معرفی انیمه Kingdom؛ برگی از تاریخ چین

ژانر تاریخی همیشه یکی از جذابترین ژانرها برای فیلم و انیمه و سریال بوده. مخصوصا اگه این بخش تاریخ مربوط باشه به یک کشوری که پشتوانه تاریخی زیادی داشته. انیمه کینگدام یا “پادشاهی” در زمانی از تاریخ چین اتفاق میافته که چین هنوز یکپارچه نشده بود و به چند سرزمین جدا تقسیم شده بود. این سرزمین‌ها برای بدست گرفتن قدرت باهم دیگه میجنگیدن، تا زمانی که پادشاهی اومد و کل چین رو یکپارچه کرد. توی این مقاله میخوایم این انیمه زیبا رو معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

خلاصه داستان

داستان درباره ی دو پسر یتیمه که به عنوان برده در یک روستا زندگی میکنن به نام های شین و هیائو. آرزوی این دو پسر اینه که تبدیل به بزرگترین ژنرال‌های دنیا بشن. یک روز کالسکه‌ای که از نزدیک روستاشون رد میشد تمرین‌های هیائو و شین رو دید و از هیائو خواست که با اون به قصر بره. این یک فرصت خیلی نادر بود چون به طور معمول برده‌ها حق نداشتن که وارد ارتش بشن. برای همین هیائو پیشنهاد رو قبول کرد، حتی اگه به معنی تنها گذاشتن شین بود. بعد از مدتی هیائو در حالی که زخمی و در حال مرگ بود به روستا برمیگرده و از شین میخواد تا از شاه چین محافظت کنه و این میشه شروع ماجراجویی شین.

بررسی

به احتمال زیاد موقعی که شروع به دیدن انیمه میکنین تصمیم میگیرید که به دیدن انیمه ادامه ندید؛ این احساس بیشتر کسانی بوده که شروع به دیدن این انیمه کردن.  آرت انیمه غیر عادی و برخلاف بقیه انیمه ها سه بعدی و حرکات در انیمه خیلی خشک به نظر میرسن؛ همین ممکنه باعث بشه تا شما از دیدن انیمه منصرف بشید. اما با جلو رفتن انیمه آرت انیمه بهتر و بهتر میشه و در فصل دوم انیمه خبری از سه بعدی بودن انیمه نیست. موسیقی انیمه به اندازه کافی مناسبه. داستان انیمه نه تنها در مورد یکی از جذاب ترین دور‌ه‌های تاریخیه؛ که نوع روایت داستان فوق العاده عالیه. کافیه به انیمه فرصت بدید تا شما رو با شخصیت‌ها آشنا کنه. یکی از مواردی که ممکنه خیلی اذیت کننده باشه اینه که در کل انیمه سعی شده خشونت نشون داده نشه تا انیمه برای بچه‌هایی با رده سنی پایین تر مناسب باشه و این باعث شده آسیب جدی به جلوه‌های بصری انیمه و گاهی به داستان پردازی انیمه وارد کنه.

معرفی شخصیت‌ها

Li, Xin- شین

شین زود عصبانی میشه، اما قلب پاکی داره. به دوستان خودش وفاداره تا جایی که حاضره تا پای جونش برای گرفتن انتقام دوستاش پیش بره. شمشیر زنی شین به خاطر تمرینات زیادی که با هیائو داشته خیلی خوبه و همچنین قدرت بدنی زیادی داره و خیلی سریعه. در مبارزات میتونه خیلی سریع به تکنیک‌های فرد مقابلش عادت کنه. آرزوی شین اینه که بزرگترین ژنرال دنبا بشه تا اسمش حتی در آسمانها هم شناخته بشه؛ این آرزوی شین و هیائو بود که بعد از مرگ هیائو شین میخواد به تنهایی به این آرزو برسه.


Lei, Qiang- کیوکای

یکی از اعضای قبیلهی افسانهای قاتلان به نام”چی یو” که در مبارزات تن به تن خارق العادهان. کیوکای معمولا زیاد حرف نمیزنه و در کل داستان شخصیت مرموزی داره. اما بعد از آشنا شدنش با شین شروع به قبول کردن بقیه و ارتباط برقرار کردن با دیگران میکنه. با اینکه در قبیله قاتلان به دنیا اومده اما میدان جنگ رو به قاتلی که در تاریکی ناپدید میشه ترجیح میده.


Ying, Zheng- سه

پادشاه جوان چین که شباهت بی نظیری به هیائو دوست صمیمی شین داره. پدرش شاه قبلی چین بوده اما مادرش هیچ خون سلطنتی نداشت. سه شخصیت آروم و عاقلی داره اما تا حدودی سرد به نظر میرسه. وقتی که شین تصمیم گرفت جو کان رو نکشه؛ سه بدون اینکه هیچ تردیدی داشه باشه کشتش. اما با تمام اینها اون به کسانی که بهش وفادارند اهمیت میده و تلاشش رو میکنه تا تصمیمات درستی برای آینده کشور بگیره.


He Liao, Diao- تن

آخرین بازمانده قبیلههای کوه نشین که به سه و شین موقع فرار از افرادی که به دنبال سه بودن کمک کرد.تن در پرتاب سوزنهای سمی از بامبو حرفه ای شده و این تکنیک رو از دومین قاتلی که به دنبال سه فرستاده شده بود یاد گرفت.

صداگذاران شخصیت‌ها

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتون هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. reirei

    مهر 5, 1399

    فیلمش هم هست . فیلمش که خیلی خوب بود

    پاسخ

  2. امیر

    شهریور 2, 1399

    جزو بهترین انیمه های تاریخه.

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به امیر

      آبان 5, 1400

      از ۱۰ یا ۱۵ تا برتر نیست ولی جاش تو اون لیست ۶۰ نفره خیلی خالیه

      پاسخ