معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings)

جی. آر.آر. تالکین یک دنیای فانتزی جادویی خلق می کند (بله طرفداران بازی تاج و تخت می دانند که او استاد این ماجراست)، و اغلب افرادی که به این فیلم علاقه دارند قطعا از دنیای حماسی و نبردها لذت می برند. با این حال فیلم ارباب حلقه ها همانند بازی تاج و تخت “Game of Thrones” سریال تلویزیونی نیست، یا مانند هری پاتر “Harry Potter” چندین سری مختلف نداشت تا بتوانید مدت طولانی از دیدن آن لذت ببرید، زیرا رولینگ کتاب های بیشتری نوشت تا داستان را جالب تر کند.

طرفداران تالکین و ارباب حلقه ها برای به یادآوردن سرزمین میانی محبوب شان باید به فیلم های دیگر روی آورند. زیرا تماشای مکرر یک فیلم، هرچقدر هم که عالی باشد، بالاخره خسته کننده خواهد شد. به همین دلیل در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه ارباب حلقه ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. افسانه – Legend – 1985

یک فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات که در ابتدا فروش بالایی نداشته و بعدها به یک اثر کلاسیک بدل گشت. داستانی درباره مبارزه علیه تاریکی (تاریکی نام شخصیت منفی است) توسط عده ای از قهرمان ها. در دنیای فانتزی این فیلم اسب های شاخ دار همانند حلقه سه گانه ارباب حلقه ها ارزشمند هستند. نبرد خیر و شر، داستان زیبا و عناصر فانتزی شما را به یاد شاهکار تالکین می اندازد.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


11. اراگون – Eragon – 2006

فیلمی براساس رمانی به همین نام نوشته کریستوفر پائولینی و کارگردانی استیفن فرانگمیر، درباره پسری که صاحب قدرت عجیبی شده و به دنیای هیولاهای عجیب و پادشاه شرور می رود تا از قدرت اش استفاده کند. شبیه ارباب حلقه هاست، مگر نه؟ بیننده هم امیدوار است که این پسر اژدها را به کنترل درآورده و قهرمان این دنیا شود. افرادی که دلشان برای اژدها و شخصیت های ارباب حلقه ها تنگ شده می توانند این فیلم را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


10. آلیس در سرزمین عجایب – Alice in Wonderland – 2010

فیلمی براساس رمان معروف لوئیس کارول و به کارگردانی تیم برتون، که یکی از بهترین نمونه های فیلم های فانتزی سینماست. آلیس دختر جوانی است که با از بین بردن جابرواک ملکه سرخ به ملکه سفید کمک می کند تا سلطنت را پس بگیرد. نبرد میان آن دو مانند نبرد سائورون و سارومان بوده و موجودات عجیب آن همانند موجودات موردور هستند، پیش از اینکه ماجراجویی قهرمان به سرانجام برسد، مخصوصا بالروگ. این فیلم بازیگران درخشانی دارد و شما را به دنیای فانتزی خود می برد. پس به همراه آلیس به دریچه خرگوش وارد شوید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


9. بید – Willow – 1988

فیلمی به کارگردانی ران هاوارد، که از بسیاری جهات شبیه ارباب حلقه هاست: یک کوتوله باید کودکی را که قرار است ملکه شرور را بکشد، بیابد. همانند داستان ارباب حلقه ها که یک مرد باید حلقه را نابود کند. یک فیلم ساده با عناصر فانتزی که تماشای آن برای بیننده خوشایند است. از آنجاییکه بسیاری از عناصر فیلم با داستان های تالکین مشترک است بنابراین از این فیلم لذت میبرید.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


8. پلی به‌ سوی ترابیتیا – Bridge to Terabithia – 2007

فیلمی براساس رمانی از کاترین پاترسون به همین نام به کارگردانی گابور کپکو، درباره داستان دو کودک که در حین زندگی در یک خانه درختی دنیای فانتزی خود را خلق می کنند. با اینکه دنیای فانتزی این دو کودک برخلاف دنیای مشاهده شده در اغلب فیلم ها غیرواقعی است، اما موجودات و هیولاهای آن برای کودکان حقیقی جلوه کرده و شخصیت های آن ما را به یاد دو کوتوله ای که می خواهند حلقه را نابود کنند می اندازد. یک فیلم درباره دوستی و دنیا های جادویی، که می تواند در بین طرفداران ارباب حلقه ها محبوب باشد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


7. اینکهارت – Inkheart – 2008

فیلمی براساس رمانی از کورنلیا فونکه به همین نام و کارگردانی ایان سافتلی، درباره مردی که می تواند شخصیت های کتاب ها را ببیند اما به ازای هر شخصیتی که میبیند، یک شخص از دنیای واقعی به درون کتاب می رود. این داستان که پر از ماجراجویی ها و قصه های مختلف است، عناصر ادبیات کلاسیک مانند هزار و یک شب و جادوگر شهر از را نیز دربرمی گیرد. در دنیای فانتزی این فیلم، این دنیا با دنیای های فانتزی دیگر آمیخته شده و طرفدارانی که از ماجراجویی های سرزمین میانی لذت برده اند می توانند از دنیای این فیلم لذت ببرند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. داستان بی پایان – The Never Ending Story – 1984

فیلمی براساس رمانی به همین نام نوشته مایکل اند و کارگردانی ولفگنگ پترسون، درباره پسری که داستانی خوانده و به آن وارد می شود. گرچه داستان شبیه فیلم “جومانجی” (Jumanji) است اما عناصری مانند طوفانی به نام ناتینگ و دنیای فانتزایا شبیه سرزمین میانی هستند که در آستانه نابودی است. سرنوشت این دو دنیا در دستان یک فرد معصوم است و او باید درون خود را نشان می دهد. با این حال خود نویسنده هم معتقد بود فیلم از داستان فاصله گرفته و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفت.

همچنین بخوانید: 12 فیلم با جلوه های بصری مبهوت کننده که حتی میتوانید بدون صدا تماشا کنید


5. غبار ستاره – Stardust – 2007

یک فیلم اقتباسی از رمان نیل گیمن و کارگردانی متیو وان، درباره مردی از یک مکان اسطوره ای به نام وال، که می خواهد یک ستاره سقوط کرده را برای معشوقه اش بیاورد. اما جادوگرها و نیروهای شرور هم به دنبال این ستاره اند. ماجراجویی برای یافتن یک چیز و تحویل آن همانند ارباب حلقه هاست و البته داستان گیمن ساده تر بوده و نباید منتظر صحنه های نبرد باشید. عناصر فانتزی این فیلم علاقه مندان به این ژانر را رای می کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


4. قلمرو بهشت – Kingdom of Heaven – 2005

فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات درباره آهنگری که در زمان جنگ های صلیبی از اورشلیم دفاع می کند. ماجراجویی مردی که از یک آهنگر به یک قهرمان بدل می شود مانند سموایز گامجی است، و صحنه های حماسی نبرد بیننده را به یاد نبرد موردور می اندازد. این فیلم با داستان حماسی و صحنه های نبرد برای طرفدارانی که دلشان برای ارباب حلقه ها تنگ شده عالی است.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


3. سه گانه هابیت – The Hobbit Trilogy – 2012-2014

نزدیک ترین فیلم به ارباب حلقه ها و ژانر فانتزی به کارگردانی پتر جکسون، نوشته تالکین که حوادث شصت سال پیش از سه گانه ارباب حلقه ها را نشان می دهد. بیلبو باگینز کوتوله دیگری است که برای کمک به تورین اوکنشیلد ماجراجویی را آغاز کی کند تا به خانه شان برسند. در این سه گانه متوجه می شویم حلقه در دستان بیلبو است و با وجود حوادث ترسناکی که در انتظار این شخصیت هاست لرزه بر تنمان می نشیند. این سه گانه نزدیک ترین سه گانه به ارباب حلقه هاست زیرا همان اسطوره و شخصیت ها را نشان داده و بهترین جایگزین برای طرفداران است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


2. نارنیا – Chronicles of Narnia – 2005-2008-2010

مجموعه فیلم هایی براساس سی.اس. لوئیس درباره گروهی از نوجوانان معمولی که به طور تصادفی به یک دنیای جادویی وارد شده و باید با یک شخصیت منفی که می خواهد این دنیا را نابود کند مبارزه نمایند. این کودکان توانایی خاصی ندارند اما شخصیت های جادویی داستان با کمک شیر جادویی به نام اسلان، دشمن را شکست می دهند. این فیلم شبیه ارباب حلقه هاست، زیرا اسلان همانند گندولف، جادوگر سفید همانند سائورون و کودکان همانند سموایز هستند. صحنه های جادویی و فانتزی نبرد، در نارنیا رخ داده و دوست دارید آنجا را همانند سرزمین میانی نجات دهید.

همچنین بخوانید: نگاهی به سینمای آندری تارکوفسکی: رده بندی هر 7 فیلم مفهومی و شاعرانه تارکوفسکی


1. جنگ های ستارگان – Star Wars – 1977

چندگانه حماسی که در کهکشان بسیار دوردستی رخ داده و احتمالا بیشترین شباهت را به ارباب حلقه ها دارد. یک دنیای عجیب و جادویی خلق شده توسط جرج لوکاس که با ارباب حلقه ها شباهت هایی دارد: یک قهرمان شجاع، یک ویلن شرور و ارتش خیر و شر. جنگ های ستارگان یک اثر حماسی به یاد ماندنی است که طرفداران ژانر جادویی باید آن را تماشا کنند تا به یاد سرزمین میانی بیفتند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (21)

بستن فرم

  1. Masoud

    تیر 8, 1401

    انصافا در بین همه ی این فیلم ها ، هابیت از همه بیشتر به ارباب حلقه ها شبیه.
    و واقعا هابیت هم فیلم زیبای هستش و در این سبک از فیلم ها ، حرفهای زیادی برای گفتن داره

    پاسخ

  2. مهدی

    دی 2, 1400

    سلام
    از دوستان گرامی یک سئوال دارم .
    چند سال پیش یک فیلم رو دیدم درمورد فیلم قبل هابیت که شهر دیل بصورت سالم و پادشاهی سرور شاه دورفها و پیدا شدن سنگ درخشان و سفر تورین به شمال برای شکستن طلسم اژدها و هلاکت اژدها ولی بخاطر طمع یک دورف اژدها بیدار شده و به شهر دیل حمله میکند و قلعه اربورن را تصرف میکند .
    ممنون اگر کسی نام این فیلم را میداند نام فیلم را بگوید ممنوت متشکر .

    پاسخ

    • رضا در پاسخ به مهدی

      دی 3, 1400

      توصيفاتي كه شما گفتيد توي همون فيلم هابيته .قبل از هابيت كتاب سيلماريليونه كه فيلمي از روش ساخته نشده .

      نسخه اكستند هابيت ها و اكستند ارباب حلقه ها رو ببينيد .غير از اين دو ، ديگه چيزي نميمونه كه اومده باشه و نديده باشيد

      پاسخ

    • حمید توانا در پاسخ به مهدی

      دی 21, 1400

      اسم فیلم: طلسم حلقه هست.. بسیار زیباست..

      پاسخ

    • abolfazl در پاسخ به مهدی

      اسفند 21, 1400

      اسم فیلم سه گانه هابیت هستش و داستانش مال 60 سال قبل دوره ارباب حلقه هاست

      پاسخ

    • امید در پاسخ به مهدی

      فروردین 17, 1401

      اسم فیلم نبرد پنج سپاه و ویرانی اسماگ هستش

      پاسخ

    • امید در پاسخ به مهدی

      فروردین 17, 1401

      فیلم نابودی اسماگ و نبرد پنج سپاه رو حتما ببینید

      پاسخ

    • حیدر در پاسخ به مهدی

      اردیبهشت 2, 1401

      ممکن یه فیلم خوب مثل هابیت بهم معرفی کنید لطفا

      پاسخ

      • Mina در پاسخ به حیدر

        آبان 16, 1401

        پایگاه مرزی رو ببینید خیلی عااالیه

        پاسخ

    • مهران در پاسخ به مهدی

      اسفند 24, 1401

      اینای که گفتی همون فیلم هایبته.هابیت 1 و 2 و 3.ابتدای فیلم همین صحنه های که گفتی هست

      پاسخ

    • Shell در پاسخ به مهدی

      مرداد 24, 1402

      هابیت ۳

      پاسخ

  3. مازیار

    دی 21, 1399

    چقدر فیلم‌ ارباب حلقه ها و سریال فرار از زندان رو دوست داشتم و دارم .

    پاسخ

    • Sajad در پاسخ به مازیار

      فروردین 11, 1402

      باورت میشه با اینکه میدونم سریال فرار از زندان فیلم خیلی خوبیه اما تا حالا یک ثانیه ندیدمش. یک نفر هست همسایمون چون اون نگاه کرده برای همین نگاه نمیکنم چون خیلی ادم مزخرفیه یاد اون میافتم

      پاسخ

      • امیر در پاسخ به Sajad

        مرداد 25, 1402

        تو از اون مزخرف تری که با این دلیل مسخره سریال به این جذابی رو از قلم انداختی…

        پاسخ

  4. ابراهیم

    تیر 24, 1398

    همه ی اینارو قبول داریم ولی ناموسا به غیر هابیت بیشتر دنیا وارکرافت به دنیا تالکین شباهت داره که اصلا ازش یادی نبوردید!

    پاسخ

    • سجاد در پاسخ به ابراهیم

      شهریور 18, 1398

      داداش دنیای وارکرفت شبیه دنیای تالکین نیست. دنیای تالکین شبیه دنیای وارکرفته. نصف نژادایی که تو دنیای تالکین اومده بود قبلش تو وارکرافت تازه خلق شده بودن

      پاسخ

      • Shadow ss در پاسخ به سجاد

        آذر 25, 1399

        بابا دورف ها الف ها یا اورک ها و هرچی از افسانه های کشور های اروپایی هستند البته تالکین کتابش مال یکو تیم قرن پیشه الف مث دورف ها و… از افسانه هاشونن مث ما که سیمرغ داریم

        پاسخ

      • mohammad در پاسخ به سجاد

        آبان 16, 1400

        تالکین کتابش مال بیش از یک قرن پیشه

        پاسخ

    • عسکرپرسپولیسی در پاسخ به ابراهیم

      مهر 2, 1401

      سلام وارکرفت بسیارعالیه ولی تایمش کمه

      پاسخ

  5. Sorena

    تیر 11, 1398

    تو مقاله ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها ، نوشته شده توسط خانم باقری در تاریخ ۱۲ دی ۹۷
    باورم نمیشه ایشون جرج آر آر مارتین و جی آر آر تالکین رو نمی شناسه و فرض کرده این ها یک نفر هستن و فکر میکنه خالق دنیای گیم آف ترونز خالق دنیای ارباب حلقه ها و هابیت هم هست،عجب🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Sorena

      تیر 11, 1398

      سلام سورنا جان،
      کجای مقاله نوشته که این دو نفر یکی هستن؟ 🤔
      اگه منظورت پاراگراف اول مقاله هستش باید بگم که اون بخش ترجمه مقاله اصلی هست و منظور نویسنده این بوده که دنیای ارباب حلقه ها (که تالکین نوشته) جذاب تر از دنیای گات هستش (که مارتین نوشته!)

      پاسخ