استفاده غیر مجاز ویدیو حادثه قطار بلژیک در لایواکشن “دفترچه مرگ” نتفلیکس

در لایو اکشن اقتباسی دفترچه مرگ شبکه نتفلیکس، در یکی از سکانس ها گوینده خبر اخبار تصادف قطار را اعلام میکند. منابع خبری هلندی نشان داده‌اند که این فیلم از ویدیو واقعی فاجعه قطار که در سال ۲۰۱۰ در بلژیک اتفاق افتاده است، که ۱۹ نفر کشته و ۳۱۰ تن زخمی داشته، استفاده کرده است.

شرکت ملی راه آهن بلژیک ادعا کرد نتفلیکس هرگز اجازه‌ی استفاده از فیلم را درخواست نکرده است. دیمیتری تمرمن در این‌باره گفت:« این نشان‌دهنده احترام کم به قربانیان و نزدیکان آنها میباشد، یا به کارمندان راه آهن و نیروهای اورژانس. ما در حال تصمیم گیری هستیم که چگونه با این موضوع برخورد کنیم.»

هیچکدام از خانواده‌های قربانیان یا نزدیکانشان تا به حال متوجه این مسئله نشده بودند. آنیتا ماهی یکی از نجات یافتگان گفت که استفاده‌ای که از این ویدیو شده باعث عصبانیت او شده است. «شما بدون هیچ اطلاعی شروع به تماشای فیلمی میکنید و ناگهان دوباره با صحنه‌ی تصادف روبرو می‌شوید.»

فیلم دفترچه مرگ به کارگردانی آدام وینگارد اولین بار در ۲۵ آگوست در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد. نات ولف به عنوان “لایت ترنر”، کیث استنفیلد در نقش “ال”، مارگارت کوالی در نقش “میا ساتون”، صدای ویلم دافو به عنوان “ریوک”، پاول ناکاوچی در نقش “واتاری” و شی ویگام در نقش “جیمز ترنر” به نقش آفرینی پرداخته‌اند. پروژه‌ی ادامه‌ی این فیلم در حال ساخت است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم