معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه “هری پاتر” (Harry Potter)

اگر از تماشای مجدد فیلم های هری پاتر در هر کریسمس خسته شده اید و به دنبال یک فیلم جادویی دیگر هستید، پس این مقاله مناسب شماست. طرفداران دنیای جادویی هری پاتر از دنیای جادویی نارنیا، فانتازیا، سرزمین میانی و استورم هلد خوششان می آید. اگر به دنبال فیلم های مشابه هری پاتر هستید در اینجا می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد صاعقه – Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief – 2010

پرسی جکسون (لوگان لرمن) نوجوانی است که متوجه می شد از نوادگان یک خدای یونانی است. اکنون باید مشکلات میان خدایان را حل کند. پرسی جکسون همانند هری پاتر دارای قدرت های خارق العاده است. اگر از فیلم های ماجراجویانه یا اساطیر یونان خوشتان می آید، از این فیلم لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


11. قطب نمای طلایی – The Golden Compass – 2007

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته فیلیپ پولمن که در دنیاهای موازی رخ داده و به یک دختر جوان به نام لیرا بلاکوا می پردازد. او یک سفر خطرناک و ماجراجویانه به قطب شمال را آغاز می کند. نیکول کیدمن، دنیل کریگ، اوا گرین، ایان مک کلن و بسیاری از بازیگران برتر، از ستارگان این اثر هستند. ستارگان این فیلم اجرای درخشانی داشته و کار خود را عالی انجام می دهند. موسیقی متن فیلم چندان دلچسب نیست اما مناظر آن دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


10. ماتلیدا – Matilda – 1996

یک داستان جادویی و جالب درباره ماتیلدا ورم هود، یک دختر باهوش و متفاوت که به همین دلیل توسط خانواده و همکلاسی ها درک نمی شود. اما به زودی ماتیلدا متوجه می شود که قدرت دورجنبی دارد. این فیلم اقتباسی از رمان رولد دال، مشکلات گیر افتادن یک فرد باهوش در یک جسم کودکانه را به تصویر می کشد. دنی دویتو (پدر ماتیلدا)، ریا پرلمن (مادر)، پم فریس ( خانم ترانچبال) و مارا ویلسون (ماتیلدا)، از بازیگران این فیلم هستند. دیالوگ ها و عناصر طنز این فیلم هم جالب است. یک فیلم خانوادگی دیدنی.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


9. ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی – Willy Wonka & the Chocolate Factory – 1971

یک داستان کلاسیک از رولد دال که در یک دنیای عجیب و خاص روی می دهد. چارلی، به همراه چهار کودک دیگر، این شانس را پیدا می کند تا با یک مرد عجیب از کارخانه شکلات سازی دیدن نماید. با وجود اتفاقات عجیب، آیا چارلی می تواند ماجراجویی خود را به پایان برساند؟ کارگردانی مل استوارت، در کنار فیلمنامه دیوید سلتزر، دنیای چارلی را به زیبایی نشان می دهد. موسیقی متن هم بر عجایب این دنیا می افزاید. اگر از دیدن فیلم های قدیمی خوشتان نمی آید می توانید نسخه جانی دپ را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


8. هزارتوی پن – Pan’s Labyrinth – 2006

در اسپانیای فالانژیست در سال 1944، دخترخوانده یک افسر ارتش که عاشق کتاب خواندن است به دنیای فانتزی کتاب هایش وارد می شود. یک رب النوع پیر به او می گوید که یک پرنسس است اما باید با انجام کارهای دشوار این موضوع را ثابت کند. اگر شکست بخورد حوادث تلخی در انتظارش است. این فیلم درباره قدرت جادو در زمان های قدیم و تاثیر موجودات ماورایی بر زندگی کودکان است. این فیلم علاوه بر یک داستان زیبا از بازی درخشان ایوانا باکرو، سرجی لوپز و ماریبل وردو، بهره می برد. یک فیلم زیبا و تاریک درباره معصومیت و خشونت که برنده سه جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم با جلوه های بصری مبهوت کننده که حتی میتوانید بدون صدا تماشا کنید


7. هوک – Hook – 1991

نسخه مدرن داستان پتر پن با بازی رابین ویلیامز، جولیا رابرتز و داستین هافمن، که نامزد پنج جایزه اسکار شد. پتر پن بزرگسال باید به نورلند بازگشته و برای نجات فرزندان ربوده شده اش توسط کاپیتان هوک روح جوانی خود را احیا کند. کارگردانی استیون اسپیلبرگ در کنار بازی درخشان بازیگران باعث موفقیت این اثر شده است. یک ماجراجویی جادویی که شما را بهت زده و سرانجام شادمان می سازد (همان حسی که پس از تماشای فیلم های هری پاتر داشته اید.)

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


6. بدترین جادوگر – The Worst Witch – 1986

میلدرد یکی از دختران جوان آکادمی جادوگری است که گویا هیچ کاری را درست انجام نداده و همیشه با همکلاسی ها و معلمان اش مشکل دارد. با این حال در مقابل شرارت های خواهر دوقلوی رئیس از مدرسه محافظت می کند. میلدرد شما را به یاد شخصیت هایی چون هری پاتر، رون ویزلی و دامبلدور دوشیزه ککل می اندازد. شخصیت های بدترین جادوگر پیچیده و خوش ساخت بوده و در عین حال شما را به یاد شخصیت های هری پاتر می اندازد. بنابراین می توانید شاهد یک دنیای جادویی دیگر باشید.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


5. داستان بی پایان – The Neverending Story – 1984

باستیان یک پسر جوان است که هرروز توسط شاگردان بزرگ تر مدرسه کتک می خورد. اما یک روز ار کتابخانه یک کتاب قدیمی و کهن به امانت می گیرد. با خواندن این کتاب به دنیای اساطیری فانتازیا وارد می شود، دنیایی که برای نجات خود به دنبال یک قهرمان است. این ماجراجویی فانتزی برای تمام سنین مناسب می باشد. شخصیت های رنگارنگ و جادویی و دنیای پررمزوراز فیلم توجهتان را جلب می کند. این فیلم نه یک فیلم زیبا بلکه یک پیام قدرتمند درباره رها نکردن آرزوهاست.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


4. ماجراهای اسپایدرویک – The Spiderwick Chronicles – 2008

سه خواهر و برادر به نام های جرد، سایمون و مالوری به دنیای پریان و موجودات عجیب وارد می شوند. با دیدن این فیلم به سرعت عاشق داستان، فضای رازآلود و نقش آفرینی بازیگران کودک می شود. با این حال ستاره اصلی فیلم جلوه های ویژه است. و همچینن پریان، گابلین ها و موجودات جادویی در سراسر داستان دیده می شوند. حتما این فیلم را تماشا کنید زیرا هم مناسب کودکان است و هم بزرگسالان.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


3. غبار ستاره – Stardust – 2007

شهر کوچک انگلیسی وال یک راز دارد: در شکاف دیوار سنگی قدیمی شهر قلمروی استورم هولد قرار دارد. یک روز، تریستان تورن به دختر رویاهایش ویکتوریا، قول می دهد که می تواند ستاره ای را که در این قلمرو افتاده است برای او بیاورد. او تصمیم می گیرد در هفت روز به شهر رفته و با تقدیم کردن ستاره به ویکتوریا با او ازدواج کند. چارلی کاکس، کلر دنز و میشل فایفر از بازیگران این فیلم هستند و داستان پر از داستان های عاشقانه، جادوگران و موجودات عجیب و رنگارنگ است. داستان بسیار عجیب و جادویی در عین حال رئال است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


2. سرگذشت نارنیا – Chronicles of Narnia Series – 2005

مجموعه فیلم های جادویی نارنیا براساس داستان های سی.اس. لویس که شما را به یاد هری پاتر می اندازد. فیلم اول، “شیر، جادوگر و کمد” (The Lion, the Witch and the Wardrobe)، درباره چهار کودک است که از طریق یک کمد به سرزمین نارنیا رفته و متوجه می شوند که باید آن سرزمین را آزاد کنند. بازیگری و جلوه های ویژه دیدنی هستند. نارنیا یک دنیای عجیب و جادویی که توجهتان را جلب می کند. یک فیلم جادویی و خانوادگی مخصوص کریسمس.

همچنین بخوانید: 14 فیلم برتر علمی تخیلی تاریخ سینما


1. ارباب حلقه ها – Lord of the Rings Series – 2001

تقریبا همه با داستان فرودو و سفر حماسی اش برای نابودی حلقه جادویی و سرزمین میانی از شر لرد سارون آشنا هستند. موجودات جادویی، شخصیت های عجیب و داستان حماسی خلق شده توسط تالکین، تاثیر عمیقی روی جی.کی.رولینگ داشت. جاودان ساز (هورکراکس) به حلقه شباهت دارد، گندالف به دامبلدور، آراگوگ به شبول (عنکبوت های غول پیکر) و بسیاری از ویژگی های هری پاتر و فرودو به هم شباهت دارند. این تنها نمونه ای از ویژگی های مشترک دنیای تالکین و رولینگ است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (51)

بستن فرم

  1. محمد

    شهریور 2, 1400

    سلام خدمت دوستان
    من خیلی سال پیش یه فیلم دیدم در مورد یک گروه نظامی که با هلی کوپتر یه سری بچه که فکر میکنم ویتنامی بودن رو نجات میدن ولی یه گروه تروریستی اون هلی کوپتر و با موشک میزنن و تمام بچه ها رو کشتن و این گروه مقصر شناخته میشن این گروهم بعد چند سال جدایی دوباره دور هم به صورت غیر قانونی جمع میشن اون گروه و نابود میکنن
    میدونید اسمش چیه

    پاسخ

  2. Afsoon

    اردیبهشت 19, 1400

    دوستان من چند سال پیش یه فیلمی دیدم که توش جای سگ و پادشاه عوض میشد و یه دختر بود که از طریق یه آینه به گذشته رفته بود باید پادشاه رو نجات میداد، کسی اسم فیلم رو میدونه⁉️

    پاسخ

    • Njm در پاسخ به Afsoon

      مرداد 15, 1400

      دهمین پادشاه دیوانه فک کنم منظورتون باشه

      پاسخ

  3. Rosella

    اردیبهشت 6, 1400

    سلام دوستان من دنبال یه فیلمی هستم که تا حدودی قدیمیه راجب به چهار تا دوست بود که یکیشون یخ داشت یکی یه تفنگ داشت یکی سر موهاش بمب داشت یکی هم کاراته بلد بود آخرش هم یکیشون شیطانی میشه .و با اونی که تفنگ داشته مبارزه می کنه اطفال لطفاً اگه کسی می دونه چیه بگه خسته شدم الان حدود دو ساله همه سایتهای مربوط به فیلم های فانتزی رو میگردم و از همه جا سوال می کنم ولی هیچ جا نیست

    پاسخ

  4. Melikakook

    فروردین 30, 1400

    من دنبال فیلم هایی مثل هری پاتر هستم ولی اینا هیچ کدوم ب پای هری پاتر نمیرسن اون خیلی باحال و ماجراجویانس

    پاسخ

    • Randall spector در پاسخ به Melikakook

      فروردین 30, 1400

      کتاب های متشابه و خیی بهتر از هری پاتر موجود هست اگر هم فقط فیلم می خواهد ببینید ارباب حلقه ها از خود هری پاتر هم بهتر هست

      پاسخ

    • karen.dark در پاسخ به Melikakook

      خرداد 20, 1400

      آره واقعاً من نمی‌دونم وقتی فیلم جانوران شگفت انگیز یا هری پاتر و میبینم افسرده میشم و بیگی عاشقشم گریم میگیره کاشکی واقعا هاگوارتز وجود داشت

      پاسخ

      • ثتا در پاسخ به karen.dark

        تیر 3, 1402

        هاگوارتز وجود داره

        پاسخ

  5. Honey malfoy

    دی 9, 1399

    هری پاتر کجا و اینا کجا😕😕

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به Honey malfoy

      دی 25, 1399

      ارباب حلقه ها خیلی جلو تر از هری پاتر هست
      هری پاتر نسبت به خود کتاب هم در بعضی فیلم هاش ضعیف عمل کرده

      پاسخ

      • صالح در پاسخ به Maker

        اسفند 6, 1399

        خوب به نظر من هری پاتر خیلی بهتر از کتابش توانسته موقعیت ها رو توی دو ساعت جا بده و فیلمش خیلی بهتر از کتابش هست

        پاسخ

        • Maker در پاسخ به صالح

          اسفند 6, 1399

          خب مگه مجبور بوده توی ۲ ساعت بسازه
          شما کتاب نمیدونم اسمش یادم نیست فکر کنم یکی قبل از یادگاران مرگ و یکی هم فکر کنم پنجمی و یا چهارمی باشه رو با فیلم مقایسه کن خیلی ضعیف تر از خود کتاب هست

          پاسخ

    • Asal در پاسخ به Honey malfoy

      فروردین 18, 1400

      دقیقا

      پاسخ

  6. brain seaweed

    دی 6, 1399

    فیلم پرسی جکسون واقعا به معنای واقعیه کلمه افتضاحه

    پاسخ

  7. Atra Esfahlan

    آبان 19, 1399

    🙂 هيچ كدوم به هري پاتر نميرسن!

    پاسخ

    • سات مات در پاسخ به Atra Esfahlan

      بهمن 18, 1399

      واقعااااااااااااااااااااااااا

      پاسخ

    • ارشین در پاسخ به Atra Esfahlan

      مرداد 4, 1400

      نارنیا بهترین حطما ببینید هری پاتر هم خوب بود اما نارنیا بهترینههزار توی پن و کرولا پلی به سوی ترابیتیا الیس در سرزمین عجایب روببینید

      پاسخ

  8. صالح

    آبان 10, 1399

    هیچ کدوم هری پاتر نمیشه من هر ماه دوباره نگاه میکنم هری پاتر ذو

    پاسخ

    • شایان اصدقی در پاسخ به صالح

      دی 25, 1399

      داداش درسته هر پاتر عالیه
      میگن میخواد بعد از یادگاران مرگ ۲
      یه قسمت دیگه به اسم هری پاتر و فرزند نفرین شده بیاد درسته😍
      اگه بیاد خیلی خوب میشه😍😍😍😍

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به شایان اصدقی

        دی 25, 1399

        خیر قرار نیست بیاد وارنر اسپین آف سریال به نام جانوران شگفت انگیز رو ساخته که فیلم موفقی نبود

        پاسخ

      • یک پاتر هد واقعی در پاسخ به شایان اصدقی

        بهمن 6, 1399

        نه درست نیست گفتن اگر بخوان بسازن باید بازیگر هارا جوان کنند خرجش هم زیاد میشه

        پاسخ

      • صالح در پاسخ به شایان اصدقی

        اسفند 6, 1399

        نه داداش قراره بیاد سال ۲۰۰۱

        پاسخ

  9. Ms

    خرداد 31, 1399

    پرسی جکسون انقدر فیلمش افتضاح بود که نویسنوه رمان سر حاشیه هایی که سر سانسور فیلم پیش اومده بود تو توییتر خودش نوشت ” اشتباه اونا این بود که باید کل دو ساعت رو سانسور میکردن “

    پاسخ

    • امیرعلی در پاسخ به Ms

      دی 26, 1399

      خود ریک ریوردان گفت((من نمیذارم بچه ام همچین چیزی رو ببینه))
      و نکته اصلی و فاجعه اینجاست که مجموعه کتابای پرسی جکسون و المپ نشینان رو از همون اول برای دخترش نوشته

      پاسخ

  10. Eliw

    فروردین 5, 1399

    ی سریال خارجی بود که تقریبا مثل نارنیا بود یعنی از راه کمد وارد ی دنیای دیگه میشدن ولی اسمشو نمیدونم اگ کسی میدونه اطلاق بده

    پاسخ

    • ×__♡♡♡__× در پاسخ به Eliw

      اردیبهشت 8, 1399

      دنیایی ان سوی کمد

      پاسخ

      • ریحانه در پاسخ به ×__♡♡♡__×

        شهریور 5, 1399

        مطمینی همین اسمشه ؟ هرچی سرچ میکم همچین فیلم یا سریالی به این اسم نمیتونم پسدا منم. احتمالا اسم دیگه ای نداره ؟

        پاسخ

        • هری پاتر در پاسخ به ریحانه

          مهر 23, 1399

          اسمش سر گزشت نارمیا اینهست من هری پاترم

          پاسخ

          • ریحانه در پاسخ به هری پاتر

            دی 13, 1399

            سلام هری پاتر واقعا خودتی تورو خدا اگه خودتی بگو من عاشق شما هستم خیلی دوستتون دارم

            پاسخ

          • kiana در پاسخ به هری پاتر

            دی 13, 1399

            سلام هری پاتر منم میکاسا از اتک ان تایتان هستم ولی تو خونه کیانا صدام میکنن😐😂

            پاسخ

          • رون ویزلی در پاسخ به هری پاتر

            بهمن 18, 1399

            سلام هری چند وقته خبرت رو نداشتم کجایی راستی رون هستم
            رون ویزلی راستی باید به هواداران ام باید بگم من دیگه عاشق هرماینی نیستم
            😂😂😂😂😂😂😂😂آخه کی رو گول می زنید مگه هری پاتر فارسی بلده بعد اصلا کسی به نام هری پاتر با اون قدرت وجود نداره اون یه بازیگر داشت به نام دنیل راد کلیف ولی خیلی فیلم هری پاتر رو دوست داشتم

            پاسخ

          • Maker در پاسخ به هری پاتر

            اسفند 12, 1399

            اره جناپ

            پاسخ

    • ریحانه در پاسخ به Eliw

      شهریور 5, 1399

      تونستی این سریالی که میگی رو پیدا کنی؟ اسمش چیع؟ دنیای انسوی کمد سرچ میکنم ولی چیزی نمیاد

      پاسخ

  11. hanyyookk

    اسفند 23, 1398

    خیلی خوب بود ولی ای کاش یکم بیشتر در مورد فیلم میگفتین مثلا اسم بازیگران نقش اول یا کارگردان رو اگ میگفتین بهتر میشد

    پاسخ

  12. Aaa

    آذر 20, 1398

    سریال هایی با موضوع جادوگری و مدرسه جادو و … میشناسین بیشتر چندتا معروفشو دیدم مثل the order ،میراث ، روزی روزگاری ، سابرینا ، میراث .

    پاسخ

    • کاوه در پاسخ به Aaa

      خرداد 31, 1399

      سریال جادوگران بد

      پاسخ

  13. exo

    مهر 26, 1398

    سلام!
    من یه اکسوالم و دنبال فیلم های اکسویی هستم
    بابای گوگولیا

    پاسخ

    • ریحانه در پاسخ به exo

      شهریور 5, 1399

      منظورت از فیلم های اکسویی چیه؟ برنامه هاشونو میگی؟

      پاسخ

  14. reyhane

    مهر 26, 1398

    من دنبال فیلم های تخیلی جالب هستم کسی می تونه بهم معرفی کنه؟

    پاسخ

    • ایتسسو در پاسخ به reyhane

      مهر 20, 1399

      هابیت رو ببین

      پاسخ

    • شایان اصدقی در پاسخ به reyhane

      دی 25, 1399

      حتما انتقام جویان دیدی
      خیلی قشنگه
      اگه دنبال فیلم تخیلی میگردی
      توی روبیکا تو قسمت پیام
      رسان تو قسمت جستجو
      بنویس مارول
      دنیای سینمای مارول عاووووولیه

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به شایان اصدقی

        دی 25, 1399

        فیلم های مارول توی ۵۰ تای برتر ژانر علمی تخیلی هم نیست 😑😑😑😑

        پاسخ

      • batman در پاسخ به شایان اصدقی

        دی 26, 1399

        فیلم های مارول جلوی ارباب حلقه ها شبیه جوک هستن!😂

        پاسخ

        • امیرعلی در پاسخ به batman

          دی 26, 1399

          سوال فنی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          واقعا چرا یه نفر باید توی ژانر علمی تخیلی ارباب حلقه ها ببینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          مگه ارباب حلقه ها علمی تخیلیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          پاسخ

        • شایان اصدقی در پاسخ به batman

          بهمن 28, 1399

          آهان با خو هر کی یه سلیقه داره دیگه 😑
          برو ببین توی هر پیام رسان بیشتر از مارول کانال زدن یا ارباب حلقه ها😐

          پاسخ

  15. Ravi

    مرداد 24, 1398

    درود.باکمال ادب لطفن مطالعات خودتون روزیادکنید
    ارباب حلقه هاروازهری پاتراقتباس کردن؟!واقعن حرف مضحکی بود.تالکین داستان ارباب حلقه هاراچندین دهه پیش ازبلوغ وبزرگ شدن رولینگ نوشته واین رولینگ بوده که کاملن ازداستان تالکین یعنی ارباب حلقه هاکپی کرده.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Ravi

      مرداد 24, 1398

      سلام راوی جان،
      منظور متن هم همین بود که شما میفرمایید منتها کمی دوپهلو نوشته شده بود که اصلاح شد،
      ممنون بابت فیدبک

      پاسخ

    • پاترهد در پاسخ به Ravi

      اسفند 12, 1399

      سلام دوست عزیز
      درسته که تالکین ارباب حلقه ها رو زود تر نوشته اما هری پاتر و کاملا با ارباب حلقه ها فرق داره و رولينگ هم از تالکین هیچ کپی نکرده و بهتره شما دوست عزیز بدون مدرک کاملی هری پاتر و رولینگ رو متهم به کپی نکنید
      من با فیلم و طرفداران ارباب حلقه ها هیچ مشکلی ندارم ولی یک نظری که درباره ی فیلم ارباب حلقه ها دارم اینه که خیلی طولانیه و تقریبا 4 ساعت مدت زیادیه

      پاسخ

    • ستایش در پاسخ به Ravi

      فروردین 21, 1400

      درود با کمال ادب لطفن شما هم مطالعات خودتون رو زیاد کنید ://////////
      ارباب حلقه ها هیییییچ شباهتی به هری پاتر نداره ولی من عاشق هردوشونمD=
      بهتره مطلع بشی که رولینگ توی چه وضعی و کجا هری پاتر رو نوشته و بعد بگی تقلب!
      رولینگ وقتی یه بچه کوچیک داشته و داشته از همسرش جدا میشده به کافه تریا می رفته و روی دستمال کاغذی های کافه داستان رو نوشته و بعدا با کلی ماجرا تونسته به چاپ برسونه و اسمش رو هم آشکار نکرده چون نوجوانان پسر در اون دوره اهمیت به کتابایی که نویسنده اشون خانم بوده نمیدادن.جلد اول فروشش خیلی خیلی بالا بوده برای همین ادامه داده .
      شخصیت هری پاتر رو از روی پسر همسایشون که موقع بچگیش میشناختتش الگو برداری کرد ….اسم اون هم هری پاتر بوده و یکی از بچه های عجیب محله شون.همیشه دوست داشته در موردش بدونه اما اونها زود اسباب کشی کردن و رولینگ فقط حاصل تخیلاتش رو از هری پاتر نوشته:)))))
      پ.ن:بدون توهین.ستایش

      پاسخ