بدترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند کدام ها هستند؟

در اینجا می خواهیم بدترین فیلم های سال 2018 را به شما معرفی کنیم. البته منظورمان این نیست که نباید این فیلم ها را تماشا کنید زیرا ممکن است برخی از دیدن آن ها لذت ببرند. زیرا در ساخت این فیلم ها تلاش زیادی انجام شده با این حال به این دلیل آن ها را بدترین فیلم ها نامیدیم زیرا جنبه خلاقانه آن ها چندان بدیع نیست. بنابراین با وجود صرف زمان و هزینه فیلم های موفقی از آب درنیامده اند. طبیعی است که یک فیلم در زمان اکران با استقبال مواجه نشود، اما اگر احساس کنیم گروه تولید کار خود را با تنبلی انجام داده اند نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. پس با پروشات همراه باشید تا با بدترین فیلم های سال 2018 آشنا شویم.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


15. ترمینال – Terminal – 2018

تنها نقطه مثبت این فیلم جنبه های بصری آن است، عناصر دیگر حرفی برای گفتن ندارند. ویرایش های جزئی شاید بیست سال پیش محبوب بود، اما در حال حاضر اینگونه نیست و بیننده را مبهوت می کند. شخصیت ها در عین نقش آفرینی گویی به حاشیه رانده شده اند و انگیزه کافی ندارند. بازی آن ها ماشینی بوده و تک بعدی هستند. اغلب تنها یک بازیگر را برروی صحنه میبینید و عدم ارتباط آن ها با یکدیگر تاثیر فیلم را کاهش می دهد. متاسفانه فیلمسازان باید بدانند مکالمه میان دو شخصیت را چگونه ویرایش کنند تا برای بیننده جذاب باشد. به نظر می رسد سازندگان این فیلم بیشتر به جلوه های بصری توجه داشتند.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


14. چگونه به پایان می رسد – How It Ends – 2018

یک اثر ضعیف، ناامیدکننده و مبهم، که با گذشت دقایقی از فیلم به بیهودگی آن پی می برید. با این حال برخی از اجراها ممکن است بیننده را با خود همراه کند، زیرا اجرای تئو جیمز و فارست ویتکر می تواند تا حدی توجه بیننده را جلب نماید. داستان درباره مرد درمانده ای است که در آخرالزمان می خواهد به خانه و نزد نامزد باردارش بازگردد. بیننده هم مانند شخصیت ها گیج شده زیرا نمی داند چه اتفاقی در شرف وقوع است. در اتفاقات فیلم هیچ انسجامی دیده نمی شود. گرچه این موضوع درابتدا یک پیچیدگی را نشان می دهد اما درهرصورت هر داستان به یک نقطه آغازی، میانی و پایانی نیاز دارد. این فیلم نقطه آغازین دارد، اما سپس به حوادث میانی برمی خوریم که به پایان رضایبتخشی نمی رسند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


13. کیک ‌بوکسور: تلافی – Kickboxer: Retaliation – 2018

نسخه دیگر فیلم “کیک بوکسور: انتقام” (Kickboxer: Vengeance) که بازسازی سال 2016 از یکی از فیلم های ژان کلود ون دام محسوب می شود. این فیلم هم بازسازی فیلم آخر آن چندگانه کلاسیک است. البته این فیلم بازسازی صحنه به صحنه نیست تنها صحنه های بصری و مبارزات بازسازی شده اند. با این حال تفاوت اصلی این فیلم با فیلم دیگر این است که این فیلم اصلا خوب نیست. در این اثر شخصیت منفی اسلون در پایان می میرد. بله درست خواندید. کرت اسلون در پایان کشته می شود. سپس همسرش درحالی که پزشک نیست با کمک ترکیبات استروئیدی که توسط شخصیت های منفی داستان استفاده شده او را زنده می کند. کرت ده دقیقه پس از مرگ زنده شده و به مبارزه ادامه می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


12. فارنهایت 451 – Fahrenheit 451 – 2018

این فیلم پتانسیل موفقیت داشت اما به هدر رفت. پس از جنگ داخلی دوم، دولت می خواهد از شر کتاب ها خلاص شود تا آینده مشکلی نداشته باشد. این فیلم ساختار خاصی نداشته و شخصیت پردازی در آن وجود ندارد. داستان اصلی از یک کتاب گرفته شده اما نمی تواند آن را ایجاد کند. نه تنها انگیزه این فیلم مشخص نیست بلکه به نظر می رسد اصلا انگیزه ای برای ساخت فیلم وجود ندارد و مشخص نیست سیستم حکومتی داستان چگونه راه اندازی شده است. بنابراین نتیجه کار خسته کننده است. هرگونه مفهوم جالب از فیلمنامه حذف شده و دلیل اش را هم نمی دانیم. شانون پرسروصداست و جردن هم کار خاصی نمی کند. داستان فرعی عاشقانه که مسخره از آب درآمده در کنار مشکلات دیگر فیلم آن را به یکی از ناامیدکننده ترین فیلم های سال تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


11. تیتان – The Titan – 2018

تام ویلکینسون و گروه زیست شناس سری اش باید توانایی ابرانسانی را تقویت کرده تا به سیاره دوردست تیتان فرستاده شود. او باید بدون هیچ منبع حیاتی در آنجا زندگی کند و دلیلش را هم نمی دانیم. بنابراین نه کپسول اکسیژن خواهد داشت و لباس افت فشار. بنابراین به نوعی تکامل انسان برای زندگی در شرایط دشوار را نشان می دهد. پس از رسیدن سم روثینگتون به تیتان، سیاره جوشان و خشک، که بسیار عجیب است، آن ها او را به ماهی تبدیل کرده و از او می خواهند ساعت ها زیر آب بماند تا او را به سیاره جوشان بفرستند. در پایان، از آنجاییکه قرار بود تنها یک فرد به این سیاره فرستاده شود تا نژاد انسان را توسعه دهد، باوجود اینکه این فرد آنقدر شبیه ماهی شده که اصلا به انسان شباهتی ندارد، پس این ایده با شکست مواجه شده و ماموریت سیزده میلیارد دلاری نیز بی نتیجه خواهد بود. خود فیلم هم فقط وقت بیننده را تلف می کند.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


10. به آینه نگاه کن – Looking Glass – 2018

گرچه قرار بود داستان فیلم ترسناک  و رعب انگیز باشد، اما نتیجه آن اینگونه نیست. نیکلاس کیج یکی از بازیگران خوب سینماست که ممکن است باعث شود این فیلم را تا پایان تماشا کنید. داستان هم پتانسیل تبدیل شدن به یک فیلم ترسناک و شوکه کننده را داشت اما متاسفانه چنین فرصتی هیچگاه پدید نیامد. با وجود تمام این ضعف ها و سوالات بی پاسخ، بزرگ ترین اشکال این فیلم مشکل ویرایشی در صحنه مبارزه در حمام است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


9. پنجاه طیف آزادی – Fifty Shades Freed – 2018

بزرگ ترین اشکال این فیلم داستان آن است. آنا و کریستن ازدواج می کنند، به ماه عسل می روند و زندگی خوبی دارند. سپس رئیس قبلی اش وارد صحنه شده و می خواهد انتقام بگیرد. گرچه این مسئله بی معنی است اما تا پایان داستان تلاش براین است که اصرار رئیس برای انتقام از کریستن را توجیح کند. اما دلیلش آنقدر مسخره است که متقاعد نمی شوید. صحنه های رابطه جنسی و نحوه پول خرج کردن ثروتمندان، سپس صحنه کوتاه بارداری و آدم ربایی، هیچ کدام جالب نیستند. گرچه با وجود شهرت کتاب تماشاگران زیادی به سینما می روند اما این سه گانه اصلا تعریفی نیست.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


8. 211 – 2018

گرچه داستان چندان جالب به نظر نمی رسد اما فیلم هم ضعیف ساخته شده، نویسندگی خوب نیست و دیالوگ ها مصنوعی هستند. بسیاری از گره های داستان به جایی نمی رسند. بازی نیکلاس کیج مجددا خوب است و بیننده را همراه می کند اما او هم نمی تواند فیلم را موفق کند. بازیگر کودک نقش کنی بسیار درخشان ظاهر می شود. اما مشکل اصلی ویلن ها هستند. سارقان بانک باید بسیار باهوش و خبره باشند تا از مهلکه فرار کنند. اما در پایان درحالی که پول های سنگین را در بر دوش گرفته می خواهند بگریزند. تننها نقطه قوت این فیلم بازی دو بازیگر نام برده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم با جلوه های بصری مبهوت کننده که حتی میتوانید بدون صدا تماشا کنید


7. بیمار صفر – Patient Zero – 2018

یک ویروس از آغاز تاریخ غیرفعال بوده است و استرس بیش از حد انسان آن را بیدار کرد. همه ما در اصل بیمار صفر هستیم. اجرای بازیگران، باوجود چند بازیگر ناشناخته، به طور کلی خوب بود. استنلی توچی مثل همیشه عالی است. اما مشکل اصلی داستان اولیه است و کارگردانی و ویرایش هم دردی را دوا نمی کنند. موسیقی هم چندان جالب نبوده و حتی در برخی صحنه ها عجیب جلوه می کند. در برخی صحنه ها شخصیت ها تصمیم های عجیب گرفته و به خوبی نسبت به شرایط واکنش نشان نمی دهند. متاسفانه داستان نتوانسته جلوه خوبی از این ژانر نشان دهد. نویسنده و کارگردان این فیلم آثار موفق دیگر داشتند اما هیچ کدام به اندازه این اثر ضعیف نبودند.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


6. تلافی – Reprisal – 2018

یکی از مشکلات جدی این فیلم اجرای بازیگران است که بازی بروس هم شامل این مشکل می شود. داستان پر از شکاف است و برای درک مسائل باید خوب فکر کرده و آن ها را به هم ربط دهید. جلوه های ویژه هم شما را متعجب می کند. یکی از صحنه های عجیب داستان صحنه آخر است که بروس به شخصیت منفی شلیک کرده، او روی پل افتاده و از روی آن به زمین می افتد و گرد و خاک بلند می شود. اما در صحنه بعدی درحالی جسد او را میبینیم که روی سنگ افتاده و مغزش متلاشی شده. پس گرد و خاک از کجا بلند شد؟

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


5. خانه ی ازاد – Open House – 2018

در صحنه آغازین شاهد ورود یک موجود شرور به خانه هستیم. در صحنه دیگر که خانواده به آنجا بازگشتند پسربچه به مادرش می گوید وقتی کلید را به دیگران می دهی از کجا معلوم که پس از ورود به خانه از آن خارج شوند؟ این داستان اصلی است. با وجود بزرگ بودن این خانه و تعداد اتاق ها این موجودات می توانند به راحتی در آنجا پنهان شوند. شخصیت مادر و پسر آنقدر نسبت به این موجودات بی توجه هستند که این موجودات پا به تخت شان هم می گذارند. این شخصیت ها آنقدر تک بعدی هستند که نمی توان با آن ها همزاد پنداری کرد. در حقیقت این شخصیت ها هیچ جذابیتی ندارند. قاتل لنزهای طبی پسر را برداشته و می خواهد او را بکشد. این تنها مثالی از بی معنی بودن این فیلم است. یکی از بدترین فیلمنامه های سینما.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


4. نمایش سگ ها – Show Dogs – 2018

ردیابی های مکس، سگ اداره پلیس نیویورک سیتی، مامور اف بی آی، فرانک را به یک پاندای سرقت شده می رساند. سپس آن دو به یک نمایش سگ در لاس وگاس رفته و با متی، مربی سگ ها و چند سگ مختلف آشنا می شوند. این فیلم قرار بود شبیه فیلم “ترنر و هوک” (Turner and Hooch) باشد اما این اتفاق نیفتاد. اجرای ویل آرنت معمولا دیدنی است اما گویی در این فیلم نه خودش لذت برده و نه مخاطب او لذت می برد. یک فیلم کودکانه نه چندان جالب که نه موضوعش داغ است نه مضامین و نه شخصیت ها.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


3. آب سیاه – Black Water – 2018

چند صحنه آغازین این تصور را به وجود می آورد که شاهد یک فیلم زیبا خواهیم بود. متاسفانه ژان کلود ون دام اجرای خوبی ندارد و گویی اصلا به بازی در این فیلم علاقه مند نیست. هیچکدام از شخصیت ها خوب شکل نگرفته اند و دنبال کردن شان مشکل است. ویرایش ضعیف و جلوه های ویژه ناامیدکننده بیننده را به دنبال کردن فیلم ترغیب نمی کنند و داستان و فضا هم جور درنمی آیند. صحنه های اکشن خسته کننده و به هم ریخته اند، هیچ چیز جالبی وجود ندارد و طراحی صحنه های اکشن جذاب نیستند. فیلمنامه شلوغ بوده و تنها باعث پیچیده شدن و نافهوم بودن داستان می شود، بدون اینکه چیزی از آن درک کنید. کارگردانی هم به دلیل ضعف کارگردان یا عدم تجربه او موفق نیست.

همچنین بخوانید: نگاهی به سینمای آندری تارکوفسکی: رده بندی هر 7 فیلم مفهومی و شاعرانه تارکوفسکی


2. اسلندرمن – Slender Man – 2018

فیلمی که شاید به دلیل کنجکاوی آن را تماشا کنید. مسلما فیلمی که براساس مضامین اینترنتی ساخته شود نمی تواند امیدوارکننده و ترسناک باشند. داستان منبع آنقدر غنی نیست که بتوان از دل آن یک فیلم بلند و منسجم ساخت، مگر اینکه نویسندگان بتوانند به آن پروبال دهند. جلوه های رایانه ای هم رضایت بخش نبوده و ضعف فیلم را افزایش می دهند. بزرگ ترین مشکل مفهوم اصلی داستان است که اصلا ترسناک نیست. به همین دلیل بر فیلمبرداری هم تاثیر می گذارد. یکی دو تصویر جذاب وجود دارد که درصورت انسجام فیلم می توانست تاثیرگذار باشد. با این حال، بزرگ ترین مشکل فیلم این است که خودش را جدی گرفته، به همین دلیل تنها حماقت خود را نشان داده و می خواهد بیننده را نیز با خود همراه کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


1. دنیای آینده – Future World – 2018

یک داستان آخرالزمانی شبیه داستان “مکس دیوانه” (Mad Max)، با انبوه موتورسواران، دیوانه ها، دختران برده و چند بازیگر دیگر. شاید داستان اولیه جالب باشد اما فیلنامه آن را ضعیف نموده است. دیالوگ ها خسته کننده و ماشینی هستند. برای موفقیت چنین فیلمی یا باید بودجه زیاد داشته یا اینکه کارگردان نابغه باشد. درحالی که در این فیلم هیچکدام از این ها را نمی بینیم. صحنه های مبارزه آنقدر تکنیکی طراحی شده اند که اصلا دیدنی نیستند. حتی در صحنه های داخلی هم یک مرد موتورسوار میبینیم! فیلمنامه افتضاح، شخصیت ها خسته کننده و بازی ها ضعیف.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر سینما درباره اختلال چند شخصیتی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Shayanbeyond

    دی 14, 1397

    و اما جایزه بدترین فیلم 2018 میرسه به فیلم the cabin که متاسفانه تو لیست نبود.
    فیلمی واقعا ضعیف و پر از اشکال های خنده دار و حقیر که حتی ارزش تلف کردن یک ثانیه رو هم نداره. فیلمی با بازی 3 بازیگر واقعا ضعیف و تک بعدی.کابین با داستان و بازیگر ها و کارگردانی افتضاح سعی در احمق شمردن مخاطب رو داره. مطمءنم اگه از بین کل مردم دنیا 3 نفر رو رندوم برای بازی تو این فیلم استفاده میکردند از این 3 نغر بهتر بازی میکردن. فیلمیست تحوع آور و حقیر و حال به هم زن از همه جهات حتی داستان و شات های فیلم برداری. امید وارم تو آپدیت لیستتون قرار بگیره این فیلم

    پاسخ