بهترین فیلم های دلهره آور (Thriller) سال 2019 که باید ببینید

بدون شک تریلر از جمله محبوب ترین ژانرهای سینماست. سالانه چندین تریلر اکران شده و متاسفانه تنها چند نمونه از آن ها دیدنی است. اما آیا این نتایج دستورالعمل ساخت یک تریلر موفق را ارائه می دهد؟ شاید فیلمسازان تا سال ها اینگونه فکر می کردند. درحالی که در سال های اخیر ثابت شده که استفاده از ایده ها و سبک های جدید فیلم سازی می تواند موفقیت بیشتری داشته باشد. ژانر تریلر با ژانرهای محبوب دیگر آمیخته شده است. چه شاهد یک تریلر روان شناسانه باشیم تا جنایی، در هر صورت علاقه به ژانر تریلر هیچگاه از بین نمی رود. این موضوع ثابت می کند که ژانر تریلر یکی از تجربی ترین ژانرهای موجود است که شخصیت ها و روایات را به بوته آزمایش می گذارد. یک فیلمساز باید داستانی را بگوید که هرگز روایت نشده و شخصیتی را به تصویر بکشد که هرگز دیده نشده است. فیلم های این فهرست می توانند شما را بر صندلی میخکوب کرده و یا ذهن تان را به بازی بکشند. همچنین نشان می دهند که ژانر تریلر درحال پیشرفت و بهبود است. در اینجا فهرستی از فیلم های تریلر را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم این تریلرها به خوبی تریلرهای پیشین باشند. با پروشات همراه باشید.


20. گلس – Glass – هجده ژانویه 2019

سری پایانی “شکاف” (Split) دیوید دان با بازی بروس ویلیس را نشان می دهد. شیامالان به این دلیل دان را افزوده که “شکاف” را به “شکست ناپذیر” (Unbreakable) مرتبط کند. دان که از فرار هیولا آگاه بوده متوجه می شود همانطور که آقای گلس (ساموئل جکسون) پیشبینی کرده بود ابرقهرمان های دیگری نیز در ین جهان وجود دارند. بروس ویلیس، ساموئل جکسون، اسپنسر تریت کلارک و چارلین وودارد به نقش های خود در “شکست ناپذیر” بازگشته، درحالی که جیمز مک آووی و آنا تیلور-جوی به شخصیت های “شکاف” بازگشته و سارا پالسون نیز به گروه اضافه می شود. ام. نایت شیامالان به دلیل پنهان نگه داشتن داستان شهرت دارد و فیلم های او معمولا از زمان “حس ششم” (The Sixth Sense) دارای پایان های پیچیده هستند. در پایان “شکاف” شخصیت دان بروس ویلیس درحال تماشای گزارشی درباره هیولا بود و ثابت کرد که در سری جدید در برابر ولن فیلم “شکاف” قرار می گیرد. درحالی که براساس عنوان فیلم داستان به شخصیت آقای گلس ساموئل جکسون مربوط می شود و درباره آن اطلاعات بیشتری نداریم.

همچنین بخوانید: لیست 70 تایی بهترین فیلم های 2019 به همراه تریلر


19. اوج – Climax – یک مارس 2019

فیلمی درباره یک گروه رققصنده که در یک ساختمان متروک به دور هم جمع می شوند تا تمرین کنند. پس از رقص کل شب را به تفریح می پردازند. اما پس از آنکه متوجه می شوند نوشیدنی شان حاوی LSD بوده شوکه خواهند شد. درنتیجه آشوبی رخ می دهد که به اوج دلهره آور ختم خواهد شد. صحنه های زیبای رقص ابتدا و صحنه های ترسناک انتها بسیار زیباست. گرچه نوآ این اثر را یک اثر تجربی می داند اما به نظر می رسد که این اثر تجربی بهترین فیلم او باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


18. ما – Us – پانزده مارس 2019

نبوغ جردن پیل با ساخت شاهکار “برو بیرون” (Get Out) ثابت شد. موفقیت این فیلم انتظارات طرفداران را بالا برد و به همین دلیل فیلمی که او تولید می کند باید بسیار موفق باشد تا سابقه او دچار مشکل نشود. تریلر فیلم دیگر او پخش شده و به نظر جالب است. گرچه این فیلم از ژانر وحشت است اما به نظر می رسد مانند فیلم “برو بیرون” بیشتر در ژانر تریلر باشد. لوپیتا نیونگ و وینستون دوک نیز در این اثر همکاری می کند و نقش زوجی را ایفا می کنند که برای تعطیلات به نزد خانواده می روند. اما مهمانان ناخوانده ای وارد شده و ماجرا ترسناک می شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ژانر درام در سال 2019 که نباید از دست داد


17. مرز سه گانه – Triple Frontier – پانزده مارس 2019

داستان پنج سرباز ارتش که می خواهند ارباب مواد مخدر آمریکای جنوبی را به چنگ آورند. آن ها به نقشه ای دست می یابند که ثروت را برایشان سرازیر می کند که هم چیز خوب پیش نمی رود. اعمال آن ها به اتفاقاتی منجر می شود که برای این پنج دوست پیامدهایی دارد. بن افلک، اسکار آیزاک، چارلی هونام، گرت هدلاند و پدرو پاسکال نقش های اصلی را برعهده دارند. تولید این فیلم با مشکلاتی همراه بود و حتی گفته می شود کاترین بیگلو کارگردانی آن را برعهده می گیرد. قرار بود بازیگرانی چون تام هاردی و چنینگ تاتوم در آن حضور یابند اما این اتفاق رخ نداد. فیلم نهایتا توسط نتفلیکس ساخته شد و قرار است اکران شود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که در سال 2019 و 2020 منتظر اکران شان هستیم


16. مردان بزرگراه – The Highwaymen – بیست و نه مارس 2019

بونی پارکر و کلاید بارو از مخوف ترین مجرمین تاریخ آمریکا بودند که مقامات به دنبال شان بوده و رسانه ها درباره مطلب می نوشتند. به همین دلیل در سال 1967 فیلمی درباره شان ساخته شد. این فیلم با موفقیت هنری و تجاری مواجه شد و بحث برانگیز بود. داستان از نگاه مجرمین گفته می شود و باعث شد افرادی که بی گناهان را کشتند بزرگ جلوه کنند. این فیلم قرار است نسخه بازسازی فیلم پیشین بشد. داستان از دید دو رنجر تگزاسی است که باید به این مجرمین نزدیک شوند. کوین کاستنر و وودی هارلسون نقش های اصلی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سینمای هند در سال 2019


15. جان ویک: بخش سوم – John Wick 3: Parabellum – هفده می 2019

در این فیلم کیانو ریوز به نقش جان ویک قاتل برگشته و بازیگرانی چون هلی بری، ایان مک شین، روبی رز، کامون، لانس ردیک و لارنس فیشبورن نیز در کنار او حضور دارند. طبق گفته های رسمی، جان ویک در یک هتل فردی را به قتل رسانده و 14 میلیون دلار مژدگانی قاتل اوست. زیرا مقتول یکی از افراد رده بالا بوده است. رئیس هتل می تواند جان را تحویل دهد اما یک ساعت به او فرصت می دهد و جان در این مدت تلاش می کند از نیویورک خارج شود. استاهلسکی فیلمساز معتقد است که در این فیلم تصمیم گرفت به ریشه و اساس این صنعت رجوع کند تا تصویر کاملی از حرفه مزدوری دنیای ویک را نشان دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه سال 2019 که نباید از دست بدهید


14. موجود: فصل دو –  It Chapter 2 – شش سپتامبر 2019

جیمز مک آووی نقش بیل دنبرو را برعهده دارد که در سری پیشین توسط جیدن لیبرهر ایفا شد. همچنین بازیگران جدیدی نیز اضافه می شوند که دوره بزرگسالی شخصیت های جوان قبلی را ایفا خواهند کرد: جسیکا چستین در نقش بورلی مارش، جی رایان در نقش بن هانسون، بیل هدر در نقش ریچی توزیر، عیسی مصطفی در نقش مایک هانلون، جیمز رنسون در نقش ادی رسپرک، اندی بین در نقش استنلی اریس. جکسون رابرت اسکات به نقش جرج دنبرو بازگشته و ویل بینبرینک و زاویه دولان نیز نقش های تام روگان و آدریان ملون را برعهده دارند.

رمان استیون کینگ شخصیت های کودک و بزرگسال را در کنار هم نشان می دهد. درحالی که نسخه سینمایی سری اول تنها کودکان و سری دوم بزرگسالان را نشان خواهد داد. در سری پیشین کودکان شهر به دنبال موجود به فاضلاب های شهر وارد شدند و با یافتن بورلی، بورلی درباره ماجراجویی دوباره آن کودکان در بزرگسالی به آن ها خبر داد. این کودکان قسم خوردند که درصورت بازگشت این موجود دوباره به دنبالش بروند. فصل دوم این فیلم 27 سال بعد را نشان می هد که همه کودکان بزرگ شده و از شهر خارج شدند و تنها مایک به جا مانده که می خواهد آزادی خواه شود. مایک به بازگشت این موجود پی برده و دوباره با دیگران تماس می گیرد تا بیایند و موجود را که در پی انتقام است بیابند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی سال 2019 که باید تماشا کنید و فقط لذت ببرید


13. زن درون پنجره – The Woman in the Window – چهار اکتبر 2019

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام از ای.جی. فین درباره زنی که شاهد قتل بوده و خاطره آن آزارش می دهد. امی ادمز نقش دکتر آنا فکس، یک روان شناس کودک را ایفا می کند که به اختلال اضطراب دچار است. ادمز اخیرا در سریال اقتباسی “اشیای تیز” نقش یک گزارشگر را برعهده داشت که با تحسین مواجه شد. جولیان مور، آنتونی مکی و گری الدمن  نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


12. جوکر – Joker – چهار اکتبر 2019

از زمان نقش آفرینی هیث لجر در نقش جوکر در فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) شخصیت جوکر جایگاه تازه ای یافته است. لجر توانست هویتی از جوکر خلق کند که گویی نمی تواند توسط هیچ بازیگری تکرار شود. جرد لتو در فیلم “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) تلاش کوتاهی داشت اما بازهم با جوکر لجر قابل مقایسه نیست. اکنون خواکین فینیکس قرار است این نقش را برعهده بگیرد. گفته می شود این فیلم بخشی از دنیای دی سی نیست اما ممکن است لتو این نقش را در چندگانه اش ادامه دهد. فیلم به سال های اولیه آرتور فلک در سال های 80 و اتفاقاتی که باعث شد به یکی از ترسناک ترین مجرمین گوتام تبدیل شود، می پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال 2019-2020 که حتما باید تماشا کنید


11. شرلوک هولمز سه – Sherlock Holmes 3 – بیست و پنج دسامبر 2020

شخصیت شرلوک هولمز که توسط آرتور کونان دویل خلق شده یکی از پراقتباس ترین شخصیت های ادبی است. در طی سال ها شاهد نسخه های مختلف شرلوک هولمز در جای جای جهان بوده ایم. نسخه اخیر بندیکت کامبربچ یکی از بهترین شرلوک هولمزهای تاریخ بود که او را به یکی از برترین بازیگران نسل خویش تبدیل کرد. اما او تنها بازیگر موفق در این زمینه نیست. پیش از او رابرت داونی جونیور نیز در این نقش ظاهر شده بود و طرفداران این دو بازیگر با هم رقابت دارند. با وجود کنار گذاشتن این دو بازیگر موفقیت فیلم های گای ریچی بیشتر بود و با به تعویق افتادن سری جدیدش به دلیل مشغله بازیگر اصلی، اکنون شاهد آن هستیم. این فیلم در حال تولید است و داونی جونیور و جود لاو در آن حضور دارند. تماشای ویلن آن ها نیز می تواند جالب باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


10. اسرار رسمی – Official Secrets – 2019

دولت چیزهای مختلفی را از ما پنهان می کند. منظورمان آزمایش کردن بیگانه ها نیست. گاترین گان مترجم سرویس مخفی بریتانیا بود. زمانی که به اسناد تجاوز غیرقانونی آمریکا به عراق در سال 2003 برخورد، وظیفه اخلاقی خود دانست که آن را افشا کند. این حرکت به قیمت شغلش تمام شد و مشکلاتی را به وجود آورد. این فیلم داستان اوست. کیرا نایتلی نقش گان را ایفا می کند و مت اسمیت، رالف فاینز و متیو گود نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


9. خانه ای در آسمان –  A House in the Sky – اعلام خواهد شد

در این داستان زندان 15 ماهه آماندا لیندهوت از آناپورنا پیکچرز رونی مارا حضور خواهد داشت. شرکت آناپورنا با همکاری نویسندگانی چون لیندهوت و سارا کوربت از این خاطرات استفاده کرد. مگان الیسون تهیه و چلسی برنارد نظارت و تولید این فیلم را برعهده دارند. آماندا لیندهوت در سال 2008 در موگادیشو، سومالی، توسط یک گروه شورشگر تروریستی دستگیر شد. این تنها آغاز مجموعه اتفاقات بود. تا سال بعد بارها شکنجه، تجاوز و به حال مرگ رها شد. او به همراه نیگل برنان عکاس به مدت 460 روز اسیر بود تا اینکه خانواده هایشان خسارت پرداخته و آزاد شدند. این فیلم به روان شناسی، انگیزه ها، و رفتارهای زندان بان هایی می پردازد که او را در قل و زنجیر کرده و به حال مرگ رها می کنند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


8. عامل – The Operative – 2019

یک فیلم اقتباسی از کتاب “معلم انگلیسی” به قلم ییفتا ریچر اتیر، یکی از مامورین مخفی پیشین اسرائیل، درباره مردی که می خواهد یک مامور را بیابد. ریچل جاسوس موساد بود و در تحقیقات مربوط به برنامه هسته ای ایران فعالیت داشت. با این حال گم شده و رئیس پیشین اش فراخوانده شده تا او را بیابد و مانع خطراتی که ممکن است ایجاد شود باشد. مارتین فریمن نقش توماس را برعهده داشته و دایان کروگر نقش ریچل را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: پیش بینی نامزدهای بهترین فیلم برای مراسم اسکار 2019


7. آخرین چیزی که او می خواست – The Last Thing He Wanted – 2019

یک فیلم اقتباسی از کتاب جوآن دیدیون درباره گزارشگری که برای کمک به پدر حرفه اش را رها کرده و به توطئه متهم می شود. ان هتوی نقش روزنامه نگار واشنگتن پست به نام النا مک موهان را برعهده دارد. او در شرایط ساخت کمک به پدر را که پس از مرگ مادرش تنها شده مهم تر می داند. اما درباره پدرش چیزهایی وجود دارد که از آن خبر نداشته و بنابراین به دایره او وارد می شود. دی ریس، کارگردان فیلم هایی چون “پریا” (Pariah) و “لجن زار” (Mudbound)، کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و ویلم دفو و بن افلک در آن نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


6. در برابر تمام دشمنان – Against All Enemies – 2019

یک تریلر سیاسی درباره بازیگری به نام ژان سبرگ و رابطه اش با یک فعال آفریقایی آمریکایی به نام حکیم جمال. سبرگ یکی از حامیان فعال جنبش حقوق مدنی بود و برای آن ها کمک مالی جمع آوری می کرد. این فعالیت ها و ارتباطش با حزب پلنگ سیاه باعث شد توسط اف بی آی زیر نظر قرار گرفته و به هدف آن ها تبدیل شود. برنامه سری کوینتلپرو آژانس بسیار بحث برانگیز بود (به دلیل روش های اغلب غیرقانونی) و بر زندگی این بازیگر تاثیر گذاشت. کریستین استوارت نقش سبرگ و آنتونی مکی نقش حکیم جمال را ایفا می کند. جک اوکانل و وینس ون نقش های مکمل را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


5. دختران گمشده – Lost Girls – 2019

یک فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته رابرت کاکر درباره زنی به نام ماری گیلبرت که به دنبال دختر گمشده اش است. در این حین متوجه می شود که پرونده دخترش به قتل های حل نشده فاحشه های لانگ آیلند مربوط است. داستان درباره قاتل حقیقی لانگ آیلند است که بیش از ده ها فرد را به قتل رساند. و هنوز هویت اش فاش نشده است. در این فیلم علاوه بر روایت این قتل ها به تاثیر آن ها بر خانواده قربانیان نیز پرداخته می شود. امی رایان نقش اصلی را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: معرفی20 فیلم برتر سینما که ذهن بیننده را به چالش می کشند


4. منطقه تفریحی دریای سرخ – The Red Sea Diving Resort – 2019

سرویس های مخفی و ماموریت های آنان همواره موضوع اصلی فیلم های هالیوودی بوده است. سرویس مخفی اسرائل یا موساد ماموریت های مختلفی داشته که یکی از آن عملیات برادران است. در اوایل سال های 1980 بسیاری از یهویدان اتیوپی به کشور خود فرار کردند تا از محکومیت در امان باشند. در این شرایط سخت موساد نیروهای خود را به این کشورها می فرستاد تا حکم این افراد را اجرا کند. این ماموران با استفاده از یک منطقه تفریحی بیش از 6000 نفر را به اسرائیل می فرستاد و به این ترتیب از مرگ شان پیشگیری می کرد. “منطقه تفریحی دریای سرخ” داستان این ماموریت و مردمی که با موفقیت از آن خارج شدند را بازگو می کند. کریس ایوانز، هالی بنت، میخیل هایسمان و بن کینگزلی در آن نقش آفرینی می کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


3. به سوی ستارگان – Ad Astra – 2019

در این فیلم تریلر علمی تخیلی برد پیت نقش یک مهندس هوافضا به نام روی مک براید را ایفا می کند. بیست سال پس از اینکه پدر روی در یک سفر یک طرفه به نپتون می رود تا آثاری از هوش فرازمینی را بیابد، یک مهندس ارتش در منظومه شمسی سفر می کند تا او را یافته و دلیل شکست ماموریت او را بیابد. جیمز گری کارگردان این فیلم در فستیوال فیلم کن سال 2016 در 12 مه آن سال نویسندگی و کارگردانی این فیلم را تایید کرد. در آوریل 2017 و  در زمان تبلیغ “شهر گمشده زی” (The Lost City of Z) داستان “به سوی ستارگان” را با داستان “دل تاریکی” جوزف کنراد مقایسه کرد. او در این باره گفت، “خودم از آن ترسیده ام. ژانر علمی تخیلی اغلب ترسناک است زیرا عناصر فانتزی در آن آمیخته شده و فانتزی است. آنچه که من قرار است انجام دهم نشان دادن فضا به حقیقی ترین شکل ممکن است تا بفهمیم فضا می تواند در برابر ما ظالم باشد. نوعی داستان قلب تاریکی درباره سفر به سمت دیگری از منظومه خورشیدی. درباره این فیلم خیلی امیدوارم.”

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


2. بهترین نوع – Finest Kind – 2019

جیک جیلنهال، انسل الگورت و زندایا در این تریلر به کارگردانی و نویسندگی برایان هلگلاند حضور دارند. کمپانی STX از STX اینترتیمنت توزیع و تبلیغات فیلم را برعهده داشته و گری فاستر و راس کراسنوف با لیبل Krasnoff/Foster Entertainment تولید این فیلم را برعهده دارند. دن فریدان، بردلی توماس، جیلنهال و ریوا مارکر نیز با بنر Nine Stories تولید آن را برعهده دارند. “بهترین نوع” یک تریلر جنایی درباره دو برادر (جیلنهال و الگورت) است که با یک سندیکای جنایی ارتباط داشته و به دنیای زیرزمینی بوستون وارد می شوند. زمانی که انسان تحت فشار باشد، پیوند برادر با برادر و پدر و پسر هم قربانی می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


1. مرد ایرلندی – The Irishman – 2019

مارتین اسکورسیزی به معرفی نیاز ندارد. او تاکنون بهترین آثار سینمایی را ساخته و تولید نموده است. شیوه روایی او ساخت تریلرهای گانگستری است و هر پروژه ای را که آغاز کند موفقیت اش تضمینی است. “مرد ایرلندی” نهمین همکاری او با رابرت دنیرو و اولین همکاری او با آل پاچینو است. فیلم داستان فرانک شیران بوده و رابطه او با خانواده بوفالینو را نشان می دهد. جو پسکی، آنا پاکوئین و باب کاناول نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم