معرفی سری انیمه Monogatari؛ سبکی متفاوت از انیمه

اگه فکر میکنین انیماتورهای سازنده‌ی انیمه هیچوقت خلاقیتی برای ساخت یک انیمه از خودشون نشون نمیدن و اینکه انیمه‌ها یک سری سکانس‌های تکراری هستن که فقط راوی‌های متفاوتی داره، بهتون دیدن انیمه Monogatrai رو پیشنهاد میکنم. این انیمه کلی نو‌آوری‌های جدید توی ساختن انیمه داشته. با پروشات همراه باشید.

خلاصه داستان

“کویومی آراراگی” دانش آموز سال سوم دبیرستان از یک حمله‌ی خون آشام جون سالم به در میبره؛ البته به کمک “اوشینو” یک مرد عجیب و غریب که در یک مدرسه متروکه زندگی میکنه. البته با اینکه آراراگی خون آشام نشد و انسان باقی موند اما هنوز بعضی از ویژگی‌های خون‌اشام‌ها رو داره مثل سریع خوب شدن زخمهاش یا بینایی فوق‌العاده؛ با این حال آراراگی تلاش میکنه زندگیش رو به عنوان یک دانش آموز معمولی ادامه بده. ولی اتفاق‌هایی که میافتن هرکدوم به نوعی باعث میشن که اراراگی بخواد به کسایی که مثل خودش که به مشکل برخوردن کمک کنه.

وقتی که یکی از همکلاسی‌های آراراگی به اسم “هیتاگی سنجوگاهارا” از پله‌ها میافته و آراراگی اون رو میگیره، متوجه میشه که سنجوگاهارا بی‌وزنه. بعد از اینکه آراراگی به سنجوگاهارا پیشنهاد میده تا کمکش کنه. سنجوگاهارا کمکش رو رد میکنه اما آرارگی بیشتر از این حرفا میخواد به سنجوگاهارا کمک کنه.

ژانر: عاشقانه، رمزآلود، خون آشام، ماوراءالطبیعی

رده بندی سنی:  R

بررسی

این انیمه از روی رمانی با همین اسم ساخته شده. داستان این انیمه اپیزودیک، یعنی هر قسمت، داستان آرارگی با یکی از افرادی که به مشکل‌های عجیب غریب میخوره و کمک‌هایی که به اون فرد میکنه است. داستان از جای خوبی شروع میشه و آرت انیمه از جالب‌ترین‌ها و هیجان انگیزترین آرت‌های انیمه است. مطمئنا سبک ساخت انیمه از باقی انیمه‌ها متفاوت و همین تازه بودنش باعث جذابیت انیمه شده. موقعی که انیمه رو میبینین احساس میکنین هر سکانسش به شدت خالیه. سازندگان انیمه واقعا هیچ تلاشی نکردن که پس زمینه‌ای برای انیمه طراحی کنن. فقط عناصر لازم در هر سکانس رو میبینید. در کل این انیمه با بودجه‌ی کمی ساخته شده اما حتی با این بودجه کم تونسته به خوبی به یک انیمه خوب تبدیل بشه. بعضی وقتا فن سرویس‌های انیمه زیاده از حد و کمی غیر قابل تحمل میشه. اما مطمئنا انیمه‌ی خوبیه برای مواقعی که دوست دارین انیمه رو با یک سبک دیگه ببینین.

معرفی شخصیت‌ها

Hitagi Senjougahara

هیتاگی دختری که ضعیف به نظر میرسه و یک بیماری بدون درمان داره. اون همکلاسی آراراگیه. وقتی که سال اول دبیرستان بود با یک خرچنگ مرموز مواجه شد بعد از اون اتفاق تقریبا بی وزن شد. از زمان بی وزن شدنش ارتباطش رو با بقیه قطع کرد و هرکسی که رازش رو کشف میکرد تهدید میکرد تا رازش رو فاش نکنن.


Koyomi Araragi

کویومی آراراگی دانشآموز سال سوم دبیرستان که از حملهی یک خون آشام جون سالم به دربرده. اما بخشی از قدرتهای خونآشامی رو هنوز داره. میتونه توی تاریکی ببینه، چشماش موقعی که عصبانی میشه قرمز میشن و خیلی سریع زخمهاش خوب میشه. اون از نور خورشید میترسه حتی با اینکه دیگه روش اثری نداره.

کویومی یک آدم آروم و آسونگیره و تنها دوستش در مدرسه سوباسا هانکاوا است. دانشآموز ضعیفیه و نمرههاش روی مرزنشخصیت نجیبی داره برای همین هیتاگی بهش علاقمند میشه. اون حاضره به قیمت جونش به بقیه کمک کنه. به همین دلیل همهی دخترایی که کویومی بهشون کمک کرده علاقهی خاصی نسبت بهش پیدا کردن. اون در مورد مشکلاتش با مایویی و شینوبو و یوتسوگی راحتتر از بقیه میتونه صحبت کنه.


Tsubasa Hanekawa

عبارت مورد علاقهاش اینه: من همه چیز رو نمیدونم، فقط چیزی رو میدونم که بلدم.

اون همیشه توی یونیفورم مدرسهاش دیده میشه، حتی زمانی که بیرون از مدرسه است. هانکاوا همکلاسی آراراگیه و علاوه بر نماینده کلاس بودن شاگرد ممتاز کلاس هم هست. آراراگی اون رو به این صورت توصیف میکنه: رئیس همهی نمایندههای کلاسها.


Mayoi Hachikuji

مایویی شاگرد کلاس پنجم دبستان. همیشه یک کولهپشتی به پشتشه. مایویی متناسب با سنش رفتار میکنه؛ همیشه  شاد، پرانرژی و کنجکاوه. اون کلی اشتباه لپی داره و همیشه فامیلی کویومی رو اشتباه صدا میزنه. به راحتی به غریبهها اعتماد نمیکنه.


Meme Oshino

اوشیونو یک مرد میانسال که توی ساختمان متروکهی یک مدرسه زندگی میکنه. اون یک متخصص در زمینهی ارواح و موجودات عجیب غریبه و مشکلات کویومی و بقیه رو حل میکنه. معمولا از کسی برای حل مشکلش پول نمیگیره و به آدمهایی که ذات خوبی دارن رایگان کمک میکنه.

اوشینو فارغ التحصیل مطالعات شینتو در کالجه؛ اگرچه هیچوقت دنبال این نبوده که یک روحانی مذهب شینتو بشه اما میتونه از عهده کارهایی که یک روحانی شینتو انجام میده به خوبی بربیاد.

صداگذاران شخصیت‌ها

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظرات و پیشنهاداتتان هستیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم

  1. Hy

    مرداد 18, 1401

    از کجا میشه دیدش

    پاسخ