بهترین فیلم های سینمای اروپا در قرن 21 – شاهکارهایی برای فیلم بازها

گرچه سعی مان بر این است فیلم های روز جهان و فیلم های زیبای سینما را به شما معرفی کنیم، اما مسلم است که در این میان برخی از آثار درخشان و ماندگار نادیده گرفته شوند. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم فیلم های ماندگار سینمای اروپا را به شما معرفی کنیم. فیلم های شاهکاری که شاید در سایه فیلم های هالیوودی قرار گرفته باشند. امیدواریم که خوانندگان ما از این آثار استقبال نموده و از آن ها دیده کنند.

گرچه فیلم های هالیوودی دیدنی هستند، اما اگر بخواهید هنر سینما را درک کنید، باید به تماشای فیلم های اروپایی بنشینید. اروپا خاستگاه فیلمسازان بزرگی بوده است، از آندری تارکوفسکی و اینگمار برگمن گرفته تا مایکل هانکه و پدرو آلمودوار در سال های اخیر. و یکی از بهترین جنبه های سینمای اروپا این است که همانند سینمای هالیوود، چین و هند، به یک سینمای مصرف گرا تبدیل نشده است. بنابراین با پروشات همراه باشید تا بهترین فیلم های سینمای اروپا در قرن 21 را مرور کنیم.


20. به خلأ وارد شو – Enter the Void – 2010

بینندگان معمولا یا گاسپر نوئه را دوست دارند، یا از او متنفرند. فیلم های “برگشت ناپذیر” (Irreversible) و “عشق” (Love) از فیلم های دیگر او هستند. نحوه خاص رویارویی او با هنر وجه تمایز او با کارگردان های دیگر است. “به خلا وارد شو” بیشتر به فیلم “برگشت ناپذیر” شباهت دارد. اسکار یک مواد فروش جوان آمریکایی است که پلیس توکیو به او شلیک کرده و در حین مرگ خاطرات کودکی، خانواده و رابطه پیچیده با خواهرش را به یاد می آورد. نمایش زیبایی بصری نئو در این فیلم شاهکار است. بیننده با اسکار همراه شده و گویی جدایی روح از بدن را تجربه می کند. این فیلم هم مانند فیلم های دیگر نئو یک اثر احساسی است و شیوه واکنش شما نسبت به این فیلم به روحیات خودتان بستگی دارد.

همچنین بخوانید: لیست 70 تایی بهترین فیلم های 2019 به همراه تریلر


19. خداحافظی با زبان – Goodbye to Language 3D – 2014

“یک سگ است. یک زن (یا دو زن). او برهنه است. همه جا خونی است. یک پروفسور هست. هلیکوپترهایی دیده می شوند. آن زن خیانت کار است. مردی هم وجود دارد که نمی دانم گفتم یا نه. باد معده اش را خالی می کند. طبیعت است و استعاره. و هیلتر. و سگ.”

شاید پس از تماشای این فیلم تجربی این فکرها به ذهن تان هجوم آورند. فیلمی از ژان لوک گدار افسانه ای، فیلمساز فرانسوی پیشروی بعد جدیدی از سینما (یا موج نوی فرانسه)، که با تولید فیلم “خداحافظی با زبان” در سال 1960 سینمای جدید خلق کرد و تمام عناصر داستان را در خدمت ایجاد یک ماجراجویی هنری و چندلایه قرار داد، که در پایان آن یا لذت برده اید یا وحشت کرده اید. گدار نمی خواهد بیننده را به کشف معنای پنهان و عمیق فیلم دعوت کند، بلکه می خواهد بی معنایی آن را نشان دهد. فیلم های معدودی می توانند جادوی فیلم های گدار را خلق نمایند و به یک اثر خالص بینجامند. این فیلم برای مخاطب عام که به ساختار و کارگردانی توجه می کند مناسب نیست، برای افرادی مناسب است که به دنبال سبک های سینمایی خاص و درونی هستند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


18. اتاق ممنوعه – The Forbidden Room – 2015

کارگردان کانادایی، گای مادین به دلیل روایت های چندلایه و تکرار سبک سینمایی دوره صامت و سال های آغاز سینما شهرت دارد و “اتاق ممنوعه” نمونه درخشان دیگری از اوست. یک درام رازآلود با عناصر فانتزی درباره گروهی که با یک زیردریایی شناور هستند و محموله ای دارند که اگر به سطح بیایند منفجر خواهد شد. اما این روایت تنها چهارچوبی برای کل فیلم به شمار می رود، زیرا داستان مادین در دل هر داستان، داستان دیگری خلق می کند و به این ترتیب شخصیت های متعددی معرفی می شوند که حقیقت هرکدام از آن ها با دیگری آمیخته خواهد شد و این مسیر همچنان ادامه دارد. مادین دنیای جادویی سینمای اکسپرسیونیست آلمان را با سورئالیسم رویایی آمیخته و یک اثر زیبا پدید می آورد.

جادوی دیگر فیلم مادین این است که گرچه او این فیلم را با الهام از فیلم های دیگر ساخته، اما به گونه ای عناصر آن را در کنار هم قرار داده که یک اثر بدیع تولید می شود. مادین جنون سورئالیست های بزرگی چون دیوید لینچ، لوئیس بونوئل و سالوادور دالی را باهم آمیخته و اثر منحصر به فرد خود را تولید می کند. بدون شک این فیلم می تواند شیوه استاندارد فیلمسازی را به چالش بکشد.

همچنین بخوانید: پیش بینی نامزدهای بهترین فیلم برای مراسم اسکار 2019


17. اسب تورین – The Turin Horse – 2011

شاید بسیاری مخاطبین سینما بلا تار را درک نکنند. او یکی از پیشتازان جنبش سینمایی آرام است که با دیدگاه هنری و پوچ گرایانه خود زبان سینمایی جدیدی را به معرض نمایش می گذارد. “اسب تورین” آخرین اثر اوست (که پس از آن اعلام بازنشستگی کرد)، اثری که گویی نتیجه گیری مضامین و فلسفه های سینمایی او محسوب می شود. در این فیلم شاهد واقعه ای هستیم که گفته می شود آخرین سال های زندگی فردریش نیچه فیلسوف را تحت تاثیر قرار داد، به این صورت که یک راننده تاکسی به اسب او برخورد کرد و این حادثه چنان او را تحت تاثیر قرار داد که به مرگ او انجامید. این فیلم زندگی راننده تاکسی، دخترش و اسبش پس از این حادثه را نشان می دهد.

یک فیلم ترسناک که گویی به پایان رسیدن تاریخ و زمان را نشان می دهد، با این تفاوت که چیز ترسناکی مانند روح وجود ندارد، بلکه این مالیخولیا و پوچی جهان است که آن را ترسناک می سازد. این فیلم به سبک دیگر فیلم های تار در 30 شات برداشت شده و صحنه آغازین آن پیرمرد و اسبش را در حال بازگشت به خانه نشان می دهد. یک صحنه زیبا و تاثیرگذار. در این فیلم صحنه لذتبخشی وجود ندارد زیرا شاهد غم  و نابودی انسان هستیم. این فیلم نه شاد است، نه الهام بخش، بلکه یک اثر غم آلود و تاثیرگذار است که البته هنر چیزی فراتر از آن نیست.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


16. قبیله – The Tribe – 2014

بدون شک بحث برانگیزترین و آزاردهنده ترین فیلم این فهرست که در زمان اکران در فستیوال کن سال 2014 هم مورد تحسین قرار گرفت و هم مورد انتقاد. یک درام شوکه کننده که به زبان اشاره اوکراینی ساخته شده و هیچ دیالوگی در آن وجود ندارد. همچنین از همان ابتدا اعلام می کند که هیچ زیرنویسی وجود ندارد. درنتیجه کارگردان بیننده را دعوت می کند تا براساس نشانه ها و حوادث به موضوع فیلم پی ببرد. گرچه تماشای این اثر آسان نیست، اما اگر از پس آن بربیایید، تجربه ای ترسناکی خواهید داشت که در تخیل نمی گنجد. فیلم در مدرسه شبانه روز دانش آموزان کرولال ضبط شده و پسری را نشان می دهد که به تازگی به مدرسه وارد شده، به دنیای جرایم وب راه یافته و پسران و دختران مدرسه را به سمت مواد مخدر و فحشا سوق می دهد.

راه یافتن یک پسر معصوم به دنیای خشونت و قتل یک تغییرشکل ترسناک است. تماشای این فیلم آسان نیست، زیرا مجبورید مکالمه طولانی شخصیت های کرولال را مشاهده کنید درحالی که چیزی از آن نمی فهمید و احساس حماقت می کنید. در اینجا شما هستید که درک نمی کنید و بنابراین جایگاه این افراد در ذهن تان تغییر می کند. شاید بسیاری از نکات فیلم را درک نکنید اما باید بدانید که هدف میروسلاو اسلابوشپیتسکی همین است، او می خواهد انزوای جامعه کرولال را از سایر مردم نشان دهد. “قبیله” جواهر ناب پنهان سینمای مدرن است که مرزهای احتمالات را کنار زده و میروسلاو اسلابوشپیتسکی یک اثر هنری خلق کرده که تا مدت ها در ذهن تان می ماند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


15. روزی روزگاری در آناتولی – Once Upon a Time in Anatolia – 2011

فیلمسازان مدرن معدودی وجود دارند که باعث می شوند اخلاقیات، خوداگاه و درک خود از جهان را زیرسوال ببرید. اصغر فرهادی، کریستین مونجیو و نوری بیلگه جیلان از جمله افرادی هستند که به خوبی این کار را انجام می دهند. تفاوت این جاست که سینمای فرهادی و مونجیو شناخته شده است اما سینمای جیلان اغلب ناشناخته باقی می ماند. اما زمانی که با دنیای او، شخصیت ها و داستان هایش آشنا شوید، دیگر دنیایتان همانند گذشته نخواهد بود. با این که این فیلم بهترین فیلم او نیست اما با مشاهده جهان بینی و رئالیسم او متعجب می شوید. داستان در یک شب و روز رخ می دهد که مقامات قضایی به دنبال جسدی در حوالی آناتولی هستند. قدرت اصلی جیلان در کنار زدن انتظارات ما نهفته است.

گرچه درباره شخصیت های این داستان چیزی نمی دانیم و مجبوریم از طریق مکالمه هایی که گاها برایمان جالب نیست به داستان شان پی ببریم، اما روایت جیلان خاص و تاثیرگذار است. این مکالمه های طولانی و خسته کننده نمایانگر شخصیت ها، جهان بینی ها و روان آنهاست که به طور غیرمستقیم در اختیارمان قرار می گیرد. اما شخصیت ها همه چیز نیستند، فیلم غزل جیلان به زادگاهش ترکیه است که بدون هیچ طرفداری ملتش را نشان می دهد. فیلم داستان ترکیه پیش از دوران رشد راست گراها و ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان است، درنتیجه نقد سیاسی او نیز همانند شخصیت ها زیباست. گرچه این فیلم جایزه نخل طلای فستیوال کن را دریافت کرد اما استحقاق بیشتری دارد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


14. خواب زمستانی – Winter Sleep – 2014

یکی از بهترین فیلم های دهه و بهترین آثار جیلان که از داستان کوتاه کلاسیک “همسر خوب” آنتوان چخوف اقتباس شده و یک داستان احساسی چندلایه با مضمون غنی است که از ذهن تان پاک نمی شود. داستان در آناتولی رخ داده و شاهد چند روز زندگی یک مرد متفکر و ثروتمند و اطرافیان او هستیم. شخصیت ها و زندگی شان در مقابل مان قرار دارد، و از چهارچوب انسان گرایانه بررسی می شود. شخصیت اصلی آیدین است، یک متفکر خودخواه، که خود را ناجی شهر دانسته و با دنبال کردن استانداردهای اخلاقی هرکه را که شبیه خودش نیست به تمسخر می گیرد.

شخصیت پردازی او بسیار جالب است: مردی که در مدینه فاضله خود زندگی کرده و هرکه را که دوستدارش است، تحت شکنجه اخلاقی و احساسی قرار می دهد. اما آیدین یک قهرمان یا شخصیت منفی نیست، بلکه یک مرد معمولی است، یک مرد معمولی خاصی که درهم شکسته هم است و به همین دلیل به او توجه می کنیم. جیلان با دیالوگ های زیبا و تنش احساسی غیرقابل تحمل این موضوع را در روایت خود نشان می دهد، یک تنش قابل لمس که یادآور تنش های موجود در هرگونه ساختار اجتماعی مشمول جداسازی طبقاتی و اجتماعی است. جیلان با کلمات همان کاری را انجام می دهد که تارکوفسکی با تصاویر انجام می دهد؛ او مرزهای این سینما را برهم زده و باعث می شود نگاه تان به زندگی را تغییر می دهد. این فیلم جایزه نخل طلا را از آن خود نمود و یک داستان خاص را نشان می دهد که آیدین می تواند هرکدام از ما باشد، هر کدام از ما که در گوشه ای از ذهن مان خود را برتر از دیگران می دانیم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


13. لویاتان – Leviathan – 2014

همه چیز بی معناست. خدا وجود ندارد، کارما وجود ندارد، امیدی نیست. جهان یک دنیای پرآشوب غول پیکر است و که نمی توان چیزی از آن را درک یا بیان کرد؛ در جهان نظم و ساختاری وجود ندارد. ممکن است برای مردم بد اتفاقات خوب رخ دهد، و برای مردم خوب اتفاقات بد؛ نیکی پاداشی ندارد؛ جهان پس از مرگی وجود ندارد که روح انسانی را آرامش بخشد. همه چیز روی زمین است؛ بهشت، جهنم، نیکی، بدی، عشق، نفرت، همه چیز در یک لحظه رخ داده و در لحظه بعدی ناپدید می شود. با این حال انتخاب می کنیم که باور کنیم؛ انتخاب کنیم که امید داشته باشیم. این سفسطه نهایی ایمان است.

شاید این تفسیر فلسفی باشد، اما همان چیزی است که لویاتان آندری زویاگینتسف نشان می دهد. یک اثر کمیاب که مفهوم ایمان را نشان می دهد نه خود آن را. شخصیت های آن از کتاب مقدس گرفته شده و مفهوم کارما و رستگاری ابدی را نشان می دهد، و احساسات متناقضی را در وجودتان برمی انگیزد.

داستان درباره زندگی کویلا و خانواده اش است که پس از مقابله با سیاست مداران فاسد شهر به غم دچار می شود. یک فیلم تاثیرگذار که احساساتتان را برمی انگیزد. اغلب می شنویم که خوبی خوبی می آورد و افراد خوب عاقبت خوشی دارند اما در این فیلم این جهان بینی انسانی زیرسوال رفته و افراد یکی پس از دیگر دچار اندوه می شوند، بدون اینکه از شر آن خلاصی داشته باشند. یک فیلم ترسناک خلق شده توسط زویاگینتسف که حقیقت هم دارد؛ در حقیقت زندگی هرکدام ماست. کویلا تنها شخصیتی که در فیلم میبینیم نیست، بلکه می تواند هرشخصیتی باشد. گرچه او دچار اشتباهاتی شده و نقص دارد، اما سزاوار این غم نیست؛ همه چیز را نمی توان با حرف سنجید؛ همه چیز بیان نمی شود و همانطور که لویاتان نشان می دهد این یک شمشیر دولبه است. “لویاتان” فیلمی نیست که هرروز شاهد دیدن آن باشیم؛ زیرا زویاگینتسف یک شاهکار ابدی خلق کرده که باعث می شود طبیعت خود را زیرسوال ببریم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


12. مثل یک عاشق – Like Someone in Love – 2012

همه ما هنرمند، نویسنده، موزیسین و فیلمساز موردعلاقه ای داریم که ما را از روزمرگی خارج کرده و باعث می شود احساس خلوص و سرزندگی کنیم. عباس کیارستمی یکی از آنهاست. یک کارگردان به نام و قابل که می تواند معنای انسانیت را نشان دهد. این فیلم آخرین اثر اوست که متاسفانه در سال گذشته از دنیا رفت.

در این فیلم میبینیم که کیارستمی پس از موفقیت فیلم “کپی برابر اصل” به ژاپن می رود و داستان یک دختر فاحشه را نشان می دهد که پس از یک شب مصاحبت با یک پروفسور پیر دانشگاه زندگی اش تغییر می کند. کیارستمی همیشه به روابط انسانی توجه می کرد و در این یک رابطه عجیب را نشان می دهد، رابطه یک فاحشه و مشتری اش که به طرز عجیبی بیننده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این فیلم شاهد زندگی غم انگیز دختری هستیم که زندگی مطابق میل اش پیش نرفته و نمی تواند با عزیزانش رابطه خوبی داشته باشد. او همانند همه ما از درون درهم شکسته شده و دلیل کشش او به مرد مسن تمایل او به حمایت شدن است نه رفع نیازهایش. درنتیجه یک رابطه پدر و دختری زیبا پدید می آید که شاید هر کارگردان ضعیف ترین می توانست آن را به یک اثر بی کیفیت تبدیل نماید.

یکی از معدود فیلم های سینما که عشق و روابط را به شیوه خاصی نمایش می دهد و فروپاشی هویت انسان مدرن را نشان می دهد. گرچه فیلم “کپی برابر اصل” هویت های تقلبی را نشان می دهد، اما این فیلم مشکلات و سوتفاهم های ارتباطی را خاطرنشان می کند. درنتیجه تاحدی عقاید و باورهای “کپی برابر اصل” را نشان می دهد، اما آنچه این فیلم را متمایز می کند حس متفاوت آن است که شما را خلع سلاح خواهد کرد.

این فیلم مانند اغلب فیلم های کیارستمی به جای پاسخ دادن سوال می پرسد، و همه چیز را به درک بیننده واگذار می کند. نقطه اوج درخشان داستان تمایل شما به در آغوش گرفتن آن را افزایش می دهد. هیچ فیلمی نمی توانست پایان زیباتری داشته باشد و هیچ کارگردانی نمی توانست زیباتر از این به حرفه اش پایان دهد. بنابراین حتما این فیلم زیبا و دیدنی را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


11. فارغ التحصیلی – Graduation – 2016

هرگز نمی توانید تاثیر تاریخ را نادیده بگیرید، زیرا همیشه ذره ای از آن بر گذشته یا آینده تان تاثیر خواهد گذاشت. کریستین مونگیو این موضوع را خوب می داند، زیرا رومانی او هنوز نتوانسته از تاریخ 15 ساله دیکتاتوری وحشیانه چائوشسکو سربلند کند؛ مردم هنوز از تاثیرات احساسی و روانی این “عصر طلایی” (عصر طلایی کمونیست در دوران دیکتاتوری) رنج می برند. و همه این ها در این فیلم نمایش داده می شوند. یک پدر سخت گیر و در عین حال مهربان تلاش می کند تا به بهانه ادامه تحصیل، دخترش را از دوران سیاه رومانی دور کند. درنتیجه داستان تاثیر فساد سیاسی و فروپاشی حکومتی رومانی به وضوح دیده می شود. گرچه شاید تاثیر این فیلم از فیلم ” چهار ماه، سه هفته و دو روز” که یک شاهکار مدرن است کمتر باشد، اما یک درام دردناک درباره شرایط سیاه یک کشور می باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


10. گومورا – Gomorrah – 2008

یک درام معاصر ناپولی که با روایت پنج داستان از افرادی که تصور می کنند می توانند با کامورا، مافیای ایتالیا، همکاری کرده و دنیای جرایم ایتالیا را به معرض نمایش می گذارد. یک شاهکار ایتالیایی که با استفاده از ترکیب رئالیسم و دنیای جرایم، یک فیلم زیبا را پدید می آورد. به جز این فیلم و فیلم “یک پیامبر، هیچ فیلمی نتوانسته ترس و وحشت دنیای مافیا و گانگستری را اینچنین به نمایش بگذارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


9. ایدا – Ida – 2014

یکی از بهترین نماینده های سینمای اروپا که داستان زیبایی را به نمایش می گذارد. شیوه تمایز این فیلم در کنار هم قرار دادن مضامین پیچیده مذهب، عشق و فراق است. مذهب، چیزی که بسیاری به آن پایبند هستند، چیزی است که پس از تولد به ما داده می شود نه پیش از آن. “ایدا” با نمایش داستانی که ایمان و وظیفه در برابر خدا را زیرسوال می برد، این حقیقت را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


8. دندان نیش – Dogtooth – 2009

این فیلم با ایجاد شخصیت های متفاوت و فروپاشیده هنر فیلمسازی را دگرگون می سازد. و دلیل موفقیت این فیلم همین است، زیرا جنبه های تاریک و پنهان روان انسان را آشکار می سازد. یک فیلم جالب و در عینرحال تاثیرگذار و آزاردهنده. این فیلم اوج هنر فیلم سازی مدرن است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


7. شکار – The Hunt – 2012

یک فیلم متفاوت که به شکل غیرمنتظره ای به نمایش درمی آید. فیلم شروع آرامی داشته و رفته رفته به یک درام تریلر تبدیل می شود که خودآگاه و قضاوت تان را تحت تاثیر قرار می دهد. به ندرت فیلمی ساخته می شود که قضاوت اخلاقی بیننده را برانگیزد. “شکار” چنین فیلمی است که شما را تحت تاثیر قرار داده و متعجب تان می سازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


6. عشق – Amour – 2012

هیچ فیلمی در این قرن نتوانسته رنج و درد ناشی از عشق را همانند این فیلم نشان دهد. یک فیلم که شاید تماشا کردن آن دشوار باشد، اما با رسیدن به نقطه اوج داستان از آن لذت خواهید برد. و روزها یا هفته ها در ذهن تان خواهد ماند. این فیلم توسط مایکل هانکه ساخته شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


5. لباس غواصی و پروانه – The Diving Bell and the Butterfly – 2007

یک فیلم قدرتمند که نشان می دهد در پس از لحظه از زندگی حوادثی در انتظارمان است که سرنوشت آن را برایمان آماده کرده است. داستان حقیقی ژان دومینیک بوبی، ویراستار ال که سکته کرده و  باید درحالی که فلج شده به زندگی خود ادامه دهد. این فیلم بسیار زیبا و چالش برانگیز و درحین حال نفسگیر و دیدنی است. به ندرت یک فیلم می تواند اینچنین هنری باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


4. تونی اردمان – Toni Erdmann – 2016

جالب ترین فیلم آلمانی که بسیار تاثیرگذار و دیدنی هم می باشد. در پس داستان شاهد رابطه زیبای پدر و دختری هستیم که تحت تاثیر دنیای مدرن قرار دارند. داستان 162 دقیقه ای این فیلم بسیار لذت بخش است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


3. کپی برابر اصل – Certified Copy – 2010

یکی از بدیع ترین و زیباترین فیلم های موجود قرن بیست و یک که براساس یک داستان زیبا ساخته شد. در حقیقت اغلب ما برده خواسته ها و شرایط مان هستیم و دوست داریم جای افراد دیگری باشیم. در اطراف خود حقیقتی به وجود می آوریم که اصلا ممکن است وجود نداشته باشد. اما آیا این به آن معناست که واقعی نیستیم؟ یا اینکه کپی خود هستیم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا با موضوع پایان جهان که باید ببینید


2. یک پیامبر – A Prophet – 2009

هیچ درام جنایی نمی تواند از این فیلم بهتر و زیباتر باشد. شاید تنها فیلم درام جنایی قرن بیست و یک که با درام های جنایی مانند”پدرخوانده” (The Godfather) و “رفقای خوب” (Goodfellas) قابل مقایسه باشد، “یک پیامبر” است. یک فیلم خاص با سبک و شخصیت پردازی ویژه که یک تجربه فراموش نشدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم تماشایی که ذهن بیننده را به بازی میگیرند


1. چهار ماه، سه هفته و دو روز  – 4 Months, 3 Weeks and 2 Days – 2007

در رژیم کمونیست وحشیانه چائوشسکو در رومانی در سال 1987 (زمانی که سقط جرم محسوب می شد)، این فیلم داستان دو دوست است که می خواهند برای یک سقط برنامه ای ترتیب دهند. یک فیلم زیبا و تاثیرگذار، که با تماشای آن تحت تاثیر شخصیت ها و داستان قرار می گیریم. با تماشای این فیلم تحت تاثیر داستان سقط و جراحی قرار گرفته و با حوادث آن دوره آشنا می شوید.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مهدی

    مرداد 14, 1399

    اقا enter to the void عجیب فیلم چرکو بی خودی بود. اگه فیلمای سیاهو روانپریش طور دوست دارین ببینین ولی حیف وقت.

    پاسخ

  2. احمد

    فروردین 24, 1399

    من فکر میکنم نقشی که آل پاچینو تو اکثر فیلمای این فهرست بازی کرده یه مقدار تکراریه و شبیه به بقیه. نظر من اینه نقشش تو فیلم بعدازظهر سگی یه شخصیت چندلایه و متمایزه و بهترین نقشیه که بازی کرده.

    پاسخ