راهنمای کامل سفر به پراگ

اگر از افرادی که تاکنون به این شهر سفر کرده‌اند سؤال کنید، تمام آن‌ها به شما می‌گویند که پراگ یکی از زیباترین شهرهای جهان است، که با کوچه‌های باریک و زیبایش فضای دل‌پذیری را به وجود می‌آورد. درواقع مانند این است که در دل قصه‌های پریان گیرکرده باشید. معماری آن بی‌نظیر است، آبجوی آن واقعاً لذت‌بخش است و قیمت‌های آن‌هم مناسب هستند. اما ازآنجایی‌که هزینه و قیمت‌های این شهر روزبه‌روز بیشتر می‌شوند پس بهتر است هرچه زودتر به این شهر سفر کنید. همچنین به دلیل وجود بار و کلوپ‌های مختلف و جمعیت دانشجو، شب‌های پراگ بسیار زیباست.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به پراگ به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از پراگ به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی پراگ
  • جاذبه‌های گردشگری پراگ
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های پراگ
  • شب‌های پراگ
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به پراگ به چه بودجه‌ای نیاز دارید

پراگ شهر خوبی است که هزینه‌های زندگی در آنجا چندان بالا نیست. البته در گذشته همه‌چیز ارزان‌تر بود، اما امروز هم در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا چندان گران نیست. به نظر ما بودجه روزانه 25-50 پوند کافی است. اما مخارج بیشتر یا کمتر از آن به خودتان بستگی دارد.

برای بازدید از پراگ به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

اگر وقتتان اندک است می‌توانید همه زیبایی‌های پراگ را در دو یا سه روز ببینید. البته اگر وقت بیشتری دارید، بهتر است از این شهر زیبا لذت ببرید.

زمان سفر به پراگ + آب‌وهوا

بااینکه آب‌وهوای پراگ در تابستان بسیار گرم است اما به‌طورکلی از مه تا سپتامبر حدود 70 درجه است. اوج جمعیت هم در ماه‌های ژوئن تا آگوست دیده می‌شوند بنابراین ماه مه تا سپتامبر برای سفر مناسب است.

زمستان‌های پراگ معمولاً سرد است و دمای هوا از 35 تا 25 درجه فارنهایت در نوسان است. اما ازآنجایی‌که کریسمس پراگ بسیار زیباست، می‌توانید در این ایام به پراگ سفر کنید.

نکات مثبت و منفی پراگ

پراگ مقصد خوبی به شمار می‌رود که همانند هر شهر دیگر نکات مثبت و منفی خود را دارد.

نکات مثبت

معماری. معماری شهری پراگ بسیار زیباست، پراگ ازجمله شهرهایی است که طی بمب‌گذاری‌های جنگ جهانی دوم آسیب ندید.

پل سن چارلز. این پل یکی از زیباترین پل‌های جهان است، به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام غروب آفتاب به بازدید از این پل بروید.

آبجو. در این شهر می‌توانید آبجوهای خوبی پیدا کنید. همان‌طور که می‌دانید مردم چک زیاد آبجو مصرف می‌کنند.

غذا. اگرچه شاید غذاهای پراگ چندان سالم نباشند، اما بسیار خوشمزه هستند (پر از گوشت و گوجه‌فرنگی).

شب‌های پراگ. اگر به دنبال جشن و مهمانی هستید، مقصد خوبی را انتخاب کرده‌اید.

نکات منفی

تجمع توریست‌ها. ازآنجایی‌که پراگ شهر زیبایی است بنابراین تعجبی ندارد که در آنجا توریست‌های بسیاری را ببینید. اما باید مراقب جیب‌برها باشید و به رستوران‌های توریستی که کیفیت چندانی ندارند، نروید.

قیمت‌های نه‌چندان ارزان. در پراگ قیمت‌ها چندان ارزان نیستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که قیمت‌ها همانند بوداپست یا کراکاو باشند. بااین‌حال همانند شهرهای بزرگ اروپا گران هم نیست. بنابراین می‌توانید کافه و رستوران ارزان پیدا کنید.

جیب‌برها. در پراگ به‌عنوان یک شهر توریستی جیب‌برهای زیادی دیه می‌شوند. همچنین تاکسی‌ها هم چندان قابل‌اعتماد نیستند. بنابراین بهتر است که از هتلتان بخواهید برایتان تاکسی بگیرد.

جاذبه‌های گردشگری پراگ

پراگ واقعاً زیباست. اگر در این کوچه‌های آن قدم بزنید، بخصوص در شب، شاهد زیبایی این شهر خواهید بود. علاوه براین، ازآنجایی‌که پراگ شهر کوچکی است، به‌راحتی می‌توانید از تمام دیدنی‌های آن بازدید کنید. در اینجا برخی از این جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر قدیم

پل چارلز

پل چارلز در سال 1357 ساخته‌شده و شاید زیباترین پل جهان باشد. این پل تنها راهی است که از شهر قدیم می‌توانید به قصر و رودخانه دسترسی پیدا کنید. پس حتماً به آنجا بروید.

میدان شهر قدیم

این میدان در شهر قدیم قرارگرفته است که ازآنجا می‌توانید برخی از جاذبه‌های شهر پراگ مانند کلیسای بانوی ما، برج ساعت و ساختمان شهر قدیم را ببینید. در اطراف این میدان کافه و رستوران‌های مختلفی وجود دارند.

کلیسای بانوی من

حتماً از این کلیسای زیبا و برج‌های زیبایش دیدن کنید.

ساختمان شهر و برج ساعت

این برج ساعت 600 ساله هزاران توریست را به سمت خود جذب می‌کند – که البته در میان آن‌ها دزد و جیب‌بر هم دیده می‌شوند.

موزه آثار دوره میانه

طرفداران هنر گوتیک حتماً از این موزه استقبال خواهند کرد.

شهر جدید

میدان ونسلاس

این بلوار زیبا قبلاً بازار فروش اسب بود اما امروزه یک منطقه خرید است. حتماً از مجسمه ونسلاس هم دیدن کنید.

خانه شهردار

خانه شهردار که به‌تازگی بازسازی‌شده است، یک اثر هنری زیبا به شمار می‌رود.

موزه موچا

آلفونس موچا هنرمند مشهور به دلیل طراحی پوسترهای هنرپیشه فرانسوی سارا برنهاردت، شهرت دارد.

قصرهای شهر

قصر پراگ

قصر پراگ بزرگ‌ترین قصر جهان است که شامل ساختمان‌های مختلف است، مانند: قصر سلطنتی پراگ، کلیسای جامع ویتوس، کلیسای سن جورج، و بسیاری از سازه‌های دیگر.

کلیسای جامع ویتوس

این سازه که بخشی از قصر پراگ است، یک اثر معماری بسیار زیباست که ساخت آن بیش از 600 سال طول کشید. برای بازدید از داخل این کلیسا باید علاوه بر بلیت اولیه، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

قصر لوبکوویز

این قصر بر روی زمین‌های قصر پراگ ساخته شده اما به خانواده لوبکوویز تعلق دارد، به همین دلیل بازدید از آن بهای جداگانه دارد. این قصر شامل کلکسیون و موزه لوبکوویز است (بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلکسیون خصوصی در جمهوری چک).

محله یهودی‌ها

گورستان قدیمی یهود

این گورستان قدیمی‌ترین گورستان یهودی‌ها در اروپا است که سنگ‌ها نوک‌تیز آن به قرن 15 تا سال 1786 تعلق دارند.

کنیسه قدیمی

این کنیسه نه‌تنها قدیمی‌ترین کنیسه اروپا است، بلکه قدیمی‌ترین کنیسه خارج از اسرائیل محسوب می‌شود.

خارج از شهر

قلعه Vyšehrad

این قلعه که در خارج از شهر پراگ و بر روی تپه قرار گرفته تا سال 1140 محل سکونت پادشاهان پراگ بوده، البته امروزه فقط به‌صورت خرابه است، اما نمای زیبای شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. مزیت دیگر این مکان این است که توریست‌های زیادی در آنجا دیده نمی‌شوند.

پیاده‌روی در پراگ

یکی از بهترین راه‌های بازدید و گردش در هر شهر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری است. همچنین می‌توانید از تورهای رایگان استفاده کنید که مناطق مختلف شهر را به شما نشان می‌دهند. البته برای داشتن خدمات بیشتر می‌توانید از تورهای غیر رایگان استفاده کنید.

غذا و نوشیدنی‌های ارزان در پراگ

ازآنجایی‌که جمعیت دانشجو در پراگ بسیار زیاد است بنابراین رستوران‌ها و کافه‌های ارزان در این شهر به‌وفور یافت می‌شوند.

نکته: تقریباً تمام رستوران‌های پراگ در روزهای تعطیل بین ساعت‌های 11 صبح تا 2 بعدازظهر تخفیف می‌دهند. البته ازآنجایی‌که منوها به زبان چک هستند، پس بهتر است از پیش‌خدمت‌ها سؤال کنید.

شب‌های پراگ

همان‌طور که قبلاً گفتیم پراگ در شب بسیار زیباست. علاوه برآن، به دلیل وجود قشر دانشجو و جوان و داشتن بار، کلوپ و کافه‌های بسیار، این شهر شب‌های زنده و زیبایی دارد که می‌توانید از آن لذت برده و خوش‌گذرانی کنید. حتی می‌توانید با کمتر از 2 دلار آبجو خریداری کنید.

خوابگاه‌های پراگ

در پراگ خوابگاه‌های خوبی یافت می‌شوند. هزینه اقامت در خوابگاه برای یک‌شب 9-25 دلار است، البته این هزینه در تعطیلات و آخر هفته افزایش می‌یابد. البته برای داشتن اتاق خصوصی باید 40-70 دلار هزینه کنید.

نکته: برخی از خوابگاه‌ها مخصوص برپایی مهمانی هستند، بنابراین پیش از رزرو حتماً این مورد را در نظر بگیرید.

وسایل نقلیه عمومی

پراگ برای پیاده‌روی بسیار مناسب است، به همین دلیل می‌توانید در شرایط ضروری از وسایل نقلیه استفاده کنید.

شبکه وسایل نقلیه در پراگ شامل اتوبوس، مترو و تراموا است که با قیمت مناسبی ارائه می‌شوند. فقط باید یادتان باشد که کارتتان دارای اعتبار باشد. با یک کارت مشترک می‌توان از همه این وسایل نقلیه استفاده نمود.

  • بلیت 30 دقیقه‌ای: 1 دلار
  • بلیت 90 دقیقه‌ای: 1.35 دلار
  • بلیت 24 ساعتی: 4.65 دلار
  • بلیت 3 روزه: 13.20 دلار
  • بلیت مخصوص فرودگاه و شهر: 2.76 دلار
  • تاکسی به فرودگاه: 22 دلار

سفر روزانه از پراگ

اگرچه پراگ اولین مقصد گردشگران در جمهوری چک محسوب می‌شود اما شهرهای زیبایی دیگری هم در این کشور وجود دارد که می‌توانید به آنجا هم بروید.

چسکی کروملوف

این شهر قدیمی همانند پراگ است اما به آن اندازه توریستی نیست. با یک سفر یک‌ساعته با اتوبوس و یا دو ساعت و نیمه با قطار می‌توانید به این شهر زیبا بروید و یک روز یا بیشتر در آن گردش کنید.

کوتنا هورا

این شهر قدیمی در 50 مایلی شرق پراگ قرار گرفته و عمده شهرت آن به دلیل وجود کلیسایی است که استخوان‌های بیش از 70000 نفر در آن جمع آوری شده‌اند.

الوموک

این شهر یکی از جواهرات باارزش چک است که ناشناخته باقی‌مانده است و گردشگران آن را نمی‌شناسند. اما به دلیل وجود جمعیت دانشجو، هزینه زندگی در این شهر پایین است.

کارلوسی وری

این شهر قدیمی و زیبا به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم از قرن ششم و معماری رنگارنگ شهرت دارد.

راهنمای کلی سفر

  • عبور غیرمجاز در پراگ ممنوع است و در صورت انجام آن حدود 40 دلار جریمه می‌شوید.
  • در ایستگاه‌ها کسی بلیت را تحویل نمی‌گیرد اما بازرسانی وجود دارند که بلیت را بررسی می‌کنند. در صورت نداشتن اعتبار باید 30 دلار جریمه پرداخت کنید. اما مراقب باشید که از بازرس کارت شناسایی بخواهید.
  • در خیابان سوار تاکسی نشوید. از آژانس‌های معتبر استفاده کنید و یا از هتل خود بخواهید برایتان تاکسی بگیرد. در هنگام سوار شدن از راننده بخواهید تاکسی‌متر را روشن کند. اما به‌طورکلی اگر نمی‌توانید به زبان چکی صحبت کنید، 50% باید بیشتر پرداخت کنید.
  • اگر می‌خواهید سوغاتی خریداری کنید، باز مسیر مابین پل چارلز و میدان شهر قدیم خرید نکنید، کافی است چند خیابان آن‌طرف‌تر بروید تا همان اجناس را با نصف قیمت خریداری کنید.
  • اپراهای پراگ مشهور هستند، بنابراین حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم