7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات

به مناسبت تموم شدن سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتم لیستی از بهترین انیمه‌های سال ۲۰۱۸ آماده کنم. این لیست واقعا یک نظر شخصیه اما مطمئن باشید اگه طرفدار انیمه هستید همه ی انیمه های معرفی شده جزو بهترین آثار سال ۲۰۱۸ هستن. انتخاب انیمه ی برتر برای یک سال جزو سختترین انتخاب هاییه که آدم میتونه داشته باشه. در این لیست سعی کردم انیمه هایی از ژانرهای مختلف بزارم و البته شماره ی انیمه ها به معنی بهتر بودن این انیمه ها نسبت به بقیه انیمه ها نیست و تک تک این انیمه ها میتونن خاطرات خوبی رو برای شما رقم بزنند. با پروشات همراه باشید.


Violet Evergarden

انیمه “وایولت اورگاردن” که توسط”کیوتو انیمیشن”، اختصاصی برای”نتفلیکس” ساخته شده؛ انیمه ای است با سکانس های فوق العاده زیبا که باعث میشه در دنیای انیمه غرق بشید.
قهرمان اصلی داستان یعنی وایولت اورگاردن دختری است که قبل از این به عنوان ماشین آدمکشی در ارتش، در دوران جنگ استفاده میشد. بعد از، از دست دادن دو دستش و جایگزین کردن آنها با پروتزهای فلزی باید به عنوان یک عروسک خود-حافظه کار کنه و در همین حال زندگی در جامعه را یاد بگیره. عروسک خود-حافظه  در واقع یک نویسنده تعلیم داده شده است تا کتاب ها و نامه ها رو به صورت ناشناس بنویسه.

تماشای ویولت اورگاردن در حال وفق پیدا کردن با زندگیه جدیدش و رشد شخصیتش لذت بخش و شیرینه و قطعا این انیمه یکی از بهترین انیمه های سال ۲۰۱۸ بود.


Megalo Box

مگالو بوکس داستانی است در مورد بوکس با مگالو، یک ورزش خیالی که در اون رقبا نه تنها با مشتهای خودشون که با تکنولوژی پیشرفته مبارزه میکنند. این تکنولوژی باعث میشه سرعت و قدرت اونا افزایش پیدا کنه.”جانک داگ”  استعدادی که توسط”یوری” قهرمان فعلی مسابقات”مگالو باکس” در مسابقه های زیر زمینی کشف میشه. جانک برای اینکه بتونه با یوری مسابقه بده در مسابقات جهانی مگالو باکس یعنی”مگالونیا” شرکت میکنه.

این انیمه برای جشن ۵۰ سالگرد مانگا “Ashita no Joe” ساخته شده انیمه فضای انیمه های دهه ۹۰ رو با خودش به همراه داره که همین باعث میشه این انیمه در بین همه ی انیمه های مدرن و پیشرفته به چشم بیاد. والبته استایل قدیمی انیمه باعث شده تا پتانسیل داستان به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده بشه.


MY HERO ACADEMIA SEASON 3

سومین فصل”آکادمی قهرمانی من” در دو قسمت؛ در بهار و در تابستان ۲۰۱۸ پخش شد.  داستان  در دنیای دیگری اتفاق می‌افتد، دنیایی که در آن ۸۰٪ از جمعیت؛ دارای جهش هایی هستند که باعث میشه انسان‌ها دارای قدرت‌های فوق بشر‌ی شوند. قهرمان بودن، یک شغل واقعی با درآمد ماهیانه محسوب می‌شود.”ایزوکو میدوری” آرزوی قهرمان شدن رو داره اما هیچ قدرتی نداشت تا اینکه”آلمایت” قهرمان شماره یک دنیا قدرت خودش رو به ایزوکو بخشید.

این انیمه در مورد زندگی مدرسه ای در بهترین مدرسه قهرمان ژاپن در حالیکه آدم بدهای واقعی بزرگسال بهش حمله میکنند است.


CELLS AT WORK

یک انیمه کاملا آموزشی، که خیلی زود جای خودش توی دل شما با شخصیت های مختلف و کمدی های جذابش باز میکنه. مطمئنا این انیمه یکی از بهترین انیمه های کمدی سال ۲۰۱۸ است. و جالبتر اینکه مسائل علمی انیمه همه کاملا درست و دقیق هستن. در این انیمه تک تک سلول ها دارای شخصیت هایی با ویژگی های منحصر بفرد خودشون هستند.

یکی از موفقیتهای این انیمه تعادل برقرار کردن بین بخش آموزشی انیمه و بخش کمدی اونه؛ دیدن این انیمه میتونه به ما نشون بده حتی آموزش با انیمه موفق تره.


THAT TIME I GOT REINCARNATED AS A SLIME

موقعی که خبر اومدن این انیمه رو شنیدم حتی فکرش رو نمیکردم انیمه موفقی باشه، اما دقیقا بعد از دیدن قسمت اول، تصمیم گرفتم انیمه رو دنبال کنم. و باید بگم تصمیم خوب و درستی بود.

داستان در مورد قهرمان ۳۷ ساله ای که در قسمت به صورت تصادفی با یک چاقو کشته شد. با تشکر از چند تا از درخواست های  عجیب و غریبی که موقع مردن کرد؛ به عنوان یک “اسلایم” در دنیای فانتزی وارد شد. بعد از اسلایم شدنش توانایی های خاص و جالبی، مثل جذب کردن هرچی که اطرافش هست و آنالیز کردن مواد، که از این راه میتونه قدرت های جدیدی رو به دست بیاره پیدا کرد. این قدرت خاصش باعث میشه در هر قسمت از انیمه با اتفاقات جالب و جدیدی روبرو بشیم، با اینکه این اتفاقات پشت سر هم میتونه برای بیننده  خسته کننده باشه کارگردان تونسته به خوبی از عهده ی نیازهای انیمه بر بیاد. طوری که باعث میشه تماشا کردن این انیمه به یکی از لذت بخش ترین بخش‌های هفته تون در بیاد.


RASCAL DOESN’T DREAM OF BUNNY GIRL SENPAI

یکی از موضوعاتی که معمولا انیمه ها خیلی خوب اون رو پوشش میدن سختی‌های دوران نوجوانیه، و پراختن به این موضوع هیچوقت قدیمی نمیشه.
“دختر خرگوشی” نتونست باعث تغییر کلی این ژانر از انیمه بشه؛ اما مطمئنا یک سبک جدید رو در این ژانر پایه گذاری کرد.
داستان پسری به نام”ساکوتو” رو دنبال میکنه که یکی از بازیگرهای معروف رو در لباس خرگوشی در فروشگاه میبینه؛ .بعد از اون، میفهمیم که علتش داشتن “سندروم نوجوانی”  که  باعث شده تا دختر خرگوشی به آرومی نامرئی بشه. ساکوتو تنها کسی هست که میتونه اون رو ببینه. در دنیای انیمه، بچه ها در دوران نوجوانی گاهی ممکن به خاطر استرس و فشار زیادی که احساس میکنن؛ باعث بشه تا موجودیت خودشون رو از دست بدن.

در این انیمه اگرچه ما شاهد تلاشهای نوجوانان برای رد شدن از این دوره هستیم. اما زیبا ترین قسمت انیمه، میتونه روابط شخصیت های داستان با همدیگر باشه. که به جای مکالمه های فلسفی در مورد معنای بزرگ شدن. انیمه راه صمیمی تری را با نشون دادن اینکه چطور جک های کوچک و بی معنی میتونه به ساختن رابطه هایی کمک کنه که باعث میشن شخصیت فرد شکل بگیره؛ را انتخاب کرده.


BANANA FISH

“ماهی موزی” در خیابان های مدرن نیویورک اتفاق میافته.”اش لینکس” پسری ۱۷ ساله است که لیدر یکی از باندهای خیابانی نیویورک است. بعد از اینکه یک آدم در  حال مرگ، در خیابان به اش مقداری دارو مشکوک و یک آدرس میده. اش سعی میکنه به ریشه نام ماهی موزی که اسم ماده‌ی مخدریست که مرد در حال مرگ به اش داده؛ را در بیاورد. نام این ماده مخدر تنها کلماتی هستن که برادر بزرگتر اش بعد از تزریق ماده مخدر و کشتن تمام افراد دسته اش در زمان خدمتش به عراق به زبان آورده .
در این راه اش با پسر ۱۹ ساله ژاپنی “ایجی” آشنا میشه.  عکاسی که از ژاپن به آمریکا اومده تا در مورد فعالیتهای باندهای نیویورک تحقیق کنه.

با اینکه انیمه داستان اساسی رو از مانگا اقتباس کرده؛ اما این دو، در دوره های مختلف فرهنگی اتفاق میفتند. مانگا  بعد از جنگ ویتنام اتفاق میافته، در حالی که انیمه در دنیای مدرن اتفاق میافته. این انیمه یک اکشن هیجان انگیز با داستانی که مجبورت میکنه منتظر قسمت‌های بعدش بشی رو داره.


لطفا نظرات خودتون رو راجع به این لیست با ما در میون بذارید!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. Megan

    آذر 24, 1401

    تنها انیمه ای که بعد از اتک براش گریه کردم وایولت اورگاردن بود:)))))
    انیمه خیلی قشنگی بود. ولی خب برای کسایی که میتونن تحمل کنن خوبه برای بنده خدا هایی که روحیشون ضعیف هست پیشنهاد میکنم حتی اسمش هم نیارن

    پاسخ

  2. هیچکس:|~

    آذر 21, 1399

    وایولت اوردگان واقعا انیمه قشنگ و چشم نوازی بود و از دیدنش
    پشیمون نمیشین ی سینمایی هم داره اونم خیلی قشنگه اول سریال رو ببینید بعد سینمایی
    و اونیم که گفت انتظار پایان قشنگ تری داشتم قرار نیست آخر هر داستانی مث کارتونا به خوبی تمام شه:)
    اما به نظرم بازم بهترین پایان رو داشت هدف وایولت این بود که بفهمه معنی دوست دارم چیه؟ و اونم…..
    دیگه نمیگم که اسپویل نشه
    از نظر گرافیک هم که محشر بود مثل صدای خاموش…..
    *به نظر مینگرد:|*
    اوه چقدر زر زدم:|

    پاسخ

    • H در پاسخ به هیچکس:|~

      دی 24, 1399

      انیمه صدای خاموش عالیه من عاشقشم 🙂

      پاسخ

  3. Roia

    شهریور 12, 1399

    وایولت اورگاردن خیلیییییییییییییییییییییی قشنگ بود
    پیشنهاد می کنم حتما ببینیدش

    پاسخ

  4. اورگاردن

    مرداد 4, 1399

    به نظر انیمیشن وایلت اورگاردن خیلی زیبا و تا,ثیر گذار بود ای کاش فصل دوم از این انیمه ی زیبا ساخته میشد

    پاسخ

    • A در پاسخ به اورگاردن

      مرداد 26, 1399

      دو سینمایی داره
      یکیش سال پیش اومد یکی دیگه ش ماه آینده
      سینمایی اولش خیلی قشنگه حتما ببینید

      پاسخ

  5. میثم

    تیر 21, 1399

    Gooooood😊

    پاسخ

  6. me

    فروردین 23, 1399

    بنانا فیش عااالی بود😭

    پاسخ

  7. آبتین

    بهمن 29, 1398

    بهترین انیمه این لیست وایولت اواگاردن که واقعا تو هر قسمتش جذاب تر و جذاب تر میشد

    پاسخ

  8. Hazel

    اسفند 2, 1397

    بانانا فیش فوق العاده بود بعدش هم مای هیرو آکادمی هنوز وقت نکردم وایولت رو نگاه کنم

    پاسخ

  9. مطی

    دی 21, 1397

    وایولت اور گاردن محشر بود ولی انتظارپایان بهتری داشتم…

    پاسخ