راهنمای کامل سفر به مونیخ

ارنست همینگوی گفته است: “شما نباید به‌جای دیگری بروید زیرا هیچ جا از مونیخ زیباتر نیست. در آلمان هرکاری وقت تلف کردن است.” هرچند در آلمان مکان‌های زیبایی وجود دارد، اما مونیخ یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است. مونیخ شهر مردم خونگرم، معماری زیبا، فرهنگ، موزه، غذاهای لذیذ، نوشیدنی و حمام آفتاب است.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به مونیخ به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از مونیخ به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی مونیخ
  • جاذبه‌های گردشگری مونیخ
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های مونیخ
  • شب‌های مونیخ
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به مونیخ به چه بودجه‌ای نیاز دارید

مونیخ شهر ارزانی نیست اما به‌اندازه شهرهایی مانند لندن یا پاریس گران نیست. اگر خوب بگردید مکان‌های بسیار خوبی برای خرید غذا یا نوشیدنی پیدا خواهید کرد. اما در جشن اکتبر همه قیمت‌ها دو برابر می‌شود، مخصوصاً قیمت هتل. به نظر ما بودجه روزانه 40-65 پوند کافی است، اما می‌توانید آن را افزایش یا کاهش دهید.

برای بازدید از مونیخ به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

مونیخ چیزهای زیادی برای دیدن دارد بنابراین باید حداقل 3 روز در مونیخ اقامت داشته باشید. اگر زمان بیشتری دارید می‌توانید اقامت خود را طولانی‌تر نموده و از مکان‌های بیشتری دیدن کنید.

زمان سفر به مونیخ + آب‌وهوا

در مونیخ تابستان‌ها دمای هوا حدود 70 درجه است و بیشترین تعداد توریست‌ها در این فصل دیده می‌شوند. بهترین زمان برای سفر به مونیخ فصل بهار است، زیرا هوا هنوز خوب است و تعداد توریست‌ها نیز کمتر است. حداکثر دمای هوا در آوریل 50 درجه و در مه 60 درجه است. دمای هوا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در فصل پاییز، مانند ماه‌های آوریل و مه است که دمای هوا مابین 50 تا 60 درجه است.

در فصل زمستان دمای هوا زیر 30 درجه بوده و هوا سرد و برفی است. بااین‌حال در زمان کریسمس افراد بسیاری برای خرید به مونیخ می‌روند، بنابراین در ماه‌های نوامبر و دسامبر، شهر مونیخ بخصوص بازارهایش، بسیار شلوغ هستند.

نکات مثبت و منفی مونیخ

مغازه سوغات فروشی در مونیخ: فروش جام شراب

مونیخ شهر بسیار زیبایی است اما مانند هر شهر دیگر نکات مثبت و منفی دارد.

نکات مثبت

آبجو. در مونیخ مکان‌های مختلفی برای فروش آبجو وجود دارد، و ازآنجایی‌که آبجوی مونیخ معروف است، به‌راحتی می‌توانید بهترین آبجوها را خریداری کنید.

موزه‌ها. در مونیخ موزه‌های مختلفی وجود دارد و اگر به موزه‌های علمی علاقه دارید، پس بدانید بهترین موزه‌های علمی جهان در این شهر ساخته شده‌اند.

تردد عمومی. وسایل نقلیه این شهر عالی هستند.

یک شهر زیبا. مونیخ یک شهر ساده و زیباست.

نکات منفی

شلوغی. شهر مونیخ گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، به همین دلیل همواره شلوغ است.

گرانی. ازآنجایی‌که شهروندان مونیخ ثروتمند هستند، بنابراین نسبت به شهرهای دیگر، قیمت‌ها در این شهر بالا است.

بهترین کارها در مونیخ

مونیخ همه‌چیز دارد: تاریخ، معماری، موزه، غذای سنتی، مرکز خرید، ورزش، شب‌های زیبا و مشروب. در این شهر همیشه کاری برای انجام دادن دارید.

موزه آلمان (DEUTSCHES MUSEUM)

دیدنی های مونیخ: موزه آلمان

موزه آلمان بزرگ‌ترین موزه علوم و فناوری جهان است که در شهر مونیخ واقع‌شده است. این موزه در سال ۱۹۰۳ میلادی، تأسیس شد. در این موزه ۲۸۰۰۰ شیئی از ۵۰ حوزه مختلف علوم فنی و طبیعی به نمایش گذاشته‌شده است. گستردگی نمایش ابزارهای علمی و برنامه‌های آموزشی موزه آلمان، سالیانه بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار نفر بازدیدکننده را به‌سوی خود می‌کشاند.

بازار ویکتولین (VIKTUALIENMARKT)

دیدنی های مونیخ: بازار ویکتولین

این بازارچه مواد غذایی در مرکز شهر مونیخ واقع شده است. این بازارچه یکی از بازارهای مهم ساکنان به شمار می‌رود. بیش از 100 غرفه این بازار همه‌چیز، از میوه و سبزی گرفته تا گوشت، مرغ، ماهی و حتی گل، به فروش می‌رسانند.

میدان مارین (MARIENPLATZ) و ساختمان نیو تاون هال (New Town Hall)

دیدنی های مونیخ: میدان مارین

میدان مارین در حدود 900 سال بخشی از شهر قدیمی به شمار می‌رفت. امروزه این میدان در نزدیکی ایستگاه‌های مهم شهر، مراکز خرید و بازارها قرار گرفته است. همچنین در اطراف آن جاذبه‌های تاریخی مانند مجسمه ساعت شکل قرار گرفته‌اند که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

یکی از دیدنی‌ترین ساختمان‌های مونیخ New Town Hall است که شهرداری شهر به شمار می‌رود. این سازه که از معماری گوتیک الهام گرفته در اویل قرن 20 ساخته شد. هرروز در ساعت 11 هم‌زمان با نشان دادن تصاویر تاریخی، موسیقی نیز از این ساختمان پخش می‌شود.

رزیدنس (THE RESIDENZ)

دیدنی های مونیخ: ساختمان رزیدنس

این ساختمان که بزرگ‌ترین ساختمان مسکونی مونیخ به شمار می‌رود، برای سال‌ها محل زندگی رهبران مهم شهر بوده است و امروزه هم آثار هنری را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان در ابتدا به‌عنوان یک قصر کوچک ساخته شد و بعدها به یک کاخ تبدیل شد. ساکنان آن در طول سال‌ها آثار هنری را خریداری نموده و حالا این ساختمان به یک موزه شباهت دارد.

موزه تمثیل قدیم (ALTE PINAKOTHEK (OLD PINACOTHECA))

این موزه هنر اروپایی متعلق به سال‌های 1300 تا 1700 را به نمایش می‌گذارد. بیش از 700 آثار هنری هلندی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و آلمان قدیم و مهم‌ترین آثار جهان، در این موزه جمع آوری شده‌اند. ساختمان داخلی با معماری زیبایش همانند یک الماس می‌درخشد.

موزه تمثیل مدرن (PINAKOTHEK DER MODERNE)

این موزه بزرگ‌ترین موزه هنر معاصر آلمان است. آثار نقاشی نقاشانی چون وارهال، دالی و پیکاسو، به همراه آثار هنرمندان ناشناخته و کلکسیونی از محصولات اپل تا کالاهای مدرن دیگر، در این موزه گرد هم آمده‌اند. کلکسیون آثار گرافیک و معماری این موزه بسیار چشم‌گیر هستند.

موزه مصر (EGYPTIAN MUSEUM)

این موزه که بیشتر بر کیفیت تمرکز دارد نه کمیت، کلکسیون آثار کهن مصر را به نمایش می‌گذارد. مجسمه‌های این موزه واقعاً بی‌نظیر هستند. همچنین در این موزه علاوه بر نمایش این آثار درباره آن‌ها توضیحاتی داده می‌شود و جنبه آموزشی دارد.

باغ انگلیسی (ENGLISH GARDEN)

دیدنی های مونیخ: باغ انگلیسی

این باغ انگلیسی باغ مرکزی شهر به شمار می‌رود که از قرن 18 ساخته شده است. در این باغ می‌توانید کنار رودخانه ایزر قدم بزنید، سگتان را برای هواخوری ببرید، فوتبال بازی کنید، پیاده‌روی کنید و یا نوشیدنی بنوشید. شاید باور نکنید اما می‌توانید در این رودخانه موج‌سواری هم کنید.

هافبراهاوس (HOFBRÄUHAUS)

یکی از بهترین رستوران‌های تاریخی مونیخ که در آنجا نه‌تنها می‌توانید آبجوی اصل را بنوشید، بلکه می‌توانید از یک مکان تاریخی لذت ببرید که در سال 1589 اواسط دوک باواریا راه‌اندازی شد و امروزه شاهد گردشگرانی است که برای لذت بردن از تاریخ مونیخ و شنیدن موسیقی به آنجا می‌روند.

موزه اسناد نازی (NAZI DOCUMENTATION CENTER)

این موزه که اسناد و مدارک دوران نازی را نمایش می‌دهد به‌تازگی افتتاح‌شده است. این اسناد و مدارک به‌وسیله تصاویر تاریخی، اسناد، فیلم و صدا می‌باشند. این موزه واقعاً چیزهای زیادی را به شما می‌آموزد.

کاخ نیمفِنبورگ (NYMPHENBURG PALACE)

دیدنی های مونیخ: کاخ نیمفنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ کاخ سلطنتی و اقامتگاه تابستانی دودمان ویتلسباخ بود. کاخ نام خود را از واژه یونانی نیمف برگرفته است. باغ‌های کاخ نیمفنبورگ گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند و سه عمارت به نام‌های پاگودنبورگ، بسادنبورگ و آمالینبورگ در آن واقع شده‌اند.

کلیسای جامع بانوی ما (THE CATHEDRAL CHURCH OF OUR LADY)

دیدنی های مونیخ: کلیسای جامع بانوی ما

این کلیسا با برج‌های بلندش سمبل شهر مونیخ محسوب می‌شود و با همه جلال و جبروتش بسیار ساده است. در داخل این کلیسا آثار لادویگ، امپراتور رومی و اثر “پنجه شیطان” را خواهید دید. اگر به برج‌های کلیسا بروید می‌توانید منظره شهر را در دامنه کوه‌های آلپ تماشا کنید.

کلیسای آسام (ASAM CHURCH)

این کلیسای کوچک توسط چند برادر ساخته‌شده تا در آنجا بتوانند عبادت کنند. این کلیسا از معماری باروک الهام گرفته است. باوجود کوچک بودن، نمای داخلی و خارجی کلیسا بسیار زیبا است.

اردوگاه داخائو (DACHAU CONCENTRATION CAMP)

این اردوگاه اولین اردوگاه نازی است که توسط هیتلر ساخته شد. در طول 12 سال فعالیت این اردوگاه صدها هزار نفر به آنجا فرستاده‌شده و قتل‌عام شدند.

کونیگز پلاتز (KONIGSPLATZ)

دیدنی های مونیخ: کونیگز پلاتز

این میدان تاریخی که در قلب موزه شهر قرارگرفته در اواسط 1800 و به سبک یونان کلاسیک ساخته شده است. درواقع امپراتور لودویگ در تلاش بود تا شهر مونیخ را به آتن شبیه کند. اما متأسفانه این مکان زیبا اغلب توسط نازی استفاده شد و قسمت‌هایی از آن دستخوش تغییر شد. بااین‌حال امروزه هنوز هم زیباست.

کلیسای سن پیتر (ST. PETER’S CHURCH)

این کلیسا که قدیمی‌ترین کلیسای شهر محسوب می‌شود نمای زیبایی دارد و ازآنجا می‌توانید چشم‌انداز شهر را ببینید. معماری زیبا، آثار هنری مختلف و جواهرات باارزش، نمای زیبایی به این کلیسا بخشیده است. برای دیدن شهر می‌توانید به بالای برج بروید.

پیاده‌روی در شهر

یکی از بهترین راه‌های بازدید از هر شهر این است که در آن پیاده‌روی کنید. در آن صورت هرکجا را که دلتان بخواهد می‌بینید و لذت می‌برید.

در مونیخ تورهای مختلف رایگان وجود دارد که قسمت‌های مختلف شهر را به شما نشان می‌دهند، اما برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید از تورهای غیر رایگان استفاده کنید.

غذاها و نوشیدنی‌های ارزان در مونیخ

اگر به گوشت علاقه دارید، پس از غذاهای مونیخ لذت می‌برید. صبحانه معروف مونیخ Weißwurst و گوشت بوداده خوک است. از غذاهای دیگر مونیخ Bratwurst, Leberkässemmeln (سوسیس، گوشت خوک، گوشت گوساله و لیمو) و چوب شور نرم است.

ازآنجایی‌که مونیخ یک شهر بین‌المللی است، می‌توانید تمام غذاهای بین‌المللی و گیاهی را در آنجا بیابید.

شب‌های مونیخ

شب‌های مونیخ اگرچه شاید به‌خوبی شب‌های برلین نباشد اما چندان هم بد نیست. بارهای آبجو و کلوپ‌های رقص در جاهای مختلف شهر یافت می‌شوند.

خوابگاه‌های مونیخ

راهنمای سفر به مونیخ: خوابگاه‌های مونیخ

در مونیخ خوابگاه‌های زیادی وجود ندارد، به همین دلیل قیمت‌ها چندان پایین نیست. بنابراین قیمت هر اتاق 30-48 پوند است. اما در ایام جشن اکتبر قیمت‌ها سه یا چهار برابر شده و از 9 تا 12 ماه قبل رزرو می‌شود.

وسایل نقلیه عمومی در مونیخ

راهنمای سفر به مونیخ: وسایل نقلیه عمومی در مونیخ

مونیخ یکی از بهترین شهرهای اروپا برای پیاده‌روی است، اما بااین‌حال سیستم اتوبوس‌رانی، قطار و مترو هم دارد. با یک بلیت می‌توان از تمام این وسایل استفاده نمود، بنابراین بهتر است که یک بلیت روزانه نامحدود خریداری کنید.

  • بلیت یک‌طرفه: 2.70 پوند
  • بلیت روزانه: 6.20 پوند
  • بلیت روزانه (داخلی 3 روزه): 15.50 پوند
  • همچنین از این شهر می‌توان به شهرهای مختلف آلمان سفر نمود، مخصوصاً با قطار.

سفر روزانه

ازآنجایی‌که مونیخ در قلب بایرن قرارگرفته، قصرها و مناطق دیدنی زیبایی در اطراف آن وجود دارد که روزانه می‌توانید به آنجا سفر کنید و از قصرها و دیدنی‌های آن لذت ببرید.

نوی‌شوان‌شتاین (NEUSCHWANSTEIN)

دیدنی های مونیخ: قصر نوی‌شوان‌شتاین

قصر نویْ‌شُوانشتاین قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در جنوب کشور آلمان که توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم ساخته شد. این قصر هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان است.

زالتسبورگ (SALZBURG)

دیدنی های مونیخ: شهر زالتسبورگ

زالتسبورگ چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ در غرب اتریش است، که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر در نزدیکی مونیخ است و با یک قطار می‌توانید به آنجا بروید. حتماً از آبجو و غذاهای این شهر امتحان کنید.

صومعه آندکس (ANDECHS MONASTERY)

دیدنی های مونیخ: صومعه آندکس

این صومعه زیبا و قدیمی بر فراز کوه‌های آندکس قرارگرفته و در اطراف آن‌هم آبجو در دسترس است. با سوارشدن قطار و پس از 1 ساعت و نیم می‌توانید به این شهر برسید.

قلعه لیندرهوف (LINDERHOF PALACE)

دیدنی های مونیخ: قلعه لیندرهوف

این قلعه اولین قلعه‌ای است که امپراتور لودویگ پیش از مرگش ساخت آن را به اتمام رساند. بنابراین حتماً به آنجا بروید و ببینید زندگی همانند یک پادشاه چگونه است.

قصر هوهن شوانگو (HOHENSCHWANGAU CASTLE)

دیدنی های مونیخ: قصر هوهن شوانگو

این قلعه قرن نوزدهمی توسط ماکسیمیلیان دوم، پدر لودویگ دوم، ساخته شد و به‌عنوان کاخ تابستانه استفاده می‌شد.

رتنبورگ آب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)

دیدنی های مونیخ: شهر رتنبورگ آب در تاوبر در ایالت بایرن

شهر رتنبورگ آب در تاوبر در ایالت بایرن در کشور آلمان واقع شده است. در این شهر بازارهای کریسمس پربا می‌شود بنابراین می‌توانید برای خرید به آنجا بروید. مسیر سفر به این شهر با قطار سه ساعت و نیمه است.

شهر رزنبرگ (REGENSBURG)

دیدنی های مونیخ: شهر رزنبرگ

این شهر قدیمی زیبا در کرانه رودخانه دانوب جز میراث جهانی یونسکو است. مسیر سفر به این شهر با قطار یک ساعت و نیم است.

شهر نورمبرگ (NUREMBERG)

دیدنی های مونیخ: شهر نورمبرگ

این شهر که به‌عنوان مرکز نازی‌ها شهرت دارد، یک شهر زیبا است که قصر، کاخ، کلیسای گوتیک و مناطق زیبایی در آن ساخته‌شده است. مسیر سفر به این شهر با قطار دو ساعت است.

نکات دیگر سفر

سفر به دور بایرن. این بلیت مخصوص برای 2 تا 5 نفر است که هزینه آن 23 پوند است و به ازای هر نفر 5 پوند به آن اضافه می‌شود. این بلیت بیشتر برای سفرهای گروهی مناسب است.

دوچرخه‌سواری. یکی از بهترین راه‌های گشت‌وگذار در مونیخ دوچرخه‌سواری است. در این شهر مراکز اجاره دوچرخه وجود دارد.

جشن اکتبر. سفر به مونیخ در ایام جشن اکتبر بسیار جالب است اما به علت شلوغی ممکن است سردرد بگیرید. در این ایام هتل‌ها و خوابگاه‌ها از 6 ماه قبل رزرو می‌شوند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم