بیوگرافی کامل دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) بازیگر هری پاتر

نام: دنیل ردکلیف (دنیل جیکوب ردکلیف)

متولد: 23 جولای 1989 (1 مرداد 1368)

سن: 29 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 165

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی دنیل ردکلیف

دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) یکی از گران قیمت ترین بازیگران مرد بریتانیاست که پس از حضور در نقش هری پاتر در مجموعه فیلم هایی به همین نام به شهرت رسید. او علاوه بر حضور این مجموعه فیلم های فانتزی، در تئاتر هم فعالیت کرد و به حرفه بازیگری خود در سینما ادامه داد.

افراد بدبین معتقدند بودند که ردکلیف همیشه نقش های مشابه را دریافت خواهد کرد، درحالی که نقش های مختلف فیلم های هنری، اکشن، زندگی نامه ای، فانتزی، رازآلود و ملودرام، به او پیشنهاد شد. او با روی گشاده از این فیلم ها استقبال کرد و اکنون در کارنامه او بیش از 30 پروژه دیده می شود.

دنیل جیکوب ردکلیف در 23 جولای 1989 در لندن، فولام، به دنیا آمد. مادرش مارسیا جیکوبسون مدیر بازیگرانی و پدرش جرج ردکلیف مدیر ادبی بود. مادر دارای اجداد یهودی و پدرش یک پروتستان بود که از ایرلند شمالی می آمد. این والدین تصمیم گرفتند فرزندشان را مذهبی بار نیاورند.

دنیل از دوره تحصیل در دبستان، که نقش یک میمون را بازی می کرد، در آرزوی بازیگر شدن بود. او به دلیل بازی در فیلم هری پاتر رفتن به مدرسه را متوقف کرد و حسادت همکلاسی هایش را برانگیخت. این موضوع همانند زندگی هری پاتر بود: او نمی توانست در بین ماگل ها جایی داشته باشد.

هری پاتر

دنیل حرفه بازیگری خود را از سنین پایین آغاز کرد: او در سال 1999 در فیلم “دیوید کاپرفیلد” (David Copperfield) بی بی سی حضور یافت. در آن زمان در تست های فیلم هری پاتر، براساس رمان جوآن رولینگ، موفق بود. این رمان ها درباره دنیای جادوگرانی است که جدا از مردم عادی زندگی کرده و فرزندان شان به مدارس مخصوص می روند. شخصیت اصلی یک پسر یتیم به نام هری است، تنها فردی که پس از حمله لرد ولدمورت نجات یافت. هری و دوستانش باید به راز استعداد پاتر پی برده و با شیطان بجنگند؛ در عین حال، در مدرسه جادویی هاگوارتز هم تحصیل می کنند.

کتاب های جوآن رولینگ در سراسر جهان پرفروش بوده و ژانر فانتزی جادویی را زنده کردند. این نویسنده به کارگردان های فیلم کمک کرده و درباره اجراها نیز مشورت داد.

بازیگر آمریکایی لیام ایکن می توانست نقش هری پاتر را بازی کند، با این حال، رولینگ اصرار کرد که یک بازیگر بریتانیایی باید این نقش را ایفا کند. انتخاب بازیگران دیگر نیز هوشمندانه بود. اما واتسون نقش هرمیون باهوش را ایفا کرد، و روپرت گرینت نقش رون ویزلی، بهترین دوست هری. تام فلتون نقش دراکو مالفوی را ایفا کرد، رقیب هری و بچه شرور.

دنیل ردکلیف و تام فلتون

اولین فیلم اقتباس سینمایی اولین کتاب از این مجموعه بود. فیلم در سال 2000 تولید شد؛ در سال 2001، تمام بازیگران، مخصوصا دنیل ردکلیف به شهرت رسیده بودند. کودکانی که نقش جادوگرها را ایفا کردند ده سال در این پروژه همکاری داشته و در کنار شخصیت ها و بینندگان شان بزرگ شدند.

در سال 2002 فیلم دوم اکران شد؛ در سال 2004 فیلم سوم. بنابراین مشکل کوچک بودن این بازیگران حل شد. فیلم آخر چالش برانگیز بود: مدت زمان ساخت هر فیلم از وقایع کتاب ها طولانی تر شد. درنتیجه بازیگر ها از شخصیت هایشان پنج سال بزرگ تر بودند: این تفاوت در نوجوانی قابل مشاهده بود. با این حال این شخصیت ها جوان به نظر می رسیدند. طبق منابع مختلف قد ردکلیف حدود 165-168 و وزن او 57 کیلوگرم است.

دنیل ردکلیف از فیلم های هری پاتر بیش از 20 میلیون دلار به دست آورد. بازی در این فیلم ها باعث شد به توانایی اجرای خود پی برده و در تئاترهای مختلف شرکت کند. در یکی از اجراها، شخصیت او، الن استرانگ یک فرد دیوانه نصف انسان و نصف اسب است که باعث شد ردکلیف برهنه بر سر صحنه بیاید.

در سال 2007 دنیل نام مادرش را برداشت و آن را یک حرکت یهودی اعلام کرد و تحت عنوان جیکوب گرشون، اشعار خود را در مجله رابیش چاپ نمود. در سال 2011 فیلم آخر هری پاتر اکران شد. این بازیگر از استعداد خود استفاده کرده و در فیلم های زیبای دیگر حضور یافت.

فیلم های او

فیلم بعدی او تریلر رازآلود “زن سیاهپوش” (The Woman in Black) براساس رمان سوزان هیل بود که 5 میلیون دلار فروش داشت.

دنیل ردکلیف در “زن سیاهپوش”

در همان سال در سریال تلویزیونی بریتانیایی “دفترچه دکتر جوان” (A Young Doctor’s Notebook) حضور یافت که اقتباس مجموعه داستان های کوتاه میخائیل بولگاکف بود. دنیل نقش دکتر ولادیمیر بومگارد جوان را ایفا کرد که به تازگی از مدرسه طب فارغ التحصیل شده و در سال 1917 به یک روستای روسی رفت. جان هم نقش بزرگسالی پزشک را ایفا نمود. طبق داستان، ولادیمر گاهی خودش را دیده، به توصیه های خویش گوش داده و سعی می کند معنای زندگی را درک نماید.

ردکلیف در ژانویه 2013، در ملودرام زندگی نامه ای “عزیزانت را بکش” (Kill Your Darlings) حضور یافت. داستان درباره نویسندگان بتنیک است: یک قتل آلن گینزبرگ، ویلیام اس. باروز و جک کروک را گرد هم می آورد. جک هوستون، بن فاستر، الیزابت اولسن و دین دیهان هم از جمله بازیگران این پروژه هستند.

دنیل ردکلیف و دین دیهان

در 6 سپتامبر 2013، تریلر فانتزی آمریکایی کانادایی “شاخ ها” (Horns) در فستیوال فیلم تورنتو اکران شد. این فیلم براساس رمان جو هیل ساخته شد و الکساندر آژا کارگردانی آن را برعهده داشت. ردکلیف نقش پسر آمریکایی، اگ پریش را ایفا کرد که با خماری از خواب بیدار شده و به سه حقیقت وحشتناک پی می برد: دوست دخترش مرین به طرز وحشیانه ای به قتل رسیده، او به قتل او متهم شده، و روی سرش شاخ قرار دارد.

این شاخ ها مزیت هایی نیز داشتند: زمانی که پریش به مردم نزدیک بود، آن ها رازهای خود را می گفتند. او برای یافتن راز قتل دختر کارش را آغاز کرد اما ناخواسته به بسیاری از رمزورازهای شهر زادگاهش پی برد.

دنیل ردکلیف در “حرف اف”

این در پایان سال 2013 اکران شد؛ و در گیشه ایالات متحده بیش از 3 میلیون دلار فروش داشت.

در اوت 2014 ملودرام کانادایی و ایرلندی “حرف اف” (The F Word) با بازی دنیل ردکلیف و زو کازان اکران شد. این فیلم او متفاوت بود و چندان سیاه نبود. داستان درباره دوستی بود: یک زن و مرد جوان باهم دوست هستند. این رابطه برای مرد کاملا ایده آل است تا اینکه متوجه می شود زنی که او را دوست دختر خود تصور کرده دوست پسر دارد.

دنیل ردکلیف در “فرانکنشتاین”

در سال 2015 ردکلیف به ژانر فانتزی سیاه بازگشت و در درام ترسناک “ویکتور فرانکنشتاین” (Victor Frankenstein) حضور یافت. این داستان کلاسیک از زاویه متفاوتی بیان می شود: ایگور، دستیار فرانکنشتاین، شخصیت مرکزی بوده و جیکز مک آووی نقش فرانکنشتاین را ایفا می کند.

زندگی شخصی

دنیل ده سال پس از حضور در هری پاتر، مسیر تاریکی را آغاز کرد: او به مشروب روی آورد. با این حال به زودی بر این عادت خود غلبه نمود و بر کار خود تمرکز کرد.

طرفداران هری پاتر تصور می کردند او و واتسون باهم هستند، اما آن ها همه چیز را تکذیب نمودند. زمانی که داستان عاشقانه هری پاتر و جینی آغاز شد، طرفداران درباره رابطه او و بونی رایت صحبت کردند که آن هم تخیلات خودشان بود.

دنیل ردکلیف و بونی رایت

در سال 2012 این بازیگر با روزی کوکر، دستیار کارگردان دوست شد. اما این زوج به زودی از هم جدا شدند.

در سال 2012، درباره رابطه و با بازیگر آمریکایی، ارین دارک، همبازی اش در “عزیزانت را بکش” شایعات زیادی شنیده شد. دنیل از ارین پنج سال جوان تر بود. در سال 2014 این زوج به همراه هم به مراسم جوایز تونی رفتند و رابطه شان را تایید نمودند. به زودی روزنامه ها درباره نامزدی آن ها صحبت کردند، اما نمایندگان ارین این موضوع را رد کردند. گویا این دو در کنار هم خوشحال هستند و گرچه درباره ازدواج صحبت نمی کنند اما طرفداران منتظر شنیدن این خبر هستند.

دنیل ردکلیف و ارین دارک

این بازیگر یک فعال اجتماعی است و از همجنسگرایان حمایت می کند. او امیدوار است که جامعه آماده پذیرش روابط دیگر باشد تا میزان خودکشی در این افراد کاهش یابد. ردکلیف در اوقات فراغت کریکت بازی می کند، به موسیقی پانک راک گوش می دهد (Sex Pistols  و  Arctic Monkeysرا ترجیح می دهد) و کتاب می خواند. رمان مرشد و مارگریتای میخائیل بولگاکف یکی از رمان های مورد علاقه اوست.

این بازیگر بیست و یکمین تولد خود را در سن پترزبورگ جشن گرفت. در فوریه 2012 در برنامه تلویزیونی Prozhektorperiskhilton شرکت کرد. دنیل صفحه اینستاگرام خود را دارد و چندین میلیون طرفدار او را دنبال می کنند. از آنجاییکه در پروژه های مختلف شرکت می کند بنابراین حوصله اش سر نمی رود. اما عنوان کرده که دوست دارد تا 30 سالگی ازدواج کرده و صاحب فرزند شود.

دنیل ردکلیف در امروز

در 22 ژانویه 2016 فیلم کمدی تراژدی “مرد ارتشی سوئیسی” (Swiss Army Man) در فستیوال ساندنس اکران شد و .جایزه بهترین کارگردان را به دست آورد. دنیل ردکلیف و پل دانو در این فیلم حضور یافتند؛ داستان در یک جزیره دوردست رخ می دهد و به همین دلیل بازیگران مکمل اندکی دارد.

دنیل ردکلیف در “مرد ارتشی سوئیسی”

ردکلیف در بخش اول فیلم نقش یک مرد مرده و بی حرکت را ایفا می کند. اما با پیشرفت داستان متوجه می شیوم که این جسم مرده فوایدی دارد زیرا می تواند آب تولید کرده، شلیک کند، مسیر را نشان دهد و به عنوان یک وسیله استفاده شود. اما او می تواند حرف بزند و گذشته را به یاد آورد. این فیلم با واکنش های مثبت و منفی مواجه شد. زیرا منتقدین معتقد بودند این فیلم هم یک فیلم افتضاح است و هم یک اثر هنری.

در 9 ژوئن 2016، “اکنون مرا میبینی 2” (Now You See Me 2)، ادامه نسخه اول در سال 2013، اکران شد و دنیل ردکلیف، مارک روفالو، وودی هارلسون، جسی آینزبرگ، دیو فرانکو، مورگان فریمن، مایکل کین و لیزی کاپلان، در این فیلم حضور یافتند.

دنیل ردکلیف در “اکنون مرا میبینی 2”

داستان چهار اسب سوار، گروه شعبده بازها، ادامه یافت: آن ها ترفندهای خود را نشان داده و سرقت می کنند. با این حال هیچ محافظی نداشته و ممکن است دستگیر شوند. والتر که در گذشته تاجر بود از این شرایط سواستفاده کرده و می خواهد از اسب سوار و شرکای تجاری اش انتقام بگیرد. ردکلیف نقش والتر را بازی می کند. نظر منتقدین درباره این فیلم منفی بود.

در اوت 2016 تریلر جنایی “امپراتوری” (Imperium) بر روی پرده سینما قرار گرفت. ردکلیف نقش یک مامور جوان اف بی آی را ایفا می کند که برای فاش شدن و پیشگیری از یک حمله تروریستی به یک گروه نئونازی وارد می شود. این مامور در فعالیت های این گروه شرکت کرده و رفته رفته دیدگاهش عوض شده و تصورات ایده آلیست او از بین می رود. فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شد: زندگی نامه مامور پیشین مایکل جرمن.

دنیل ردکلیف در “امپراتوری”

در زمستان 2017، شایعه ای ایجاد شد مبنی براینکه برادران وارنر می خواهند نسخه سینمایی “هری پاتر و فرزند نفرین شده” (Harry Potter and the Cursed Child) را بسازند و دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت در آن نقش آفرینی کنند. رولینگ، نویسنده کتاب، این شایعات را تکذیب کرد اما ردکلیف عنوان کرد که ممکن است در آینده در نقش این فرزند زنده مانده ظاهر شود.

در مارس 2017 شایعات ازدواج او مجددا بر سر زبان ها افتاد. روزنامه نگاران معتقد بودند ردکلیف به ارین حلقه ازدواج داده است.

در پایان مارس تریلر فیلم اکشن “جنگل” (Jungle) در دنیای اینترنت دیده شد. یک فیلم براساس داستان واقعی یوسی گینزبرگ، نویسنده و جهانگرد، که در سال 1982 در جنگل های آمازون به دنبال طلا بود و یکی از افراد محلی که جهانگرد بود به او آدرس اشتباه داد. درنتیجه جهانگرد در جنگل گم شد. او سه هفته در جنگل آواره بود تا به کمکش آمدند.

دنیل ردکلیف در “جنگل”

این فیلم براساس خاطرات گینزبرگ، جنگل: داستان واقعی ترسناک بقا در آمازون، چاپ 2005، ساخته شد. داستان کمی تغییر داده شد زیرا در این فیلم به جای یک جهانگرد تنها با چندین دوست مواجه هستیم که به دلیل آدرس اشتباه در جنگل گم می شوند.

ردکلیف در درام جنایی “هیولای بردن” (Beast of Burden) نقش یک قاچاقچی را ایفا کرد که مواد را به خارج از کشور می برد. این پروژه از کارگردان سوئدی، جاسپر گانزلانت، به زبان انگلیسی تهیه شده است. اکران آن در سال 2018 بود.

فیلم شناسی

  • دیوید کاپرفیلد – David Copperfield
  • هری پاتر – Harry Potter (هشت فیلم)
  • پسران دسامبر – December Boys
  • زن سیاهپوش – The Woman in Black
  • دفترچه دکتر جوان – A Young Doctor’s Notebook
  • عزیزانت را بکش – Kill Your Darlings
  • حرف اف – The F Word
  • شاخ ها – Horns
  • ویکتور فرانکنشتاین – Victor Frankenstein
  • مرد ارتشی سوئیس – Swiss Army Man
  • اکنون مرا میبینی 2 – Now You See Me 2
  • امپراتوری – Imperium

تصاویری از دنیل ردکلیف

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. وااااااااااااااااااااااااااای خدا دنیلو 5 ساله دوس دارم.چقد این بشر باحاله.
    چقد نازه
    چقد جیگره

    پاسخ

    • Zara Potter در پاسخ به دلتنگ واسه همیشه...

      مرداد 26, 1400

      مال منهههه نفس من بهش بنده و ب هیشکی نمیدمششش،اما واتسون هم الگو و کپی خودمه این دو تا مال من بقیه مال شماها
      مال خودمههههه

      پاسخ

  2. Fatemeh

    مرداد 10, 1398

    من از خوندن این مقاله لذت بردم . من Daniel رو بعد از دیدن فیلم پر هیجان و خیلی قشنگ هری پاتر شناختم . هر روز یه قسمت رو میدیدم و واقعا ازین که به چالش کشیده میشدم لذت میبردم . الان هر چقدر اسمش رو توی اینستاگرام میزنم پیداش نمیکنم . شما پیج اصلی دنیل رو می شناسین ؟؟؟

    پاسخ

    • دلتنگ واسه همیشه… در پاسخ به Fatemeh

      خرداد 7, 1399

      والا منم هرچی میگردم نیس…

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به Fatemeh

      خرداد 27, 1399

      سلام این پیجشونه
      instagram.com/daniel9340

      پاسخ

      • سونیا در پاسخ به محمد

        مهر 18, 1399

        دنیل تو اینستا پیچ نداره..

        پاسخ

      • Harry Potter در پاسخ به محمد

        بهمن 15, 1399

        اصلا پیج نداره این مال خودش نیست

        پاسخ

    • Harry Potter در پاسخ به Fatemeh

      بهمن 15, 1399

      نه پیج نداره اینو خودش گفت تو یه مصاحبه گفت که من از فضای مجازی خوش نمیاد و اصلا توش نیستم

      پاسخ

    • ایدا در پاسخ به Fatemeh

      اردیبهشت 11, 1400

      نه اون اصلا پیج نداره،خودش گفت من به صفحه مجازی علاقه ای ندارم و هیچ پیجی ندارم

      پاسخ

    • یه بنده خدا در پاسخ به Fatemeh

      مهر 24, 1400

      وای آره منم میزنم بالا نمیاد کلا فن پیج هست

      پاسخ