بهترین فیلم های ژانر درام در سال 2019 که نباید از دست داد

یک داستان درام اگر درباره زندگی دیگری باشد جالب تر است. هرچقدر هم که از داستان های جالب خوشتان بیاید، بازهم دوست دارید داستان دیگران را بشنوید نه داستان خودتان. برای مردم اتفاقات مختلفی روی می دهد و حقیقت گاهی از تخیل عجیب تر است. اما تخیل و دنیای سینما می تواند آن را به معرض نمایش بگذارد. فیلم های بسیاری توانسته اند داستان های درام را تحقق بخشیده و آن را برروی پرده نقره ای سینما به نمایش بگذارند. یک داستان شنیدنی که در عین حال دخالت در داستان دیگران محسوب نمی شود. این داستان های درام از صحبت های درگوشی فراتر هستند و داستان های زندگی را شامل می شوند. تماشای داستان زندگی دیگران بر مخاطب تاثیر می گذارد و این تاثیر بر جامعه اثربخش است. در طول تاریخ ژانر درام از داستان های عاشقانه ساده به سمت مضامین پیشرفته سوق یافته است. فیلمسازان از کنار زدن مرزهای خود و مخاطبین واهمه ندارند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آثار برتر درام سال های 2019 و 2020 کدام هستند؟ خوشبختانه پاسخ این سوال را یافته ایم. در اینجا فهرستی از درام های سال های 2019 و 2020 را به شما معرفی می کنیم که درام های رمانتیک، درام های نوجوانانه و درام های کمدی را شامل می شود. امیدواریم که این فیلم های درام همانند آثار درام پیشین باشد. با پروشات همراه باشید.


22. آمریکایی حقیقی – True American – اعلام خواهد شد

امی ادمز یکی از بهترین بازیگران زن این نسل است و با حضور در نقش های مختلف استعداد بازیگری خود را ثابت کرده است. در سال 2018 به دلیل بازی در نقش یک خبرنگار در سریال “اشیای تیز” (Sharp Objects) و حضور در فیلم “معاون” (Vice) با تحسین مواجه شد. اکنون در فیلم “آمریکایی حقیقی” حضور می یابد که داستان آن به حوادث 11 سپتامبر مربوط است. داستان درباره یک مسلمان مهاجر است که از این حادثه جان سالم به سر برده و حمله کننده را می بخشد. بازیگران دیگر و تاریخ اکران مشخص نیست و گویا قرار است ستاره هایی دیگری به پروژه اضافه شوند.

همچنین بخوانید: لیست 70 تایی بهترین فیلم های 2019 به همراه تریلر


21. جوجو خرگوشه – Jojo Rabbit – اعلام خواهد شد

تایکا وایتیتی به دلیل ساخت فیلم های بحث برانگیز و کمدی سیاه شهرت دارد. فیلم هایی از قبیل “آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم” (What We Do in the Shadows) و “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarök) از دنیای مارول. پروژه بعدی او یک اثر اقتباسی از کتاب Caging Skies نوشته کریستین لئونن است. داستان در جنگ جهانی دوم رخ داده و زندگی یک پسر جوان را نشان می دهد که در جستجوی آدولف هیتلر  است و می خواهد به ارتش او ملحق می شود. سپس با دختری آشنا شده که ایمان او به هیتلر را زیرسوال می برد. رومن گریفین دیویس نقش جوجو را ایفا می کند و خود وایتیتی نقش هیتلر را، همانگونه که جوجو تصور کرده بود. اسکارلت جوهانسون و سم راکول نقش های فرعی را برعهده دارند.


20. پادشاه – The King – اعلام خواهد شد

شکسپیر خالق بهترین شخصیت های تاریخ بوده است. داستان های او اغلب مضامین تاریکی داشته و قهرمان هایش اغلب با پایان غم انگیز مواجه شدند. “هنری چهارم” و “هنری پنجم”، مانند آثار دیگر شکسپیر بارها و بارها اقتباس شده اند. این اثر اقتباسی از بازیگرانی چون تیموتی چالامت، رابرت پتینسون و جوئل اجرتون استفاده می کند. دیوید میشد، کارگردان فیلم هایی چون “قلمروی حیوانات” (Animal Kingdom) و “ماشین جنگ” (War Machine) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. این فیلم اثر انحصاری نتفلیکس است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که در سال 2019 و 2020 منتظر اکران شان هستیم


19. در انتظار بربرها – Waiting for the Barbarians – اعلام خواهد شد

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جان ماکسول کوتسی با بازی جانی دپ و رابرت پتینسون در نقش های اصلی. قهرمان داستان که کلانتر یک شهر استعماری است قانونی مبنی بر تغییر قوانین شهر آرام خود را دریافت می کند. این قانون جدید جنگ علیه رنگین پوستان، برچسب زدن آن ها به عنوان بربر و پیشگیری از رویارویی با استعمارگران است. کلانتر خود را در موقعیت عجیبی می بیند که باید میان آنچه به او دستور داده شده و آنچه باید انجام دهد دست به انتخاب میزند.


18. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood – بیست و شش جولای 2019

کوئنتین تارانتینو نابغه سینماست که حتی با وجود داستان های ساده نیز می تواند یک روایت بسیار زیبا خلق کند. از زمان معرفی فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” این فیلم بحث برانگیز شده است. علاوه بر کارگردانی تارانتینو، موضوع جالب و اجرای بازیگران هم باعث موفقیت آن می شود. داستان فیلم درباره قاتلین خانواده منسون است. لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و مارگو رابی نقش های اصلی را برعهده دارند. بازیگران فرعی نیز عبارت اند از دیمین لوئیس، امیل هیرش، داکوتا فنینگ، آل پاچینو و لنا دونهام.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سینمای هند در سال 2019


17. تالکین – Tolkien – اعلام خواهد شد

جان آر.آر. تالکین محبوب ترین داستان های تاریخ را در اختیارتان قرار داده است. دنیای هابیت (The Hobbit) و ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) از تخیل او برگرفته شده اند و داستان هایی چون “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) اثر جرج آر.آر. مارتین از او الهام گرفته اند. این فیلم زندگی و حرفه این نویسنده افسانه ای را به نمایش گذاشته و بخشی از زندگی او را نشان می دهد که به نوشتن چنین داستان هایی منجر شده است. نیکلاس هالت نقش اصلی را ایفا کرده و لیلی کولینز نقش ادیث برت همسر او را ایفا می کند.


16. گری هوند – Greyhound – بیست و دو مارس 2019

یک فیلم جنگی براساس رمان “چوپان خوب” نوشته سی.اس فارستر، با بازی تام هنکس در نقش فرمانده نیروی دریایی. فرمانده ارنست کراوس در جنگ جهانی دوم تلاش می کند تا نیروهای خود را از شر نیروهای آلمان نجات دهد. کراوس مسئول نابودگر ارتش، گری هوند است. فیلمنامه این اثر توسط خود هنکس نوشته شد و آرون اشنایدر که به دلیل نقش آفرینی در فیلم هایی چون “پایین برو” شهرت دارد، کارگردان این فیلم است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه سال 2019 که نباید از دست بدهید


15. گزارش – The Report – 2019

روزهای پس از 11 سپتامبر دشوارترین روزهای تاریخ آمریکاست. این کشور با مشکلات عدیده رو به رو شد و وطن پرستی به بروز جنبش های مختلف منجر شد. سازمان سیا برای دستگیری این متجاوزین تلاش کرد. اما شیوه آن ها به شکلی نبود که همه موافق آن باشند. سناتور دنیل جونز در هنگام آماده کردن گزارش برای برنامه سازمان سیا، با روش های آنان مخالف بوده و تلاش می کند تا فعالیت های حقیقی آنان را آشکار کند. این فیلم داستان مردی است که با سازمان سیا و کاخ سفید مبارزه می کند تا گزارشات خود را چاپ کند.


14. میدوی – Midway – هشت نوامبر 2019

حمله پرل هاربر یکی از مهم ترین حملات شرورانه به آمریکا بود و به وقایع بعدی منجر شد. نبرد میدوی شش ماه پس از حمله پرل هاربر رخ داد و به همین دلیل یکی از مهم ترین نبردهای آمریکا محسوب می شد، زیرا در حفظ ارتش نقش مهمی داشت. این فیلم براساس این نبرد ساخته شده است. وودی هارلسون و لوک ایوانز نقش های اصلی را برعهده داشته ومندی مور، پاتریک ویلسون، آرون اکهارت و دنیس کواید، نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی سال 2019 که باید تماشا کنید و فقط لذت ببرید


13. زنان کوچک – Little Women – بیست و پنج دسامبر 2019

در طی سال ها رمان کلاسیکی به همین نام نوشته لوییزا می الکات الهام بخش داستان های مختلف بوده و چندین بار اقتباس شد. هشتمین اثر اقتباسی آن از گرتا گرویگ است. فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) یکی از فیلم های موفق او در سال 2017 بود که توسط تماشاگران و منتقدین مورد تحسین قرار گرفت. به همین دلیل انتظارات برای اثر دوم او افزایش یافت. گرویگ از روایت استفاده کرده و بر مضامین داستان تمرکز می شود. به همین دلیل اهمیت این فیلم بیشتر می شود. باوجود بازیگرانی چون اما واتسون، سورشا رونان و تیموتی شالامی، باب اودنکیرک و مریل استریپ، باید منتظر یک فیلم موفق باشیم.


12. خنجرها بیرون – Knives Out – بیست و هفت نوامبر 2019

رایان جانسون پس از حضور در “جنگ های ستارگان” (Star Wars) به ژانری که در آن موفق است بازگشته، یعنی ژانر درام. فیلم “لوپر” (Looper) را به خاطر دارید؟ داستان فیلم مشخص نیست اما گویا یک داستان قتل مدرن است که براساس آثار کلاسیک ساخته شده است. بنابراین می توانیم شاهد یک داستان جنایی دهه هفتادی باشیم. برخی این فیلم را مشابه داستان های آگاتا کریستی می دانند. گفته می شود که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده و ستارگانی چون دنیل کریگ، کریس ایوانز، مایکل شانون، آنا د آرماس، کیت استنفیلد، جیمی لی کرتیس و کریستوفر پلامر، در آن حضور دارند. لاینزگیت در بیست و نه نوامبر این فیلم را اکران خواهد کرد، و بی صبرانه و منتظر آن هستیم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


11. لوسی در آسمان – Lucy in the Sky – 2019

این فیلم داستان عجیبی دارد. و عجیب تر اینکه داستان واقعی است. یک فیلم اقتباسی از داستان واقعی لیزا نواک فضانورد که در سال 2007 مثلث عشقی ناسا نامیده می شد. داستان فیلم درباره بازگشت لوسی کولای فضانورد به زمین است، جایی که عاشق فضانورد دیگری بوده و اکنون بر روی زمین، برای گرفتن انتقام از عاشق قبلی اش یک سفر جاده ای را آغاز می کند، درحالی که در خودرویش سلاح به همراه داشته و می خواهد عشق او را برباید. ناتالی پورتمن نقش لیزا را برعهده دارد و جان هم نیز نقش فرعی را برعهده خواهد داشت. نوآ هاولی خالق سریال “فارگو” (Fargo) تهیه این فیلم را برعهده دارد.


10. هوانوردان – The Aeronauts – یک نوامبر 2019

یک درام زندگی نامه ای درباره زندگیو ماجراجویی های املیا ورن و جیمز گلیشر، دو دانشمند و هواشناس که با استفاده از بالون هوای گرم به آزمایش پرداخته و به اکتشاف دست می زنند. ادی ردمین و فلیسیتی جونز که در فیلم “نظریه همه چیز” (The Theory of Everything) در کنار هم حضور داشتند، مجددا در کنار هم قرار می گیرند. تام هارپر، کارگردان سریال های “پیکی بلایندرز” (Peaky Blinders) و “جنگ و صلح” (War and Peace)  کارگردانی فیلم را برعهده دارد. فیبی فاکس، وینسنت پرز و آن رید نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال 2019-2020 که حتما باید تماشا کنید


9. آیرون بارک – Ironbark – اعلام خواهد شد

یک فیلم براساس داستان واقعی یک تاجر بریتانیایی به نام گرویل واین و همکاری او با سازمان سیا. خواهیم دید که در دوران جنگ سرد، واین در پایان دادن به ماموریت موشکی کوبا به کمک ارتباط با همتای روسی اش آّیرون بک نقش اساسی دارد. بندیکت کامبربچ برای ایفای نقش واین قرارداد امضا کرده است. ریچل برازنان “خانم میزل شگفت انگیز” (The Marvellous Mrs Maisel) هم در کنار او نقش آفرینی می کند.


8. خانه ای در آسمان – A House in the Sky – 2019

یک داستان واقعی از زندگی آماندا لیندهوت، یک روزنامه نگار کانادایی که توسط دولت اسلامی تروریستی سومالی زندانی شده بود. او با شکنجه های سنگین مواجه شده و با قدرت ایمان و اراده زنده ماند. پس از اینکه خانواده اش جریمه ای را پرداخت کردند او آزاد شد. لیندهوت براساس تجربیات خود خاطرات اش را نوشت و کتاب خاطرات او منبع این فیلم بود. رونی مارا در این فیلم حضور داشته و نقش اصلی را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


7. پسر بچه – The Kid – بیست و سه مه 2019

بیلی بچه یکی از یاغیان سال های آخر دهه 70 بود. او یک تیرانداز بود و در سه قتل نقش داشت. دن دیهان نقش شخصیت اصلی را برعهده داشته و ایتان هاوک نقش کلانتر پت گارت را ایفا می کند که پس از شکست بیلی به شهرت رسیده است. رویارویی این دو الهام بخش داستان های مختلفی بوده و البته در این داستان نقص هایی وجود دارد. این فیلم به حوادث مربوط به مرگ بیلی و جریان های دیگر می پردازد. کریس پرت نقش گرانت کاتلر را برعهده دارد.


6. سهره طلایی – The Goldfinch – یازده اکتبر 2019

رمان سهره طلایی نوشته دونا تارت جایزه پولیتزر را دریافت کرد. این فیلم براساس این رمان ساخته شده و جان کرولی، خالق آثاری چون فیلم “بروکلین” (Brooklyn) و فصل اول سریال “کاراگاه حقیقی” (True Detective)، کارگردانی آن را برعهده دارد. انسل الگورت نقش اصلی تئودور دکر را برعهده دارد. این فرد از بمب گذاری تروریستی جان سالم به در برده و این حادثه آنقدر بر زندگی او تاثیر گذاشت که در دنیای هنر غرق شد. جفری رایت، لوک ویلسون، نیکول کیدمن و سارا پالسون، نقش های دیگر را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


5. پسری که باد را به تسخیر درآورد – The Boy Who Harnessed the Wind – 2019

یک فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته ویلیام کمکوامبا، داستان یک پسر سیزده ساله که روستایش را از قحطی نجات می دهد. این کتاب براساس زندگی خود ویلیام کمکوامبا نوشته شده و داستان شرایط کودکی او را نجات می دهد. او به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های مدرسه اخراج می شود. بنابراین مخفیانه به مدرسه می رود تا نحوه ساخت آسیاب بادی را آموخته و روستا را از قحطی نجات دهد. چویتل اجیوفور کارگردانی فیلم را برعهده داشته و بازیگر جوان مکسول سیمبا نقش ویلیام جوان را برعهده دارد.


4. راکتمن – Rocketman – بیست و یک ژوئن 2019

التون جان یکی از چهره های شاخص صنعت موسیقی است و یکی از تاثیرگذارترین افراد تاریخ بریتانیا محسوب می شود. با وجود موفقیت کاری زندگی شخصی اش همیشه با سروصدا همراه بوده است. این فیلم داستان روزهای آغازین زندگی او تا زمان رویارویی با مشکلات را نشان می دهد. شراکت او با برنی تاپین و جنسیت او از مضامین اصلی فیلم هستند. تارون ایگرتون نقش اصلی را برعهده داشته و جیمی بل، ریچارد مادن و برایس دالاس نقش های فرعی را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


3. فرونزو – Fonzo – اعلام خواهد شد

ال کاپون یکی از شناخته شده ترین مجرم های تاریخ آمریکاست که پس از دوره رکود به اوج رسید. فعالیت های او باعث رویارویی او با مقامات شد و سقوط او را به همراه آورد. گرچه دوره فعالیتش کوتاه بود، اما در حرفه اش با موانع بسیاری رو به رو شد. “فرونزو” اتفاقات پس از حبس او و سال های پایانی زندگی اش را نشان می دهد. تام هاردی نقش اصلی را برعهده گرفته و باوجود استعداد و مهارت او مطمئنا می تواند نقش کاپون را به زیبایی نشان دهد. لیندا کاردلینی، مت دیلان و نوئل فیشر نقش های مکمل را برعهده دارند.


2. مرد ایرلندی – The Irishman – 2019

یک فیلم براساس زندگی فرانک شیران، سرباز جنگ جهانی دوم که بعدها به حزب کارگر آمریکا ملحق شده و جنبش هایی را آغاز می کند. این اثر تجربه مارتین اسکورسیزی در ژانر نئو-نوآر است تا آشتی این ژانر و هالیوود را نشان دهد. اسکورسیزی با ساخت این فیلم تصمیم گرفت نام های بزرگ دوران طلایی درام های گانگستری را گرد هم آورد. رابرت دنیرو نقش شیران را بازی کرده و جو پسکی، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال 1990 در فیلم “رفقای خوب” (Goodfellas) و آل پاچینو در اولین همکاری خود با اسکورسیزی، از جمله بازیگران این فیلم هستند. هاروی کیتل، بازیگر فیلم موفق اسکورسیزی، نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد. باب کاناول، استیون گراهام، ری رومانو و آنا پاکوئین، از جمله نام های بزرگ این فیلم هستند. این فیلم قرار است در سال آینده از نتفلیکس پخش شود. چطور است شاهد کمیوی دی کاپریو باشیم؟

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر ژانر آدم ربایی در تاریخ سینما که باید ببینید


1.یک روز زیبا در محله – A Beautiful Day in the Neighbourhood – هجده اکتبر 2019

فرد راجرز یکی از چهره های شاخص تلویزیون بود که به دلیل سریال تلویزیونی “محله آقای راجرز” (Mister Rogers’ Neighbourhood) شهرت داشت. او شخصیت خوشبینی داشته و سریال شاد او هم اغلب پیام های امیدوارانه منتقل می کرد. در این فیلم تام هنکس نقش آقای راجرز را برعهده داشته و متیو رایز (کسی که برای بازی در درام جاسوسی روسی “آمریکایی ها” (The Americans) جایزه امی را به دست آورد) نقش لیوید ووگل را برعهده دارد. شخصیت رایز براساس شخصیت روزنامه نگار تام جوناد خلق شده و فیلم هم براساس ارتباط این دو شخصیت و تغییر زندگی شان ساخته شده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم