6 راهکار که تمام رهبران موفق به کار می‌گیرند

6 راهکار که تمام رهبران موفق به کار می‌گیرند

رهبران موفق همیشه الهام‌بخش ما بوده‌اند و باعث شده‌اند به کارهای مهم و بزرگی دست بزنیم. به همین دلیل است که شما به‌عنوان یک رهبر می‌توانید هم باعث پیشرفت و ارتقای تیم خود باشید و هم باعث شکست آن.

احساس و تصور اعضای تیم یا شرکت نسبت به رهبری شما می‌توانید باعث موفقیت و شکست تیم شما باشد. آگاهی به نقاط ضعف و قوت می‌تواند یکی از دلایل مهم موفقیت شما باشد. در اینجا 6 راه مدیریت یک تیم و زمان به کارگیری آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

افزایش تمرکز

این راهکار زمانی که باید به‌سرعت پروژه‌ای را انجام داده و تحویل دهید به شما کمک می‌کند تا در مهلت تعیین‌شده کار را انجام دهید.

استرس ناشی از انجام سریع یک کار در مهلت تعیین‌شده باعث می‌شود که اعضای تیم علاقه و انگیزه‌ای برای انجام آن نداشته باشند. اگر چنین است بهتر است بر افرادی که وظایف را به آن‌ها محول کرده‌اید تمرکز کنید. ببینید چه کارهایی باعث می‌شود که بازده آن‌ها در بلندمدت بیشتر باشد و کارشان را بهتر انجام دهند.

انتخاب هدف

اگر فرد خیال‌پردازی باشید می‌دانید که هدف نهایی شما و مجموعه‌تان چیست و آن‌ها را به سمت آن سوق می‌دهید. این کار باعث می‌شود که به یکدیگر نزدیک‌تر شده و هدف مشترکی داشته باشید.

اگر می‌خواهید از این روش استفاده بهتر است هدف خود را مشخص کرده و اطمینان داشته باشید که تمام اعضا به آن ایمان دارند. انتخاب اهداف غیرممکن فقط باعث می‌شود که انگیزه‌تان از بین برود و درنهایت شکست بخورید.

کارگردانی

اگر شما وظایف را مشخص نموده، از انجام آن‌ها مطمئن شده و در دستور دادن به کارکنان خود شک و ضعف ندارید، پس کارفرمای خوبی هستید. با این کار در شرایط بحرانی می‌توانید بر همه‌چیز مسلط باشید. برای این کار به یک ذهن آرام و تسلط کامل بر کارها نیاز دارید.

اما اگر هیچ کار خاصی انجام ندهید و فقط به کارکنان خود دستور بدهید، در آن صورت موفق نخواهید شد. به همین دلیل باید تعادل را رعایت نموده و فقط زمانی که لازم است این رفتار را نشان دهید. اگر در انجام این کار زیاده‌روی کنید، اعتمادبه‌نفس کارکنان خود را از بین خواهید برد.

فرمول یونانی‌ها

یونانی‌ها برای اولین بار دموکراسی را خلق کردند. برای ایجاد دموکراسی باید نظر و آرای تمام افراد را جویا شوید. این‌که افراد بتوانند نظر خودشان را بگویند باعث می‌شود که انگیزه بیشتری پیدا کنند، مخصوصاً زمانی که این افراد تیمی باشند که هرروز با آن‌ها کار می‌کنید.

اما مراقب باشید که از افراد اشتباه سؤال نکنید. این کار فقط وقت تلف کردن است، بنابراین افراد متخصص را به گرد خود آورده و از آن‌ها نظرسنجی کنید.

عشق به کار

کسی که عاشق کارش باشد به ارتباط اعضا اهمیت داده و از پیوند و نزدیکی آن‌ها به هم استقبال می‌کند. زمانی که اعضا یکدیگر را خوب بشناسند کارشان نیز بهتر خواهد شد. زیرا روحیه همکاری و هماهنگی میان تیم بیشتر می‌شود.

اما اگر از این تکنیک بیش‌ازحد استفاده کنید، عملکرد اعضا تضعیف می‌شود. زیرا روابط در اولویت قرارگرفته و توجه به اهداف در مراحل بعد قرار می‌گیرد. در این شرایط بهتر است که از راهکارهای دیگری مانند تمرکز بیشتر و یا انتخاب هدف استفاده کنید.

مربی‌گری

اگر همانند یک مربی عمل کنید در آن صورت نه‌تنها اعضای تیم را بهتر درک نموده، بلکه سعی می‌کنید برای بهبود توانایی و استعداد آن‌ها راهکارهای جدیدی بیابید. این کار زمانی بهتر است که می‌خواهید استارت آپ خود را راه‌اندازی کنید و پیشرفت و رشد کار برایتان حیاتی است. بنابراین پیشرفت و ارتقا را اولویت خود و تیمتان قرار دهید.

اما اگر تیم یا شرکت در شرایطی نیست که بتوانید این راهکار را اعمال کنید، در آن صورت اجرای آن تأثیری نخواهد داشت. در آن شرایط به‌جای مربی‌گری بهتر است راهکار دیگری همانند کارگردانی را اجرا کنید.

بنابراین با 6 راهکار جدید آشنا شدید. هر راهکاری را که انتخاب نمایید، چیزی که اهمیت دارد این است که اعضا از کارکردن با شما احساس رضایت داشته باشند. زیرا بدون حمایت اعضا تیم شما موفقیتی کسب نخواهد کرد. میلیاردر موفق جک ما می‌گوید: “زمانی که تیم شما راضی باشد، مشتری شما نیز راضی است.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم