7 زبان دشوار برای انگلیسی زبان‌ها

7 زبان دشوار برای انگلیسی زبان‌ها

دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری کدام زبان‌ها هستند؟ البته این به زبان بومی شما بستگی دارد. در تصویر پایین شاخه زبان‌های هم‌خانواده را خواهید دید. با دیدن این عکس متوجه خواهید شد که چرا زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی به هم شبیه هستند.

به همین دلیل است که زبان‌هایی که برای کره‌ای‌ها دشوار است از زبان‌هایی که برای انگلیسی‌زبان‌ها دشوار است، متفاوت می‌باشد. امروز می‌خواهیم بر زبان‌هایی که برای انگلیسی‌ها دشوار است تمرکز کنیم.

آمار رسمی

اگر می‌خواهید درباره آمار رسمی اطلاعاتی به دست بیاورید بیایید به آمار به‌دست‌آمده نگاهی بی اندازید. طبق این آمار زبان‌های مختلف به 4 دسته تقسیم می‌شوند، اولین دسته آسان‌ترین زبان و چهارمین دسته دشوارترین زبان است.

  • دسته اول: اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، پرتغالی
  • دسته دوم: آلمانی، اندونزیایی
  • دسته سوم: عبری، هندی، فارسی، روسی، صربی، تایلندی، اردو، ترکی و غیره
  • دسته چهارم: ماندرین، کره‌ای، ژاپنی، عربی و غیره

دشوارترین زبان‌های جهان برای انگلیسی‌زبان‌ها

در لیست زیر لیست این زبان‌ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

1. ماندرین

تعداد ماندرین زبان‌های بومی: 1.2 میلیارد

کشوری که بیشترین ماندرین زبان را دارد: چین

بدون شک این زبان در سراسر جهان بیشتر از بقیه زبان‌ها استفاده می‌شود اما یادگیری آن برای انگلیسی‌زبان‌ها دشوار است. ازآنجایی‌که این زبان به تن صدا وابسته است، با تغییر تن صدا می‌توان معنای کلمه را تغییر داد. به این ویژگی، ویژگی‌های دیگر، قواعد پیچیده، هم‌آواها و قواعد دیگری را اضافه کنید، تا یکی از دشوارترین زبان‌های دنیا را داشته باشید.

2. ایسلندی

تعداد ایسلندی زبان‌های بومی: 330000

کشوری که بیشتری ایسلندی زبان را دارد: ایسلند

کشور ایسلند در قرون نه و ده شکل گرفت و از آن زمان تغییرات جدیدی در آن ایجاد شد و زبان‌اصلی تغییر نمود. تعداد افراد بومی که به این زبان صحبت می‌کنند کمتر از 400000 تن هستند.

3. ژاپنی

تعداد ژاپنی‌زبان‌های بومی: 122 میلیون

کشوری که بیشترین ژاپنی‌زبان را دارد: ژاپن

ژاپن سه سیستم نگارشی جداگانه دارد: هیراگانا، کاتاکانا و کانجی. پیش از یادگیری نوشتن، زبان آموزان ژاپنی باید سیستم پیچیده‌ای از کارکترهای مختلف را یاد بگیرند. اما یادگیری آن از ماندرین راحت‌تر است.

4. مجاری

تعداد مجاری زبان‌های بومی: 13 میلیون

کشوری که بیشترین مجاری زبان را دارد: مجارستان

بیشتر زبان‌های اروپا از ریشه هندو-اروپایی هستند. اما زبان مجاری از زبان‌های فینیقی ریشه می‌گیرد. قواعد و ساختارهای آن به زبان انگلیسی شبیه نیست.

5. کره‌ای

تعداد کره‌ای‌زبان‌های بومی: 66.3 میلیون

کشوری که بیشتری کره‌ای‌زبان را دارد: کره جنوبی

زبان کره‌ای یک زبان ایزوله است و به هیچ زبانی ارتباط ندارد. اما این زبان دارای هفت مرحله مختلف است.

6. عربی

تعداد عربی زبان‌های بومی: 221 میلیون

کشوری که بیشترین عربی زبان را دارد: مصر

زبان عربی باوجوداینکه توسط بیش از 221 میلیون نفر استفاده می‌شود، هنوز هم یکی از زبان‌های دشوار به‌حساب می‌آید. در نگارش این زبان حروف صدادار شامل نمی‌شوند. علاوه براین، بیشتر حروف عربی بسته به محل قرارگیری کلمه در چهار حالت مختلف نوشته می‌شوند.

7. فنلاندی

تعداد فنلاندی زبان‌های بومی: 5.4 میلیون

کشوری که بیشترین فنلاندی زبان را دارد: فنلاند

آیا فیلم ارباب حلقه‌ها را تماشا کرده‌اید؟ زبان الویش این فیلم که توسط جی.آر. آر تولکین نوشته‌شده، بر اساس زبان فنلاندی طراحی‌شده است. زبان فنلاندی هم مانند زبان مجاری از ریشه فینیقی گرفته‌شده است و گرامر آن بسیار پیچیده است. اگر مجبور باشید این زبان را به انگلیسی ترجمه کنید، متوجه دشواری و پیچیدگی این زبان خواهید شد.

سخن آخر

درنهایت باید بگوییم که دشواری یک زبان برای انگلیسی‌زبان‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد افرادی که به آن زبان سخن می‌گویند، ریشه زبان، شباهت آن به زبان انگلیسی، و عوامل دیگر.

اما میزان پیچیدگی یک زبان چندان مطرح نیست. عامل مهم در یادگیری یک زبان میزان انگیزه و تلاش شما در یادگیری است. هر زبان چالش‌ها و مشکلات خودش را دارد و از سوی دیگر هم تجربه جدیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. اما مطمئن باشید که یادگیری یک زبان جدید ارزش صرف وقت و هزینه را دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم