مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

امروز ما می خواهیم درباره دو ابرقهرمان کتاب های کامیک صحبت کنیم. در سمت سیاه شاهد ناجی گاتهام هستیم و در سوی قرمز شاهد سرباز گوش به زنگ نیویورکی. اگر درباره محبوبیت این دو صحبت کنید، محبوبیت هیچ کدام از دیگری کمتر نیست. اما دراینجا می خواهیم درباره قدرت صحبت کنیم. می خواهیم بدانیم در یک مبارزه رودررو چه کسی پیروز می شود. گرچه درباره هرکدام از آن ها چندگانه های مختلف ساخته شده و با توجه به اینکه از دو دنیای متفاوت (یکی DC و دیگری مارول) هستند، می دانیم که فرصت رویارویی این دو وجود ندارد، اما وظیفه خود دانستیم که در اینجا این دو را در مقابل هم قرار داده و این سناریو را در ذهن خود خلق کنیم. بنابراین در اینجا هستیم. اگر می خواهیم بدانید در مبارزه این دو کدام یک پیروز می شوند، این مقاله را بخوانید. با پروشات همراه باشید.

بتمن

شوالیه تاریکی. بزرگ ترین کارآگاه جهان، طراح بزرگ و خیلی چیزهای دیگر. بتمن تنها یک شخصیت نیست. نماد امید، رستگاری، برخاستن و ناجی کودکان و بزرگسالان است. بتمن از آن شخصیت هایی است که با خواندن کامیک آن یا تماشای فیلمهایش با او همزادپنداری می کنید. او جنبه خیر و شر را به ما یادآوری می کنید. این انتخاب خودمان است که یکی را برگزیده و در آن مسیر برای بقا تلاش کنیم.

شاید تصور کنید بن افلک این نقش را خوب بازی نکرده است. در حقیقت هیچ بازیگر مرد دیگری نمی توانست ویژگی های متفاوت بتمن را در کنار هم نشان دهد. چه وال کیلمر باشد چه مایکل کیتون، در هر صورت همه آن ها تنها یک بخش از شخصیتش را نشان می دادند. کریستین بیل توانست بخشی از شخصیت او و نبوغ خالصش را نشان دهد. بن افلک، از سوی دیگر، جنبه وحشیانه و تاریک بتمن را نشان می دهد، بخشی که پس از مرگ والدینش بروز داده و هرگز او را رها نکردند. بتمن بن افلک همچنین نشان می دهد که او برای رسیدن به خواسته اش می تواند چقدر بی رحم و ظالم باشد. او برای دستیابی به تعادل و کنترل بر دنیای خود بدون توقف حرکت کرده و حتی درصورت بروز اشتباه هم از پا نمی ایستد.

مرد عنکبوتی

“تارهای دروغ بازگشته اند. در قسمت بعدی می بینید که ابرقهرمان موردعلاقه تان چگونه با قتل بهترین دوستش ماری جین واتسون کنار می آید. آیا مرد عنکبوتی می تواند بهای جرایمش را بپردازد؟”

مرد عنکبوتی برخلاف بتمن، نماد کامل تمام مشکلاتی است که یک نوجوان معمولی ممکن است از کودکی تا نوجوانی با آن رو به رو شود. زمانی که دوست داشتیم دلیل و نحوه انجام کارهایمان را به همه توضیح دهیم. پتر پارکر شرایطی را دارد که هر نوجوانی در سن او دوست دارد داشته باشد. یک خانواده مسئول، یک دختر جذاب که دوستش دارد، و یک قدرت نامحدود و ابدی. بله مرد عنکبوتی هم با درد آشناست. نه دردی که بتمن می شناسد بلکه یک درد متفاوت. او در کودکی والدین اش را از دست داد و با نبوغ خود سعی می کند در جهانی زندگی کند که تنها به چیزهای بزرگ بها می دهد نه چیزهای معمولی. او که می داند با این قدرت کسی او را درک نمی کند  تصمیم می گیرد به مردم بدشانس تر از خودش کمک کند. پتر پارکر که اشتباهی نکرده از بسیاری از مردم اطرافش خوش شانس تر است. با این حال تصمیم می گیرد در تنهایی زندگی کند تا در مقابل شرارت از حق و انصاف طرفداری کند. از این نظر می تواند شبیه بتمن باشد.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

یک نابغه متفاوت

همانطورکه گفتیم مرد عنکبوتی تفکر عمیق تری دارد. پتر در یک آزمایشگاه بود که یک عنکبوت او را گزید و قدرت ابرقهرمانی را به او بخشید. پتر از کودکی به آزمایش های علمی علاقه داشت و ثابت شده است که فرمول تارهای عنکبوتی و تیر تارمانند را خودش طراحی کرده بود. و همه این ها زمانی رخ می دهد که نوجوان بود. نظرتان در این باره چیست؟

از سوی دیگر بتمن یک همه چیزدان است که می تواند به هر مشکلی نزدیک شده و آن را به راحت ترین شکل ممکن حل کند. بروس با گذشت سال ها از ثروت و تاثیرش استفاده کرده تا سلاح ها و تکنولوژی را خلق کند که دسترسی به آن مشکل است. و با کمک دانش خود این ابزار را به نفع خود استفاده می کند. بروس پس از مرگ والدین اش، گم شده و در جستجوی رستگاری و صلح است. او در این میان تحت سرپرستی رأس‌الغول و لیگ قاتلان با تکنیک های مختلف مبارزه آشنا می شود. بتمن روان شناسی خوانده و در ارتباط با مردم متخصص است. او با دشمنانش بازی ذهنی انجام داده و آن ها را از خود می ترساند. او با سختکوشی این کار را انجام نمی دهد بلکه با هوشمندی اش انجام می دهد.

به طور کلی، پتر پارکر و بروس وین هوش برابری دارند که بدون وجود لباس مخصوص خود نیز از بقیه متفاوت اند. اما آیا نوع تفکر آن ها مشابه است؟ پاسخ دادن به این سوال مشکل است. یکی در زمینه فیزیک، زیست شناسی و شیمی تخصص دارد و دیگری بهترین کارآگاه جهان است. نمی توان پرتقال را با سیب مقایسه کرد، مگر نه؟ پس بیایید ما هم این کار را نکنیم. این نبرد توانایی ها نیست، نبرد اراده است.

نبرد قرن

با این حال این دو ابرقهرمان به همان اندازه که شبیه هستند، تفاوت هایی هم دارند که آن دو را از هم متمایز می کند. شاید بتمن و مرد عنکبوتی آغاز یا مسیر مشترک داشته باشند، اما رفتارها و ذات آن ها کاملا متفاوت است. درحالی که بتمن پشت سایه ها پنهان شده و تاریکی را همراه خود کرده،، مرد عنکبوتی تلاش می کند در سایه طنز و کنایه خودش را ثابت کند. مرد عنکبوتی از خنده لذت برده و با وجود قدرت و توانایی اش گاهی از دشمن شکست می خورد. از سوی دیگر، بتمن همیشه جدی بوده و به کارش متعهد است. او با جدیت به مبارزه با جنایات، تحقیقات و کارهای کاراگاهی خود می رسد، حتی اگر لباس مخصوص خود را نپوشد بازهم گویی ماسک به صورت دارد. و برتر اینکه شاید هرگز لبخند بتمن را نبینیم. درحالی که مرد عنکبوتی تمام قلب است. و بتمن تماما مغز است و هیچ احساسی ندارد. حداقل در ظاهر.

زمانی که از سبک مبارزه سخن می گوییم، مردعنکبوتی همیشه برای شکست دشمن خود نقشه ای در سر دارد. مرد عنکبوتی یک فرد برونگراست و دوست دارد در لحظه فکر کند. درحالی که بتمن پیش از مبارزه خوب فکر کرده و آماده می شود. بتمن شخصیتی است که درصورتی که هرکدام از اعضای لیگ عدالت از مسیر خود خارج شوند به آن ها کمک می کند. او حتی یک بار نقشه کشید تا تمام اعضای لیگ عدالت را از میدان خارج کند، حتی خودش را. آیا می توان از او پیشی گرفت؟ احتمالا نه.

مطمئنا در مبارزه رودررو بتمن پیروز می شود. شاید مرد عنکبوتی راه مبارزه را بلد باشد، اما این بتمن است که همیشه نقشه دارد و بی گدار به آب نمی زند. در حقیقت شکست دادن مرد عنکبوتی برای بتمن اصلا دشوار نیست زیرا او همیشه خطر را پیشبینی کرده و برای آن نقشه دارد. ذهن هوشیار او و جدیتش به او توانایی می دهد که می تواند هرکسی را شکست دهد، حتی مرد عنکبوتی را. اشتباه نکنید. بدون شک مرد عنکبوتی یکی از قوی ترین و محبوب ترین ابرقهرمان های خلق شده است. اما سوپرمن هم چنین است و بتمن بارها سوپرمن را شکست داده است، حتی بدون کریپتونیت. کسی که با چند کلمه می تواند سوپرویلن کهکشانی مانند دارک ساید را شکست دهد، می تواند به راحتی شخصیتی مانند پتر پارکر را نیز شکست دهد. اگر موافق نیستید، با بتمن تماس بگیرید. شاید این موضوع را به شما بفهماند!


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (406)

بستن فرم

  1. مسعود

    خرداد 8, 1402

    یعنی حال بهم زن تر از بتمن هیچ شخصیتی نیست… طرف هیچ پوخی نیست فقط طرفداراش الکی الکی گندش کردن… بس کنید بابا تعصبو… مرد عنکبوتی بتمن رو له میکنه

    پاسخ

  2. کسری هخامنشی

    بهمن 9, 1401

    با احترام کاملا مخالفم. بنظرم تو نبرد فیزیکی مردعنکبوتی بیشترین شانس رو برا شکست دادن بتمن داره.یه خصوثیت مهم رو اصلا نگفتی و اونم (اسپایدی سنس ، حس عنکبوتی) اسپایدی هستش. بتمن هر نوع گجتی رو هم برا مخفی کاری علیه اسپایدی داشته باشه اما بمحض حمله با حس عنکبوتی مواجه میشه و خیلی راحت حملش خنثی میشه. شما خودت تحقیق کن تو تموم سایتای مقایسه ای که نبرد این دو تارو به تصویر کشیده سر آخر مردعنکبوتی پیروز میشه. بتمن بدون شک مبارز عالیه فراموش نکنیم بتمن قدرت فرابشری نداره و مثل اسپایدی سریع و فرز نیست چون لباسش و زرش سنگین تر از لباس اسپایدی هستش هرچقدر هم چابک باشه بازهم مرد عنکبووی از اون سریعتره و کافیه بتمن رو اسیر تار عنکبوت کنه. تپام شدس. با احترام به تمام دی سی فن ها من خودم مارول فنم شما اگه کمیک های اسپایدی رو بخونی میبینی عملا مرد عنکبوتی با همین گجتای سادش اما با اتکا به هوش ذکاوت و ایجاد جنگ روانی با کنایه و خنده به ترتیب تنهایی ویلین هایی رو شکست داده که خیلی خیلللیییی قویتر از بتمن بودن. نمونش دکتر دوم. خواهشا نگاه اغراق امیز و تعصبی به بتمن نداشته باش. من با وجود اینکه اسپایدی فنم تموم کمیک های وِب هِد رو خوندم و با صراحت میگم اسپایدی برنده ی مبارزه ی تن به تن هستش.

    پاسخ

    • ریچاردز در پاسخ به کسری هخامنشی

      بهمن 15, 1401

      وات ؟بتمن دوره های رزمی زیادی رو طی مرده با اینکه مرد عنکبوتی خیلی زور بازو داره ولی این فقط برای کمیکه جانم
      گودبای

      پاسخ

  3. مسعود

    آبان 17, 1401

    به جرات میتونم بگم بتمن متعصب ترین طرفدارهارو داره… اقا محبوبیت یک کارکتر ربطی به قدرتش نداره… در نبرد کپ و بتمن… کپ میترکونه… درنبرد اسپایدی و بتمن اسپایدی میترکونه… در نبرد دردویل و بتمن دردویل میترکونه.. اما طرفدارهای متعصب همیشه درصحنه.. نمیخان ببینن بعد جالبه بقیه رو متعصب و خودشونو عالم به علم میدونن.. جم کنید بابا یه مشت بچه طرفدار… بتمن خر کیه… عشق فقط اسپایدی

    پاسخ

  4. امیر

    شهریور 11, 1401

    دادا خدایی اگه پیشرفتگی مرد آهنی بگیم ی چیزی ولی به بتمن راحت میشه نزدیک شد ومرد هانی فقط لازم ب نزدیک شدنه که نزدیک بشه بتمن میخاد چیکار کنه

    پاسخ

  5. علی ازاد

    شهریور 2, 1401

    ایناییی ک میگیددد بتمن تلاش و ایناااا اگر پول ددیی اسمشو تلاش میزاریدد بتمن ادم تلاش گری بودی خیلی فرق بین اونیه ک تو قصر بزرگ شده با اونی ک تو فقز بزرگ شده و برای پول در اووردن روزنامه فروشی کرده بخوای حرف از تلاش بزنی بتمن کللللل قدرتشو پول و تجهیزاتش بهش داده خودش تو فیلمش میگ قدرت من پولم نمیگ هوشم یا چیز دیگ یعنی بذشدت وابسته ب پول برشکست بش بتمنی هم نخواهیم داشت بعد از لحاظ چابکی قدرت بدنی اصلا ب اسپایدرمن نمیخوره برا اینک با چهار تا حشره پرمنده تو زک اسنایدر بجنگ تفنگ گرفته بود دسش بعد با اسپایدرمنی ک همزمان با شیش تا کله گنده میجنگ بتمن هیچ جوره قابل قیاس نیست اصلا با اسپایدر من

    پاسخ

  6. طه یوسفی

    بهمن 21, 1400

    بتمن انسان ولی ی قدم از همه ابرانسانا جلوتره و شخصیت کاریزماتیک خاصی داره بردن هم به اینه با قدرتی که خودت بدستش آوردی و تلاش کردی ببری نه با نیش عنکبوت و بماند که اسپایدر من بواسطه دوستی بقیه ابرقهرمانا عملا شده سوپر من و یهو دیدی زد رو دست دکتر فیت و کاپیتان آمریکا .

    پاسخ

  7. مبین

    دی 16, 1400

    واقعا کجا دیدی بتمن بدون کریپتون سوپرمن رو شکست بده نه بگو کجا ما هم ببینیم تاحالا ۴ تا نبرد داشتن تو سایت viobio برید ببینید سه تا رو سوپرمن برده یکیشو بتمن فقط و فقط با کمک کریپتون برد

    پاسخ

  8. ابوالفضل

    شهریور 6, 1400

    اصلا تو کتم نمیره بتمن ی کنگ فو کاره ب زور ی وزنه هزار گرمی رو بلند میکنه ولی مردعنکبوتی ب راحتی 25 تن رو بلند میکنه شما از قدرت های این دوتا کاملا برابر نمیدونید مقاله ننویسید بتمن تونست سوپر من رو شکست بده چون اون نقطه ضعف داشت کیریپتون مردعنکبوتی چی میخواد کنه با تیر بزنش مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 رو ببینید میبینید مثل اب خوردن از تیر ها جا خالی میده پس تفنگ و هر چیز دیگه ای هم بدرد بتمن نمیخوره و کاملا شکست میخوره

    پاسخ

    • دکتر منهتن در پاسخ به ابوالفضل

      شهریور 6, 1400

      اگه سلاح هاشو بیاره که کار اسپایدرمن تمومه

      پاسخ

      • بنده خدا در پاسخ به دکتر منهتن

        شهریور 9, 1400

        دلیلم رو توی صفحه ۴ گفتم. بخونید تا متوجه بشید و اینقدر تعصب نداشته باشی!

        پاسخ

        • دکتر منهتن در پاسخ به بنده خدا

          شهریور 10, 1400

          من متعصب نیستم نکنه میخوای بتمن با کت و شلوار بیاد جلوی اسپایدرمن؟؟!خب از سلاحاش استفاده میکنه مثل بت موبیل و زره هاش

          پاسخ

      • s,m,p در پاسخ به دکتر منهتن

        شهریور 9, 1400

        توی صفحه سوم هرچی دلیل بود آوردم.میتونی ببینی جناب!

        پاسخ

        • دکتر منهتن در پاسخ به s,m,p

          شهریور 10, 1400

          جناب بنده هم دلیل دارم در سینما اسپایدرمن در کمیک بتمن میبره چون تسلیحات بسیار داره وومهارت مبارزه قدرتمند

          پاسخ

          • s,m,p در پاسخ به دکتر منهتن

            شهریور 11, 1400

            هیچوقت نه من و نه شما نمیتونیم بگیم چه کسی میبره،فقط پیش بینی میکنیم.از اون جایی که توی این مقاله اومدن مردعنکبوتی رو بد و ضعیف جلوه دادن من هم توضیحاتم رو دادم تا همه بفهمن مردعنکبوتی هم قدرت داره

            پاسخ

          • بنده خدا در پاسخ به دکتر منهتن

            شهریور 11, 1400

            دیگه باید قبول کرد که توی مبارزه تن به تن مردعنکبوتی میبره،سرعت فوق بشری داره به حدی که توی یکی از کامیک ها با یه دستکش مخصوص جلوی یک گلوله رو گرفت ،استقامت ابر انسانی و قابلیت زود درمانی هم که داره
            دیگه چی؟

            پاسخ

            • دکتر منهتن در پاسخ به بنده خدا

              شهریور 11, 1400

              کافیه زره های بتمنو بشناسی با یکدونش تونسته یک بمب اتم رو متوقف کنه !!به نظرتون کار کوچیکیه؟؟؟ خب بتمن اگه از سلاح هاش استفاده کنه میبره

              پاسخ

              • امیرمحمد در پاسخ به دکتر منهتن

                مهر 12, 1400

                بتمن خودش هیچ قدرتی نداره ولی مردعنکبوتی داره ولی بازم بتمن رو با زره شکست میده مردعنکبوتی لباس های آهنی خیلی پیشرفته داره که آیرون من براش درست کرده با اون راحت میتونه بتمن رو شکست بده

                پاسخ

                • آریا در پاسخ به امیرمحمد

                  آذر 30, 1400

                  مرد عنکبوتی هم وسایلشو دربیاره که کار شاخی نمیتونه بکنه فقط از در و دیوار میره بالا😂
                  البته من خودم عاصق مرد عنکبوتی هم هستم ولی بتمن یه درجه بالاتره

                  پاسخ

                  • Hesamixe در پاسخ به آریا

                    دی 3, 1400

                    خب اگ جفتشون لباساشونو در بیارن ک عنکبوتی میزنه😐چون بتمن فقد روش جنگیدن بلده ولی مردعنکبوتی قدرت ابرانسانی داره .

                    پاسخ

      • حسام در پاسخ به دکتر منهتن

        آذر 15, 1400

        داره میگ رو در رو ینی بدون سلاح . قطعا مردعنکبوتی میزنه

        پاسخ

      • حسام در پاسخ به دکتر منهتن

        آذر 15, 1400

        لحن متعصب بودنت از اول نوشته معلوم میشد . همون اول ک نوشته بودی بهترین هوششون باهم برابره و نوشتی مردعنکبوتی از دشمناش شکست میخوره متوجه شدم چقد تعصبیی و طرفدار بتمنی😐😂اگ ب سلاح باشه ک مردعنکبوتیم با لباس نسخه ی مرداهنیش میزنه بتمنو

        پاسخ

        • بتمن در پاسخ به حسام

          بهمن 28, 1400

          زره هایی مثل (فاینال بت سوئت رو نمیگی؟؟؟)خیلی متعصبی بتمن با زره ی هل بت دارکساید رو شکست داد

          پاسخ

      • ali در پاسخ به دکتر منهتن

        خرداد 7, 1401

        مرد عنکبوتی هم صاحب صنایع پارکر بوده با نبوغ خودش نه با ارث بابا میفهمی با نبوغ بتمن فقط یه کاراگاهه سلاحاشو خودش نمیسازه ولی اسپایدی خودش تار افکن ها و سلاحاشو خودش ساخته

        پاسخ

    • آریا در پاسخ به ابوالفضل

      آذر 30, 1400

      ببین عزیز من
      بتمن فقط به سلاحو ایناش که نیست
      بتمن تقریبا کل لیگ عدالتو نابود کرد به صورت غیر مستقیم
      راس الغول نقشه های بتمن برای نابودی تک تک اعصای جاستیس لیگ رو دزدید
      بتمن برا نابودی خودش ام نقشه کشیده
      بعد نمیتونه یه نقشه برای نابودی پیتر پارکر افسانه ای بکشه
      بعد شما هایی که میگین بتمن باید بدون سلاح بجنگه تا مشخصدبشه مرد عنکبوتی هم باید شوتر های پرتاب تارشو در بیاره. درکل بتمن قوی تره

      پاسخ

      • بنده خدا در پاسخ به آریا

        آذر 30, 1400

        آخه وقتی شناختی از اسپایدرمن نداره چجوری میخواد براش نقشه بکشه؟؟؟؟
        بره توی گوگل سرچ کنه؟؟؟
        در ضمن مردعنکبوتی به وب شوتر هاش برای مبارزه نیاز نداره.توی مبارزه تن به تن بتمن از اسپایدرمن قویتره اما اسپایدرمن هم توی دنیای کامیک میتونه ۲۰ تن رو بلند کنه(این تایید شده)پس طبیعتا مردعنکبوتی هم چیزی از بتمن کم نداره
        ولی من خودم به شخصه بتمن رو پیروز این نبرد میدونم

        پاسخ

  9. مهدی

    مرداد 1, 1400

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  10. مهدی

    مرداد 1, 1400

    به نظرم اثلا با نگاه درستی به موضوع نگاه نکردید و فقط ویژگی های این دو نفر رو با هم مقایسه کردید در صورتی که اگر بتمن و مرد عنکبوتی رو در روی هم قرار بگیرند بتمن اثلا مرد عنکبوتی و توانایی هایش را نمیشناسد که بخواهد برایش نقشه بکشد و اگر بخواهیم اخرین نسخه های این دو را در نظر بگیریم می بینیم که مرد عنکبوتی هم دارای تکنولوژی پیشرفته تر مانند لباس نانو ای شک برغی تحمل فضا و زیر اب و چندین نو سلاح مختلف و ارتش ربات های جنگنده فضایی که از مرد اهنین به او ارث رسیده و از همه مهم تر قدرت های فرا طبیعی او است که از همه لحاض به جز قدرت بدنی با سوپر من برابری می کند مانند قدرت دید و شنوایی و حس عنکبوتی ولی با تمام حرف های من و نویسنده مقایسه کردن انها باهمدیگر و در نهایت برتری دادن یکی به دیگری ظلم اشکار به نفر دیگر است چون اتفاقی که بعد از رویا رویی می افتد کاملا غیر قابل پیش بینی است و مطمعنا برنده در جنگ رو در رو مشخص نمی شود و کسی که زرنک باشد و خنجر را از پشت فرو کند و یا از کمک دیگران استفاده کند برنده است

    پاسخ

  11. Artan

    تیر 29, 1400

    خب نبرد خیلی سختی است و باید بگم بتمن برنده این نبرد است

    پاسخ

  12. پرهام

    تیر 28, 1400

    سلام مقاله اطلاعاتش خوب بود ولی اونی که این مقاله نوشته طرفدار بتمن بوده اینو مطمئن هستم یه قسمت میاد این دو قهرمان در مقابل هم میجنگند خیلیا میگن بتمن تجهیزات خفن تری داره ولی اسپیادرمن هم مثل قدیم نیست اونم تجهیزات تونی استارک رو داره الان اوضاع فرق کرده البته بتمن هوش بیشتری داره و اونایی که میگن بتمن خیلیارو شکست داده در جوابشون باید بگم ربطی نداره چون بت من سوپرمنو شکست داده ولی سوپر من هم خیلی وقتا حتا تو ۵ دقیقه مبارزه بتمن رو راحت شکست داده پس این موضع برای تمام قهرمانا اینجوریه یه وقتایی این میبره یه وقتایی اون به دلایل مختلف ولی من دوست دارم تونی استارک و کاپیتان امریکا دوباره برگردن و اینکه یه فیلم ساخته بشه انتقام جویان با لیگ عدالت دنیارو نجات بدن خیلی جالب میشه

    پاسخ

    • Hesamixe در پاسخ به پرهام

      دی 3, 1400

      با نظریه ی ممکنه هرکدومشون اون یکی دیگرو بزنه کاملا موافقم ولی با بعدش ک گفتی یه همچین فیلمی بسازن باید لگم مضخرف ترین کراس اور تاریخ میشه . فضای دارک دی سی و فضای متنوع مارول اصلا به هم نمیاد هیچیش

      پاسخ