معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

پس از قرن ها پیشرفت سریع در زمینه علم، سفر در زمان هنوز یک رمز و راز است که باعث شگفتی انسان می شود، مخصوصا افراد مشتاق به مسائل علمی. اما سوال اینجاست که چه چیز سفر در زمان کنجکاوی انسان را برمی انگیزد؟ آیا دلیل اش این است که سفر در زمان به مردم شانس دومی می دهد تا اشتباهات شان را جبران کنند؟ یا اینکه این فرصت را می یابند بخشی از تاریخ را تجربه کنند که در زندگی اصلی شان تنها در کتاب ها درباره اش خوانده و تصویر آن را دیده اند؟ یا صرفا اینکه هرچیز ناشناخته ای باعث کنجکاوی انسان می شود؟ دلیلش هر چه که باشد مطمئنا فیلمسازان از استفاده از این موضوع خوششان آمده و با کمک آن فیلم های متفاوت می سازند. در این فهرستی از فیلم های سفر در زمان را گردآوری کرده ایم. هر کدام از آن ها به شکل متفاوتی از این مفهوم استفاده کزده و ما را سرگرم می کنند. با این وجود بهتر است فهرست را بررسی کرده و با این فیلم ها آشنا شویم. با پروشات همراه باشید.


22. همسر مسافر زمان – The Time Traveler’s Wife – 2009

هنری دتامبل یک آزادی خواه است که به دلیل یک نقص ژنتیکی در زمان سفر می کند اما نمی تواند زمان و تقدیر این سفرها را مشخص نماید. پس از ملاقات با کلر ابشیر در کتابخانه شیکاگو، آن ها عاشق شده و ازدواج می کنند. اما سفرهای غیرمنتظره او این زندگی را دشوار می سازد. یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار که معنای عشق و زندگی را نشان می دهد. یک اقتباس زیبا از کتابی به همین نام با اجراهای زیبا از اریک بانا و ریچل مک آدامز که درخشش فیلم را دو چندان می کند.

همچنین بخوانید: آخرین آمار فروش فیلم های سینمایی جهان در هفته گذشته


21. زمان جرم – Timecrimes – 2007

یک تریلر علمی تخیلی اسپانیایی زبان به کارگردانی ناجو ویگالوندو (کسی که در سال 2016 فیلم “غول آسا” (Colossal)) را کارگردانی کرد. هکتور مردی است که با سفر در زمان سعی دارد از دست یک قاتل فرار کند. یک اثر زیبا که پیش از رسیدن به صحنه های اوج داستان جذابیت خود را بروز می دهد. کارگردانی موفق، عناصر طنز و زبان بدن گیرا، این داستان را از داستان های دیگر متمایز می کند. در حقیقت کارگردانی باعث می شود که این مفاهیم زیبا و پیچیده به درستی در کنار هم قرار گیرند. یکی از فیلم های غیرهالیوودی که ثابت می کند یک فیلم موفق به ستاره نیاز ندارد. این تریلر اسپانیایی پر از صحنه های متضاد و رازآلود است که تا پایان داستان نمی توان آن را پیشبینی نمود و به همین دلیل رقیب سرسخت فیلم “آغازگر” شین کاروث است. این فیلم در روتن تومیتوز امتیاز 88% را به دست آورده و با وجود اینکه تهیه و جلوه های ویژه آن با بودجه کم انجام گرفتند اما بسیار موفق از آب درآمده است.


20. درباره زمان – About Time – 2013

کامل ترین فیلم این فهرست که با نشان دادن عواطف و احساسات لازم باعث درخشش خود می شود. عناصر طنز فیلم اندک و عناصر عاطفی و انسانی آن زیاد است. یک روز، تیم لیک، از پدرش می شنود که همانند دیگر مردان خانواده یک توانایی خاص دارد. همچنین درباره خطرات موجود هم به او هشدار می دهد. یک داستان زیبا با اجرای موفق و موسیقی زیبا که به یکی از بهترین های ژانر خود و البته سینما بدل شده است.

همچنین بخوانید: معرفی10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


19. در خواب فرو رفته – Sleeper – 1973

یکی از فیلم هایی که به طرز جالبی احمقانه است. یکی از دو فیلم وودی آلن در این فهرست که تماشای آن بسیار آسان است. زیرا تماشاگر به فکر کردن نیازی نداشته و همه مفاهیم از طریق دیالوگ های اگزیستانسیال و فرویدی قهرمان داستان در اختیار مخاطب قرار می گرد که مشخصه آثار وودی آلن است و از طریق آن طنز ظریفی ایجاد می شود. سبک فیلم آشنا و ساده نیست با این حال به شکلی نمایش داده می شود که برای بیننده پیچیده نباشد. در این فیلم زندگی در آینده را می بینید. وودی آلن نقش مردی را بازی می کند که پس از 20 سال منجمد شدن به هوش آمده و می خواهد از این دنیا فرار کند اما متوجه می شود دانشمندان می خواهند او را تحت آزمایش قرار دهند.


18. لوپر – Looper – 2012

یک قاتل قراردادی که برای سندیکاهای جنایی کار می کند تا قربانیان فرستاده شده از طریق زمان را به قتل برساند. لوپر به ازای قتل های خود نقره دریافت کرده و در نهایت باید در زمان سفر کرده و توسط نسخه جوان خود به قتل برسد که او هم طلا دریافت می کند. بروس ویلیس و جوزف لویت گوردن در این فیلم نقش آفرینی داشته و میدرخشند. امیلی بلانت با لهجه جنوبی موفق بوده و نقش موردنظر را ایفا می کند. یک اثر تفکر برانگیز، تاریک و سرگرم کننده، که از فیلم های سفر در زمان دیگر متفاوت است.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


17. دانی دارکو – Donnie Darko – 2001

شاهکاری از ریچارد کلی، نویسنده و کارگردان، که آنقدر در گیشه شکست خورد که مخاطبین پس از تماشای آن شعار داده و فیلم را مسخره کردند. این اثر که چند هفته پس از حادثه یازده سپتامبر اکران شد، باعث شد توجه مخاطبین به صحنه فاجعه موشک جلب شده و منتقدین درباره ارتباط فیلم های علمی تخیلی و مذهب صحبت کنند. از آن زمان این فیلم موردتوجه قرار گرفت. این فیلم پر از صحنه های پیچیده است که سفر در زمان نه یک مفهوم بلکه یک ابزار است که توسط کلی استفاده شده تا معمایی طرح کند که تنها خودش از حل آن برمی آید. چه از این فیلم خوشتان بیاید چه بدتان بیاید، هرگز این فیلم را فراموش نمی کنید.


16. نیمه شب در پاریس – Midnight in Paris – 2011

این فیلم سفر در زمان و عشق را در کنار هم قرار می دهد. دو شخصیت گیل (اوون ویلسون) و اینز (ریچل مک آدامز) باهم رابطه داشته و تنها چند هفته پیش از ازدواج شان متوجه می شوند شبیه هم نیستند، گیل یک شخصیت رمانتیک است که با کارهای عاشقانه و قدم زدن های طولانی خوشحال می شود، درحالی که اینز مادی بوده و از هدایای گرانقیمت و مردان ثروتمند خوشش می آید. پس از آن اتفاق عجیبی رخ می دهد. گیل در زمان سفر کرده و به دوره همینگوی و فیتزجرالد می رود، درحالی که اینز در مهمانی ها شرکت کرده و با مردان دیگر ارتباط برقرار می کند. گیل و اینز به تدریج از هم دور شده و رابطه شان را تمام می کنند. و ما هم به این فکر می کنیم که چه چیزی برایمان بهتر است. الن نویسندگی، کارگردانی و فیلمسازی آن را برعهده داشته و یک اثر درخشان خلق می کند.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


15. موشکی – La Jetee – 1962

یک فیلم کوتاه 28 دقیقه ای که به دلیل ظرافت و زیبایی از فیلم های بلند چیزی کم نداشته و به همین دلیل همگان پس از تماشای آن درباره آن فکر می کنند. “موشکی” یک فیلم بدیع است که حوادث پس از جنگ جهانی سوم را نشان می دهد که پاریس نابود شده و آلمانی ها پیروز می شوند. دانشمندان با استفاده از قهرمان داستان به عنوان یک موش آزمایشگاهی سفر در زمان را آزمایش می کنند (به دلیل ارتباط قوی او با دوران کودکی اش)، و پس از رفتن به گذشته عاشق یک زن می شود. حتی تصور ساخت این فیلم در آن سال عجیب است زیرا از زمان خود جلوتر بود.


14. تقدیر – Predestination – 2014

یک روایت زیبا که ثابت می کند سفر در زمان هرگز کهنه نمی شود. کارگردان های جوان آلمانی فیلم، برادران اسپیرگ، در این فیلم داستان زیبایی از سفر در زمان را نشان می دهند که انسان را در قالب ابرانسان نشان می دهد. ریسک پذیری آن ها درباره حرفه شان باعث شد یک اثر بی نظیر را خلق کنند. یک اثر اقتباسی از یک رمان کوتاه محصول سال 1959 از رابرت هاینلین، براساس داستان فیلیپ دیک در سال 1956. جالب اینجاست که هردو فیلم سال های 1960 را نشان می دهد. یکی از فیلم های زیبای دست کم گرفته شده درباره سفر در زمان.

همچنین بخوانید: افزایش میلیونی بینندگان نتفلیکس با پخش فیلم Bird Box


13. سیاره میمون ها – Planet of the Apes – 1968

اگر به خاطر فیلم “2001: ادیسه فضایی” (2001: A Space Odyssey) نبود، این اثر می توانست به راحتی برترین فیلم علمی تخیلی سال 1968 باشد. فیلم سال 2500 را نشان می دهد که یک دانشمند و تیمش با سرعت بیشتر از نور به سیاره خواهر زمین می روند، جایی که کاملا شبیه زمین بوده به جز اینکه موجودات آن اشرف زمین هستند. میمون ها براین سیاره تسلط داشته و رفتار آن ها برای انسان های بیگانه عجیب است. این فیلم به جای اینکه به جنبه احساسی ماجرا بپردازد، به جنبه علمی آن پرداخته و به همین دلیل یک اثر زیبا پدید آورده است. نقطه قوت داستان این است که در کنار جنبه های علمی داستان زیبا و تاثیرگذاری دارد که حاصل کار پیر بول است. این فیلم پس از اکران سروصدا کرد و امروز هم یکی از برترین آثار محسوب می شود.


12. کد منبع – Source Code – 2011

دانکن جونز که پیش از این فیلم “ماه” (Moon) را خلق کرد، این فیلم علمی تخیلی را ساخت که بسیار دیدنی بود. شخصیت کولتر استیونز با بازی جیک جیلنهال، یک خلبان و بخشی از یک برنامه مخفی محیط زیستی است، که باید آخرین لحظات زندگی مردی که در انفجار قطار کشته شده را احیا کند. استیونز باید به هویت بمب گذار پی ببرد اما در حین انجام این کار متوجه می شود با موانع بسیاری رو به رو است که زمان تنها یکی از آنهاست. این فیلم به آثار سفر در زمان پیچیدگی جدیدی بخشیده و این کار را به خوبی انجام می دهد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


11. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

یک اثر شاهکار از کریستوفر نولان، که در هنر فیلمسازی او شکی وجود ندارد. این فیلم بی نظیر نه تنها مسیر فیلم های علمی تخیلی پیشین را ادامه داد بلکه مفهوم سفر در زمان را به نقطه جدیدی رساند و این اثر را به یک اثر بدیع تبدیل کرد. فیلمنامه و اجراها بسیار زیبا بودند و این اثر را می توان یک رویایی علمی نامید.


10. تاثیر پروانه ای – The Butterfly Effect – 2004

نظریه آشوب در عرصه ریاضیات یک مفهوم پیچیده است، که می گوید یک اتفاق کوچک در یک نقطه می تواند تاثیر بسیار بزرگی ایجاد کند. و زمانی که اریک برس و مکی گروبر این نظریه را به یک فیلم تبدیل می کنند، یک فیلم موفق از آب درمی آید. ایوان (اشتون کوچر) یک نوجوان است که درنتیجه سردرد بیهوش شده و به گذشته می رود، که می تواند زندگی خود و دیگران را تغییر دهد. اما زمانی که متوجه می شود تغییرات کوچک گذشته زمان حال را تغییر می دهد، خود را در حقایق موازی می یابد. شاید این فیلم کامل نباشد اما جالب است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. پلزنت ‌ویل – Pleasantville – 1998

موضوعاتی مانند باورهای اجتماعی و عدم توانایی برای همراهی با تغییرات از مضامین اصلی این فیلم است که به راحتی آن را در اختیار بیننده قرار داده و با او ارتباط برقرار می کند. فیلم با کمک رنگ ها نه تنها تغییرات زمانی بلکه تغییرات ایدئولوژیک و اجتماعی را نشان می دهد. فیلم داستان خواهر و برادری است که پس از یک دعوای احمقانه به سال های 50 رفته و در یک برنامه تلویزیونی خود را می یابند که شخصیت های اصلی آن هستند. یکی از برترین فیلم هایی که شخصیت ها باید فضایی را تجربه کنند که آن را نمی شناسند و باید همه چیز را به وضعیت عادی برگردانند.


8. ماشین زمان – The Time Machine – 1960

به نظرتان در آینده چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا ماشین های پرنده میبینید؟ آیا مردم کارهای خود را راحت تر انجام داده و زندگی شان بهتر است؟ اگر زندگی به آنجا نرسد چه؟ اگر 20 سال بعد شاهد یک دنیای تاریک و فاسد باشیم، آن وقت چه؟ این دنیایی است که جرج، قهرمان این اقتباس سینمایی از رمان های اچ.جی. ولز با آن رو به رو می شود و با تصور ما از آینده متفاوت است. این فیلم به دلیل جلوه های ویژه شهرت داشته و در حقیقت جایزه این بخش را نیز دریافت کرد. حتی امروز هم جلوه های ویژه آن ستایش می شود. شیوه ارتباط داستان با جلوه های ویژه از دلایل زیبایی آن است که توانسته هنر این فیلم را نشان دهد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


7. دوازده میمون – Twelve Monkeys – 1995

فیلمی با حضور دو ستاره، بروس ویلیس و برد پیت، که جیمز کول (ویلیس) را در سال های 2030 نشان می دهد، او یک زندانی است که برای آگاهی درباره طاعونی که بخش بزرگی از جمعیت را از بین برد، به سال های 1990 فرستاده می شود. نکته مهم فیلم ارتباط او با جفری دیوانه (پیت) و رابطه عاشقانه غم انگیزش با دکتر کاترین ریلی است. تری گیلیام کارگردانی این اثر را برعهده داشته، دیوید پیپلز، نویسنده بلید رانر، داستان آن را نوشته است. این فیلم تاثیر خاطرات بر درک ما از حقیقت را از طریق سفر در زمان نشان می دهد.


6. پگی سو ازدواج کرد – Peggy Sue Got Married – 1986

یک اثر کلاسیک از فرانسیس فورد کاپولا که هرگز در بین برترین آثار این کارگردان نبوده اما یکی از بهترین فیلم های تاریخ است. پگی سو یک زن 40 ساله است که این فرصت را می یابد به روزهای نوجوانی اش بازگردد و با عقل 40 ساله خود می تواند خاطرات، عاشقانه، جدایی ها، سرگرمی ها و البته بی خیالی هایش را دوباره زنده کند. موسیقی متن جان بری نیز یکی از نقاط قوت فیلم است.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


5. روز گراندهاگ – Groundhog Day – 1993

یکی از بهترین کمدی های 25 سال اخیر که یک کلاسیک علمی تخیلی هم محسوب شده و قهرمان آن فیل، که یک هواشناس است، خود را در یک حلقه زمانی پیچیده می بیند که در شهری که در آن کار می کند گیر افتاده است. یک فیلم کمدی، رمانتیک و صمیمانه، با اجرای زیبای بیل مورای و کارگردانی موفق هارولد رامیس، که یک اثر دیدنی، بدیع و کامل از آب درآمده و جواهری در تاریخ سینمای مدرن است.


4. نابودگر ۲: روز داوری – Terminator 2: Judgement Day – 1991

یک کلاسیک اکشن که علاوه بر صحنه های زیبای اکشن، مفهوم سفر در زمان را هم نشان می دهد. این فیلم داستان نابودگر را ادامه می دهد و جان کانر را نشان میدهد، کسی که ناجی بشر در شورش ربات هاست و به همین دلیل دو ربات از آینده آمده اند تا یکی (تی-1000) او را قتل رسانده و یکی (تی-800) او را نجات دهد. شاید این فیلم به عنوان یک اثر اکشن شناخته شود اما بهتر است مفهوم سفر در زمان آن را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


3. نابودگر – The Terminator – 1984

یک فیلم زیبا و دیدنی با حضور آرنولد شوارتزنگر که همه آن را به عنوان یک فیلم اکشن با اجرای زیبای آرنولد و حرکات صورتش می دانند که از داستان گیرا و جذابی هم بهره می برد. داستان دو خط زمانی گذشته و آینده را در کنار هم قرار می دهد، در یکی باید از رخ ندادن اتفاقات در آینده پیشگیری کرده و در دیگری از رخ ندادن آن ها اطمینان حاصل کند. فیلمساز این اثر است جیمز کامرون است و نبوغ او یک فیلم شاهکار پدید آورده است. پس حتما این فیلم را تماشا کنید.


2. بازگشت به آینده – Back to the Future – 1985

هیچ فیلمی بی دلیل به انستیوی فیلم آمریکا وارد نمی شود. یکی از پرفروش ترین چندگانه های تاریخ سینما درباره داستان مارتی مک فلای، که پس از اشتباهات رخ داده در آزمایش علمی او و دوست دانشمندش داک براون، به گذشته می رود. این فیلم همانند داستان های علمی تخیلی معمول نیست، بلکه یک داستان زیبا دارد و مک فلای را در حالی نشان می دهد که شاهد عاشق شدن والدین اش است تا از تولد خود مطمئن شود. اما باید گذشته را ترک کرده، به زمان حال بیاید تا به دوستش داک براون کمک کند. یک اثر به کارگردانی رابرت زمیکس و اجرای مایکل فاکس و کریستوفر لیود، که پس از سال ها فراموش نشدنی است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


1. آغازگر – Primer – 2004

فیلمی به کارگردانی شین کوراث، یک ریاضی دان که مهندس نرم افزار شده و زیباترین فیلم سفر در زمان را خلق می کند. درباره این فیلم تحقیقات بسیاری انجام شده، مقالات مختلف نوشته شده و بسیاری از متخصصین معتقدند می توان با کمک نظریه معرفی شده در آن مفهوم سفر در زمان را عملی کرد. آیا تمام فیلم های علمی تخیلی می توانند یک نظریه حقیقی را ثابت کنند؟ فیلم درباره دو دوست است که به طور اتفاقی یک ماشین زمان اختراع کرده و با گذشت فیلم متوجه می شویم که این ماشین زمان همه چیز را به هم میریزد.

برای دیدن این فیلم باید صبور بوده و آن را چندین بار تماشا کنید. حتی در آن صورت هم برخی از سوالات تان بی جواب می ماند. این فیلم با گذشت زمان یک اثر کلاسیک موفق و یک اثر علمی تخیلی فراموش نشدنی است. این اثر با بودجه اندک 7000 دلاری جایزه بهترین فیلم ساندس را به دست آورد. جالب اینجاست که شین کوراث کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، فیلمبرداری، ویرایش، ساخت موسیقی، و تهیه فیلم را برعهده داشت. (او حتی درباره سفر در زمان در فیلم لوپر به رایان جانسون کمک کرد.)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (71)

بستن فرم

  1. نفس

    تیر 28, 1402

    سلام
    من اسم ی فیلم میخوام راجب این بود ک یه ماشین زمان میسازن و ب زمان ژوراسیک میرن بعد ب مردم اجازه میدن ک بازدید کنن از دایناسور ها فقط باید روی ی خط و نوار راه برن و ب چیزی دست نزنن ب صورت اتفاقی ی نفر ی پروانه رو له میکنن و کل دنیا تغییر میکنه خیلی دوست دارم ببینمش

    پاسخ

  2. اسحق

    تیر 26, 1402

    سلام تو دهه نود میلادی یه فیلم خارجی نصفه دیدم با ویدئو مربوط به سفر به گذشته یه مردی در زمان گذشته تو یه قبیله زنان سر در میاره به نظرم قشنگ بود ممنوم میشم اسمش رو بگین

    پاسخ

  3. پوپو

    بهمن 10, 1401

    فیلم روز مرگت مبارک ۱و۲ درباره دانشجوهایی که میخوان ماشین زمان درست کنن ولی تو یک چرخه گیر میکنن یک روز براشون تکرار میشه مثل فیلم روز موش خرما با بازی بیل مورای والبته عروسک روسی و همچنین لبه فردا وایرانیش ساعت گیج زمان

    پاسخ

  4. amin

    بهمن 14, 1400

    سلام من قبلا یه فیلمی دیده بودم دقیق یادم نیست الان خیلی دنبالشم. داستانش هم یه قسمت ازش یه دختره عین سفید برفی سیب میخوره بعد مسموم میشه باباش یه قرص میخوره ارزو میکنه خوب شه والا همینشو یادم میاد اگه کسی میتونه یا دیدش بهم بگه ممنون

    پاسخ

  5. علی

    آبان 19, 1400

    من سال پیش یه فیلمی دیدم که در مورد یه پسری بود که پدر مادرش اون رو میبرن مدرسه شبانه بعد اونجا با چند نفر دوست میشه بعد به هم میگن که بیاین باهم فرار کنیم بعد میخوان از اونجا فرار کنن بعد یکی از دختر ها میمیره بعد یکیشون میگه من می‌خواهم با موتورم میخوام دور دنیا رو بگردم بعد یکی میگه من میخوام خلبان بشم
    هر کی اسمشو میدونه بگه لطف

    پاسخ

    • بعد میگم در پاسخ به علی

      دی 20, 1400

      بعد این چی بود ، فیلمنامه بود بعد؟! همینجوری یه بعد دیگه ، اینی که شما تعریف کردی پنجاه تا بعد بود با چند تا کلمه بینش

      پاسخ

    • پوپو در پاسخ به علی

      بهمن 10, 1401

      فکر کنم مدرسه شبانه روزی باشه یه سریال از ماهواره پخش میشد

      پاسخ

  6. شیواا

    آبان 7, 1400

    سلام یه فیلمی دیده بودم چند سال پیش چنتا دختر پسر جوون که فکر کنم هم کلاسی یا هم دانشگاهی بودن شب میرن تو یه ساختمونی که فکر کنم مدرسه یا دانشگاهشون بود و ماجراجویی میکنن ببینن چه خبره ولی هرچقدر سعی میکنن از ساختمون بیان بیرون میبینن در بستست و هیچ راه خروجی وجود نداره
    یه تیکه ی فیلمم یه راه رویی رو میبینن که تهش تاریکه هرچی رو پرت میکنن تو راهروعه دوباره برمیگرده سمت خودشون
    اگه کسی میدونه بگه لطفا؟؟؟

    پاسخ

  7. احسان

    مهر 17, 1400

    اسم فیلم یادم نیست ولی فیلم امریکایی هست و فکرکنم توی تلویزیون هم پخش شده است.
    یه بیزینس من موفق هست که تنها زندگی میکنه …. دوست دختر سابق ش هم یه وکیل موفق هست که تنها زندگی می کنه
    یه روز یه نفر جلوش ظاهرمی شه اون رو به زندگی ای می بره که اگه به دوست دخترش پیشنهاد ازدواج داده بود، الان داشت…. یک زندگی شاد با چند تا بچه

    اگه کسی اسم فیلم رو می دونه، ممنون میشم بم بگه

    پاسخ

    • هانیه در پاسخ به احسان

      مهر 23, 1400

      منم دیدمش ولی اسمشو نمیدونم :/

      پاسخ

    • احسان در پاسخ به احسان

      مهر 29, 1400

      سلام. لطفا اگه کسی اسم فیلم رو می دونه، کمک بکنه …. خیلی دوست دارم دوباره فیلم ش رو ببینم…

      پاسخ

      • پوپو در پاسخ به احسان

        بهمن 10, 1401

        مرد خانواده با بازی نیکلاس کیج

        پاسخ

    • احسان در پاسخ به احسان

      مهر 29, 1400

      سلام
      لطفا اگ کسی اسم فیلم رو می دونه، کمک بکنه ….
      خیلی دوست دارم فیلم رو دوباره ببینم
      ممنون

      پاسخ

    • احسان1 در پاسخ به احسان

      مهر 29, 1400

      سلام
      لطفا اگ کسی اسم فیلم رو می دونه، کمک بکنه ….
      خیلی دوست دارم فیلم رو دوباره ببینم
      ممنون

      پاسخ

    • مصطفی در پاسخ به احسان

      مهر 29, 1400

      اسم فیلم مرد خانواده هست با بازی نیکولاس کیج

      پاسخ

    • مسعود ن در پاسخ به احسان

      آبان 24, 1400

      اسم فيلم : مرد خانواده با بازي نيكلاس كيج

      پاسخ

    • Sami593 در پاسخ به احسان

      آذر 21, 1400

      اسم فیلمی که گفتی, مرد خانواده, و نیکلاس کیج بازیگر نقش اول

      پاسخ

  8. الهه

    مهر 16, 1400

    من اسم فیلمی رو می‌خوام که مرده به آینده می‌ره و و فنی برمیگرده چیزی یادش نمیاد ولی قبلاً برای خودش یه بسته فرستاده که توش مقداری پوله و یه عینک آفتابی و یه خودکار فکر کنم

    پاسخ

    • کیوان در پاسخ به الهه

      دی 25, 1401

      اسم این فیلم رو پیدا کردید؟ من مدتهاست دنبال این فیلم هستم اما نمیتونم اسمش رو به خاطر بیارم

      پاسخ

  9. بهروز

    مهر 6, 1400

    سلام. من دنبال ی فیلمم ک چنتا جوون میرن تو ی غار یچیزی مثل یه تخم میشکنه و گرده هاش میپاچه رو اینا و زمان متوقف میشه. همه چیز وایمیسه به جز این چن نفر. فک میکنم کره ای یا چینی بود. لطفا اگ میدونید اسم فیلمو بگید

    پاسخ

    • فرهاد در پاسخ به بهروز

      مهر 8, 1400

      سلام اسم فیلم( زمان گمشده، پسری که بازگشت) هستش

      پاسخ

  10. مریم

    شهریور 6, 1400

    سلام
    من اسم فیلمی رو میخوام که پسر بچه بود بعد دوتا سنگ رو بهم میچبوند و بعد باید تیکه های دیگه سنگ رو پیدا میکرد تا همه چی به حالت عادی برگرده و مادرش دوباره بزرگ بشه کی اسمشو میدونه؟

    پاسخ