راهنمای کامل سفر به مادرید

مادرید. عجب شهری. مادرید به‌عنوان پایتخت اسپانیا و بزرگ‌ترین شهر آن، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری به شمار می‌رود. این شهر نه‌تنها استانداردهای اروپا را داراست، بلکه دارای فرهنگ، معماری و هنر غنی است. ازآنجایی‌که مادرید شهر جدیدی است قسمت اعظم معماری آن مربوط به قرن بیستم است، بنابراین برخی از گردشگران که منتظر دیدن معماری کهن هستند، متعجب می‌شوند. در این شهر آن‌قدر به شما خوش می‌گذرد که پس از چند سال بازهم به آنجا بازمی‌گردید.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به مادرید به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از مادرید به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی مادرید
  • جاذبه‌های گردشگری مادرید
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های مادرید
  • شب‌های مادرید
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به مادرید به چه بودجه‌ای نیاز دارید

مادرید یک شهر متوسط است، بنابراین نه ارزان است و نه گران. به نظر ما بودجه روزانه 30-60 پوند کافی است. البته مخارج کمتر یا بیشتر از این مقدار به خود شما بستگی دارد.

برای بازدید از برلین به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

در مادرید مکان‌های زیبایی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حداقل 3 یا 4 روز در این شهر اقامت داشته باشید.

زمان سفر به مادرید

تابستان‌های مادرید بسیار گرم است بنابراین انتظار داشته باشید که در ماه‌های جولای و آگوست دمای هوا حدود 90 تا 100 درجه باشد. این دمای هوا وحشتناک است اما رطوبت هم کم است.

زمستان‌های مادرید واقعاً سرد است. بیشتر افراد تصور می‌کنند اسپانیا همیشه گرم است اما باید بدانند که زمستان‌ها در مادرید برفی است و دمای هوا حتی به دمای یخ زدن هم نزدیک است.

به نظر ما بهترین زمان برای سفر به مادرید اواسط آوریل و ژوئن و سپتامبر و اکتبر است که دمای هوا حدود 65-85 فارنهایت است.

نکات مثبت و منفی مادرید

مادرید یکی از بهترین مقصدها است که همانند هر شهر دیگر، نکات مثبت و منفی خودش را دارد.

نکات مثبت

زندگی خوب. مردم مادرید می‌دانند که چگونه خوب زندگی کنند بنابراین ازنظر رفاهی در شرایط خوبی به سر می‌برند.

یک شهر با فرهنگ. بهترین موزه‌های جهان در مادرید گرد هم آمده‌اند.

شب‌های مادرید. شب‌های مادرید برای هر سن و فرهنگی جالب است. در مادرید خوش‌گذرانی هیچ‌وقت تمامی ندارد، البته به‌جز بعد از نهارها که ساکنان پس از خوردن نهار سنگین کمی استراحت می‌کنند.

غذا. غذاهای مادرید بسیار خوب هستند، البته درصورتی‌که از مراکز توریستی غذا خریداری نکنید. تاپاس و غذاهای دریایی دو غذای مهم مادرید هستند.

وسایل نقلیه ارزان و امن. به‌راحتی و با هزینه کم می‌توانید کل شهر را بگردید.

سفر روزانه. در اطراف مادرید شهرهای کوچکی وجود دارد که در عرض چند ساعت می‌توانید به آنجا سفر کنید.

 نکات منفی

مادرید یک شهر جدید است. یکی از دلایل تعجب بسیاری از گردشگران این است که مادرید یک شهر جوان بوده که بیشتر معماری آن به قرن بیستم تعلق دارد. البته این یک نکته منفی نیست، اما باعث تعجب گردشگران می‌شود.

تجمع توریست‌ها. همانند هر شهر بزرگ و توریستی دیگری، در مادرید هم همیشه توریست‌های بسیاری دیده می‌شوند و به همین دلیل شهر همیشه شلوغ است. این شلوغی باعث می‌شود که کیفیت غذا و خدمات چندان خوب نباشد.

آب‌وهوا. تصور همه این است که مادرید همیشه گرم است. اگرچه در فصل تابستان واقعاً گرم است اما در فصل زمستان به نقطه انجماد نزدیک می‌شوید.

جاذبه‌های گردشگری مادرید

بله در مادرید هم جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد.

کاخ سلطنتی مادرید

این کاخ مکان اصلی سکونت خانواده سلطنتی اسپانیا است که در مراسم رسمی استفاده می‌شود. این کاخ بزرگ‌ترین کاخ اروپای غربی محسوب می‌شود، بنابراین بازدید از آن چند ساعت طول می‌کشد. اگر زودتر بروید، شاید کمتر در صف طویل آن معطل شوید. در شب‌های تعطیل از ساعت 6 تا 8 عصر بازدید از این مکان با تخفیف همراه است.

موزه دل پرادو

موزه دل پرادو یک موزه و گالری هنری است که در مادرید واقع شده است. این موزه یکی از برجسته‌ترین موزه‌های جهان در زمینه هنر اروپایی از سده ۱۲ تا اوایل سده ۱۹ میلادی است که بر پایهٔ کلکسیون سلطنتی اسپانیا بنا نهاده شد. آثار هنری افرادی چون گویا، رافائل، رابنز، باخ و افراد دیگر در این موزه نمایش داده می‌شود.

موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا

موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا موزه ملی هنرهای سده بیستم میلادی اسپانیاست. این موزه در مادرید قرار دارد و تمرکز اصلی‌اش، هنر اسپانیایی است. آثار برجسته این موزه شامل مجموعه‌هایی از دو تن از برجسته‌ترین استادان هنر اسپانیا، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی می‌شود.

موزه THYSSEN-BORNEMISZA

این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها و گالری‌های هنری جهان است که بیش از 1000 اثر را به نمایش می‌گذارد (از قرن 13 تا اواخر قرن 20).

موزه ملی باستان‌شناسی اسپانیا

موزه ملی باستان‌شناسی اسپانیا یک موزه در مادرید، اسپانیا است که آثار ماقبل تاریخ تا رنسانس را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌های موزه شامل: هنر پیش‌ازتاریخ، هنر مصر باستان، هنر سلتی، هنر در یونان باستان و روم و جواهراتی از اندلس (اسلامی) و مسیحی و ویزیگوت‌ها در قرون‌وسطی است.

پائزو دل پرادو

این بلوار سه‌شاخه به جاذبه‌های زیبای شهر منتهی می‌شود، ازجمله موزه‌های اصلی شهر. این بلوار یکی از بهترین مکان‌هایی است که باید حتماً به آنجا بروید.

یادبود پلازا مایر

این مکان یادبود در مرکز شهر قرار گرفته و یکی از بهترین و تأثیرگذارترین مکان‌های مادرید است.

یادبود پوئرتا دل سول

این مکان یادبود یک میدان زیباست که ازجمله شلوغ‌ترین قسمت‌های شهر نیز محسوب می‌شود. بسیاری از جاذبه‌های زیبای شهر در اطراف این میدان قرار دارند بنابراین شاید چند بار به آنجا بروید. اما یادتان باشد که این مکان پر از دزد و جیب‌بر است.

پارک آل رتیرو

پارک آل رتیرو پارک عمومی شهر است که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مادرید در اطراف آن وجود دارند.

پلازا د سانتا آنا

این مکان که در قبل محله هرتاس قرار گرفته یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های مادرید است که پر از رستوران، بار و کافه است.

کلیسای سن آنتونیو دلا فلوریدا

اگر در اطراف این کلیسا بودید، حتماً به دیدن این کلیسا و نقاشی‌های سقف آن‌که توسط گویا نقاشی شده، بروید. این مکان هنوز هم برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است.

بازار آل راستو

به دنبال سوغاتی هستید؟ به بازار آل سارتو که یکی از بزرگ‌ترین بازارچه اروپا است بروید. هرچه را که بخواهید می‌توانید در این بازار پیدا کنید. البته باید مراقب باشید زیرا این بازار پر از جیب‌بر است.

پیاده‌روی در مادرید

یکی از بهترین راه‌های گردش در هر شهر این است که در آن پیاده‌روی کنید. در این شهر هم تورهای پیاده رایگان وجود دارند. اما برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید از تورهای غیر رایگان استفاده کنید.

غذاها و نوشیدنی‌های ارزان در مادرید

بزرگ‌ترین بارهای اروپا در مادرید وجود دارند، بنابراین می‌توانید حسابی خوش‌گذرانی کنید. شب‌های مادرید از نیمه‌شب آغاز شده و تا حدود 6 صبح ادامه دارد.

در مادرید ساکنان حدود ساعت 1 تا 3 ونیم نهار خورده (مادریدی‌ها نهار بسیار سنگینی می‌خورند)، و شام را هم حدود 8 تا 11 میل می‌کنند.

غذاهای دریایی مادرید معروف است. این غذاها معمولاً صادر می‌شوند، بنابراین در مادرید غذاهای دریایی بسیار معروف هستند، اما قیمتشان چندان ارزان نیست.

از میان تمامی غذاهای دریایی اسپانیا، پائلا از بقیه معروف‌تر است. اما ازآنجایی‌که مادرید یک شهر توریستی است، پائلاهای بی‌کیفیتی هم در آنجا یافت می‌شود. بنابراین برای پیدا کردن یک رستوران خوب جستجو کنید. همچنین باید غذاهای گوشی مادرید، بخصوص ژامبون بریکو را امتحان کنید. از دیگر غذاهایی که باید در مادرید امتحان کنید تاپاس و راکیون است. در بسیاری از بارها، با سفارش آبجو و مشروب، تاپاس رایگان دریافت خواهید نمود.

شب‌های مادرید

شهر مادرید یکی از بهترین شهرها برای خوش‌گذرانی در شب است، زیرا در این شهر بار و کلوپ‌های مختلفی وجود دارد. یادتان باشد که در این شهر تا پیش از ساعت 10-11 شب نمی‌توانید به بار بروید. اما بارها تا ساعت 6 صبح باز هستند.

بهترین خوابگاه‌های مادرید

ازآنجایی‌که در فصل تابستان توریست‌های بسیاری به این شهر سفر می‌کنند، بنابراین بهتر است که زودتر خوابگاه موردنظرتان را رزرو کنید. هزینه اقامت در خوابگاه‌های مادرید برای یک‌شب 11-25 پوند است. اما در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها قیمت خوابگاه‌ها افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید اتاق خصوصی کرایه کنید، هزینه آن 60-45 پوند است.

نکته: برخی از خوابگاه‌های مادرید مخصوص برگزاری مهمانی است، پس پیش از رزرو این مورد را در نظر بگیرید.

وسایل نقلیه عمومی در مادرید

شبکه نقلیه مادرید دومین شبکه نقلیه بزرگ اروپاست که هزینه چندان بالایی نیز ندارد. ازآنجایی‌که فاصله بیشتر مناطق دیدنی از مرکز شهر تنها 20 دقیقه است، بنابراین شاید مجبور نباشید چندان از وسایل نقلیه استفاده کنید.

  • بلیت یک‌طرفه مترو و اتوبوس: 1.5 پوند
  • بلیت 10 سفره مترو و اتوبوس: 12.20 پوند
  • بلیت‌های روزانه هم برای تمام وسایل نقلیه استفاده می‌شوند.
  • بلیت 1 روزه: 8.40 پوند
  • بلیت 2 روزه: 14.20 پوند
  • بلیت 3 روزه: 18.40 پوند
  • بلیت 5 روزه: 26.80 پوند
  • بلیت 7 روزه: 35.40 پوند
  • اتوبوس از فرودگاه به شهر: 5 پوند
  • تاکسی از فرودگاه به شهر: 30 پوند

سفرهای روزانه از مادرید

یکی از مزایای مادرید این است که در اطراف آن شهرهای کوچکی وجود دارند که می‌توانید روزانه به آن شهرها سفر کنید.

سگوبیا

شهر سگوبیا حدود 30 دقیقه تا مادرید فاصله دارد. در این شهر مکان‌های بسیاری که جز میراث یونسکو هستند، وجود دارد مانند: یک قصر زیبا، یک قنات رومی و یک کلیسای بزرگ گوتیک. در یک روز می‌توانید تمام این زیبایی‌ها را ببینید، اما سفر در شب هم می‌تواند جالب و البته پرخطر باشد.

تولدو

تولدو در جنوب مادرید و 30 دقیقگی آن قرار گرفته است. این شهر زیبا بر روی یک تپه قرار گرفته و یک قصر نیز در کنار آن وجود دارد. مسیر این شهر به قلعه بسیار زیباست بنابراین بهتر است که پیاده به آنجا بروید. البته اگر در شب به آنجا بروید ممکن است با جیب‌برها مواجه شوید.

آویلا

این شهر در 90 دقیقگی مادرید قرار گرفته است و می‌توانید با قطار به آنجا بروید. شهر قدیمیان جز میراث یونسکو بوده و دیوار شهر و برج‌های آن بسیار دیدنی هستند.

سان لورنزو د آل اسکوریال

این شهر حدود یک ساعت با مادرید فاصله دارد. در مسیر این شهر کوچک یک صومعه، کلیسا و یک کالج قرار دارد.

راهنمای کلی سفر

تاپاس. در بیشتر بارها با سفارش مشروب و آبجو می‌توانید تاپاس رایگان دریافت کنید.

کارت مادرید. با داشتن این کارت می‌توانید از بیش از 50 موزه و آثار تاریخی دیدن کنید. قیمت این کارت‌ها حدود 47-77 پوند است.

گلاتو. حتماً گلاتوهای مادرید را امتحان کنید. اما مراقب باشید رستورانی را انتخاب کنید که گلاتوهای باکیفیت به فروش برساند.

کلاهبرداران. مراقب افرادی که به سمت شما می‌آیند و از شما می‌خواهند چیزی را امضا کنید، باشید زیرا آن‌ها یا کلاهبردار هستند و یا جیب‌بر.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم