مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

امروز ما می خواهیم درباره دو ابرقهرمان کتاب های کامیک صحبت کنیم. در سمت سیاه شاهد ناجی گاتهام هستیم و در سوی قرمز شاهد سرباز گوش به زنگ نیویورکی. اگر درباره محبوبیت این دو صحبت کنید، محبوبیت هیچ کدام از دیگری کمتر نیست. اما دراینجا می خواهیم درباره قدرت صحبت کنیم. می خواهیم بدانیم در یک مبارزه رودررو چه کسی پیروز می شود. گرچه درباره هرکدام از آن ها چندگانه های مختلف ساخته شده و با توجه به اینکه از دو دنیای متفاوت (یکی DC و دیگری مارول) هستند، می دانیم که فرصت رویارویی این دو وجود ندارد، اما وظیفه خود دانستیم که در اینجا این دو را در مقابل هم قرار داده و این سناریو را در ذهن خود خلق کنیم. بنابراین در اینجا هستیم. اگر می خواهیم بدانید در مبارزه این دو کدام یک پیروز می شوند، این مقاله را بخوانید. با پروشات همراه باشید.

بتمن

شوالیه تاریکی. بزرگ ترین کارآگاه جهان، طراح بزرگ و خیلی چیزهای دیگر. بتمن تنها یک شخصیت نیست. نماد امید، رستگاری، برخاستن و ناجی کودکان و بزرگسالان است. بتمن از آن شخصیت هایی است که با خواندن کامیک آن یا تماشای فیلمهایش با او همزادپنداری می کنید. او جنبه خیر و شر را به ما یادآوری می کنید. این انتخاب خودمان است که یکی را برگزیده و در آن مسیر برای بقا تلاش کنیم.

شاید تصور کنید بن افلک این نقش را خوب بازی نکرده است. در حقیقت هیچ بازیگر مرد دیگری نمی توانست ویژگی های متفاوت بتمن را در کنار هم نشان دهد. چه وال کیلمر باشد چه مایکل کیتون، در هر صورت همه آن ها تنها یک بخش از شخصیتش را نشان می دادند. کریستین بیل توانست بخشی از شخصیت او و نبوغ خالصش را نشان دهد. بن افلک، از سوی دیگر، جنبه وحشیانه و تاریک بتمن را نشان می دهد، بخشی که پس از مرگ والدینش بروز داده و هرگز او را رها نکردند. بتمن بن افلک همچنین نشان می دهد که او برای رسیدن به خواسته اش می تواند چقدر بی رحم و ظالم باشد. او برای دستیابی به تعادل و کنترل بر دنیای خود بدون توقف حرکت کرده و حتی درصورت بروز اشتباه هم از پا نمی ایستد.

مرد عنکبوتی

“تارهای دروغ بازگشته اند. در قسمت بعدی می بینید که ابرقهرمان موردعلاقه تان چگونه با قتل بهترین دوستش ماری جین واتسون کنار می آید. آیا مرد عنکبوتی می تواند بهای جرایمش را بپردازد؟”

مرد عنکبوتی برخلاف بتمن، نماد کامل تمام مشکلاتی است که یک نوجوان معمولی ممکن است از کودکی تا نوجوانی با آن رو به رو شود. زمانی که دوست داشتیم دلیل و نحوه انجام کارهایمان را به همه توضیح دهیم. پتر پارکر شرایطی را دارد که هر نوجوانی در سن او دوست دارد داشته باشد. یک خانواده مسئول، یک دختر جذاب که دوستش دارد، و یک قدرت نامحدود و ابدی. بله مرد عنکبوتی هم با درد آشناست. نه دردی که بتمن می شناسد بلکه یک درد متفاوت. او در کودکی والدین اش را از دست داد و با نبوغ خود سعی می کند در جهانی زندگی کند که تنها به چیزهای بزرگ بها می دهد نه چیزهای معمولی. او که می داند با این قدرت کسی او را درک نمی کند  تصمیم می گیرد به مردم بدشانس تر از خودش کمک کند. پتر پارکر که اشتباهی نکرده از بسیاری از مردم اطرافش خوش شانس تر است. با این حال تصمیم می گیرد در تنهایی زندگی کند تا در مقابل شرارت از حق و انصاف طرفداری کند. از این نظر می تواند شبیه بتمن باشد.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟

یک نابغه متفاوت

همانطورکه گفتیم مرد عنکبوتی تفکر عمیق تری دارد. پتر در یک آزمایشگاه بود که یک عنکبوت او را گزید و قدرت ابرقهرمانی را به او بخشید. پتر از کودکی به آزمایش های علمی علاقه داشت و ثابت شده است که فرمول تارهای عنکبوتی و تیر تارمانند را خودش طراحی کرده بود. و همه این ها زمانی رخ می دهد که نوجوان بود. نظرتان در این باره چیست؟

از سوی دیگر بتمن یک همه چیزدان است که می تواند به هر مشکلی نزدیک شده و آن را به راحت ترین شکل ممکن حل کند. بروس با گذشت سال ها از ثروت و تاثیرش استفاده کرده تا سلاح ها و تکنولوژی را خلق کند که دسترسی به آن مشکل است. و با کمک دانش خود این ابزار را به نفع خود استفاده می کند. بروس پس از مرگ والدین اش، گم شده و در جستجوی رستگاری و صلح است. او در این میان تحت سرپرستی رأس‌الغول و لیگ قاتلان با تکنیک های مختلف مبارزه آشنا می شود. بتمن روان شناسی خوانده و در ارتباط با مردم متخصص است. او با دشمنانش بازی ذهنی انجام داده و آن ها را از خود می ترساند. او با سختکوشی این کار را انجام نمی دهد بلکه با هوشمندی اش انجام می دهد.

به طور کلی، پتر پارکر و بروس وین هوش برابری دارند که بدون وجود لباس مخصوص خود نیز از بقیه متفاوت اند. اما آیا نوع تفکر آن ها مشابه است؟ پاسخ دادن به این سوال مشکل است. یکی در زمینه فیزیک، زیست شناسی و شیمی تخصص دارد و دیگری بهترین کارآگاه جهان است. نمی توان پرتقال را با سیب مقایسه کرد، مگر نه؟ پس بیایید ما هم این کار را نکنیم. این نبرد توانایی ها نیست، نبرد اراده است.

نبرد قرن

با این حال این دو ابرقهرمان به همان اندازه که شبیه هستند، تفاوت هایی هم دارند که آن دو را از هم متمایز می کند. شاید بتمن و مرد عنکبوتی آغاز یا مسیر مشترک داشته باشند، اما رفتارها و ذات آن ها کاملا متفاوت است. درحالی که بتمن پشت سایه ها پنهان شده و تاریکی را همراه خود کرده،، مرد عنکبوتی تلاش می کند در سایه طنز و کنایه خودش را ثابت کند. مرد عنکبوتی از خنده لذت برده و با وجود قدرت و توانایی اش گاهی از دشمن شکست می خورد. از سوی دیگر، بتمن همیشه جدی بوده و به کارش متعهد است. او با جدیت به مبارزه با جنایات، تحقیقات و کارهای کاراگاهی خود می رسد، حتی اگر لباس مخصوص خود را نپوشد بازهم گویی ماسک به صورت دارد. و برتر اینکه شاید هرگز لبخند بتمن را نبینیم. درحالی که مرد عنکبوتی تمام قلب است. و بتمن تماما مغز است و هیچ احساسی ندارد. حداقل در ظاهر.

زمانی که از سبک مبارزه سخن می گوییم، مردعنکبوتی همیشه برای شکست دشمن خود نقشه ای در سر دارد. مرد عنکبوتی یک فرد برونگراست و دوست دارد در لحظه فکر کند. درحالی که بتمن پیش از مبارزه خوب فکر کرده و آماده می شود. بتمن شخصیتی است که درصورتی که هرکدام از اعضای لیگ عدالت از مسیر خود خارج شوند به آن ها کمک می کند. او حتی یک بار نقشه کشید تا تمام اعضای لیگ عدالت را از میدان خارج کند، حتی خودش را. آیا می توان از او پیشی گرفت؟ احتمالا نه.

مطمئنا در مبارزه رودررو بتمن پیروز می شود. شاید مرد عنکبوتی راه مبارزه را بلد باشد، اما این بتمن است که همیشه نقشه دارد و بی گدار به آب نمی زند. در حقیقت شکست دادن مرد عنکبوتی برای بتمن اصلا دشوار نیست زیرا او همیشه خطر را پیشبینی کرده و برای آن نقشه دارد. ذهن هوشیار او و جدیتش به او توانایی می دهد که می تواند هرکسی را شکست دهد، حتی مرد عنکبوتی را. اشتباه نکنید. بدون شک مرد عنکبوتی یکی از قوی ترین و محبوب ترین ابرقهرمان های خلق شده است. اما سوپرمن هم چنین است و بتمن بارها سوپرمن را شکست داده است، حتی بدون کریپتونیت. کسی که با چند کلمه می تواند سوپرویلن کهکشانی مانند دارک ساید را شکست دهد، می تواند به راحتی شخصیتی مانند پتر پارکر را نیز شکست دهد. اگر موافق نیستید، با بتمن تماس بگیرید. شاید این موضوع را به شما بفهماند!


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (406)

بستن فرم

  1. تننن

    خرداد 23, 1399

    قوی ترین بت منه چون قدرتی که داره پولشه

    پاسخ

    • کرایسیس در پاسخ به تننن

      اردیبهشت 20, 1400

      دقیقا👍👍

      پاسخ

    • مهدی در پاسخ به تننن

      مرداد 1, 1400

      مرد عنکبوتی هم الان پول و ثروت تونی استارک ررو داره

      پاسخ

  2. امیر

    خرداد 22, 1399

    میخوام به نویسنده بگم داداش تعصبی نباش
    اسپایدرمن به خاطر حس عنکبوتی بتمن رو نابود میکنه

    پاسخ

    • میلاد در پاسخ به امیر

      تیر 1, 1399

      حس عنکبوتی در برابر بتمن شکست میخره بتمن همیشه ۵ نقشه داره و تونست لیگ عدالت رو شکست بده ۸ بار تونست سوپرمن رو شکست بده و بتمن خطرناک ترین دشمنان رو داره که میشه مثل دث استروک کرکدیل قاتل پس میتونه مرد عنکبوتی رو هم شکست بده

      پاسخ

      • Erfan در پاسخ به میلاد

        شهریور 30, 1399

        دشمنایی که مردعنکبوتی داره مثل مردشنی. ونوم.الکترون‌.دکتر اختاپوس و… که بتمن تو خوابشم نمیتونه شکست بده

        پاسخ

        • کرایسیس در پاسخ به Erfan

          اردیبهشت 20, 1400

          میدونی بتمن یه دشمن داره به اسم بین که قدرتش ۳۰ تن هست؟؟؟؟ اون کاملا له می کنه. اگه اطلاعات نداری پیام نده

          پاسخ

      • مهدی در پاسخ به میلاد

        مرداد 1, 1400

        بتمنی که اثلا مرد عنکبوتی رو نمیشناسه اگه ناگهان در مقابل هم قرار بگیرند مرد عنکبوتی چوب تو پاچش می کنه

        پاسخ

    • به تو چه در پاسخ به امیر

      تیر 15, 1399

      مرد عنکبوتی فقط یدونه همون حس عنکبوتی رو داره اما بتمن زره هایی داره که با هاشون میتونه تانوس پودر کنه بفرسته هوا اما مردعنکبوتی فوقش میتونه بفهمه که تانوس میخواد از کجا حمله کنه و فقط میتونه فرار کنه

      پاسخ

      • مهدی در پاسخ به به تو چه

        مرداد 1, 1400

        مرد عنکبوتی الان یه لباس نانو ای داره و لی بتمن هنوز اون پارچه چروکیده صد صال پیش رو میپوشه

        بت من اگه خیلی قویه بره تنهای حساب دارک ساید رو برسه نمی خواد به انتقام جویان کمک کنه

        پاسخ

  3. دیسی

    خرداد 21, 1399

    بچه ها من میدونم که بتمن عالیه اما اگه واقعا اینی که من میگم بشناسی باهام موافقت میکنی.
    خدایی بتمن در مقابل فلش هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
    الان من میخوام این دو تا رو به ارتش تشبیه کنم.
    فلش:آمریکا
    بتمن و کل جاستیس لیگو کل دیسیو مارول،با شرورا،حالا دارکساید شاید یکم مقاومت کنه:بورکینا فاسو.
    به قرآن راست میگم.:-) 🙂

    پاسخ

    • میلاد در پاسخ به دیسی

      تیر 1, 1399

      کاملا در اشتباهی

      پاسخ

    • دانیال در پاسخ به دیسی

      تیر 1, 1399

      فلش بتونه فلش معکوسو ببره شانس آورده

      پاسخ

      • Shazam در پاسخ به دانیال

        تیر 15, 1399

        یکی گفته بود بتمن در مقابل فلش هیچ شانسی نداره ولی اشتباهه چون قطعا فلش دور بتمن میچرخه و بتمن میتونه با برتاب بت رنگ زخمیش کنه

        پاسخ

        • مهدی در پاسخ به Shazam

          مرداد 1, 1400

          فلش هم که باسنش نمی خاره دور بتمن بچرخه از راه دور یه سنگ با سرعت زیاد پرتاب می کنه و ماتهت بتمن رو پاره می کنه

          پاسخ

    • کرایسیس در پاسخ به دیسی

      اردیبهشت 3, 1400

      عزیزم خود لباس فلشو بتمن ساخته. قطعا جوری نساخته که از خود بتمن قوی تر باشه. بتمن قویتره

      پاسخ

  4. صادق

    اردیبهشت 26, 1399

    بتمن قبل از مبارزه تمام نقطه ضعف های یارو رو درمیاره
    والا این بشر به خودش هم شک داره دیگه مردعنکبوتی که هیچی بتمن کافیه که بدونه همچین کسی وجود داره تا کل اطلاعات و نقاط ضعف همه طیر و طایفه‌شو بکشه بیرون و براش یه نقشه نابود کننده بکشه و یارو رو به فنا بده بتمن پارانوئید شدیش داره و اگه نیم درصد هم احتمال داشته باشه که یه روزی یه جایی یه بنده‌خدایی بخواد باهاش بجنگه بتمن خودشو برای همون نیم درصد هم آماده میکنه

    پاسخ

    • Mohsen در پاسخ به صادق

      مهر 28, 1399

      اسپایدر ی نقطه ضعف داره اونم مریجینه ک پیتر صد بار از پسش بر اومده شک نکن مریجین وسط نیاد بتمنتو میتونی تو بلند ترین ساختمون نیو یورک تارپیچی مشاهده کنی

      پاسخ

  5. صادق

    اردیبهشت 24, 1399

    دوستان درسته که مرد عنکبوتی قدرتمند تره اما بتمن قبل از هر کاری یه نقشه براش میکشه بتمن برای نابودی تک‌تک اعضای جاستیس لیگ برنامه های نابود کننده و به شدت کارآمدی داره اون سوپرمن رو با کریپتونایت شکست داد از آتش علیه مارشن من هانتر استفاده کرد گرین لنترن رو با حلقه خودش کور کرد کاری کرد آکوامن از آب بترسه کاری کرد فلش تشنج کنه و… بعد یکی از دوستان در پایین از مری جین به عنوان نقطه ضعف مرد عنکبوتی یاد کرد خب بتمن میتونه همون کاری رو بکنه که با لوئیس لین در کیک بتمن هاش کرد وقتی پویزن آی وی کنترل سوپرمن رو به دست گرفت و بتمن و سوپرمن با هم مبارزه کردن کتوومن به دستور بتمن لوئیس رو از ساختمان بلندی پرت کرد پایین سوپرمن با دیدن صحنه سقوط لوئیس از کنترل پویزن آی وی خارج شد و لوئیس رو نجات داد
    در ضمن یکی از نقطه ضعف های مرد عنکبوتی یک گازیه که باعث میشه حس عنکبوتی اون مختل بشه و از کار بیفته بتمن میتونه از اون گاز استفاده کنه و از پشت بهش حمله کنه مرد عنکبوتی بدون حس عنکبوتیش نمیتونه با حملات بتمن مقابله کنه و شکست میخوره

    پاسخ

  6. امیر

    بهمن 10, 1398

    اگر ممکنه مرد آهنی رو با بت من مقایسه کنید هر چند کسی که لباس پلاستیکی بر تن میکند 😂 و .جوع میگیرتش صدایش را خودش کلفت میکند 😂😂😂😂😂🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ با هر سیاستو سلاحو ماشین آلاتو موتورو.. جت و وسایلی هم که میخرد هیچ جوره حریف حریف لباس مارک ۲ آیرون هم نمیشود ک جلو ثور خدای آذرخش ایستاد د‌گ چه برسد به هالک باستر و پهبادو لباسای دیگرش بت من با این همه کب کبه دبدبش از جوکر و سگ هایش کتک مفصلی خورد تمام

    پاسخ

    • BATMAN در پاسخ به امیر

      فروردین 14, 1399

      اگر بتمن بار آیرومن مقایسه کنیم بتمن قوی تره چرا لباس بتمن درست آهنی نیست ولی فکر کن اگر بتمن با سلاح هایش بخواهد میتواند لباس آیرون من را کنترل کند بعدش بعدش بتمن سوپرمن با خاک یکسان کرد میتوانست راحت هر بلایی بخواهد سرش بیارد ولی نکرد چون قانون دارد مثل آیرومن نیست که هر کار بخواهد انجام دهد به خواطر پولدار بودن کار ها رکیک انجام دهد

      پاسخ

      • Mohamad در پاسخ به BATMAN

        خرداد 12, 1399

        چرا چرند میگی اول مگه میخواد تبلت و موبایل هک کنه این جوری میگی کنترلش رو بدست بگیره راجعب سوپرمنم اول سوپرمن نمیخواست بکشتش و دوم بتمن از کریپتونایت واسه بر دن استفاده کرد و در بحث هر کاری داداش تو اینو کجا دیدی اصلا تو صحنه مهمونی رو توی فیلم شوالیه تاریکی دیدی که اینجوری حرف میزنی راجعب قانون مند بودنم مرد آهنی کدوم شرور رو که میشد متوقفش کرد و زندش گذاشت رو کشه؟؟؟و جهت اطلاعت بتمن در یک خط داستانی بعد از مرگ سومین رابینش اسلحه به دست سراغ مجرم ها میره و جالبه بدونی لکس لوتر و جوکر و خیلی های دیگه رو کشته

        پاسخ

      • امیر در پاسخ به BATMAN

        مهر 28, 1399

        عشقم ترقران اون مبارزه سوپرمنو از دید گاهتون حذف کنین سنگ کریمونات دستشه دقیقا دست گذاشته رو بزرگ ترین کابوس سوپر من اون میدونی مثل چیه انگار اب دستت باشه بریزی رو اتیش بعد با افتخار میگین سوپر منو زد ؟ 🤣 دیسی پرچم شخصیت اولشو اورد پایین انگار جی تی ای بازی کنی با کد تقلب 🤣 کریمونات نبود الان بتمنت سینه قبرستون بود دوما سنگ ذهن نتونست جرویسو هک کنه بتمن بیاد لباس ایرون منو ک جرویس همه کارشه هک‌کنه 🤫

        پاسخ

    • طاها در پاسخ به امیر

      خرداد 15, 1399

      بتمن سوپرمن و بدون هیچ قدرت فرا بشری زد دگه ثور و استارک

      پاسخ

  7. شاهین

    دی 10, 1398

    هیچ وقت نمیشود یک انسان را با یک ابر انسان مقایسه کرد در فیلم کاپتان امریکا جنگ داخلی کاپتان مرد عنکبوتی را زیر یک کابین بزرگ قرار داد فیلمی ک راجب یک شخصیت است مسلما نباس انتظار داشت ک شخصیت اصلی شکست بخورد در جنگ بتمن و سوپر من فقط با استفاده از سنگ ها او را شکست داد کاملا بت من شخصیت اصلی بود مثل جنگ داخلی کاپتان بت من شخصیت بزرگی هست و غیر این نیست ولی فقط انسان است نه ابر انسان و نباس تعصب گرایانه سخن گفت هر کس میتواند یک سایت درست کند و ایده های ذهن خود را ثبت کند پس تعصبی نباشیم مرد عنکبوتی کافیست بت من را تار پیچی کند ک کار سختی نیست از لحاظ منطق

    پاسخ

    • Batman در پاسخ به شاهین

      تیر 8, 1399

      اره میشه چرا نشه. بتمن با کریبتونات سوپرمن رو شکست داد نه سنگ باید بگم که اگر کمیک میخوندی میفهمیدی که بتمن راه های دیگه بجز کریبتونات برای شکست سوپرمن پیدا کرده. فیلم در مورد بتمن نبود. اره انسانی که تونسه قدرتمندترین ابر انسان ها رو شکست بده. کی به کی میگه تعصبی نباشید تا این جا هرچی نظر دادی توش تعصب میباره. مردعنکبوتی کافیه بتمنو تارپیچی کنه به همین سادگی ها بتمنم وایمیسته تماشا میکنه از لحاظ منطق بتمن با اون تیقه های که کنار دستش داره میتونه تار های مردعنکبوتی رو راحت پاره کنه

      پاسخ

      • شاهین در پاسخ به Batman

        مهر 28, 1399

        اوه وای وای وای به دامادش نگه دوست قشنگم من انقد توضیح دادم شیش تا انگشت درو وردم خودت برو دث بتل ک هم دیسی قبولش داره هم مارول رو ببین من متعصبم اوکی اون چی اونم متعصبه در ضمن پیتر ک دوتا تار نداره بزنه تموم ش همین جوری کلا ولش بده دو س دقیقه بسشع اره الان تار چسبناک پاره میشه مگ طنابه 🤣

        پاسخ

    • کرایسیس در پاسخ به شاهین

      اردیبهشت 2, 1400

      آخه چرا فکر می کنید بتمنو تار پیچی می کنه؟؟؟ تازع یه جوری میگید انسان انگار آدم معمولی هست. بتمن هوش زیادی داره و همیشه نقطه ضعف دشمن و پیدا می کنه

      پاسخ

    • مهدی در پاسخ به شاهین

      مرداد 1, 1400

      درسته

      پاسخ

  8. BATMANM

    آذر 24, 1398

    بتمن برای شکست سوپرمن راه پیدا کرد برای این بچه پیدا نکنه

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به BATMANM

      بهمن 10, 1398

      بت من خیلی کار شاخی کرد هر کی ندونه انگار با زور بازوش شکستش داد خود سوپر من صد بار گفت من نمیخوام بکشمت.🤦‍♂️ با ی لیزر چشماش از راه دور راهی اون دنیاش میکرد بدون هیچ درگیری همون ی ضربه اول دست سوپر من براش بس بود. تمام . دیسی شخصیت اولش بت منه و مجبوره ی جور ب چنگو دندون نگرش داره چون هیچ جوره به مارول نمیرسه همیشه یک میلیارد پایین تره اسپایدرم بر انسانه ن انسان معمولی دشمنای بت من کیه ؟؟ جوکر … پنگوعن . شما اینا رو واقعا میتونی با کسی مثل ونوم .کارنیج. راینو. الکترو منبع برق .مقایسه کنی . الکترو ی برق ب بت من بزنه تمومه . مرد شنی ک ی مشت بزنه لهو لورده میشه بابا تعصب تا کی جم کنین ناموسا

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به امیر

        فروردین 9, 1399

        شما اصن کامیک خوندی یا فقط فیلماشو نگا میکنی؟

        پاسخ

        • Mohamad در پاسخ به حسین

          خرداد 12, 1399

          من خوندم و باید بگم توی چند تاش بتمن بازم با کریپتونایت سوپرمنو شکست داده و من تاحالا یه همچین نقطه ضعف هایی از مرد عنکبوتی ندیدم

          پاسخ

        • امیر در پاسخ به حسین

          مهر 28, 1399

          کامیک خون فیلمو از چی میسازن ؟ دو خودشونم میگن کامیک پر از ایراده بطور مثال بتمن دارکسایدو زده … چرا وقتی تو لیگ عدالتع با سوپر منو شزمو واندر ومن فقط میتونن فراریش بدن ؟ بعد ی تنه دارکسایدو شکست میده … بابا جم کن برو خجالت بکش مرد گنده

          پاسخ

          • تحلیل گر در پاسخ به امیر

            مهر 28, 1399

            وقتی کمیک نخوندی الکی بقیه رو مسخره نکن بتمن با هل بت به راحتی دارک ساید را در آپوکالیپس زد!!!! برو یه دوتا کمیک بخون حساب کار بیاد دستت!!!!

            پاسخ

      • Batman در پاسخ به امیر

        خرداد 17, 1399

        نه نداده ولی با استفاده از هنر های رزمی نمیتونی سوپر من رو شکست بده اما احتمال شکست دادن مرد عنکبوتی با هنر های رزمیش هست هر با زو بازو هم نتونی با پیدا کردن نقطه ضعفش شکستش میده نظر معلومه تا حالا کمیک نخودی پس نمیدونی که خود بتمن گفته سوپرمن بخواد میتونه منو بکشه و تو فیلم بتمن علیه بتمن کارگردان با تعقیر دادن این موضوع که بتمن اینو بگه سوپرمن میگه شخصیت اول دی سی سوپر منه بعد بتمن بتمن با گذشت هشتاد سال هنوز به راحتی محبوب تر شخصیت کمیک بوکی دنیا هستش کلی از شخصیت های مارول تقلید از شخصیت دی سیه اون وقت تو میای و میگی دی سی به مارول نمیرسه دشمن بتمن کیه؟ بتمن به اندازه مو های مرد عنکبودی دشمن داره که هر کدومشون به خیلی با هوشن یا قدرت مند مثلا سالومون گراندی کسی که با تقلید از اون هالک رو ساختن بتمن دشمن که خیلی قدرت مند باشه کم نداره الکترو ی برق به بتمن بزنه هیچ اتفاقی نمی افته چون لباس بتمن ضد الکتریسیتست مشت های بین و سالومون گراندی و کیلر کراک از مشت های مرد شنی قوی تره پس حرفی نزن

        پاسخ

        • شاهین در پاسخ به Batman

          مهر 28, 1399

          همین ک گفتی مشتای بین از مرد شنی قوی تره تا تحتو خوندم اوکی 🤣 موفق باشی محبوب ترین شخصیت کامیک بوکی ی زمانی شزم بود . خوجل .الان همین اسپیدیه سواد ک داری حتی اینستگرامشم بالا تره فروش فیلماشم بالا تره هوا داراشم بالا تره . اقای کمیک خون تو کمیک هم‌گفتن بدن مرد عنکبوتی عین بوتونه ببین بتمن هیچ جوره حریف پیتر نیس ی نقطه ضعف داره تفلک اونم مریجینع ک صد بار از پسش بر اومده حس عنکبوتیش نه روز میدونه ن شب ن دود و دم قدرتش بی حدو اندازه طبق کمیک سرعت چابکی هزار برابر بتمن تارمارش ک طناب نیس پاره ش از چسبم بد تره بتمن ده تا پاره کنه طبق خرافات شما ما بقی دیگش چی جم کنین باو دث بتلم نشون داد با بیستو شیش میلیون اصلا میدونی چنتا صفر داره خجالت بکش از ریشات

          پاسخ

        • امیر در پاسخ به Batman

          مهر 28, 1399

          ببین مشتای بین سالامون کیلر کراک .. کیلر کراکت میگم راینو . سالامونت نمیگم ونوم . میگم کارنیج . بین از مرد شنی یا ابل فضل تا حالا دست مرد شنی رو دیدی اصلا اندازه اتاق خوابتع وای خدا کابوس میبینم با این جملت 😑

          پاسخ

        • مهدی در پاسخ به Batman

          مرداد 1, 1400

          اقای عزیز انقدر به مخت فشار نیار فیوز میپرونی دشمن های بت من فقط دزد خلاف کار هستند و بتمن فقط با تجهیزاتش اونا رو عقب میرونه و خیلی وقتا فقط کتک می خوره

          پاسخ

      • علیرضا در پاسخ به امیر

        تیر 29, 1399

        باهات موافقم

        پاسخ

      • Javad در پاسخ به امیر

        مرداد 13, 1399

        دمت گرم حرف دلمو زدی

        پاسخ

      • مهدی در پاسخ به امیر

        مرداد 1, 1400

        کاملا به حرفت موافقم

        پاسخ

    • Erfan در پاسخ به BATMANM

      شهریور 28, 1399

      مردعنکبوتی اونقدر هم بچه نیست ها
      .اولاش به بتمن رو میده ولی خط قرمزه مردعنکبوتی رو رد کنه مثل خربزه مشهدی میزنش وسط سفره ی افطار😏😏😏

      پاسخ

      • تحلیل گر در پاسخ به Erfan

        شهریور 28, 1399

        ههههههه بره حرفی که میزنی باید دلیل بیاری!!!! در هر حال همینه که از قدیم گفتن:سنار بده آش به همین خیال باش!!!!

        پاسخ

    • مهدی در پاسخ به BATMANM

      مرداد 1, 1400

      اسکل سوپرمن خودش نمی خواست بت من رو بکشه وگر نه بت من رو با روده هاش دار می زد

      پاسخ

  9. علی

    آذر 22, 1398

    قدرت بتمن بیشتره و موجودیه قدرت فراطبیعی نداره ولی اسپایدر من داره و این واقعا تبعیضه…بتمن لعنتی یه حس خوبی به آدم میده.هم بازی هاش هم فیلماش

    پاسخ

    • BATMANM در پاسخ به علی

      آذر 24, 1398

      برای اینکه اولین رتبه تو محبوبیت ابرقهرمانا رو گرفته
      10-کاپیتان امریکا
      9-زن شگفت انگیز
      8-اسکارلت
      7-ثور
      6-هالک
      5-مرد عنکبوتی
      4-لوگان
      3-مرد اهنی
      2-سوپرمن
      1-{بتمن}

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به BATMANM

        آذر 24, 1398

        منبعی که کاپیتان آمریکا توش دهم باشه و ددپول زیر واندرومن خیلی منبع خوبی نیست

        پاسخ

        • Wonder woman در پاسخ به آریو

          فروردین 13, 1399

          راجب واندروومن چی فک کردی هاااا؟

          پاسخ

      • iman spidey در پاسخ به BATMANM

        بهمن 6, 1398

        چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا دی سی و مارول یه جا

        پاسخ

      • ممد در پاسخ به BATMANM

        فروردین 9, 1399

        مرد اهنی ضعیف تر از بت من؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخ

        پاسخ

        • کیارش در پاسخ به ممد

          فروردین 9, 1399

          این اقا گفت محبوبیت؟

          پاسخ

          • Mohamad در پاسخ به کیارش

            خرداد 12, 1399

            دقیقا منبعت کجاست؟؟؟که ددپولو اینقدر پایین آورده

            پاسخ

      • Erfan در پاسخ به BATMANM

        شهریور 28, 1399

        مردعنکبوتی باید از لوگان بالا تر باشه هرچند لوگان قویه ولی خب تو فیلمه لگان خود لوگان یکی دیگه رو مثل خودش از پل پرت کرد پایین و مرد حالا اگر مرد عنکبوتی زیرکانه لوگانو پرت کنه پایین اون هم میمیره

        پاسخ

        • MARVEL AND DC در پاسخ به Erfan

          اسفند 2, 1399

          حاج آقا اون موقع همه چیز فرق میکرد

          پاسخ

      • مهدی در پاسخ به BATMANM

        مرداد 1, 1400

        الان این لیست رو از کجا اوردی تو همه میدونن مرد عنکبودی از زمان زهورش تا حالا محبوب ترین شخصیت کمیک بوکی هست و فقط سوپرمن تو محبوبیت باهاش برابری میکنه

        پاسخ

      • دکترمنهتن در پاسخ به BATMANM

        شهریور 8, 1400

        موندم چطور دیدگاه فردی فاقد ادب و شعور که توهین میکنه تایید شده اولا درست حرف بزن دوم بله بتمن نمیتونه همه رو بزنه اما ازپس اسپایدرمن برمیاد

        پاسخ

        • مهدی حسین پور در پاسخ به دکترمنهتن

          شهریور 8, 1400

          سلام و باعرض معذرت بابت اشتباهی که در تایید کامنت صورت گرفته بود. کامنت حذف گردید.

          پاسخ

    • امیر حسین در پاسخ به علی

      تیر 6, 1399

      موافقم👍👍👍

      پاسخ

  10. شاهین

    آبان 19, 1398

    سلام این که تعصب خاصی نصبت ب بت من دارید کاملا مشخص و قابل احترام است ولی مرد عنکبوتی دارای حس عنکبوتی و ابر انسانیس او در مقابل حوادث ناگواری چون میستریو که او را وارد دنیای توهم کرد جان سالم ب درد برد حتی با این که میستریو خود را غیب کرده بود با حس عنکبوتی او را حس کرد و او را شکست داد و این بزرگ ترین موفقیت مرد عنکبوتی است دشمنان مرد عنکبوتی خیلی قدرت مند تر از بت من هستند ب طور مثال مرد شنی که کابوس بزرگی است دکتر اختاپوس ک یه نابغه ب تمام معناست ونوم آدم خار که از خود مردعنکبوتی هم قوی تر است یا الکترو ک نیازی ب صحبت نیست بت من شاید یک سیاست مدار باشد ولی مبارزه یک جا ثابت نیست و ممکن است ب هر مکانی کشیده شود تارهای چسب ناک مرد عنکبوتی خود بد ترین سلاح در مقابل بت من است دیگر زور عنکبوتی چابکی و حس آن ب کنار

    پاسخ

    • Alireza در پاسخ به شاهین

      بهمن 6, 1398

      من کاملا با نظر تو موافقم فقط یه چیز…
      تو تو نظرت ونوم رو دشمن مرد عنکبوتی قرار دادی!
      اما اگه فیلم ونوم رو دیده باشی ونوم هم یک شخصیت خوبه
      اما از مرد عنکبوتی بدش میاد!
      اما این دلیل نمیشه که دشمنش باشه
      دشمن یک شخصیت کاملا عکسه اما ونوم عکس مرد عنکبوتی نیست
      اگه تریلر ونوم ۲ رو دیده باشی به این موضوع پی میبری👌

      پاسخ

      • Mohamad در پاسخ به Alireza

        خرداد 12, 1399

        در کمیک ها ونوم دشمن اصلی مرد عنکبوتی بوده البطه توی کمیک های جدید مثل مجموعهthe end ونوم یک ابر قهرمان محسوب میشه

        پاسخ

      • Erfan در پاسخ به Alireza

        شهریور 28, 1399

        سلام داداش حرفت درست ولی شاهین داره درمورد مردعنکبوتی۳ سال ۲۰۱۷ صحبت میکنه نه ونوم ۲😘😘

        پاسخ

    • Erfan در پاسخ به شاهین

      شهریور 28, 1399

      حلالت خدایی دمت گرم این حرفرو باید تمام ادمای طرفدار بتمن بفهمن

      پاسخ

      • کرایسیس در پاسخ به Erfan

        اردیبهشت 20, 1400

        آخه تو هیچ اطلاعاتی نداری چرا حرف میزنی؟؟؟ بتمن کلییییی تجهیزات داره هزار جور چیز که تو پستای بالا گفتم. واقعا متاسفم

        پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به شاهین

      شهریور 28, 1399

      منم میتونم بگم بتمن به خاطر تجهیزات و هوش بسیار بالا و تجربش در این نبرد پیروز میشه!!! بحث دشمنان رو نیار که کل دشمنان مرد عنکبوتی رو هم دیگه حریف جوکر نمیشن!!!!

      پاسخ

  11. شاهین

    آبان 7, 1398

    مرد عنکبوتی دارای حس عنکبوتیه سرعتو کند میبینه چون از عنکبوته حس شیشمه بسیار قوی بی همتایی داره ک تو هر شرایطی کمکش میکنه مثل میستریو ک کاملا غیب بود و میخواست با یک‌گلوله دخل پیترو بیاره ک دستش رو شد مرد عنکبوتی با گرین گابلین ک راکت پیشرفته هم داشته جنگید و پیروز شد یعنی با خیلی از ابزار های ابر شرور ها چون بت منم ابزار آلات داره مثل میستریو گرین‌گابلین دکتر اختاپوس و خیلی از کسان دگ قدرت مردعنکبوتی بسیار بالاس ب غیر از چابکی و حس عنکبوتیش بابا حقیقت طلب باشید جون بچتون

    پاسخ

  12. Mustafa

    مهر 24, 1398

    بتمن عاقل است با عقل خود ثروت خود را نگهداشت اسپیدرمن بدون آون عنکبوت که نیش زد هیچ چیزی نیست بتمن هنر های رزمی را یاد دارد

    پاسخ

    • shayan در پاسخ به Mustafa

      مهر 24, 1398

      من خودم میگم بتمن میبره ولی خدایی دلیل بهتر پیدا نکردی؟به چیزی که گفتی فکر کردی؟
      اسپایدی بدون اون عنکبوت هیچ بود دقیقا چه معنی میده؟

      پاسخ

      • Mustafa در پاسخ به shayan

        مهر 25, 1398

        آون عنکبوت که در اول فلم مرد عنکبوتی در آزمایش گاه بود که آزاد شد و بعد قدرت خود(یعنی تار دادن رو از دست داد ) و آون تار انداز را ساخت بدون تارا اند هیییییچچچچچ

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به Mustafa

          آذر 22, 1398

          اولا اگر هم بدون اون هیچی نبود هیچ ربطی نداشت… خب به هرحال الان قدرتشو داره…
          دوما مگه مردعنکبوتی احمقه که میگی بتمن عاقله عزیز دل؟

          پاسخ

        • شاهین در پاسخ به Mustafa

          اسفند 6, 1398

          بابا شما حرف نزنی سنگین تری بدون اون تارا ؟؟؟ والا عمه من اون تجهیزات بتمنو ماشینو جتو موتورو هوگ‌شاتو بمبو دود زا او داشته باشه از بتمن خیلی بهتره خوبه اسپیدی حالا ی جنس دستشه جم کن کازکوزتو باو بدون اون تارا خخخخخخخ

          پاسخ

      • واقع بین در پاسخ به shayan

        آذر 10, 1398

        خخخخخ

        پاسخ

      • واقع بین در پاسخ به shayan

        آذر 10, 1398

        به نظر من مسخره ترین چالشیه که تا حالا خوندم
        قدرت مرد عنکبوتی نصف قدرته هالکه و سرعته بسیار بالاتری داره
        در کل به نظر من در مبارزه ی مرد عنکبوتی و بتمن نمیشه با قاطعیت گفت که بتمن پیروز میشود
        احتمال پیروزی بتمن بیشتره. اما این احتماله قاطعیت نیست

        پاسخ

      • شاهین در پاسخ به shayan

        اسفند 6, 1398

        بتمنت تار پیچی میشه جیگر شک نکن لازم ب زور بازو مرد عنکبوتی نیس ک ی قطارو نگر میداره ی مشت پیتر بلیط سفر آخرت بتمنو تکمیل میکنه خود مارول میگه قدرت مردعنکبوتی بی حدو اندازس تو اینو داری با ی انسان ساده مقایسه میکنی بتمنم اگ سوپر منو شکست داد خود سوپر واس صلح اومده بود مگر ن با ی لیزر از دور تمام جم کنین باو ی چیزی هست همیشه از مارول عقب تر هستین

        پاسخ

    • Erfan در پاسخ به Mustafa

      شهریور 28, 1399

      خب بتمن هم بدونه لباسش چیزی نیست

      پاسخ

  13. shayan

    شهریور 22, 1398

    معلومه که بتمن برنده میشه….شاید قدرت فیزیکی اسپایدی بیشتر باشه ولی من حتی نمیتونم تصور کنم کابوس شبانه سوپرمن از مرد عنکبوتی شکست میخوره.

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به shayan

      شهریور 26, 1398

      اقا شایان اگه پایین تر بخونی میفهمی که من حتی با آریو بحث کردم در این مورد ولی به نتیجه ای نرسیدیم . خب پس چه کنیم این دو اصلا اصلا قابل مقایسه پس برا چی الکی دارین در مورد این مقاله بحث میکنین

      پاسخ

    • شاهین در پاسخ به shayan

      آبان 7, 1398

      تصور کن قشنگ هر ابزار آلاتی هم داشته باشه پیتر با حس عنکبوتیش با کند دیدن عنکبوتیش با تارش با زورش با چابکیش با همه چیش از پسش ب راحتی بر میاد هیچ شکی ب خودت راه نده

      پاسخ

    • مسعود در پاسخ به shayan

      دی 11, 1398

      باش شما فکر کن بتمن پیروز میشه😂😂یه انسان رو هیچوقت با ابرانسان مقایسه نکنید لطفا

      پاسخ

      • shayan در پاسخ به مسعود

        دی 11, 1398

        بتمن میتونه هر کسی رو شکست بده…
        وقتی تونسته سوپرمن رو شکست بده واقعا فک میکنی ی بچه دبیرستانی که یک میلیونم سوپرمن قدرت نداره بتمن رو شکست بده؟

        پاسخ

        • Mohamad در پاسخ به shayan

          خرداد 12, 1399

          خدایی بتمن بدون کریپتونایت میتونه سوپرمنو شکست بده؟؟؟؟و در ضمن بتمن سال ها بود که سوپرمنو میشناخت اما وقتی واسه اولین بار بامردعنکبوتی مواجه میشه دقیقا میخواد واسه چی آماده باشه؟؟؟؟در ضمنم راجعب زور بازو مگه بتمن باسوپرمن مچ انداخته😂😂😂چرا چرند میگی آخه؟؟؟بتمن به زور سوپرمنو در هالی که نمیخواست بکشتش ضعیف و آسیب پذیرش کرده که چی

          پاسخ

          • HVM در پاسخ به Mohamad

            خرداد 23, 1399

            1.بتمن معمولا شب ها کار میکنه و اگر در مبارزه اول شکست بخوره درکل روز میتونه تحقیق بکنه و نقطه ضعفش را پیدا کنه
            2.بتمن بدون کریبتونایت سوپرمن را هم شکست داده
            3.بتمن دارکساید را شکست داده که خطرناک ترین شروره البته این دارکاسیدی که مبینی توی انیمیشن ها دارکساید اصلی نیست درواقع یک کپی ضعیف از دارک ساید هستش
            4.بتمن کلی ابزار و الات داره و اگر فرصت گیرش بیاد میتونه به تارتن ها شک ایجاد کنه مثل اتفاقی که توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 افتاد
            5.بتمن و مرد عنکبوتی دنبال شکست بقیه هستن نه نابودی
            6.بتمن حنی برای نابودی لیگ عدالت هم برنامه ریخته
            7 اگر میخوای ببینی کی کیو میبره کمیک دیسی علیه مارول و لیگ عدالت علیه انتقام جویان را بخون

            پاسخ

  14. Alireza1111

    شهریور 21, 1398

    مرد عنکبوتی همش قدرته . بتمن همش امکانات و ثروت ک بدون اون امکانات هیچ کاری نمی تونه بکنه … بدوک اون سلاح ها و تنفگ ها و موتور و سفینه ش ‌… مرد عنکبوتی تو قسمت ۲ قطار رو با زور بازوش نگه داشت ک از ریل خارج نشه اما بتمن تو مبارزه از جوکر داشت شکست مبخورد …

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به Alireza1111

      شهریور 21, 1398

      منم با یه دست کامیون بلند کردمم بهم میگن سوپر کیارش

      پاسخ

    • Mustafa در پاسخ به Alireza1111

      مهر 24, 1398

      بتمن هنر های رزمی یاد دارد اسپایدرمن بدون آون عنکبوت که نیش هیچ نیست

      پاسخ

      • shayan در پاسخ به Mustafa

        مهر 24, 1398

        فکر کردم اشتباه گفتی اون بالا ولی دوباره نوشتی مرد عنکبوتی بدون نیش عنکبوته هیچه؟

        پاسخ

        • Javaf در پاسخ به shayan

          مرداد 13, 1399

          بت من هم بدون پول هچی نیست

          پاسخ

    • مسعود در پاسخ به Alireza1111

      دی 11, 1398

      بتمن هیچ شانسی دربرابر مردعنکبوتی نداره

      پاسخ

  15. کیارش

    تیر 28, 1398

    بیاین یه یه سوزن برداریمو بوم این حبابو بترکونیم.یک جمله مسخره ای که من تو یکی از کمیک های بتمن خوندم. ما قهرمانای مارول و دی سیو نمیتونیم مقایسه کنیم میتونیم ؟ بزارید روشنتون کنم دیدین بتمن با مرد عنکبوتی مبارزه کنه نه.
    مرد عنکبوتی تو صورت بتمن تار میزنه کور میشه یه مشت تو صورت یکی تو دل لگد چند تا تار میزنه به درخت میبندتش .
    ولی شاید بتمن تند تر باشه یه بترنگ یه مشت به صورت لگد تو دل با قلابش از باش بگیرتش محکم بزنه به دیوار بدبختو و بعد خلاص اگه از هوش رفت ببرتش مخفیگاهش با هاش چای بخوره . قابل مقایسن

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به کیارش

      تیر 28, 1398

      نه ولی میتونیم مبارزشونو تصور کنیم !
      بتمن هم نگاه نمیکنه و نمیگه به به چه کتک خوشمزه ای

      پاسخ

      • کیارش در پاسخ به آریو

        تیر 29, 1398

        شما راست میگی ولی خوب مبارزشونو اگه بشه تصور کرد معلوم نیست کی برنده میشه مثل کاپیتان امریکا و مرد اهنی باهم مبارزه کردن کسی نبرد پس نمیشه مبارزشو مقایسه کرد ولی قدرت هاشونو چرا

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به کیارش

          تیر 29, 1398

          استیو راجرز پایینتر توضیح منطقی ای داره .
          من هم نمیگم بتمن مبارزه رو میبره فقط میگم به احتمال بالا بتمن مبارزه رو میبره!

          پاسخ

          • استیو راجرز در پاسخ به آریو

            تیر 30, 1398

            سلام آریو ،
            میخواستم در ادامه توضیح قبلیم یک توضیح مختصر دیگه در جواب ((کیارش )) بدم که به نوعی توضیحم تکمیم بشه :
            اتفاقا به نظر من خیلی خوبم میتونیم مقایسشون کنیم . چرا نتونیم ؟؟؟!؟؟! واقعا چرا نتونیم ؟؟!؟؟!؟ چون یکی از ماروله و یکی از دیسی ؟؟!!؟!! چون تا به حال مبارزه نکردند (که البته در این مورد مطمئن نیستم )؟؟؟؟
            خیلی ساده توضیح بدهم :
            اگه این مبارزه به طور ناگهانی اتفاق بیافته و با شرایط کاملا یکسان و در یک محیط خاصی که به نفع یا ضرر هیچ کدام از اونها نباشه نباشه ، در اینصورت احتمال اینکه مرد عنکبوتی پیروز بشه بیشتر از 80% خواهد بود . چون مرد عنکبوتی واقعا قویتره .
            اما اگر مبارزه از چند روز قبل برنامه ریزی شده و تایین شده باشه و در یک محیط از پیش تایین شده و با شرایط از پیش تایین شده ، در اینصورت بتمن حتما طوری برنامه ریزی میکنه که مرد عنکبوتی رو شکست بده و احتمال پیروزی بتمن در این شرایط حداقل بیشتر از 90% خواهد بود .
            بگذریم الان وقت ندارم که بیستر توضیح بدم امیدوارم متوجه شده باشین .

            پاسخ

            • کیارش در پاسخ به استیو راجرز

              مرداد 7, 1398

              شما راست میگی عزیز ولی من هم نمیگم مرد عنکبوتی یا بتمن قابل مقایسه نیستن میگم از نظر مبارزه باهم جفتو جور نیستن که باهم مبارزه کنن وگرنه که حتما مرد عنکبوتی قوی تره جناب استیو راجرز طرفدار مارول دلیلی که گفتی کاملا درسته مثلا مثل مبارزه سوپرمنو بتمن که خیلی الکی بود حالم از اون تیکش بهم خورد

              پاسخ

          • کیارش در پاسخ به آریو

            مرداد 7, 1398

            توضیحش اصلا منطقی نبود به نظر من تازه پایین هم نوشت حوصله نداره عامو

            پاسخ

          • Momi در پاسخ به آریو

            اردیبهشت 31, 1399

            بتمن یک شخصیت تمام عیار است. اولن دشمن بتمن فقط به پنگوئن اینا خلاصه نمی شه. دشمن های بتمن شامل کیلر کراک زن گیاهی ، بین، دداستروک ، زن یخی ، سالمون گراندی، ددشات ، کاپیتان بومرنگ ، جوکر، کلی فیش و… است. دومن بتمن کل لیگ عدالت و تا مرگ برده وبر گردونده. لیگ عدالت نابودی
            بتمن همیشه نقشه ی دوم دارد. بتمن می تواند پرواز کند. زور او با کاپیتان آمریکا برابری می کند. بتمن برای هر چیزی یه سلاح یا یه تکنیکی بلد است. بتمن استاد ضربه های عصبی است وحتی می تواند هر دو دست مهر دو پای اورا بی حس کند. بتمن اگر به یاد پدر و مادرش بیفتد و احساساتش فوران کند هیچ چیز نمی تواند جلویش را بگیرد. بتمن پنجه بکس های برقی دارد که برای زدن هالک بس است. بتمن تکنیکی ترین شخصیت مارول و دیسی است. او در حملات غافلگیر کننده بسیار ماهر است. بتمن بمب پلاستیکی دارد که کافیه روی صورت کسی باشد و بعد مهتویات مغز خودش و تصور کند. بعد بتمن علیه سوپرمن که فیلمش را درست کردند اصلا بتمن را خوب به نمایش نداشته است. اگر می خواهید بتمن واقعی را بشناسید به دو انیمیشن مراجعه کنید. بتمن شوالیه گاتهام. بتمن حمله به ارکهام. بعد بتمن دیدی دارد که موجودات زنده را می تواند علامت های ضربان قلبشان را ببیند یا درون بدن مجرم را ببیند وار دروغ گفتن آن مجرم با خبر شود. بتمن اگر دو گلوله بخورد وار ساختمانی پرت شود هیچ چیزی نمی شود. اگر باور نمی کنید به انیمیشن بتمن حمله به ارمغان مراجعه کنید. بتمن ماشین ، هواپیما، فضا پیما، قایق وموتور دارد. او رباتی اندازه‌ی بیشتر از نصف هالک دارد که از فولاد کاملا آب دیده درست شده است. بتمن بمب های چند تایید دارد. بتمن در بغل دستش تیغه های دارد که از شمشیر برنده تر از فولاد قویتر دارد. بتمن استاد جاخالی است نمی تواند به راحتی از مسیر گلوله جا خالی دهد. شاید فکر کنید پرواز به چه دردی می خورد. بتمن می تواند وقتی شنلش را بالادست می گیرد باسرعت ۴۰ کیلو متر پرواز کند.اگر باور نمی کنید به انیمیشن های بتمن حمله به ارمغان و مخصوصا بتمن شوالیه ی گاتهام رجوع کنید. همچنین او بمب های صد تایید دارد . همچنین او تفنگ اتشین دارد. بتمن به راحتی بمب ها را خنثی می کند.بتمن لباس های متعدد برای هر شرایطی دارد. اگر بتمن باری شکست خورد بار دوم غیر ممکن است شکست خورد. بتمن تجربه ی بسیار بالایی دارد. بتمن بیگانگان را با یک کبریت نابود کرد. مشت های بتمن به حدی قوی هستن که خدا در یکی از انیمیشن های او ددشات را نزدیک به چهار واگن قطازچر انور تر پرت کرد. بتمن یه لشگر خفاش های آموزش دیده دارد که می تواند راحت یک شهر را با خاک یکسان کند یا به راحتی فرار کند. بتمن سپر محافظتی که دارد از گلوله هم روی آن تأثیری ندارد. واگر بتمن حال از مرد عنکبوتی شکست بخورد و در حال مرگ باشد با شنلش . هواپیما خفاش ها و… به راحتی فرار کند ولتر دوم با آمادگی کامل بیاید و او را بکشد. که بتمن هیچ وقت ای ن کار را نمی کند زیرا قانون ها ومرز هوایی برای خود دارد.

            پاسخ

            • Mohamad در پاسخ به Momi

              خرداد 12, 1399

              شما فقط انیمیشن دیدی این مبارزه بر اساس کمیکه

              پاسخ

            • منتقد در پاسخ به Momi

              دی 6, 1399

              قوی ترین بتمن: بتمن نینجا
              قوی ترین مرد عنکبوتی:نمیدونم 😂ولی بنظرم مایلز هست
              من مارول فن هسم😘

              پاسخ

        • شاهین در پاسخ به کیارش

          دی 26, 1398

          اونو که اگ باکی حواسشو پرت نمیکرد که الان سینه قبرستون بود

          پاسخ

    • Mustafa در پاسخ به کیارش

      مهر 24, 1398

      بتمن هم نگاه نمی کنه یک شوک الکترونی بده اسپایدرمن من یک روز خواب میره فقط سوپر من میتونه در مقابل شوک ایستاد شود!!!!

      پاسخ

      • شاهین در پاسخ به Mustafa

        آبان 19, 1398

        عزیز الکترو ک خودش منبع برقه نتونسته جلو مردعنکبوتی قد قامت کنه بت من دگ……

        پاسخ

      • کیارش در پاسخ به Mustafa

        آذر 21, 1398

        شوک .شوکککک! تعجب اوره . اخه اگه قراره این دو باهم مبارزه کنن . اصلا مرد عنکبوتی نسخه پیتر پارکرش باشه ( که از همه ضعیف تره تا جایی که میدونم ) بتمنم معمولی به نظر شما دونفر که علموشون یکسانه قدرتشون یکسانه تکنولوژی هردو دارن خوب دیگه به نظر شما واقعا بتمن میبره . یا اسم یک کمیک معتبر بدین من بخونم یا یه فیلم کوتاهی رو بدین تا ببینم بتمن زده مرد عنکبوتی رو شتک کرده یا نه

        پاسخ

      • Javad در پاسخ به Mustafa

        مرداد 13, 1399

        کی گفته تو قسمت دو شگفت انگیز ندیدی که الکترو به مرد عنکبوتی برق میزد و مرد عنکبوی تحمل میکرد تا گوئن کارو انجام بده بت من اصلا خفن نیست

        پاسخ

  16. استیو راجرز

    تیر 28, 1398

    موافقم .
    مرد عنکبوتی شاید از نظر قدرت خام کمیک بوکی قویتر از بتمن باشه ( که البته واقعا هم هست) و در واقع مرد عنکبوتی یک مقداری قدرت ابرانسانی داره و بتمن هیچ قدرت ابر انسانی نداره . البته اگه هوش زیاد رو قدرت ابر انسانی در نظر نگیریم .
    مرد عنکبوتی قوی و با شخصیت های قدرتمند زیادی مبارزه کرده اما بتمن برای همه چیز برنامه داره . اون همه چیز و همه احتمالات و شرایط رو میسنجه . اون کسی که امثال سوپرمن ، دارک ساید ، کل اعضای لیگ عدالت و … رو به معنای واقعی کلمه شکست داده . ماشین من هانتر در کمیک جمله معروفی راجب بتمن میگه
    :(( قدرت بتمن فراتر از قدرته . باید از بتمن ترسید .))
    بعله خلاصه بتمنی که تمام نقاط ضعف تمام اعضای لیگ عدالت رو پیدا کرده ، بتمنی که تونسته راهی برای شکست سوپرمن ، ماشین من هانتر ، اکوامن ، فلش ، واندروومن و حتی دارک ساید و … پیدا کنه مطمئنا میتونه راه شکست مرد عنکبوتی رو هم پیدا کنه . هرچند که مرد عنکبوتی از لحاظ قدرت خام کمیک بوک قویتر باشه .

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به استیو راجرز

      مرداد 9, 1398

      به نظر من که این دو اصلا قابل مقایسه نیستن

      پاسخ

    • Mohamad در پاسخ به استیو راجرز

      خرداد 12, 1399

      اینیو که گفتی کمی قدرت ابر انسانی مرد عنکبوتی میتونه تابیست تن رو بلند کنه در جریان دارک ساید هم بتمن در قوی ترین حالتش(بهتره بگیم قوی ترین زرهش)بوده که در اون حالت باید با مرد عنکبوتی کیهانی(زمانی که کاپیتان یونیورس بود)مقایسه بشه که به جرعت میشه گفت در اون حالت مرد عنکبوتی قدرت نامحدود دا ه و این که ممنون میشم اسم کمیکی رو که بتمن کل لیگ عدالت رو شکست داد بگین

      پاسخ

      • کرایسیس در پاسخ به Mohamad

        اردیبهشت 20, 1400

        عزیز میدونی بتمن یه لباس داره که می تونه حقیقتو تغییر بده؟؟

        پاسخ

  17. علیرضا

    تیر 27, 1398

    سلام به همگی‌ خدمت اون دوستی که گفت سوپرمن اگه کریپتونایت بخوره ضعیف میشه باید بگم دوست عزیز کریپتونایت رو نمیخورن بلکه به شخصیتی که اهل سیاره کریپتون باشه مث‌ سوپرمن یا سوپر گرل یا ژنرال زاد که اگر در نزدیکه کریپتونایت قرار بگیره قدرتشو از دست میده پس کریپتونایت رو نمیخورن صرفا جهت اطلاع ثانیا بتمن علاوه بر اینکه از لحاظ فیزیکی بدنی اماده و سرحال و بسیار قوی داره همچنین بنیه قوی همینطور چابک و سریع بودنش به اندازه مرد عنکبوتیه سوما بتمن حرکات اکروباتیک بلده مرد عنکبوتی هم بلده ولی یه ویژگی که بتمن داره اینه که هوش بسیار زیادی نسبت به مرد عنکبوتی داره و اینکه خطرات رو از قبل تشخیص میده و احتمال هایی در صورت نبرد میده بیخود نیس بهش میگن میدونین بتمن قبل از نبرد با دشمناش نقطه ضعف های حریفاشو میسنجه و بعد با توجه به اونا حرکت هایی میزنه برای مثال هم حرکتی که روی بتمن زد با کریپتونایت کلا بخوای حساب کنی بتمن از همه نظر از مرد عنکبوتی بهتره

    پاسخ

    • espaydrman در پاسخ به علیرضا

      مهر 24, 1398

      آقا علیرضا بستمن همش با سلاح کار میکنه مثل تفنگ سفینه جت و….. ولی مرد عنکبوتی هیچ سلاحی نداره قدرت ابر انسانی داره به احتمال 99.99 درصد مردعنکبوتی بهترینه

      پاسخ

    • شاهین در پاسخ به علیرضا

      فروردین 9, 1399

      مرد عنکبوتی فقط نقته ضعفش ام جیه

      پاسخ

  18. Dc . Marvel

    اردیبهشت 23, 1398

    قوی بودن و برنده شدن دو چیزه متفاوته مرد عنکبوتی قوی هست ولی بتمن باهوش و سیاست مدار بتمن به وسیله هوش بالاش تونسته سوپرمن رو شکست بده که به نظر من قویترین ابرقهرمان کل تاریخه حالا بگذریم که اصلا قدرت و سرعت و حتی هوش مرد عنکبوتی قابل مقایسه با سوپرمن نیست

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به Dc . Marvel

      اردیبهشت 23, 1398

      بتمن به وسیله ی کریپتونایت سوپرمنو شکست داد ، اگه سوپرمن کریپتونایت بخوره مرد عنکبوتی که سهله ، منم میزنمش 😉
      البته اینو هم درنظر داشته باشین که مردعنکبوتی شخصیت باهوشیه ، شما یه جوری حرف میزنی که انگار مردعنکبوتی هوش معمولی ای داره

      پاسخ

      • بل در پاسخ به آریو

        اردیبهشت 24, 1398

        جناب آریو شما خیلی متعصبانه درباره مارول نظر میدید!

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به بل

          اردیبهشت 24, 1398

          من خودم قبول دارم که تو مبارزه ی بتمن با مردعنکبوتی ، بتمن برنده میشه ؛ ولی موافق این نیستم که سوپرمن از مردعنکبوتی باهوش تره . حتی به نظرم هوش اسپایدی از بتمن هم یه کم بیشتره .

          پاسخ

          • شاهین در پاسخ به آریو

            آبان 7, 1398

            فیلم هایی ک از شخصیت های دیسی دیدین خب اگ شخصیت اصلی ببازه ک فیلم قشنگی نیس شما هر چی از بت من دیدی همش با سیاست و برنامه ریزیه جنگ های مردعنکبوتی رو ببین ی مکان ثابت نیس ادامه داره معلوم نیس ب کدوم جا میکشه شاید تا رم یونانم رفت و همیشه خودشو باش وقف میده مردعنکبوتی جدا از قدرتاش دارای حس عنکبوتیه ک‌ خودش ی قدرت کامله پیش بینی حوادث از قبل پس تعصبی حرف نزنیم

            پاسخ

          • کرایسیس در پاسخ به آریو

            اردیبهشت 20, 1400

            آریو جان منم موافقم که هوش اسپایدی بیش تر از سوپرمن هست. ولی نه بتمن بتمن نابغه است. ولی مرد عنکبوتی هم خیلی باهوشه💙

            پاسخ

      • البته نظر شما محترم هست اما تو چنتا کمیک بتمن بدون کریپتون سوپرمن رو شکست داده!
        تعصبانه حرف نزدم چون طرفدار ددپولم!

        پاسخ

        • اینو میدونم که قدرتای سوپرمن چند برابر بتمنه ، حالا اینو که بتمن چجوری سوپرمنو بدون کریپتونایت شکست داد رو نمیدونم چون کمیکشو نخوندم !

          پاسخ

          • بروس وین در پاسخ به آریو

            تیر 19, 1398

            همون طور که تو مقاله 25 ابرقهرمان قدرتمند گفتم بتمن هم تونسته لیگ عدالت رو شکست بده و هم تونسته سوپرمن رو بدون کیریپتون شکست بده!

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به بروس وین

              تیر 19, 1398

              میشه اسم کمیک و اینکه تو چه دنیایی اتفاق افتاده رو بگین ؟
              آخه ممکنه کمیک رو صرفا به خاطر شاخ نشون دادن بتمن نوشته باشن و تو دنیایی جریان داشته باشه که کسی جدیش نگیره .
              البته من خودم به نظرم بتمن از اسپایدرمن قدرتمندتره .

              پاسخ

              • بروس وین در پاسخ به آریو

                تیر 19, 1398

                حال دوباره توضیح ندارم خودت حالشو بهتر درک میکنی توی مقاله همین سایت (25 ابرقهرمان قدرتمند همراه با…)تو بخش نظرات درمورد نابودی لیگ عدالت به دست بتمن توضیح دادم و همچنین شکست سوپرمن بدون کیریپتون از بتمن این شکست سوپرمن ممکنه حتی تو دنیای واقعی اتفاق میوفته چون بتمن سوپرمن رو با پرتو های یونیزانی شکست داد که کمیکشو توی اون نظرم گفتم اگه راهنمایی میخوای:(نهمین نظر از بالا بشمر تاپایین 18 تیر).

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به بروس وین

                  تیر 20, 1398

                  بله ممنون .
                  آرکشو میخونم .

                  پاسخ

                • Arkham batman در پاسخ به بروس وین

                  آبان 19, 1398

                  البته باید اینو بدونیم سوپرمن هیچ وقت از قدرت واقعیش مقابل بتمن استفاده نکرده یعنی خود بتمن همیشه میگفت اگه سوپرمن میخواست بتمنو میکشت اما هیچ وقت اینو نخواسته

                  پاسخ

              • بروس وین در پاسخ به آریو

                تیر 19, 1398

                راستی توی دنیای دی سی نوشته شده و این کمیک رو گرانت موریسون نوشته.

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به بروس وین

                  تیر 20, 1398

                  حالا میشه بگین تو دنیای اصلی دیسی بوده یا دنیاهای فرعی دیسی؟

                  پاسخ

                  • بروس وین در پاسخ به آریو

                    تیر 20, 1398

                    شوالیه تاریکی بازمیگردد که به دست فرانک میلر ساخته شده تو دنیای اصلی دی سی بوده که حتی ازش انیمیشن هم ساختن ولی اونجوری که گفتم بتمن سوپرمن رو تو انیمیشن شکست نداد(فکر کنم).
                    و آقای گرانت موریسون هم یکی از نویسنده های مهم دی سی هست که کمیک های زیادی برای دی سی نوشته یعنی هردو نوشتن توی خود دنیای اصلی دی سی هم اتفاق افتادن.

                    پاسخ

                • بروس وین در پاسخ به بروس وین

                  تیر 20, 1398

                  شوالیه تاریکی بازمیگردد هم فرانک میلر نوشته.

                  پاسخ

      • امیرمهدی در پاسخ به آریو

        تیر 28, 1398

        شما چونکه مارول فن هستید طرفتار مرد عنکبوت رو می کند

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به امیرمهدی

          تیر 28, 1398

          من مارول فن هستم ولی یکی از دلایلی که اسپایدرمن و کلا مارولو خیلی دوست دارم اینه که شخصیتاش یه کم باورپذیرترن و اکثرا قدرتاشون محدودیت داره . در مورد این که اسپایدرمن قویتره یا بتمن هم میگم بتمن .

          پاسخ

          • دی سی فن در پاسخ به آریو

            اردیبهشت 8, 1399

            من همون دی سی فن قبلیم
            ای میل عوض کردم
            نه به نظرت بتمن قدرتش محدود نیست؟

            پاسخ

      • Mustafa در پاسخ به آریو

        مهر 24, 1398

        اگر از مرد عنکبوتی آون دستگاه تار دهنده رو از آون بگیری هیچه

        پاسخ

  19. اروین

    فروردین 25, 1398

    مرد عنکبوتی قویتر است

    پاسخ

    • IM BATMAN در پاسخ به اروین

      تیر 14, 1398

      زهی خیال باطن

      پاسخ

    • گ در پاسخ به اروین

      اسفند 2, 1399

      قوی ترین فرد توی مارول که ضعفش هم کم باشه نداریم مگه اینکه مرد عنکبوتی و تور و مرد اهنی با کاپتان امریکا + درکتر استرنج ترکیب کنی تا اونموقع بگیم ی چیزی .ولی تو دی سی سوپر من زره دار هست

      پاسخ

  20. بتمن قهرمان دی سی هست و مشت های قدرتی دارد ولی مرد عنکبوتی سریع تر فرضتر هستش کارش را میسازه مثل کاری که با تانوس کرد تار مار کرد کلا دست و پاهش را بست،،، جنب نمی خورد

    پاسخ

    • بتمن هم دارک ساید رو که مارول ازش تانوس رو گرفته تکی شکست داد.دارکساید کسی هست که برا تفریح سوپرمن های دنیاهای موازی رو می کشه.

      پاسخ

      • Mohamad در پاسخ به شخصیت ناشناس دی سی

        خرداد 12, 1399

        در اون موقع بتمن زره هل بت رو داشت و ……. (ادامشو تی کامنت های قبلیم نوشتم

        پاسخ

    • Batman در پاسخ به احمد عابدی تربت جام

      اردیبهشت 3, 1399

      اگر فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت رو دیده باشی میفهمی که مرد عنکبوتی با کمک مرد اهنی دکتر استرنج پیتر کوئیل / استار لرد دراکس و مانتیس دست و پاشو رو گرفته بود و نقش اصلی تو نگه داشتن تانوس رو مانتیس داشت وگرنه مرد عنکبوتی چه طوری میتونه دست و پای قدرت مند ترین موجود رو نگه داره تانوس تو اول فیلم هالکو زد ترکوند مرد عنکبوتی که سهله ولی بتمن دارک ساید رو تنهایی شکست داد

      پاسخ

      • BATMANM در پاسخ به Batman

        اردیبهشت 8, 1399

        همه میدونن بتمن بهترینه داداش دمت گرم

        پاسخ

        • دانیال در پاسخ به BATMANM

          تیر 1, 1399

          اسپایدرمن یه جور قویه بتمن یجور اگه نبرد تو روز باشه اسپایدی شانس بیشتری داره ولی اگه تو شب باشه ۱۰۰ درصد بتمن اسپایدرمنو له و لورده میکنه ولی بتمن به زور جکر بدون قدرتو می بره و اسپایدرمنم زورش ( تازه با کمک تونی استارک ) به زور به ۱ دست تانوس میرسه پس هردو بعضی وقتا خوبن بعضی وقتا بد مثلا سوپرمن تو یه کامیک کره ی زمین رو جابجا می کنه تو یه کمیک دیلی پلنت رو به زور نگه میداره اونایی که میگن بتمن از سوپرمن بهتره بگم که شوالیه تاریکی در برابر سوپرمن هیچی نیست تاکید می کنم هیچی نیست سوپرمن می تونه سه تا بتمنم شکست بده 😎

          پاسخ

          • م در پاسخ به دانیال

            اسفند 2, 1399

            داداش # اینجاستیس

            پاسخ

        • کرایسیس در پاسخ به BATMANM

          اردیبهشت 3, 1400

          بله موافقم

          پاسخ

      • امیرمهدی زرچینی در پاسخ به Batman

        بهمن 19, 1399

        فقط بتمن

        پاسخ

      • امیر مهدی زرچینی در پاسخ به Batman

        بهمن 19, 1399

        فقط بتمن 😎😎😎😎😎

        پاسخ

    • دیسی در پاسخ به احمد عابدی تربت جام

      تیر 15, 1399

      یکم تحقیق کن

      پاسخ