لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما – از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای

امروزه فیلم های فضایی دیگر تنها به داستان سفینه های فضایی و بیگانه ها محدود نمی شوند و روایت های های مختلفی را نشان می دهند. در طی دهه های گذشته، فیلم های فضایی میان ستاره ای یا میان سیاره ای بودند و فضاهایی که در تخیل مان نمی گنجیدند را نشان می دادند. اگر به تاریخچه فیلم های فضایی نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که به سال 1902 و فیلم “سفری به ماه” (A Trip to the Moon) بازمی گردد، یک فیلم فرانسوی درباره داستان فضانوردانی که به ماه رفته و با مواجهه با ساکنان قمری در عین اینکه از دست شان می گریزنند، یکی از آن ها را به زمین می آورند. نویسنده انگلیسی، اچ.جی. ولز را می توان الهام بخش فیلم های فضایی دانست. موج اصلی ساخت فیلم های فضایی در دهه 60 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. پس از دهه 60 و رقابت آمریکا و شوروی در ماموریت های فضایی و قدم گذاشتن نخستین انسان به ماه در سال 1969، بر این مضامین افزود. این فیلم ها پیچیده هستند و اغلب دلیل آن عدم وجود اطلاعات کافی می باشد.

علمی تخیلی یک ژانر وسیع است و فیلم های فضایی بخش مهمی از آن می باشد. هیچ چیز بیش از یک موجود ناشناخته نمی تواند تخیل مخاطب را به تهیج وادارد. و هیچ چیز از تاریکی و خلا فضا ناشناخته تر نیست. دنیای رازآلود فضا ما را به خود جلب می کند. به طور کلی انسان ها به هیجان علاقه داشته و فضا هیجان نهایی را در اختیارمان قرار می دهد. بسیاری از فیلم های موفق نظیر “جنگ های ستارگان” (Star Wars) یا “پیشتازان فضا” (Star Trek) یا حتی “نگهبانان کهکشان” (The Guardians of Galaxy) هم براساس داستان های فضایی ساخته شده اند، اما در این مقاله نامی از آن ها برده نمی شود، زیرا دقیقا به فضا اشاره ندارند، تنها داستان آن ها در فضا رخ می دهد. در این مقاله به فیلم هایی می پردازیم که درباره فضا یا دنیاهای فضایی هستند. در اینجا فهرست برترین فیلم های فضایی را در اختیارتان قرار می دهیم. این فهرست فیلم های تحقیقاتی فضایی، ماجراجویی در فضا، فیلم های فضایی کودکان، فیلم های فضایی کلاسیک و فیلم های فضایی اکشن را شامل می شود. با پروشات همراه باشید.


25. راهنمای مسافران مجانی کهکشان – The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy – 2005

یک فیلم جالب فضایی درباره سفرهای میان سیاره ای که به ماجراجویی آرتور دنت و همراهانش می پردازد. پس از نابودی زمین توسط بیگانه ها، آرتور آخرین بازمانده است و می خواهد در فضا پناهگاهی بیابد. فورد پرفکت، یک نویسنده بیگانه انسانی با رفتن به سفینه بیگانه های دیگر آرتور را نجات می دهد. او نویسنده “راهنمای مسافران مجانی کهکشان” است. آرتور در طی سفر خود با انسان و سایر بیگانه ها رو به رو شده و سرانجام در مقابل زافود قرار می گیرد، فردی که زمین را نابود کرد. این فیلم مانند “دکتر هو” (Doctor Who) بر فرهنگ عامه بریتانیا تاثیرگذار بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


24. حیات – Life – 2017

یکی از بهترین فیلم های مشابه فیلم “بیگانه” (Alien) ریدلی اسکات که در آن زمان جهان را در بهت و حیرت فرو برد. کل فیلم در داخل و بیرون ایستگاه فضایی بین المللی ضبط شده و داستان گروهی از فضانوردان را نشان می دهد که موجودی را از مریخ به زمین می آورند. این موجود یک سلول زیستی است که رفته رفته بزرگ تر شده و به یک موجود مرگبار غول پیکر تبدیل می شود. گروه نام آن را کالوین می گذارد. کالوین به زودی از اندام های فضانوردان سفینه تغذیه کرده و ماهیت کشنده خود را نشان می دهد. پایان فیلم که سفینه به زمین وارد می شود، بسیار مهیج است. این فیلم را به می توان فیلم ترسناک فضایی دانست و شما را تا پایان فیلم با خود همراه می کند.


23. آواتار – Avatar – 2009

شاید این فیلم را یک فیلم فضایی ندانید اما تمام عناصر موردنیاز را داراست: بیگانه ها، سیاره دوردست، فعالیت انسان ها، یک پدیده عجیب و انسانی که در مقابل آن ها ایستادگی می کند. در این فیلم انسان ها به سیاره پاندورا می روند، قمر یک سیاره گازی در کهکشان آلفا قنطروس، تا موادی را که بر روی زمین بسیار باارزش هستند، جمع آوری کنند. این مواد در زیر سکونتگاه های ناوی ها قرار دارند، موجودات آبی رنگی که به انسان ها حمله می کنند. بنابراین انسان ها طی نقشه ای با ظاهر مبدل به آن ها نزدیک می شوند که یکی از آن ها جیک سالی، مامور پیشین ارتش است. یک داستان زیبا که پس از 10 سال هنوز دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا با موضوع پایان جهان که باید ببینید


22. مسافران – Passengers – 2016

در آینده دور، یک سفینه فضایی به نام ستاره پیمای آوالون، 5000 فرد عجیب را به سیاره هوم استد 2 می برد تا در آنجا سکونت کنند. این سیاره 120 سال از زمین فاصله دارد. خدمه و مسافرین اولین ساکنان این سیاره هستند. تمام مسافرین در حالت انجماد قرار داشته و طی این 120 سال تغییر نمی کنند. جیم پرستون یکی از این مسافران است که به دلیل یک مشکل 90 سال زودتر بیدار شده و پس از یک سال وقت گذرانی در سیاره اورورا، زن زیبایی که بر روی زمین روزنامه نگار بود را بیدار می کند. سپس او را متقاعد می کند که به دلیل یک مشکل بیدار شده است. آن ها طی یک سال بعد به هم نزدیک می شوند. سپس مشکلات دیگری رخ داده و جیم باید برای نجات اورورا خود را قربانی کند. یک فیلم زیبا با جلوه های رایانه ای رضایبخش که البته شاید روایت جذابی نداشته باشد.


21. گزارش اروپا – Europa Report – 2013

یک فیلم موفق که واکنش مثبت بینندگان و منتقدین را برانگیخت و یک داستان غیرخطی درباره سفر فضایی به اروپا، یکی از قمرهای مشتری در طی 22 ماه. گروه تحقیقاتی Europa Ventures حامی این ماموریت ها بوده و براین اساس انجام می شود که در اروپا حیات وجود دارد. پس از سفر این شش خدمه و ایجاد مشکلات ارتباطی، یکی از خدمه که قصد تعمیر دارد کشته می شود و دیگران در اندوه فرو می روند. سایرین می خواهند در سیاره فرود آیند اما در نقطه مورد نظر فرود نمی آیند. پس از مدتی متوجه می شوند آنجا خطری وجود داشته و به آن ها اجازه بازگشت نمی دهد. سپس با ارسال فیلم هایی درباره این خطرات ایستگاه محافظت کننده را آگاه می سازند. یک فیلم کم بودجه با جزئیات جذاب و روایت جذاب و مسحورکننده.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


20. سولاریس – Solaris – 2002

بازسازی فیلم آندری تارکوفسکی محصول سال 1972 و یکی از معدود فیلم های که با داستان زیبای خود درخشش آن را مجددا احیا می کند. این فیلم با بازی جرج کلونی درباره یک روان شناس است که برای بررسی وضعیت روحی خدمه یک سفینه فضایی منزوی که به دور یک سیاره عجیب در گردش هستند، به نزد آن ها فرستاده می شوند. یک فیلم زیبا، رازآلود و تاثیرگذار، درباره خاطرات آزاردهنده. گرچه فیلم در ابتدا موفق نبود، اما به تدریج توجه طرفداران فیلم های علمی تخیلی و منتقدین را جلب کرد.


19. سرنتی – Serenity – 2005

در 500 سال بعدی و آینده پادآرمان شهری انسان ها به دو گروه متفقین جهانی و متسقلین تقسیم شده و سرانجام به فضا راه یافته و آن را به استثمار درآورده اند. متفقین اغلب موجودات را به تسخیر درآورده، آن ها را شستشوی مغزی کرده اند و با اتصال دستگاه ها از انسان یک ماشین ربات ساخته اند. ریور تم یک انسان حساس و دورآگاه است که تمام موجودات را شستشوی مغزی کرده و با استفاده از سلاح های تجهیزاتی همانند یک ربات کنترل شده عمل می کند. برادرش سایمون پس از کمک به فرار او از آزمایشگاه متفقین، او را به سرنتی می برد، یک کشتی که خدمه او از خشم متفقین ترسیده و از نگه داشتن آن ها می ترسند. جلوه های ویژه زیبا، صحنه های اکشن سریع و داستان جذاب، از دلایل موفقیت این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2018 (تا به امروز) + تصاویر


18. نور خورشید – Sunshine – 2007

یک فیلم زیبا که ما را به آفتاب نزدیک تر می کند. فیلم سال 2057 را نشان می دهد که دمای خورشید پایین آمده، زمین در آستانه انجماد و نابودی است و انسان می خواهد نیروی خورشید را بازگرداند. خدمه هشت نفری ایکاروس 2 به همراه یک بمب هسته ای به سمت خورشید می روند تا پس از انجام کار بازگردند، اما پس از عبور از عطارد ایکاروس 1 را میبینند که از هفت سال پیش سیگنال هایی ارسال می کند. از آنجاییکه در نقطه خاموش قرار دارند نمی توانند به زمین پیام ارسال کنند، در نتیجه باید به سرعت تصمیم بگیرند. از آنجاییکه دیگر به بقای خود فکر می کنند بنابراین میان شان بحث هایی رخ می دهد. یک فیلم زیبا از دنی بویل که آن را با الهام از فیلم هایی چون “2001: ادیسه فضایی”، “بیگانه” و “سولاریس” ساخته است.


17. پرومته – Prometheus – 2012

یک فیلم زیبا و محدود که نسخه قبلی “بیگانه: کاوننت” (Alien: Covenant) بوده و به چندگانه بیگانه شباهت دارد. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات سال های اواخر 2080 را نشان می دهد که سفینه به قمر LV-223 فرستاده می شود. نقاشی های موجود در غارهای اسکاتلند آن ها را به این باور رسانده که حتما در فضا چیزی وجود دارد. آن ها بر این باورند که انسان های اولیه با فضایی ها ارتباط داشته اند. با نشستن بر روی این قمر با چیزهایی مواجه می شوند که در ذهن شان نمی گنجید. شخصیت اصلی این داستان دیوید است و مایکل فاسبندر در نقش این شخصیت خشن و حسود می درخشد.

همچنین بخوانید: 10 مستند علمی فوق‌العاده زیبا درباره جهانی که در آن زندگی می‌کنیم


16. مریخی – The Martian – 2015

یکی از جدیدترین فیلم های این فهرست درباره دانشمندان ناسا که با مریخ سفر کرده و بازگشت عجولانه آن ها باعث به جا ماندن مارک می شود. در نتیجه او باید در این سیاره خالی از حیات زندگی کند. بنابراین مارک باید یک سال به تنهایی زندگی کند تا به دنبالش بیایند. این فیلم در گیشه موفق بوده و دو جایزه گلدن گلوب دریافت کرد. همچنین در 7 قسمت اسکار نامزد شد، از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد.


15. آرماگدون – Armageddon – 1998

زمانی که ناسا یا فضانوردی متوجه شود یک سنگ فضایی به زمین برخورد کرده و انسان را نابود می کند چه رخ خواهد داد؟ همه مجبورند از زمین فرار کنند. اما عکس آن رخ می دهد. همه روی زمین مانده و گروهی از حفاران نفتی اعماق دریاها به فضا می روند، تا در این سنگ حفاری کرده، بمب قرار داده و به زمین بازگردند. درنتیجه آن سنگ منفجر خواهد شد. هری استمپر (بروس ویلیس) یکی از این حفاران است که گروه خود را در یک سفر فضایی به این سنگ می رساند. او از ای.جی.فراست، یکی از زیردستانش که عاشق دخترش شده متنفر است. گرچه همه چیز خوب پیش می رود اما اتفاقاتی رخ داده و برخی باید جان خود را به خطر بیندازند. گرچه این فیلم زیباست، اما نقص هایی داشته و به همین دلیل هرگز توجه منتقدین را جلب نکرد. برخی از منتقدین آن را در فهرست بدترین فیلم ها قرار داده اند. اما می تواند یکی از بهترین فیلم های فضایی باشد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر علمی تخیلی در قرن 21 (تا به اینجا)


14. ماه – Moon – 2009

داستان فضانوردی به نام سام بل، که به مدت سه سال به همراه کامپیوتری به نام گرتی بر روی ماه تنها بوده و تحقیق می کرده، اکنون به پایان قرارداد سه ماهه اش نزدیک بوده و با این حال با مشکلاتی مواجه می شود. این فیلم رفته رفته به نقطه اوج زیبایی تبدیل می شود که بیننده را به وجد می آورد.


13. آپولو سیزده – Apollo 13 – 1995

ران هاوارد از داستان کلیشه ای که شاید همه از پایان ان مطلع باشند استفاده کرده و یکی از مهیج ترین و تاثیرگذارترین فیلم های موجود را پدید می آورد. داستان فضانوردانی به نام لاول، هیز و استوارت، که در ماموریت ناموفق آپولو سیزده قصد سفر به ماه را دارند. سال 1970 است و آمریکا توانسته بر ماه قدم بگذارد، بنابراین این سفر چندان مهم محسوب نمی شود، تا اینکه مشکلاتی رخ داده و سفر امن فضانوردان با خطر رو به رو می شود. این فیلم بهترین فیلم ران هاوارد تا به امروز است.

همچنین بخوانید: 14 فیلم برتر علمی تخیلی تاریخ سینما


12. دوی خاموش – Silent Running – 1972

یک فیلم با داستان زیبا و منسجم و بازی بروس درن، حتی بدون وجود جلوه های ویژه یا اکشن، بیننده را به شوق می آورد. در آینده نابود شده انسان که حیاتی وجود ندارد، گونه های باقی مانده در یک گلخانه چرخان به دور زمین جمع شده اند و چهار رنجر فرازمینی از آن مراقبت می کنند. فریمن لوول یکی از چهار رنجر ولی فورج است، مردی که عاشق طبیعت بوده و امیدوار است روزی طبیعت زمین را بازگرداند. روزی که همکارش دستور نابودی گلخانه ها را داده، چند عدد از آن ها را نبود کرده و می خواهد از بارکش ها برای مقاصد خود استفاده کند، صبر لوول به سر رسیده، همکارش را کشته و به همراه دو گلخانه باقی مانده و سه ربات به نام هوی، دوی و لویی و یک پای مجروح، به سمت زحل می رود. این فیلم هم وحشت و ترس فضای بیگانه را نشان داده و بروس درن در نقش این مسافر فضا خود می درخشد.


11. بیگانه: کاوننت – Alien: Covenant – 2017

کاترین واترستون برای بازی در نقش اصلی جانت دنیلز، نقش مشابه الن ریپلی در “بیگانه” با بازی سیگورنی ویور، مورد تحسین قرار گرفت. این داستان پس از فیلم “پرومته” را نشان می دهد که یک ربات اندروید به نام والتر یک سفینه با 15 خدمه و کلون های منجمد را اداره می کند. پس از یک مشکل او مسافران را بیدار کرده و در سیاره فرود می آورد. آن ها در کمال تعجب با بیگانه هایی مواجه می شوند که یکی پس از دیگری نابودشان می کنند. دیوید، شخصیت فیلم پرومته، افراد باقی مانده را نجات می دهد اما این بار نیت او خیر نیست زیرا او بیگانه ها را دستکاری کرد تا با تکامل آن ها به مقاصد مورد نظر خود برسد. مایکل فاسبندر اینبار هم در نقش خود درخشید و اجراهای زیبا و جلوه های ویژه این فیلم را به یک اثر موفق بدل کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


10. بیگانه – Alien – 1979

دومین فیلم ریدلی اسکات در این فهرست درباره گروهی از فضانوردان که در سفر خود از یک سیاره ناشناخته تماس دریافت می کنند. پس از رسیدن به سیاره، به دنبال نجات یافتگان بوده و متوجه می شوند این تماس تنها یک هشدار بود و موجود مرگباری به نام نوستارمو با آن ها همراه می شود. موفقیت این فیلم باعث خلق چندگانه، کتاب، رمان و بازی های بعدی شد. این فیلم از آن زمان به یکی از فیلم های محبوب سینمادوستان بدل شده و یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی می باشد.


9. مردان واقعی – The Right Stuff – 1983

فیلمی که همه چیزش کامل بود اما در گیشه موفق نشد. اما با وجود شکست تجاری یکی از بهترین داستان های فضایی تاریخ سینماست. این فیلم که براساس کتاب تام ولف ساخته شده نقش چاک ییگر در بین فضانوردان سفینه عطارد 7 را نشان می دهد، درحالی که کسی نمی دانست یک برنامه فضایی باید چگونه طراحی شده یا فضانوردان چگونه انتخاب شوند. یک فیلم زیبا، مهیج و جذاب.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم تماشایی که ذهن بیننده را به بازی میگیرند


8. پیشتازان فضا – Star Trek Reboot – 2009-2013-2016

پس از موفقیت فیلم های پیشتازان فضا، به دلیل وجود ستارگانی چون کریس پاین، زکری کوینتو، لئونارد نیموی، زو سالدانا، سری های دیگر آن با عنوان “خط زمانی کلوین” ساخته شدند و  “پیشتازان فضا” (2009) به عنوان فیلم یازدهم از سیزده فیلم ساخته شد و “فراتر از پیشتازان فضا” (Star Trek: Beyond – 2016) هم فیلم پایانی بود. البته پس از موفقیت سری های اصلی اولیه و نسل بعدی، خط زمانی کلوین ادامه یافت. پیشتازان فضای سال 2009 به کارگردانی جی.جی.آبرامز ساخته شد و قرن 24 را نشان می دهد که جیمز تی.کیرک کارآموز، پسر قهرمان پیشین، به همراه اسپاک کاپیتان که بعدا افسر ارشد می شود، به یواس‌اس اینترپرایز می رود و با نرو، با یک مبارز و مسافر زمان مبارزه می کند. فیلم های دیگر نشانگر ماموریت های اسپاک و کیرک که در داخل و خارج فدراسیون با مخالفان شان مبارزه می کنند. این فیلم به یک اثر کلاسیک بدل شده و تا به امروز بر فرهنگ عامه آمریکا تاثیر گذاشته است.


7. جنگ های ستارگان – Star Wars – 1977-2019

چندگانه “جنگ های ستارگان” بیشتر یک پدیده است تا چند سری فیلم. یکی از پرفروش ترین چندگانه های سینمایی تاریخ با موضوع سفر در زمان. فیلم اول این مجموعه که بعدها قسمت چهارم نامیده شد، در سال 1977 اکران شد و حتی تا به امروز هم شیوه فیلمسازی جرج لوکاس بیننده را متحیر می کند. فیلم های این چندگانه به صورت سه گانه اصلی (قسمت چهار تا شش)، سه گانه پیشین (قسمت اول تا سوم)، و سه گانه بعدی (قسمت پنجم تا نهم) اکران شدند و البته هنوز منتظر قسمت نهم هستیم. داستان اصلی درباره رویارویی امپراتوری کهکشان و جمهوری است. در طی ساخت فیلم ها جمهوری به متفقین شورشی و جمهوری جدید تغییر یافت و اکنون محفل یکم نام دارد. قهرمان های اصلی این فیلم عبارت اند از لوک اسکای واکر، هان سولو، لیا اورگانا، مستر یودا و غیره، و شخصیت های منفی ( که به دلیل مرگ دائم تغییر می کنند) عبارت اند از آناکین اسکای واکر، دارت وادر، کیلو رن. “جنگ های ستارگان” نه تنها متفاوت ترین و شناخته شده ترین چندگانه فضایی تاریخ است بلکه از نظر بصری جذاب می باشد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند کدام ها هستند؟


6. وال-ای – WALL·E – 2008

تنها فیلم انیمیشن این فهرست که تمام مرزهای ژانر فضایی را کنار زده و اغلب به عنوان بهترین فیلم پیکسار شناخته می شود. در جهان آینده زمین جز تلی از خاکستر نیست، همه چیز نابود شده و حیات وجود ندارد. وال-ای یک ربات جمع آوری زباله است که همیشه در میان زباله ها می گردد. یک روز با دیدن یک جوانه کوچک در میان زباله ها هیجان زده می شود. یک روز بعد از یک سفینه فضایی یک ربات تخم مرغ مانند به نام ایو به روی زمین می افتد، تا وضعیت حیات بر روی زمین را بررسی نماید. ایو گیاه را برداشته و درحالت استندبای قرار می گیرد تا به سفینه آکسیوم بازگردد. وال-ای نیز در این سفر همراه او می شود. این سفینه پر از انسان های تنبلی است که به دلیل استفاده از تکنولوژی نمی توانند راه بروند و سبک زندگی ماشینی دارند. به همین دلیل وال-ای وظیفه خود می داند که آنان را به زمین بازگردانده و تغییر دهد. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد و یکی از بهترین انیمیشن ها محسوب می شود.


5. نخستین انسان – First Man – 2018

یکی از برترین فیلم های فضایی که یکی از جدیدترین فیلم های فهرست ما هم می باشد و از طریق نشان دادن حوادثی که به سفر نخستین انسان به ما انجامید، روایت زیبایی را خلق می کند. در سال 1961 نیل آرمسترانگ (رایان گاسلینگ) یک خلبان آزمایشی در کالیفرنیاست که با خانواده زندگی کرده و فرزند دومش را از دست داده است. پس از موفقیت در مصاحبه ماموریت های جمینی، با وجود مشکلات روی داده، ماموریت خود را آغاز می کند. پس از از دست دادن همکارانش، گاس گریسوم و راجر چافی، در ماموریت آپولو 1 اندوه او بیشتر می شود. او سپس به عنوان کاپیتان ماموریت آپولو 11 که به سفر انسان انجامید، انتخاب می شود. اجرای زیبای رایان گاسلینگ و کلر فوی (در نقش جانت آرمسترانگ، همسر نیل)، جلوه های ویژه و روایت زیبای فیلم، بیننده را مبهوت می سازد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


4. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

یک فیلم زیبا و رازآلود، همانند “گرانش” یا “2001: ادیسه فضایی”، که با وجود تصاویر و جلوه های زیبا، یک فیلم بدیع و خلاقانه است. همچنین مفاهیمی چون سیاهچاله ها، کرم چاله ها، نظریه نسبیت، بعد پنجم و ترکیب زمان و مکان در آن دیده می شود. اما مهم تر از آن رابطه پدر و دختری داستان است که احساسات بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.


3. سولاریس – Solaris – 1972

یکی از زیباترین دستاوردهای سینمایی، شاهکار آندری تارکوفسکی روسی، یک اثر جالب و زیبا، که نشان دهنده مشعیت انسانی است. این فیلم با نمایش مفاهیم هویت و کشف خود، داستان روان شناسی را نشان می دهد که برای یافتن دلیل جنون خدمه یک سفینه فضایی به فضا سفر می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


2. گرانش – Gravity – 2013

نباید این فیلم را تماشا کنید، باید آن را تجربه کنید. در این فیلم آنقدر صحنه های زیبا دیده می شود که شاید فرصت نکنید نفس بکشید و از دیدن چنین صحنه های زیبای متمادی مبهوت شوید. یک فیلم زیبا و آرام در میان آشوب فضا، جلوه های ویژه و تصاویری که هرگز از ذهن تان فراموش نمی شود. آلفونسو کراون با این فیلم، نگرش ما به فیلم های فضایی را دگرگون کرد.


1. 2001: ادیسه فضایی – 2001: Space Odyssey – 1967

بدون شک، یکی از بهترین آثار برتر سینما، ساخته استنلی کوبریک، که بهترین نمایش فضای ناشناخته محسوب می شود. این فیلم با وجود مضامینی نظیر اگزیستانسیالیسم و تکامل، در طی سال ها به یک اثر کلاسیک بدل شده است. داستان آن از داستان کوتاه “سنتینل” نوشته آرتور سی.کلارک اقتباس شده و کوبریک در فیلمنامه آن همکاری داشته است. داستان درباره سفر دانشمندان به مشتری به همراه کامپیوتر هال 9000 است. بهترین فیلم فضایی که بر بسیاری از آثار علمی تخیلی آینده تاثیر گذاشت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (84)

بستن فرم

  1. مهسا

    اسفند 23, 1400

    سلام
    ی فیلمی بود تقریبا واسه سال 1997،8 فقط یادمه تو ی سیاره ی دیگه ی چیزی شبیه یک مغز بزرگ چنگش رو میزد تو مغز آدما و هورت میکشید میخورد
    ی جونورایی هم بودن ک مثل عنکبوت یا مورچه ی بزرگ بودن دقیق یادم نیست
    چند سال هست هر چقدر میگردم پیداش نمیکنم . خیلی ممنون میشم اگر کسی میدونه بهم بگه .

    پاسخ

    • aldin در پاسخ به مهسا

      اسفند 23, 1400

      Maybe this is: The Brain (1988)

      پاسخ

  2. Mohamad

    اسفند 18, 1400

    یه فیلم دیده بودم فضانوردا میرن یه سیاره دیگه متوجه میشن یه حشره هست اکسیژن تولید میکنه اگه کسی اسمشو میدونه بگه

    پاسخ

  3. امید

    بهمن 8, 1400

    سلام یه فیلم دیدم به اسم عملیات گانیمد
    کسی میدونه همچین فیلمی هست یا نه
    فکر کنم خیلی قدیمی باشه هر چی گشتم پیداش نکردم

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به امید

      بهمن 9, 1400

      سلام امید جان،
      اسم فیلم Operation Ganymed هستش محصول سال 1977 سینمای آلمان

      پاسخ

  4. مونا

    مهر 29, 1400

    سلام
    يه فيلمى بود كه يه گروه تحقيقاتى به مريخ ميرفتن براى اينكه كشف كنن چه كسايى انسان هارو افريدن…در اخر يه سرى ادم فضايى و پيدا ميكنن كه قصد نابود كردنشون و دارن…در اين بين نصف تيم هم به خاطر بيمارى از بين ميرن…كسي اسمشو ميدونه؟؟؟

    پاسخ

  5. Mahsa

    مهر 11, 1400

    یه فیلم دیگه هم هست اسمشو نمیدونم این بود که یه زن دانشمند و فضا نورد که به خدا ایمان نداشت یه روز یه فرکانسی از فضا براشون میفرستن که اینا میگن باید یه نفر بره به فضا و بفهمه موضوع از چه قراره کسی به جز اون زن رو شایسته این کار ندونستن ولی وقتی اینو بردن دادگاه گفتن به خدا اعتقاد داری گفت نه بعد این رد صلاحیت شد و یه نفر دیگه قرار شد بره ولی وقتی داشتن صفینه رو اماده میکردن یه آدم مریضی اومد این صفینه رو آتیش زد
    اینا ناچار مجبور شدن زنو بفرستن دوباره از اول صفینه رو مخفیانه ساختن و وقتی این زن میخواست بره دورش پر دود شد این زن همون جا بی هوش شد به مدت ۵ ساعت ولی وقتی به هوش اومد خودش گفت من بهشتو با چشم دیدم خدارو دیدمو من به مدت ۳ روز سفر کردم و اینگونه بود که خدا خودشو بهش ثابت کرد.
    ممنون میشم کسی اسم فیلم رو بگه

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به Mahsa

      مهر 22, 1400

      اسم فیلم ،فیلم فوق العاده تماس(contact)هست . با این که قدیمیه ولی می تونم بگم میشه با میان ستاره ای مقایسه کرد.

      پاسخ

    • احمدرضا در پاسخ به Mahsa

      مهر 22, 1400

      اسم فیلم ،فیلم فوق العاده تماس(contact)هست . با این که قدیمیه ولی می تونم بگم میشه با میان ستاره ای مقایسه کرد.

      پاسخ

    • احمدرضا در پاسخ به Mahsa

      مهر 22, 1400

      تماس(contact)

      پاسخ

  6. Mahsa

    مهر 11, 1400

    سلام من دنبال فیلمی هستم که اسمش رو نمیدونم موضوع فیلم اینطوری بود که پدره دخترش رو تنها میزاره تا به سفر فضا بره و اونجا گیر میکنه بعد که پس از سالها بر میگرده میبینه دخترش پیر شده لطفا اگه کسی میدونه بهم بگه

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به Mahsa

      مهر 12, 1400

      میان ستاره intersteller2014

      پاسخ

  7. زهرا

    مرداد 28, 1400

    سلام
    یه فیلم بود که تعدادی از مردم با وعده ی این که به سیاره ای دیگه فرستاده میشن و یک لوح سفید بهشون داده میشه تا اعمال قبلی شون که در زمین انجام داده بودند ، پاک بشه .. ولی در حین راه در فضاپیما متوجه میشن که یه گونه ای که شبیه هشت پای کوچیک سیاه هست در مغزشون میره و .. و قصد سفر به سیاره ی تیا رو داشتن . کسی اسم اش رو میدونه ؟

    پاسخ

  8. آرش

    مرداد 28, 1400

    سلام ، من چندسال پیش فیلمی دیدم دنبال اسمش هستم ، داستانش این بود که چندتا نوجوان را آموزش میدادند که به صورت مجازی با بیگانگان مبارزه کنند ، در یکی از همین آموزش ها مبارزه واقعی بود و سیاره بیگانه ها نابود میشه ، لطفا اگه میدونید بهم بگید اسم فیلم رو ممنون .

    پاسخ

    • Km در پاسخ به آرش

      شهریور 5, 1400

      سلام
      فکر کنم اسمش اندرز گیم باشه

      پاسخ

  9. فرزاد

    مرداد 10, 1400

    سلام من دنبال یه فیلم چینی هستم که یه استاد استراتژی جنگ تو هر 2 طرف هستن و داخل فیلم هم قایقها رو میفرستن تو رودخونه تا تیرهای اونا تموم بشه و قایق خالی رو بزنن

    پاسخ

    • امیر محمدی در پاسخ به فرزاد

      مرداد 14, 1400

      نام فیلم صخره سرخ هستش
      که تو این فیلم همون
      کارتون افسانه سه برادر که لیوبی و دو برادرش هم هستن

      پاسخ

  10. alirazavi

    مرداد 1, 1400

    سلام اسم ی فیلمی هست ک من یادم رفته ولی ماجرای اون درباره کسی بود ک ماده ای کشف کرده ک میتونه مقابل جاذبه باشه و ب بالا بره اول هم اون رو ب یک سیب زدند و بعد ی سفینه ساختند و به اون زدند

    لطفا اگر کسی اسمشو میدونه بگه خیلی ممنون

    پاسخ

  11. sss

    تیر 18, 1400

    سلام ببخشید من یک فیلم چند سال پیش دیدم یادم نمیاد اسمش چی بود لطفا راهنمایی کنید داستانش در مورد چند فضانورد بود که به فضا میرن بعد به یک خواب میرن وقتی بیدار میشن در یک جایی که کاملا سفیده هستند و هر فضانورد داخل یکی از اینها گیر افتاده و اتاق بی نهایته ولی دقیق نمی دونم فضانورد بودن یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ

    • M در پاسخ به sss

      تیر 30, 1400

      سلام فکر کنم مجموعه فیلم مکعب رو میگی

      پاسخ

  12. امیر

    تیر 16, 1400

    کسی سریال یا فیلم تخیلی به نام چند بعدیها (nD) یادش هست?

    پاسخ

  13. آرش

    تیر 6, 1400

    سلام دوستان.
    به فیلمی بود که یه فرد در یک سفینه بزرگ فضایی بود و قرار بود چن هزار سال بعد که به زمین میرسن از خواب بیدار شه که یهو هزار سال زود تر بیدار میشه ممنون میشم اسم فیلم رو بگین

    پاسخ

    • بابک در پاسخ به آرش

      تیر 7, 1400

      پسنجر

      پاسخ

    • Rahimi در پاسخ به آرش

      تیر 30, 1400

      فیلم مسافران

      پاسخ

    • . در پاسخ به آرش

      تیر 30, 1400

      مسافران

      پاسخ

    • علیرضا در پاسخ به آرش

      مهر 12, 1400

      سلام این فضاپیما حرکت کرد میخواست به یک یه سیاره ی دیگع برع ک از خواب بلند میشع

      اسم فیلم هستتتتت
      مسافران

      پاسخ

  14. علی

    خرداد 19, 1400

    سلام، من چند سال پیش یه فیلمی دیدم که دوتا سیاره توسط یه ساختمان به هم متصل بودن و افراد فقیر و ضعیف در سیاره پایین بودن و افراد ثروتمند در سیاره بالا و هر کسی اجازه ورود به اون سیاره رو نداشت
    ولی یه پسر تونست به اون سیاره بره و عاشق یه دختر از سیاره بالا شد
    کسی میدونه اسمش چیه؟

    پاسخ

    • . در پاسخ به علی

      تیر 30, 1400

      دنیای وارونه

      پاسخ

    • سعید در پاسخ به علی

      آبان 19, 1400

      بالا برره و پایین برره!

      پاسخ

  15. م.عزیزی

    خرداد 11, 1400

    سلام.دنبال فیلمی هستم که در اون ربات سفینه در جایی از فیلم که سرنشینهای ایستگاه فضایی نسبت به اون بدبین میشن و اون رو درون شیشه ای قرار میدن،غافل از اینکه ربات میتونه صحبتهای اون دو نفر رو لبخوانی کنه و نهایتا به اونها غلبه کنه.ممنون میشم اگه فیلم رو تشخیص دادین نامش رو بگین.

    پاسخ

    • FF در پاسخ به م.عزیزی

      تیر 11, 1400

      فک کنم فیلم اودیسه فضایی باشه

      پاسخ

    • FF در پاسخ به م.عزیزی

      تیر 11, 1400

      اودیسه فضایی

      پاسخ

  16. زهرا

    فروردین 29, 1400

    ۱ الی ۲ سال پیش، فیلم تخیلی و تقریبا فرازمینی نشون میداد تلویزیون سینمایی بود فک کنم مال امریکا حالا هرچی

    فقط میخوام بدونم دیدینش ک اسمشو بگید
    ی جوان برنامه نویسی بود و در واقع هکر ، ۲ نفر با کت و شلوار سیاه میان در میزنن و ازش میخوان بیاد و چیزی شبیه گاوصندوق رو رمز گشایی کنه‌ حدودا ۱ ماه در ی اتاقی حبس میشه تا اونو رمز کشایی و هک کنه

    توهم میزنه ک داره یا فرازمینی ها ملاقات میکنه و‌..
    در اخر از خواب پا میشه و اتفاقاتی ک افتاده رو دوباره براش رقم میخوره ینی نمیذاره رقم بخوره
    وقتی ۲ نفر در و میزنن این میاد و پیشنهادشو قبول نمیکنه
    در کل اون یک هکر و برنامه نویسه و تنها زندگی میکنه سایت هارو هک میکنی سایت بانک هارو
    ب نیازمندا کمک میکنه‌ اون ۲ نفر ک میان سراغش میگن تو ی سفینه کوچیک رو واسمون هگ کن
    اعدادشو بدست بیاد ما هرچی جرم داری رو نابود میکنیم انگار ک اصلا جرمی انجام ندادی

    نمیدونید چقدررر دنبال این فیلم هستم

    چون خیلی واقعی بود
    لطفا یکی کمکم کنه ک پیداش کنم

    پاسخ

    • مانتره در پاسخ به زهرا

      اردیبهشت 11, 1400

      تعریفی ک کردید شبیه فیلم ماتریکس 1 بود

      پاسخ

  17. kamran

    فروردین 29, 1400

    درود..دوستان اگر دنبال فیلم های ستاره یا کهکشانی هستید و میان ستاره را ندیدید
    توصیه میکنم حتماً ببینید واقعا از نمایش این فیلم سیر نمی‌شید.

    پاسخ

  18. اسفند 16, 1399

    اصن نمی تونم نمیییییییی تونم توصیف کنم که چقددددددددد میان ستاره این قشنگه فوووووووووووووق فووووووووووق فووووووووق العادسسسسسسسسسس. واااااااااااو:)

    پاسخ

  19. aziz

    اسفند 10, 1399

    من به دنبال فیلمی هستم که چند تا سرباز وارد دروازه ای میشن و از یک هرم بزرگ درسیاره ای دیگر سر در میاورن و انجا دستگیر میشوند ویکی از این سرباران عاشق یک دختر در انجا میشود و انسانهایی پیشرفته انجا هستند که در ان سیاره خدایی میکنند کیی اسم فیلم را به من بگوید ممنون میشم

    پاسخ

    • محسن در پاسخ به aziz

      فروردین 26, 1400

      دروازه ستارگان

      پاسخ

    • ,مهرداد در پاسخ به aziz

      خرداد 19, 1400

      سلام دوست عزیز این فیلم اسمش دروازه ستاره ایی با بازی کرت راسل هستش ما فیلمبازا اونو یک فیلم نسبتا قدیمی ولی زیبا میدونین.مخلصم

      پاسخ

  20. مهر

    بهمن 19, 1399

    ببخشید من چند سال پیش دقایق پایانی یک فیلم یا سریالی را از یکی از شبکه های ماهواره به طور اتفاقی دیدم که صحنه ای از جنگ و نزا در صحرایی را نشان میداد که بازیگران لباسهایی شبیه دوران صدر اسلم به تن دارند. بشقاب پرنده ای هم در آسمان دیده می شود که افرادی با لباس امروزی از داخل آن در حال تماشای این زد و خورد هستند. شخصیتی در این نزا توسط شمشیر کشته می شود. فرمانده بشقاپ پرنده بلافاصله اشعه ای به سطح زمین می تاباند که باعث بی هوشی نزا کنندگان می شود و سپس سفینه به سطح زمین می آید و شخص مورد نظر را به داخل سفینه منتقل می کنند و داخل صندوقی تخت مانند می گذارند و دریچه شیشه ای آنرا می بندند و اشعه بر جسم مرد ی که توسط شمشیر مجروح یا کشته شده می تابانند که بلافاصله جراحتش بهبود می یابد و سفینه به پرواز در می آید. در همین لحظه نزا کنندگان به هوش می آیند و نوری را مشاهده می کنند که به سمت آسمان در اوج است که تصور می کنند مرد کشته شده به سوی خدا می رود . فیلم در اینجا به پایان رسید و من مشتاقم که کل این فیلم را ببینم. لطفا اگر نامش را میدانید به من اطلاع دهید.

    پاسخ

    • سینا در پاسخ به مهر

      اردیبهشت 13, 1400

      این که شما میگید فکر کنم درس دین و زندگی کلاس چهارم تفسیر روز قیامته🤔😄

      پاسخ