تکنولوژی فیس‌بوک برای خواندن افکار شما

خبر خوش برای افرادی که تایپشان کند است. فیس‌بوک مشغول کار بر روی نوعی تکنولوژی است که افکار شما را خوانده و سپس آن را تایپ می‌کند. با کمک این تکنولوژی می‌توانید بدون تایپ کردن ایمیل یا پیام‌های خود را یادداشت کنید. این تکنولوژی در عرض یک دقیقه 100 کلمه تایپ می‌کند.

در روز دوم اجلاس 8 فیس‌بوک، رجینا دوگان رئیس بخش تکنولوژی و سرپرست اجلاس 8، اظهار داشت که با کمک این تکنولوژی می‌توانید افکار خود را تایپ کنید. در حقیقت در عرض یک دقیقه می‌توانید 100 کلمه را تایپ کنید. در این صورت سرعت تایپ شما 5 برابر حالت معمول می‌شود. زیرا مغز شما به‌راحتی می‌تواند مشخص کند که منظور شما چه کلمه‌ای بوده و تلفظ آن چگونه است.

در فیس‌بوک یک تیم 60 نفره بر این تکنولوژی کار می‌کنند، که از افراد متخصص و مهندسان کامپیوتر تشکیل‌شده است. در این تکنولوژی از حسگرهایی استفاده می‌شود که می‌توانند مغز شما را خوانده و افکار شما را به کلمات تبدیل کنند. مغز انسان در هر ثانیه 1 ترابیت کلمه تولید می‌کند، درحالی‌که زبان ما در هر ثانیه 40-60 بیت کلمه تولید می‌کند.

طبق گفته مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، مغز ما در هر ثانیه معادل 4 فیلم HD اطلاعات تولید می‌کند. درحالی‌که زبان، که بهترین راه تبادل اطلاعات است، بازده کمتری دارد.

این سیستم می‌تواند به افرادی که سندروم ارتباطی دارد کمک کند، همچنین می‌تواند در تکنولوژی واقعیت افزوده نیز مثمر ثمر باشد. البته این تکنولوژی که توسط فیس‌بوک عرضه می‌شود، درباره امنیت و فضای خصوصی کاربران شک و شبهه‌هایی ایجاد می‌کند.

یک تکنولوژی دیگر فیس‌بوک نیز بر روی پروژه‌ای کار می‌کند که از طریق پوست بتوانند افکار را بخوانند. به این صورت که با لرزش پوست اطلاعات مغز را بخوانند. درنهایت دوگان اظهار داشت که حتی ممکن است این تکنولوژی بتواند زبان‌های دیگر را نیز بخواند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم