12 نکته برای داشتن خانه‌ای مرتب و زیبا

12 نکته برای داشتن خانه‌ای مرتب و زیبا

تمام ما بیشتر وقتمان را در خانه خود سپری می‌کنیم، به همین دلیل تمیزی و پاکیزگی خانه اهمیت بسیاری دارد. یک خانه پاکیزه انرژی منفی را از ما دور کرده و احساس صلح و صمیمیت را ایجاد می‌کند.

1. همه کابینت‌ها و قفسه‌ها را گردگیری کنید

بهترین راه برای این کار این است که 1 قاشق غذاخوری روغن گیاهی را با 2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر مخلوط کنید. سپس با یک پارچه یا حوله آغشته به این مواد، حداقل هفته‌ای یک بار گردوخاک کابینت‌ها را تمیز کنید.

2. وان حمام را تمیز کنید

با تمیز کردن و شستشوی مرتب وان حمام، جرم و میکروب‌های آن از بین می‌رود. در غیر این صورت جرم‌ها تثبیت‌شده و رنگ زردی را ایجاد خواهد کرد.

3. شیر آب را تمییز کنید

شیرهای آب باید همیشه تمیز باشند. حداقل هفته‌ای دو بار باید این کار را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از صابون و آب استفاده کنید. با این کار بدنه شیر آب درخشش خاصی خواهد داشت.

4. اجاق‌گاز را تمیز کنید

براثر آشپزی مداوم، اجاق‌گاز و قسمت بالای آن کثیف و چرب می‌شود. به همین دلیل باید به‌طور مرتب آن‌ها را شسته و تمیز کنید، تا لک و چربی آن‌ها از بین بروند. پس از شستشو آن قسمت‌ها را با یک حوله یا دستمال خشک کنید.

5. ملافه را بشویید

پس از پنج روز استفاده از ملافه بالش و یا رختخواب، باید آن‌ها را تعویض نموده و بشویید. سپس از ملافه‌های تمیز استفاده کنید.

6. لباس‌هایتان را شسته و اتو کنید

پس از شستشوی لباس باید آن‌ها را اتو کنید. این کار لباس‌هایتان را مرتب و تمیز نشان داده و باعث می‌شود تا باهوش‌تر به نظر برسید. پس از اتوکردن لباس‌ها را در جای مناسبی در کمد بچینید تا در مواقع لازم لباس موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید.

7. ظروف آشپزخانه را بشویید

همیشه پس از صرف غذا بلافاصله ظروف آشپزخانه را با آب و مواد شوینده بشویید. در غیر این صورت آشپزخانه‌تان به‌هم‌ریخته و نامرتب خواهد شد.

8. مبل را تمیز کنید

مبل‌ها باید به‌طور مرتب تمیز شوند تا گردوخاکشان از بین رفته و زیبایی خود را بازیابند. مواد شوینده مبلمان مختلفی وجود دارد. حتی برخی از مبل‌ها فقط با یک حوله پاک می‌شوند و به مواد شوینده مخصوص نیاز ندارند.

9. سقف را تمیز کنید

سقف خانه ممکن است هرازگاهی کثیف شده و تارهای عنکبوت در آن دیده شود. بنابراین هرچند وقت یک‌بار با یک جاروی دسته‌بلند و یا یک طی پلاستیکی، سقف خانه را تمیز نموده و گردوخاک و تارعنکبوت آن را بگیرید.

10. همه‌چیز را در جای مناسب بگذارید

همه‌چیز خانه را درجای مناسب بگذارید. برای مثال، لباس‌های شسته و اتوشده باید در کمد گذاشته شوند، درحالی‌که کفش‌ها را باید در جاکفشی قرار دهیم. بالش‌ها نیز باید در قسمت بالای تخت گذاشته شوند. اگر این کار را انجام ندهید، خانه‌تان نامرتب و به‌هم‌ریخته به نظر می‌رسد.

11. سطل زباله را بشویید

جنبه دیگر تمیزکاری خانه این مورد است. پس از خالی نمودن سطل زباله بهتر است که آن را بشویید. این کار باعث می‌شود که بوی نامطبوع در خانه نپیچد.

12. خانه را با عطر معطر کنید

استفاده از عطر در فضای خانه باعث می‌شود خانه معطر و خوشبویی داشته باشید. البته باید در مصرف آن افراط نشود تا موجب حساسیت ساکنان خانه نشود.

درنهایت، با انجام تمام این وظایف خانه‌ای معطر، زیبا و مرتب خواهید داشت.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم