3 قانون دیزنی برای راضی نگه داشتن مشتری

والت دیزنی یک‌بار گفت: “هرکاری که انجام می‌دهید، آن را به بهترین نحو انجام دهید. آن را طوری انجام دهید که اگر مردم متوجه شدند، از شما بخواهند که بازهم آن کار را انجام دهید و حتی دیگران را نیز آورده و از شما بخواهند به آن‌ها هم نشان دهید که آن کار را چگونه انجام دادید.”

نصیحت والت در دنیای رقابتی امروز بیش از هر زمان دیگر اهمیت یافته است. حالا دیگر ارائه خدمات مناسب یا محصول باکیفیت کافی نیست. اگرچه این موارد شروط اصلی موفقیت هستند، اما برای موفقیت کافی نیستند.

در حقیقت، امروزه برای موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا باید بتوانید خدمات یا تجربه استثنائی به مشتری ارائه دهید. این اصل موفقیت تمام شرکت‌های بزرگ سراسر جهان است. یکی از کنفرانس‌های اخیر 2017 نشان داد که اصل موفقیت دنیای امروز محور قرار دادن مشتری است، “امروزه شرکت‌ها همان‌قدر که برای کالا و قیمتشان رقابت می‌کنند، در زمینه مشتری محوری نیز در حال رقابت هستند.”

در شرکت دیزنی، سال‌هاست به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمودند که مشتری بهترین تجربه را داشته و دوباره برای دریافت محصول و خدمات آن‌ها بازگردد. به همین دلیل است که هنوز هم سالانه کنفرانس‌های مختلفی برپا نموده و افراد متخصص و حرفه‌ای را به کمک و مشورت فرامی‌خوانند.

در اینجا 3 قانون موفقیت ارائه‌شده توسط دیزنی را به شما معرفی خواهیم نمود:

یک هدف مشخص تعیین کنید

رمز موفقیت اولیه تمام سازمان‌ها و تیم‌ها این است که در مرحله اول هدف مشخصی انتخاب نموده و بدانند که می‌خواهند چه تجربه‌ای را در اختیار مشتری قرار دهند. این هدف مشخص به مشتری شما نشان می‌دهد که شما راه خود را انتخاب نموده و برای فعالیت در آن راستا تلاش می‌کنید.

مشتری خود را بشناسید

امروزه باید بیش‌ازپیش مشتری خود را بشناسید. برای اینکه با او ارتباط داشته باشید باید نیاز و خواسته‌های او را بشناسید. طبق نتایج و تجربه‌های به‌دست‌آمده، توجه به خواسته‌های مشتری، جمع‌آوری نظرات آن‌ها و ارتباط با آن‌ها باعث می‌شود که آن‌ها را بهتر بشناسید.

ارائه برخی از خدمات را به‌عنوان سرمایه در نظر بگیرید نه هزینه

ارائه برخی خدمات برای جلب‌توجه مشتری اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد اما در بلندمدت باعث جلب اعتماد مشتری شده و آن‌ها را به شما نزدیک می‌کند.

در شرایط سخت و یا دوران تغییر و تحول، افراد نوآور هستند که پیروز میدان می‌شوند، بنابراین در این شرایط باید به آینده نگاه کرده و تلاش کنید تجربه تکرار نشدنی را در اختیار مشتری قرار دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم