فالکون و باکی توپ یه سطح بودن چندان فرقی باهم نداشتن……بیوه سیاه همین تو دو نبرد کمی از هاکای قوی تر بود…….

    پاسخ

  2. سرنوشت ساز

    شهریور 30, 1401

    مرد عنکبوتی چون تنها بازمانده است و یک سرنوشت خیلی بزرگی در انتزارشه

    پاسخ